Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
boreto1977
Мнения: 234
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 16:35
Автомобил: passat 3BG T4 Caravelle syncro
Двигател: AVF 2003 ACV 2001
Местоположение: ПЛОВДИВ БГ ESSLINGEN DE

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот boreto1977 » Съб 24 ное 2012 10:29


грешката за клапана на помпата се отстранява кардинално със сваляне и почистване на клапана- ИЗПРОБВАНО eusa




Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 24 ное 2012 12:37


Как по-точно се почиства ? Използва ли се специален препарат ? Имаш ли спомен за какъв размер ключ е, 24 ли ? Че като се наканих да го сваля, не влезна чашката от гидора... пък нямам толкова голям гаечен...

EDIT: Такааа. Свалих спирателния клапан на помпата и той излезе малко на парчета (дали така трябва да е ?). Ето 2 снимки, малко са лоши но май се вижда за какво иде реч.
Изображение

Изображение

Нямаше грам мръсотия по него.

След това размених местата на N18 (EGR) и N75 (TURBO) и колата започна да върви доооста по-добре в ниските. Преди това на 1-ва и 2-ра я нямаше никаква, а сега направо вкл. тракшъна като и подам газ. Също така при 1700-1800 оборота турбото се чува малко по-силно от преди. Когато изкл. двигателя обаче N18 започва да щрака както е преместен на мястото на N75. Предполагам, че останалия вакуум по маркучите се изравнява постепенно с атмосферното налягане и затова вибрира и издава този звук, но дали е нормално.... Сега съм 100% убеден че N75 има проблем и при първа възможност ще го сменя. НО, след няколкото ластика по магистралата на прибиране към квартала колата отнова записа въпросните грешки.... Досетих се, че когато сменявах акумулатора свалях стойката под него за да изчистя едни замасени кабели и тогава видях, че едната букса която е на релето за перките е със счупена щипка и сложих свинска опашка за да я стегна. Въпроса е дали тя в даден момент не прекъсва поради не добър контакт и тогава да записва грешките. Едната от грешките е именно за охлаждащите перки...
Ето и част от лог файла на магистралата на 4-та предавка от 1900 до 4200 об/мин. на 2,3 и 11-ти канал. Какво мислите за лог-а ?


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот okti_1 » Съб 24 ное 2012 19:43


:да: :да: :да:


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 25 ное 2012 23:19


След като размених местата на н75 и н18 покарах малко и пак ми наби същите грешки. Изтрих ги и откачих буксата на н75 ( в момента управлява ЕГР-а ) и след 6-7 км. градско и половин час работа на място ето какво беше записала:

Код: Избери всички

5 Faults Found:

17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
        P1441 - 35-10 -  -  - Intermittent
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
        P1538 - 35-10 -  -  - Intermittent
19560 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Short to Plus
        P3104 - 35-00 -  -
18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
        P1672 - 35-00 -  -
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
        P1619 - 35-00 -  -


:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот Varbanov » Пон 26 ное 2012 14:29


Пусни един дублиращ кабел от краче 87 на релето до предпазител F34. Изтрий грешките и пак покарай. Ако пак ги запише ще дублираш на всеки актуатор (N18, N239, N75) първо жълто-черния, а после и втория кабел, за да елиминираш проблема с окабеляването. Виждам обаче, че Н75 не се появява като грешка, или поне не си написал след смяната с Н18.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Пон 26 ное 2012 17:55


Този до бушона лесно ще го дублирам, но другите са много трудни. Не, от както им размених местата н75 не ми го записва като грешка. Тези дни ще пробвам с друг клапан на ГНП.

EDIT: Току що се прибрах от работа и имам мов симптом - на тръгване от офиса изчистих всички грешки, по пътя към къщи карах нормално и по едно време я усетих, че не върви - погледнах към лаптопа на др. седалка и гледам на 11-ти канал искано 1.6 бара примерно а получено няма и 1 бар, duty cycle си стои на 94.6 % и не мърда. Когато спрях пред къщи погледнах грешките - пак същите 5 като в поста по-горе, НО н75 го нямаше в списъка а всъщност не работеше и беше зацепил геометрията на макс. отворена. Дано помогне нещо като инфо.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 01 дек 2012 17:28


Привет. По съвет на Мишо от Герман днес проверих снопа кабели който минава над стартера, под акумулатора и отива под въздушния филтър и към ЕКУ-то. Не намерих нищо нередно по кабелите, намерих обаче някъв конектор който неезнам каква роля играе. Иначе от както рових по кабелите и буксите не ми е записвала грешките. Дано се е оправило някак си. Ето и въпросната джаджа:

Изображение


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 23 дек 2012 10:22


Здравейте. Миналата седмица ходих при Мишо в Герман. Човека прегледа всичко и каза, че не е намерил проблем, като остана само 1 възможно място. Прехода от вътрешната към външната инсталация която става посредством няколко букси намиращи се под кората на чистачките. Обаче е студено и пластмасата ней-вероятно ще се счупи. Когато темп. са минусови и времето е сухо колата няма проблем, когато темп. е около нулата и нагоре се започва с влизането в авариен режим. Наскоро забелязах, нещо друго което ме мъчи. Когато е тъмно и се кача в колата се вижда лампата за подгрев... като дам на контакт си светва, но когато не е на контакт колата не, че свети но ясно се вижда на таблото... това нормално ли е ? Отгоре на всичките проблеми и кабела за диагностика ми отаза нещо :banghead:


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Вто 25 дек 2012 16:41


Привет колеги и честита коледа. Днес се възползвах от топлото време и свалих кората под чистачките, след товаи моторчето с раменете за чистачките за да имам достъп. Проверх въпросните букси и кабелите влизащи в тях и нямаше зелен окис или нещо прекъснато и т.н. Видях, че и там на средата където е ЕКУ-то има една обща маса на която са закачени 3 маси, почистих ги и тях с шкурка. Огледах и буксата на ЕКУ-то, но несъм я вадил. Сглобих всичко направих няколко кръгчета и колата пак влезе в авариен режим. Вече съм тотално отчаян и разочарован. Възможно ли е проблема на е в ЕКУ-то ?


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Чет 27 дек 2012 12:14


Вчера се сетих, че буксата която влиза в релето на перките е счупена и реших да я оставя изключена данеби случайно от нея да идва проблема. Ето 2 снимки:

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Чет 27 дек 2012 22:25


Днес карах колата 15-на км. градско и нямаше проблем. Преди малко като тръгнах да се прибирам от работа пак изключи :banghead: :banghead: :banghead: Значи не е от буксата....

EDIT: Някъде по некви полски форуми четох, че на един пич със същите грешки проблема го правел повреден мотор на перката на охлаждането... дали е възможно ? После ще откача и другата букса със силовите кабели от това реле за перките и ще покарам така да видя дали ще влиза в авариен режим....


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 19 яну 2013 11:18


Току що смених N109 с нов. Смених също и 'О' пръстена на пластмасовия фланец който държи темп. датчик. Закачих обратно и релето което управлява перките. Ако и сега не се оправи ще свалям ЕКУ-то за проверка на буксата (пиновете) + платката за студени спойки.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 20 яну 2013 17:51


За да не пускам нова тема ще попитам тук, че нищо не намерих с търсачката. Когато тръгна с колата и подам рязко газ на 1-ва колата забива муцуна, и като сложа 2-ра си ускорява горе долу нормално. А когато плавно (нормално) съм ускорил на 1-ва до 2000-2500 оборота и подам рязко газ забиване на муцуната няма и почва да върти гумите. Нови са n75, n109, горивен филтър на 5 хил. км. Жалко, че кабела ми се повреди и немога да гледам живите данни в този момент. Иначе във високите обороти и предавки е пушка. Днес така и подадох газ до долу на първа и вместо да вкл. 2-ра изключих от скорост и след 10 метра колата изгасна. Когато я запалих работеше много неравномерно и след 20-на секунди се оправи. Нещо ми се струва, че или горивото е повече или въздуха е малко незнам. Възможно ли е да е от въздушния филтър, ако е много мръсен ?

EDIT: Сега ми идва нещо друг на ум. Знам, че дебитомера ми във високите обороти дава по-ниски стойности, но не много окло 750-800 при 3500 оборота. Ако на първа при ниски обороти си работи нормално и подам рязко газ има недостиг на гориво и колата забива муцуна (че и изгасна един път), тогава отивам към високите обороти където дебитомера дава по-ниска стойност, от там ЕКУ-то пуска по-малко гориво и въздух и колата не забива. Иначе имам мехурчета във маркуча преди помпата. Не съм карал друга подобна кола с такъв мотор и може да излезе, че колата не върви като хората....


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Чет 28 фев 2013 23:11


Здравейте. Скоро несъм писал. През уикенда свалях ECU-то и го отварях, нищо нередно не видях. След това махнах изолацията на кабелните снопове които влизат в компа и открих един кабел на който му беше паднала изолацията на няколко места, но не беше прекъснат. Изолирах го хубаво, напръсках със контактен спрей буксите и събрах всичко. От тогава проблем няма. Сега идва рред обаче на другия ми проблем, при движение на колата на 1-ва без газ като подам до край започва да усорява, после забива муцуна започва да придръпва и не ще да се форсира над 3000-3500 оборота и в един момент се отпушва и излита, а може ида не се отпуши. Тогава изключвам от скорост и колата работи сякаш на 3 цилиндъра и ако сложа 2-ра примерно започва да придръпва - това продължава няколко секунди и после изчиства и ако ускорявам плавно няма проблем. Това го прави само на 1-ва предавка и съвсем леко на 2-ра само при рязко подаване на пълна газ. Много редко се случва на първа да си тръгне както трябва и веднага се вкл. тракшъна. От какво може да е. Направих лог, но аз нищо немога да разбера от него. Сменен е н75, актуатора работи, турбото не пренадува, възд. филтър е чист. Несъм пробвал само с друг дебитомер. Ето го целия лог:
Прикачени файлове
123.xls
(59 KиБ) Свален 64 пъти


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Пет 01 мар 2013 21:55


Лека полека напипвам проблема, утре ще потвърдя но мисля, че н18 прави мизерията.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта