Ако е така още по добре !
Аз не търся ефект да усилвам цетана, а да разредя нафтата. То точно за ПД моторите не е много добра идеята да се вдига цетана, защото може да изфръкнат дюзите барабар с конзолите.
По принцип като гледам коментарите в Офроуд форум- в разни сервизни книжки на Бенц моторите се препоръчва добавянето на керосин- самолетно гориво. Газта за лампи била фракция на въглищата и е различна от керосина за реактивни мотори.
Керосина от своя страна бил сходен продукт на нафтата- с по висок цетан и висока калоричност. Фракция на нефта между бензина и нафтата.
Та за това и се препоръчва керосин в определени дози. Обаче понеже трудно може да намериме точно самолетно гориво, бензина е решението при необходимост.
Не ми се вярва веднъж, два пъти в годината да е проблем да се слага в нафтата при ходене по планините.
Колега я обясни защо са противоположни тия цетани и октани ?
Аз знам че са различни показатели на двата вида горива само.
Октановото число е мярка за детонационната устойчивост на автомобилните бензини. Демек по високото октаново число показва че бензина ще се самовъзпламени по трудно при по голяма компресия.
Цетана показва точно обратното - способността на дизела да се самовъзпламенява.
Ясно.
Самоче, според мене двете величини не са противоположни, защото характеризират две коренно различни по свойства горива.
Бензина се пали от искра, а дизела от компресия.
Ако налееме само бензин в дизелов мотор ще строшиме мотора, макар че бензина не се самовъзпламенява. Но запали ли ще разтопи всичко по агрегата.
Та ми се струва че освен разреждането на горивната смес ще има и повишаване на самовъзпламеняването на дизела.
Точно заради което и мотора ще пали по лесно при ниски температури.
пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи
Всъщност връзката между октановото число и цетановото число изразено математически е следната:
ЦЧ=60-ОЧ/2 (извадено от "Наръчник по дизелова горивна апаратура" 2011, издателство Техника).
Който иска може да си смята на воля :)
Доколкото за бензина в дизела, при грешка в зареждането и концентрация 50/50 двигателя едвааам работи и прекасва, и веднъж угаснал няма палене. Няма сила и пуши бяло. Понеже карам на масло и добавям бензин, от опит казвам, че с повече бензин от 20% пали вече по-трудно.
ЦЧ=60-ОЧ/2 (извадено от "Наръчник по дизелова горивна апаратура" 2011, издателство Техника).
Който иска може да си смята на воля :)
Доколкото за бензина в дизела, при грешка в зареждането и концентрация 50/50 двигателя едвааам работи и прекасва, и веднъж угаснал няма палене. Няма сила и пуши бяло. Понеже карам на масло и добавям бензин, от опит казвам, че с повече бензин от 20% пали вече по-трудно.
Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи
Сега питах майстора може ли на ПД мотор да се слага бензин при екстремните студове и колко.
Каза ми че не е проблем до 5 литра на 1 резервоар-60 литра. Тоест до 2,5 литра на 30 кила дизел.
Е това е добавката !
Мисля друг път като ходя по тия планини да сипя пак 30 кила нафта и да набия от 1 до 2 литра бензин.
А добавката в багажника ще си я ползвам тука в София докато свърши.
Свещите за сега ще са тия дето съм навил - НЖК.
Ако и бензина не помогне когато съм по върховете, може и да си взема Беру и пак да ги подменя.
Просто освен сгъстената нафта и евентуално по бавната реакция на Свещите-НЖК, друго не се сещам да има при мене. Единственото което не ми харесва е дюзата на 2-ри цил. Като правихме реглажите им -тя беше разанкерирана от само-разцентроването и. Оправихме я, но припикаването и остана около 2 по ВАГ при студен мотор.
Също свещите НЖК са по нови и мисля че е нормално да загряват по бавно, от старото Беру с което ги сравнявам.
Де не говориме че на стайна температура и двата модела свещи ставаха много по бързо оранжево/бели. А като ги пробвах на +4 на вън в неделя- за 30 сек. ставаха максимум червеникави со зор.
Ами при -15 ?!
Каза ми че не е проблем до 5 литра на 1 резервоар-60 литра. Тоест до 2,5 литра на 30 кила дизел.
Е това е добавката !
Мисля друг път като ходя по тия планини да сипя пак 30 кила нафта и да набия от 1 до 2 литра бензин.
А добавката в багажника ще си я ползвам тука в София докато свърши.
Свещите за сега ще са тия дето съм навил - НЖК.
Ако и бензина не помогне когато съм по върховете, може и да си взема Беру и пак да ги подменя.
Просто освен сгъстената нафта и евентуално по бавната реакция на Свещите-НЖК, друго не се сещам да има при мене. Единственото което не ми харесва е дюзата на 2-ри цил. Като правихме реглажите им -тя беше разанкерирана от само-разцентроването и. Оправихме я, но припикаването и остана около 2 по ВАГ при студен мотор.
Също свещите НЖК са по нови и мисля че е нормално да загряват по бавно, от старото Беру с което ги сравнявам.
Де не говориме че на стайна температура и двата модела свещи ставаха много по бързо оранжево/бели. А като ги пробвах на +4 на вън в неделя- за 30 сек. ставаха максимум червеникави со зор.
Ами при -15 ?!
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи
Когато слагаш бензин, е добре да сложиш и малко двутактово масло, защото бензина намалява смазващите свойства на нафтата, макар и в малко количество.
Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи
Мислех да питам и за това масло, каква точно му е идеята.
Двутактово, ама какво ? Синтетика, минерално, за резачки или за коли ? И колко на колко ?
В интерес на истината когато дизела е станал на боза и се налага разреждане, не знам дали е необходимо това масло.
То инжектора не може да го изплюе, та ми се струва че мазането не е голям проблем тогава.
Двутактово, ама какво ? Синтетика, минерално, за резачки или за коли ? И колко на колко ?
В интерес на истината когато дизела е станал на боза и се налага разреждане, не знам дали е необходимо това масло.
То инжектора не може да го изплюе, та ми се струва че мазането не е голям проблем тогава.
- samo_pechka
- Мнения: 8995
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи
Има доста писано за добавянето на двутактово масло към нафтата , дозата е от 0.250л до към 0,500л на 50л гориво . Аз слагам половинка на 50 литра , проблеми с пушеци , затлачени турбини нямам . Редовно го практикувам ! Според мен не е нужно да е синтетика , важно е да е за двутактови машинки , заради ниското си пепелно съдържание.
по-добре слагайте газ светилна в нафтата , тоя бензин няма работа в наш'то гориво . И ако все пак се добавя бензин , да е възможно най-ниско октанов , въпреки ,че не знам де има под 95 , преди "демокрацията" имаше ...
точноhorsito написа:Като сипеш бензин намаляваш цетановото число. Октана и цетана са противоположности. Иначе да- бензина помага да не замръзва парафина.

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи
Е да де ама газта за лампи е извлек от въглища и незнам до колко е удачна. Тя не е Керосин !!!!
- samo_pechka
- Мнения: 8995
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи
kossis написа:Е да де ама газта за лампи е извлек от въглища и незнам до колко е удачна. Тя не е Керосин !!!!
Ако говориш за течноста (за лампи) е същото(вероятно с по-ниско качество)- керосин.
На времето имах печка(на керосин),която работеше в затворено помещение без нужда от комин.
Веднъж пробвах с газ за осветление и се появи дим и миризма.
- samo_pechka
- Мнения: 8995
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи
сега се усещам , че колегата го тълкува като коксовия газ . Имам в предвид не него ( то и да искаш няма как да стане , газ+течност ?! ) , а говоря за газ за осветление за обикновени газени ламби /керосин от петрол .samo_pechka написа:слагайте газ светилна в нафтата
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи
Лошото обаче е,че отдавна не съм виждал оная светилна газ, която се продаваше преди време. Това сега е определено ми се струва, че е нещо по- различно. Пък може и да си внушавам.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: jordan17772 и 54 госта