пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Вто 24 фев 2015 14:45


Ако е така още по добре !
Аз не търся ефект да усилвам цетана, а да разредя нафтата. То точно за ПД моторите не е много добра идеята да се вдига цетана, защото може да изфръкнат дюзите барабар с конзолите.

По принцип като гледам коментарите в Офроуд форум- в разни сервизни книжки на Бенц моторите се препоръчва добавянето на керосин- самолетно гориво. Газта за лампи била фракция на въглищата и е различна от керосина за реактивни мотори.
Керосина от своя страна бил сходен продукт на нафтата- с по висок цетан и висока калоричност. Фракция на нефта между бензина и нафтата.
Та за това и се препоръчва керосин в определени дози. Обаче понеже трудно може да намериме точно самолетно гориво, бензина е решението при необходимост.
Не ми се вярва веднъж, два пъти в годината да е проблем да се слага в нафтата при ходене по планините.

Колега я обясни защо са противоположни тия цетани и октани ?

Аз знам че са различни показатели на двата вида горива само.

Октановото число е мярка за детонационната устойчивост на автомобилните бензини. Демек по високото октаново число показва че бензина ще се самовъзпламени по трудно при по голяма компресия.

Цетана показва точно обратното - способността на дизела да се самовъзпламенява.
Ясно.

Самоче, според мене двете величини не са противоположни, защото характеризират две коренно различни по свойства горива.
Бензина се пали от искра, а дизела от компресия.
Ако налееме само бензин в дизелов мотор ще строшиме мотора, макар че бензина не се самовъзпламенява. Но запали ли ще разтопи всичко по агрегата.
Та ми се струва че освен разреждането на горивната смес ще има и повишаване на самовъзпламеняването на дизела.
Точно заради което и мотора ще пали по лесно при ниски температури.




horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот horsito » Вто 24 фев 2015 19:37


Всъщност връзката между октановото число и цетановото число изразено математически е следната:
ЦЧ=60-ОЧ/2 (извадено от "Наръчник по дизелова горивна апаратура" 2011, издателство Техника).
Който иска може да си смята на воля :)
Доколкото за бензина в дизела, при грешка в зареждането и концентрация 50/50 двигателя едвааам работи и прекасва, и веднъж угаснал няма палене. Няма сила и пуши бяло. Понеже карам на масло и добавям бензин, от опит казвам, че с повече бензин от 20% пали вече по-трудно.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Сря 25 фев 2015 12:32


Сега питах майстора може ли на ПД мотор да се слага бензин при екстремните студове и колко.
Каза ми че не е проблем до 5 литра на 1 резервоар-60 литра. Тоест до 2,5 литра на 30 кила дизел.
Е това е добавката !

Мисля друг път като ходя по тия планини да сипя пак 30 кила нафта и да набия от 1 до 2 литра бензин.

А добавката в багажника ще си я ползвам тука в София докато свърши.
Свещите за сега ще са тия дето съм навил - НЖК.

Ако и бензина не помогне когато съм по върховете, може и да си взема Беру и пак да ги подменя.
Просто освен сгъстената нафта и евентуално по бавната реакция на Свещите-НЖК, друго не се сещам да има при мене. Единственото което не ми харесва е дюзата на 2-ри цил. Като правихме реглажите им -тя беше разанкерирана от само-разцентроването и. Оправихме я, но припикаването и остана около 2 по ВАГ при студен мотор.
Също свещите НЖК са по нови и мисля че е нормално да загряват по бавно, от старото Беру с което ги сравнявам.

Де не говориме че на стайна температура и двата модела свещи ставаха много по бързо оранжево/бели. А като ги пробвах на +4 на вън в неделя- за 30 сек. ставаха максимум червеникави со зор.
Ами при -15 ?!


horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот horsito » Сря 25 фев 2015 12:53


Когато слагаш бензин, е добре да сложиш и малко двутактово масло, защото бензина намалява смазващите свойства на нафтата, макар и в малко количество.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Сря 25 фев 2015 13:37


Мислех да питам и за това масло, каква точно му е идеята.

Двутактово, ама какво ? Синтетика, минерално, за резачки или за коли ? И колко на колко ?

В интерес на истината когато дизела е станал на боза и се налага разреждане, не знам дали е необходимо това масло.
То инжектора не може да го изплюе, та ми се струва че мазането не е голям проблем тогава.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот samo_pechka » Чет 26 фев 2015 0:35


Има доста писано за добавянето на двутактово масло към нафтата , дозата е от 0.250л до към 0,500л на 50л гориво . Аз слагам половинка на 50 литра , проблеми с пушеци , затлачени турбини нямам . Редовно го практикувам ! Според мен не е нужно да е синтетика , важно е да е за двутактови машинки , заради ниското си пепелно съдържание.
horsito написа:Като сипеш бензин намаляваш цетановото число. Октана и цетана са противоположности. Иначе да- бензина помага да не замръзва парафина.
точно :th_up по-добре слагайте газ светилна в нафтата , тоя бензин няма работа в наш'то гориво . И ако все пак се добавя бензин , да е възможно най-ниско октанов , въпреки ,че не знам де има под 95 , преди "демокрацията" имаше ...


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Чет 26 фев 2015 10:40


Е да де ама газта за лампи е извлек от въглища и незнам до колко е удачна. Тя не е Керосин !!!!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот samo_pechka » Чет 26 фев 2015 10:52




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот i.e.i » Чет 26 фев 2015 10:59


kossis написа:Е да де ама газта за лампи е извлек от въглища и незнам до колко е удачна. Тя не е Керосин !!!!

Ако говориш за течноста (за лампи) е същото(вероятно с по-ниско качество)- керосин.
На времето имах печка(на керосин),която работеше в затворено помещение без нужда от комин.
Веднъж пробвах с газ за осветление и се появи дим и миризма.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот samo_pechka » Чет 26 фев 2015 11:14


samo_pechka написа:слагайте газ светилна в нафтата
сега се усещам , че колегата го тълкува като коксовия газ . Имам в предвид не него ( то и да искаш няма как да стане , газ+течност ?! ) , а говоря за газ за осветление за обикновени газени ламби /керосин от петрол .


horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот horsito » Чет 26 фев 2015 11:58


Лошото обаче е,че отдавна не съм виждал оная светилна газ, която се продаваше преди време. Това сега е определено ми се струва, че е нещо по- различно. Пък може и да си внушавам.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: jordan17772 и 54 госта