Дизел + Газ.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел + Газ.
Мене ми е чудно как така има икономия ,без да намалиш нафтата някак.Тоест как ще ти падне разхода като никой не му казва,че трябва да обедни нафтената смес.Другото интересно е как при боост газта влиза в мотора.Тези редуктори работят на принципа на вакуум,който го няма след като надуе турбината....Не случайно продават обикновенни изпарители за турбо коли,а редукторите за ГИ работят на налягане...
- hristodj
- Мнения: 718
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Дизел + Газ.
Нафтата не се намаля.Просто заради по доброто изгаряне и подобрената мощност натискаш педала по малко а колата пак си върви.
Не ме хранете не претендирам да съм прав,просто разсъждавам с простата си кратуна.
Не ме хранете не претендирам да съм прав,просто разсъждавам с простата си кратуна.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел + Газ.
Усещам, че това ще стане новия хит при дизелджиите с тънки джобове
Колегата Добромирски няма как да избяга от съдбата си. Просто газовите уредби ще го преследват докрай дори и при дизелите (гледам, че вече и при дизелите са му ясни нещата
)


Колегата Добромирски няма как да избяга от съдбата си. Просто газовите уредби ще го преследват докрай дори и при дизелите (гледам, че вече и при дизелите са му ясни нещата



- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Дизел + Газ.
hristodj написа:Нафтата не се намаля.Просто заради по доброто изгаряне и подобрената мощност натискаш педала по малко а колата пак си върви.
Не ме хранете не претендирам да съм прав,просто разсъждавам с простата си кратуна.
Точно това е причината за икономията.

-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 13 дек 2011 18:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Дизел + Газ.
mupk0 написа:.Другото интересно е как при боост газта влиза в мотора.Тези редуктори работят на принципа на вакуум,който го няма след като надуе турбината....Не случайно продават обикновенни изпарители за турбо коли,а редукторите за ГИ работят на налягане...
Вързали са почерпката на изпарителя с микрета под педала на газта. Купих си дизел, за да не се занимавам с газови уредби, кабели и свещи


- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Дизел + Газ.
Абе нека да сме се прецакали. Днес с 20 лв. нафта минахме 160 км. и още можеше поне 20-30. И при положение, че сме карали много градско в Пловдив. Още даже се чудим, как излъгахме тази ламя. :) Даже днес я пробвахме как е на равно по магистралата със 100 км\ч. Просто колата вървеше с едва докосната газ, а бордовият показваше 2,0-3,2 моментен разход. Става дума за пътя Пазарджик-Пловдив.
Че аз с Голфа ми на газ не знам дали ще мина толкова километри с 20 лв. газ. :D
Че аз с Голфа ми на газ не знам дали ще мина толкова километри с 20 лв. газ. :D
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел + Газ.
Днес споделих идеята на мой познат дето се занимава с коли и има едно старо Пежо 605 2.1 12клапана дизелово(турбо дизел).Доста скоро ще му нанижем една уредба,защото се сетихме че аз и той имаме почти цяла уредба на части :D
- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Дизел + Газ.
Ще останете изумени каква сила ще му дойде!
Задължително трябва да има ключ на педала, за да спира газта когато работи на място.

Задължително трябва да има ключ на педала, за да спира газта когато работи на място.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел + Газ.
Ясно е това. Той е с механична помпа, така че ще се сложи на жилото както е показано по-горе. Колата не се кара от над 5-6 месеца и е идеална за целта. Като цяло пежото е доста лакомо (над 10градско). Някви насоки при настройка на газта? Доколкото разбирам се пуска едвам-едвам и то преди турбото, за да не се занимаваш с турбо изпарители.
- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Дизел + Газ.
Газта се пуска след турбото колега.Настройката я направихме първоначално на ухо.Винтът за регулирането трябва да е завит докрай.След това се подава газ до 3000 оборота и се развива съвсем леко/Оборотите ще се усилят с над 1000 някъде.Майстора направи така, както описах.Обаче аз го развъртях с половин оборот и, за да видя какво ще стане.Ефектът беше, че когато караш на 5-та скорост с 60 да речем и дадеш рязко газ има едно бучене(детонации)От там почнал леко да го връщам и пробваме.След 2-3 врътки назад го нацелихме точно.Сега в момента настройката е идеална и няма никакв и детонации, както и да караш.То дори да пусне човек повече газ, детонациите се появяват само както съм описал горе.Ако се изреже на 1-2-3-4-5, детонации няма.Майсторът кара бус дизел от 12 години на газ и проблеми не е имал досега.Не си вкарвайте паранои, че ще се скапа двигателя.Той майстора си каза, все още никой не ме е псувал. 

Re: Дизел + Газ.
Не зная как да го обясня накратко. Обикновената газова уредба (не газов инжекцион) която виждам на снимките работи с вакуум от карбуратора при бензинов двигател. При монтирането й на дизелов тя може да се монтира само преди турбото в този си вид (без промени). Ако я сложиш след турбото я подлагаш на налягане. Налягането надува голямата мембрана и затваря клапана на газта. Така никога в двигателя няма да постъпи газ. Променял ли си уредбата? Аз не ходя по майстори. Не им вярвам. Сам си правя всичко. Разгледай подробно автомобила си. Може би някъде грешиш с информацията която пускаш тук. Не се заяждам . Искам да науча нещо, но това което пишеш не може да проработи. Друг е въпроса за изходните данни ( икономията). При мен от 10л/100 дизел спадна на 8л/100 дизел и около 3л/100 газ. За мен е недостатъчно. И внимавай с детонациите за които говориш че не са вредни, за да не цепиш двигател.
Разбира се че има включвател на газта , а и на автоматичния обогатител. Така газта се включва автоматично след като двигателя загрее. За ниски обороти говоря за 1000-1500. До 1500 турбото не надува. Започва от 1500 и на 3000 прави около 1 атмосфера (1бар). Извън града гледам двигателя да работи с 1500 - 2000 оборота за да имам икономия.
Разбира се че има включвател на газта , а и на автоматичния обогатител. Така газта се включва автоматично след като двигателя загрее. За ниски обороти говоря за 1000-1500. До 1500 турбото не надува. Започва от 1500 и на 3000 прави около 1 атмосфера (1бар). Извън града гледам двигателя да работи с 1500 - 2000 оборота за да имам икономия.
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 13 дек 2011 18:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Дизел + Газ.
boro7777777 написа:
Абе нека да сме се прецакали.Днес с 20лв нафта минахме 160км. и още можеше поне 20-30.И при положение, че сме карали много градско в Пловдив.Още даже се чудим, как излъгахме тази ламя. :)Даже днес я пробвахме как е на равно по магистралата със 100км\ч.Просто колата вървеше с ева докосната газ, а бордовият показваше 2,0-3,2 моментен разход.Става дума за пътя Пазарджик-Пловдив.
Че аз с Голфа ми на газ не знам дали ще мина толкова километри с 20лв. газ. :D
Е да де, ама 160 км с 20 кинта нафта ти е 4.8/100 разход(дизел). А газта не казваш колко е изгорила??? Че той моя кош гори толкова

пс: Колегата Брезел сигурно се е замислил за чипване на тди+агу


motoj написа: При мен от 10л/100 дизел спадна на 8л/100 дизел и около 3л/100 газ. За мен е недостатъчно.
10*2.60=26 лева без агу
8*2.60=20.80
3*1.40=4.20
20.80+4.20=25лева с агу
Е аз ли не мога да смятам или какво...ако е само за спорта- да го направя, ама за ежедневка...(за 1 лев ЦИГАНИН няма да стана).
Да ме извинявате ама за мен тоя хибрид си е АБСОЛЮТНА ГЛУПОСТ(Рудолф Дизел ще се обърне в гроба си)...
Поздрави!
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Дизел + Газ.
На практика се газифицират(или метан) и чипват наи много товарни автомобили с цел повече мошност.Това с газифициране на леки коли на дизел,освен динамика и душевен "оргазъм" за мотора,нищо друго не очакваите.Моя съвет е да го правите на такива дет моторите им на морга са по 100лв а возилото е на пазарна цена 2000лв. мах..Лично на моята не бих посмял,въпреки че имам условия и технически опит,едното бутало ми е 200лв а имам 5бр.
Нищо лично колеги,всеки си има глава на раменете и виждане за нещата.

Re: Дизел + Газ.
Че е АБСОЛЮТНА ГЛУПОСТ не бих казал в никакъв случаи и да се твърди такова нещо това е Абсолютна Глупост. Да, направих го за спорта или пробата както искате го наречете . Не е рентабилно при мен. Но двигателя работи по-меко и е по-динамичен. Ускорява по-бързо. Ако се сложи газов инжекцион с повишено налягане на дюзите 1,5 бара и компютър за управление след турбото, ще стане по-добре. Ще прави значително по-голяма икономия, по-малко замърсяване на околната среда и завишени параметри на мотора с около 25%, в смисъл мощност. Ако се сложи метан обаче заместването на дизела с метан е до 80%. Там е икономията, но малката автономност при метана заради бутилката ме дразни и за сега няма да пробвам. Мисля да сложа на голфа обикновена газова уредба само заради динамиката на мотора защото той и без това гори малко - 5л/100.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел + Газ.
motoj написа:Не зная как да го обясня накратко. Обикновенната газова уредба (не газов инжекцион) която виждам на снимките работи с вакуум от карбуратора при бензинов двигател. При монтирането й на дизелов тя може да се монтира само преди турбото в този си вид (без промени). Ако я сложиш след турбото я подлагаш на налягане. Налягането надува голямата мембрана и затваря клапана на газта. Така никога в двигателя няма да постъпи газ. Променял ли си уредбата? Аз не ходя по майстори. Не им вярвам. Сам си правя всичко. Разгледай подробно автомобила си. Може би някъде грешиш с информацията която пускаш тук. Не се заяждам . Искам да науча нещо, но това което пишеш не може да проработи.....
Ами то и аз го бях споменал за подаването на газта ,къде става , мислех си ,че няма как да е след турбото ,но и няма досега отговор.....
samo_pechka написа:Jivko7777 написа:samo_pechka написа:... Не се казва ,дали ако е с кулер колата ,какво става с газта ...щото май се събира сичката в кулера
къв кулер те гони ;) газта въобще не минава от там ;)
Абе не знам,помислих,че в темата се коментира за обикновена газова уредба ( или то не става с такава ...), а не за газов инжекцион .А къде става засмукването на газта?
Явно не става с обикновена газова .......
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 64 госта