Дизел + Газ.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот mupk0 » Нед 10 фев 2013 3:54


Мене ми е чудно как така има икономия ,без да намалиш нафтата някак.Тоест как ще ти падне разхода като никой не му казва,че трябва да обедни нафтената смес.Другото интересно е как при боост газта влиза в мотора.Тези редуктори работят на принципа на вакуум,който го няма след като надуе турбината....Не случайно продават обикновенни изпарители за турбо коли,а редукторите за ГИ работят на налягане...




Потребителски аватар
hristodj
Мнения: 718
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
Автомобил: golf 3 kombi
Двигател: AHU 97
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот hristodj » Нед 10 фев 2013 8:26


Нафтата не се намаля.Просто заради по доброто изгаряне и подобрената мощност натискаш педала по малко а колата пак си върви.
Не ме хранете не претендирам да съм прав,просто разсъждавам с простата си кратуна.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот stefan4o » Нед 10 фев 2013 8:29


Усещам, че това ще стане новия хит при дизелджиите с тънки джобове :hahaha
Колегата Добромирски няма как да избяга от съдбата си. Просто газовите уредби ще го преследват докрай дори и при дизелите (гледам, че вече и при дизелите са му ясни нещата :a040 ) :kissy :19a


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот boro7777777 » Нед 10 фев 2013 10:24


hristodj написа:Нафтата не се намаля.Просто заради по доброто изгаряне и подобрената мощност натискаш педала по малко а колата пак си върви.
Не ме хранете не претендирам да съм прав,просто разсъждавам с простата си кратуна.

Точно това е причината за икономията. :beer


todor jeliazkov
Мнения: 34
Регистриран на: Вто 13 дек 2011 18:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот todor jeliazkov » Нед 10 фев 2013 19:55


mupk0 написа:.Другото интересно е как при боост газта влиза в мотора.Тези редуктори работят на принципа на вакуум,който го няма след като надуе турбината....Не случайно продават обикновенни изпарители за турбо коли,а редукторите за ГИ работят на налягане...


Вързали са почерпката на изпарителя с микрета под педала на газта. Купих си дизел, за да не се занимавам с газови уредби, кабели и свещи :yahoo . Колегата с бе ем вето (да не се обижда) ако го видя на бензиностанцията ще го соча с пръст и ще му се смея. При мисълта, че някой е :wild така с колата си, тръпки ме побиват.


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот boro7777777 » Нед 10 фев 2013 21:03


Абе нека да сме се прецакали. Днес с 20 лв. нафта минахме 160 км. и още можеше поне 20-30. И при положение, че сме карали много градско в Пловдив. Още даже се чудим, как излъгахме тази ламя. :) Даже днес я пробвахме как е на равно по магистралата със 100 км\ч. Просто колата вървеше с едва докосната газ, а бордовият показваше 2,0-3,2 моментен разход. Става дума за пътя Пазарджик-Пловдив.

Че аз с Голфа ми на газ не знам дали ще мина толкова километри с 20 лв. газ. :D


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот mupk0 » Нед 10 фев 2013 22:30


Днес споделих идеята на мой познат дето се занимава с коли и има едно старо Пежо 605 2.1 12клапана дизелово(турбо дизел).Доста скоро ще му нанижем една уредба,защото се сетихме че аз и той имаме почти цяла уредба на части :D


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот boro7777777 » Нед 10 фев 2013 23:20


Ще останете изумени каква сила ще му дойде! :mhihi
Задължително трябва да има ключ на педала, за да спира газта когато работи на място.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот mupk0 » Пон 11 фев 2013 0:39


Ясно е това. Той е с механична помпа, така че ще се сложи на жилото както е показано по-горе. Колата не се кара от над 5-6 месеца и е идеална за целта. Като цяло пежото е доста лакомо (над 10градско). Някви насоки при настройка на газта? Доколкото разбирам се пуска едвам-едвам и то преди турбото, за да не се занимаваш с турбо изпарители.


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот boro7777777 » Пон 11 фев 2013 0:58


Газта се пуска след турбото колега.Настройката я направихме първоначално на ухо.Винтът за регулирането трябва да е завит докрай.След това се подава газ до 3000 оборота и се развива съвсем леко/Оборотите ще се усилят с над 1000 някъде.Майстора направи така, както описах.Обаче аз го развъртях с половин оборот и, за да видя какво ще стане.Ефектът беше, че когато караш на 5-та скорост с 60 да речем и дадеш рязко газ има едно бучене(детонации)От там почнал леко да го връщам и пробваме.След 2-3 врътки назад го нацелихме точно.Сега в момента настройката е идеална и няма никакв и детонации, както и да караш.То дори да пусне човек повече газ, детонациите се появяват само както съм описал горе.Ако се изреже на 1-2-3-4-5, детонации няма.Майсторът кара бус дизел от 12 години на газ и проблеми не е имал досега.Не си вкарвайте паранои, че ще се скапа двигателя.Той майстора си каза, все още никой не ме е псувал. :mhihi


motoj
Мнения: 31
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: GREEC

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот motoj » Пон 11 фев 2013 9:24


Не зная как да го обясня накратко. Обикновената газова уредба (не газов инжекцион) която виждам на снимките работи с вакуум от карбуратора при бензинов двигател. При монтирането й на дизелов тя може да се монтира само преди турбото в този си вид (без промени). Ако я сложиш след турбото я подлагаш на налягане. Налягането надува голямата мембрана и затваря клапана на газта. Така никога в двигателя няма да постъпи газ. Променял ли си уредбата? Аз не ходя по майстори. Не им вярвам. Сам си правя всичко. Разгледай подробно автомобила си. Може би някъде грешиш с информацията която пускаш тук. Не се заяждам . Искам да науча нещо, но това което пишеш не може да проработи. Друг е въпроса за изходните данни ( икономията). При мен от 10л/100 дизел спадна на 8л/100 дизел и около 3л/100 газ. За мен е недостатъчно. И внимавай с детонациите за които говориш че не са вредни, за да не цепиш двигател.

Разбира се че има включвател на газта , а и на автоматичния обогатител. Така газта се включва автоматично след като двигателя загрее. За ниски обороти говоря за 1000-1500. До 1500 турбото не надува. Започва от 1500 и на 3000 прави около 1 атмосфера (1бар). Извън града гледам двигателя да работи с 1500 - 2000 оборота за да имам икономия.


todor jeliazkov
Мнения: 34
Регистриран на: Вто 13 дек 2011 18:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот todor jeliazkov » Пон 11 фев 2013 9:55


boro7777777 написа:
Абе нека да сме се прецакали.Днес с 20лв нафта минахме 160км. и още можеше поне 20-30.И при положение, че сме карали много градско в Пловдив.Още даже се чудим, как излъгахме тази ламя. :)Даже днес я пробвахме как е на равно по магистралата със 100км\ч.Просто колата вървеше с ева докосната газ, а бордовият показваше 2,0-3,2 моментен разход.Става дума за пътя Пазарджик-Пловдив.

Че аз с Голфа ми на газ не знам дали ще мина толкова километри с 20лв. газ. :D


Е да де, ама 160 км с 20 кинта нафта ти е 4.8/100 разход(дизел). А газта не казваш колко е изгорила??? Че той моя кош гори толкова :c058 . Значи ли това, че ако сложа АГУ ще ми падне още разхода(надали). А зад колата на какво мирише(умрели лебеди).
пс: Колегата Брезел сигурно се е замислил за чипване на тди+агу :yahoo_09 . а ти се замисли дали не е по добре да му сложиш един газов инжекцион(рейка, компютър и там другите му салтанати) :hahaha

motoj написа: При мен от 10л/100 дизел спадна на 8л/100 дизел и около 3л/100 газ. За мен е недостатъчно.

10*2.60=26 лева без агу
8*2.60=20.80
3*1.40=4.20
20.80+4.20=25лева с агу

Е аз ли не мога да смятам или какво...ако е само за спорта- да го направя, ама за ежедневка...(за 1 лев ЦИГАНИН няма да стана).
Да ме извинявате ама за мен тоя хибрид си е АБСОЛЮТНА ГЛУПОСТ(Рудолф Дизел ще се обърне в гроба си)...


Поздрави!


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот DA@KA » Пон 11 фев 2013 10:07


На практика се газифицират(или метан) и чипват наи много товарни автомобили с цел повече мошност.Това с газифициране на леки коли на дизел,освен динамика и душевен "оргазъм" за мотора,нищо друго не очакваите.Моя съвет е да го правите на такива дет моторите им на морга са по 100лв а возилото е на пазарна цена 2000лв. мах..Лично на моята не бих посмял,въпреки че имам условия и технически опит,едното бутало ми е 200лв а имам 5бр. :thumb_down Нищо лично колеги,всеки си има глава на раменете и виждане за нещата.


motoj
Мнения: 31
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: GREEC

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот motoj » Пон 11 фев 2013 10:58


Че е АБСОЛЮТНА ГЛУПОСТ не бих казал в никакъв случаи и да се твърди такова нещо това е Абсолютна Глупост. Да, направих го за спорта или пробата както искате го наречете . Не е рентабилно при мен. Но двигателя работи по-меко и е по-динамичен. Ускорява по-бързо. Ако се сложи газов инжекцион с повишено налягане на дюзите 1,5 бара и компютър за управление след турбото, ще стане по-добре. Ще прави значително по-голяма икономия, по-малко замърсяване на околната среда и завишени параметри на мотора с около 25%, в смисъл мощност. Ако се сложи метан обаче заместването на дизела с метан е до 80%. Там е икономията, но малката автономност при метана заради бутилката ме дразни и за сега няма да пробвам. Мисля да сложа на голфа обикновена газова уредба само заради динамиката на мотора защото той и без това гори малко - 5л/100.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + Газ.

Мнениеот samo_pechka » Пон 11 фев 2013 11:01


motoj написа:Не зная как да го обясня накратко. Обикновенната газова уредба (не газов инжекцион) която виждам на снимките работи с вакуум от карбуратора при бензинов двигател. При монтирането й на дизелов тя може да се монтира само преди турбото в този си вид (без промени). Ако я сложиш след турбото я подлагаш на налягане. Налягането надува голямата мембрана и затваря клапана на газта. Така никога в двигателя няма да постъпи газ. Променял ли си уредбата? Аз не ходя по майстори. Не им вярвам. Сам си правя всичко. Разгледай подробно автомобила си. Може би някъде грешиш с информацията която пускаш тук. Не се заяждам . Искам да науча нещо, но това което пишеш не може да проработи.....

Ами то и аз го бях споменал за подаването на газта ,къде става , мислех си ,че няма как да е след турбото ,но и няма досега отговор.....
samo_pechka написа:
Jivko7777 написа:
samo_pechka написа:... Не се казва ,дали ако е с кулер колата ,какво става с газта ... icon_neutral щото май се събира сичката в кулера :horror


къв кулер те гони ;) газта въобще не минава от там ;)

Абе не знам,помислих,че в темата се коментира за обикновена газова уредба ( или то не става с такава ...), а не за газов инжекцион .А къде става засмукването на газта :icon_redface ?

Явно не става с обикновена газова .......



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 64 госта