Помогнете-обтягаща ролка на ремъка на алтернатора

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Пон 02 юли 2007 17:45


Днес намерих време да извадя - "Г" образния болт на обтегача - направих доста любопитни снимки как и колко много е износен първо в местата на двете гадни втулки и след тях самия корпус нищо че е стъргал в алуминий около половин десета е смъкнал от размера си.Заключението ми е ,че възела е проектиран много некадърно щом не се продават втулки или г образен болт като отделни части а всичко е комплект.Чета в руските сайтове там втулки има да се продават ама ние нали сме провинция.
Та решението виждам след обиколка на Пловдивските морги - и там няма такъв болт.Да го наваря и престържа до размера който има в действителност - 14 мм.Да направя една цяла втулка от край до край но ще се наложи да минавам на райбер алуминиевия корпус тук размера е 16 мм.На някой ако му се гледат снимки на болта мога да му пратя че не знам как се постват тук. :oops:
В същност ще съм доволен на съвети за наварката хем да не се покриви болта хем и да стане с по висока твърдост

Последна промяна от mladeja на Пон 02 юли 2007 18:30, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
buller
Мнения: 2192
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пон 02 юли 2007 18:21


Ето снимките от колегата mladeja
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Вто 03 юли 2007 4:17


mladeja написа:Днес намерих време да извадя - "Г" образния болт на обтегача - направих доста любопитни снимки как и колко много е износен първо в местата на двете гадни втулки и след тях самия корпус нищо че е стъргал в алуминий около половин десета е смъкнал от размера си.Заключението ми е ,че възела е проектиран много некадърно щом не се продават втулки или г образен болт като отделни части а всичко е комплект.Чета в руските сайтове там втулки има да се продават ама ние нали сме провинция.
Та решението виждам след обиколка на Пловдивските морги - и там няма такъв болт.Да го наваря и престържа до размера който има в действителност - 14 мм.Да направя една цяла втулка от край до край но ще се наложи да минавам на райбер алуминиевия корпус тук размера е 16 мм.На някой ако му се гледат снимки на болта мога да му пратя че не знам как се постват тук. :oops:
В същност ще съм доволен на съвети за наварката хем да не се покриви болта хем и да стане с по висока твърдост


В Ауто+ имат такъв болт и тапички за фтулките- 80 лева, но с наваряване ще минеш по леко... А за фтулките, опитай при някой стругар и да ти направи 2 фтулки а по стредата грес и като се сложат оригиналните тапички от страни, греста си стои вътре и си маже за да няма износване...
Успех и дано съм помогнал :lol:


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Вто 03 юли 2007 14:48


Две втулки от стомана, наварка и престъргване на болта - 40 лв. естествено грес за смазване.Сега ролката стои като залепена и няма никакви вибрации почити никакви даже и климатика да работи.Моторчето ме кефи щот намаля шума доста.Ами тва е накратко.А и да допълня болта бе разбит и износен доста - на снимките това не се вижда, и в края дето се зацепва към пружиното тяло.Доволен за сега.
Благодаря на всички за отзивчивоста.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 03 юли 2007 17:03


mladeja написа:Две втулки от стомана, наварка и престъргване на болта - 40 лв. естествено грес за смазване.Сега ролката стои като залепена и няма никакви вибрации почити никакви даже и климатика да работи.Моторчето ме кефи щот намаля шума доста.Ами тва е накратко.А и да допълня болта бе разбит и износен доста - на снимките това не се вижда, и в края дето се зацепва към пружиното тяло.Доволен за сега.
Благодаря на всички за отзивчивоста.

Смени ли ролката ,или само сложи втулки?


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Вто 03 юли 2007 18:25


Ролката и ремъка смених преди това профилактично- никаква промяна естествено а и аз не я очаквах-промяната.При тия износвания - виж снимките няма как да има.
Ако имаш проблем прави го - от самосебе си няма да се оправи.
Да допълня горния си пост - трябва да се виси на главата на наварчика.При мен бе аргончик ама 10 лв. от сметката ги дадох без да съм доволен.Изпраскал е шевовете явно нон стоп и болта се покриви от тоз смел заварчик.Доста зор видя стругара след това.С втултике почити нямаше проблем.Според мен единствения вариант при това положение на нещата е стомана.


miro26
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 18 юли 2007 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот miro26 » Сря 01 авг 2007 15:18


До Ventoman
До колкото разбирам,си сменил само пружината, и си решил проблема, така ли да те разбирам, защото и аз имам същия проблем, ролката вибрира постоано, и се получават неприятни вибрации и шумове.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО ЗА ОТГОВОРА И СЪВЕТА:


testpilot
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 11 ное 2004 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот testpilot » Чет 30 авг 2007 11:39


Не е хубаво да се минава тънко при този проблем.Карам дизелова тройка 1Y мотор,2 пъти ми се разбива зъбното колело на ангренажния ремък.Докато не смених демферната шайба.Мисля че проблема започва там,след което от играенето се разбива въпросния обтегач(което лесно се установява,почва да играе).В последствие се разбива шпонката на зъбното колело,колата губи центровка.Не даи боже но при мен и челото на коляновия вал било разбито.Наложи се употреба на течен метал за да фиксират точно зъбното колело(т.е. да се пада перпендикулярно на коляновия вал).
Лошото е че колкото повече се чака с решаването на този проблем толкова по лоши стават нещата.Предполагам че ако свършил на време тази работа нямаше да ми бъде изядено челото на вала.Ама след дъжд качулка.
Успех


Потребителски аватар
bu4komobil
Мнения: 804
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Труро

Мнениеот bu4komobil » Чет 21 фев 2008 6:50


днес смених въпросния механизъм+втулки и нов пистов ремък,но така наеченото шляпане на ремъка утихна временно.като я запаля студена се появява отново.преди се виждаше как ремъка шляпа точно под обтяжната ролка а сега го виждам да скача между демпферната шайба и шайбата на климатика(за нея може и да се лъжа че е тя трябва да я погледна пак).казаха ми че може би проблема идвал от ролката на алтернатора защото била с някаква тресчотка вътре.казаха ми да проверя дали е тя по следния начин-пръскане с вода по пистовия ремък и ако спре пляскането значи е от нея.при мен така спира,но искам да съм сигурен тъй като днес дадох 200лв. а проблема си остана


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Чет 21 фев 2008 8:46


bu4komobil написа:днес смених въпросния механизъм+втулки и нов пистов ремък,но така наеченото шляпане на ремъка утихна временно.като я запаля студена се появява отново.преди се виждаше как ремъка шляпа точно под обтяжната ролка а сега го виждам да скача между демпферната шайба и шайбата на климатика(за нея може и да се лъжа че е тя трябва да я погледна пак).казаха ми че може би проблема идвал от ролката на алтернатора защото била с някаква тресчотка вътре.казаха ми да проверя дали е тя по следния начин-пръскане с вода по пистовия ремък и ако спре пляскането значи е от нея.при мен така спира,но искам да съм сигурен тъй като днес дадох 200лв. а проблема си остана


Колега и аз минах по този път съвсем скоро. При мен оплакването беше едно пищене отпред като загрее двигателя. Мислех, че е ролката на обтегача или самият обтегач. Смених ги и продължи да си пищи. Смених и пистовите ремъци - никаква разлика. Оказа се, че е от въпросната шайба на алтернатора и при мен беше сдала багажа тресчотката. Смених и нея и пищенето изчезна. За съжаление всички тия възли са сравнително скъпи за подмяна та всичко ми излезна към 350 лв. Успех.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 21 фев 2008 9:07


По принцип обтяжната ролка се разпознава дали е тя като пъхнеш отверка между двете и части и дадеш на една страна да законтриш.Ако е тя спира тракането.При мен е така откакто съм взел колата - вече 40-50 к километри и все не намирам пари да я сменя.Трябва да се разтърся из моргите за втора злоупотреба ама все няма време.Колко струва само споменатат тресчотка?Като се проверява с вода само отгре ли се мокри или трябва и отдолу да влезне в ролката на алтернатора - сори за глупавия въпрос ама :oops:


Потребителски аватар
bu4komobil
Мнения: 804
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Труро

Мнениеот bu4komobil » Чет 21 фев 2008 12:32


днес ще пробвам да видя тази тресчотка ама тка като чета мненията ви достигам до извода че като мокря с вода ремъка преплъзва и тогава не пляска а най-вероятно преплъзва по демпфера.как мога да го проверя дали е той.когато ремъка пляска в тези обороти демпферната шайба видимо няма никакво биене ама :(


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 21 фев 2008 14:56


Демпефар се бележат двете части с маркер и гледаш дали ще се размустят.


Потребителски аватар
bu4komobil
Мнения: 804
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Труро

Мнениеот bu4komobil » Чет 21 фев 2008 16:00


:P :P :P проблема е решен-ролката на алтернатора беше направо блокирала а новата се движи"мазно" в едната посока а в другата спира точно тресчотка.старата нямаше никакъв луфт и в 2-те посоки.колко е хубаво колата ти да работи като дизаел


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 21 фев 2008 16:03


Кажи как я провери?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта