Passat B4 (1Z), не пали. (проблема отстранен)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B4 (1Z), не пали. (проблема отстранен)

Мнениеот didopoli » Вто 10 сеп 2013 15:56


мммм да.Добре че сте открили проблема.Пък по-въпроса за чупенето на пружините,аз си купих помпа от колега от форума свалена от работеща кола.При отварянето й едната пружина беше счупена.Колегата каза,че до последно е нямал никакви проблеми с колата.Ама при теб и двете.




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали. (проблема отстранен)

Мнениеот cecoa1 » Вто 10 сеп 2013 22:27


И аз никакви проблеми до момента в който не я изгасих и вече не запали. Нито се чуваше нещо, работеше си дори много приятно за ухото. Вероятно едната пружина е била счупена и в последствие се е счупила и другата... Ама такъв малшанс точно тогава да се счупи и при положение, че аз я гася лично докато си работи спокойно на празен ход... Не знам какъв зор са видели, на Аудито със същия мотор имам и една резервна помпа(споменах вече) и никога такова нещо не се е случвало... Сега взех долната част от помпата на Аудито(резервната) и сложихме горната част от Пасата. Старата помпа ще и се купуват пружини, ще се прави, и остава резервна.
Човек се учи докато е жив, а най-добре от чужд опит. Моята грешка е, че не послушах веднага съвета на майстора който ми прави чипа и почиства помпата(точен майстор, известен и тук), който веднага като чу всички симптоми, отсече че е механичен проблем в ГНП. Същото предположи и моя "щатен" майстор(с богат опит предимно с автомобили на VAG), преди да отиде на почивка. А пък и за късмет, успях да я запаля с ръчно подаване на газ, дори и със строшените пружини, та се отказах да разглобявам помпата надолу, и съответно нямаше как да съм си открил и сам проблема(то се виждат добре счупените пружини, като се махне горната част на помпата). Та в този смисъл и темата е ценна - препатих го аз, но опита остава за всички тук :love.vwclub


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B4 (1Z), не пали. (проблема отстранен)

Мнениеот milmar » Вто 10 сеп 2013 23:16


Първото мнение за счупена ГНП в темата, ако не се лъжа беше мое, но аз не съм майстор и въобще не се занимавам с чипове :mhihi, така че да се застраховам предварително ....

Имам въпрос, интересен ми е метода ти на палене с отворена ГНП, въобще опиши подробно как го направи. Някой ти помага или сам? Въобще какво прави с излишната нафта, колкото и да не е гейзер :smile , няма начин да не прелива, как я събира, или я остави да си тече...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали. (проблема отстранен)

Мнениеот cecoa1 » Сря 11 сеп 2013 9:20


Метода на палене с отворена помпа и ръчно подаване на газ е... силно казано метод :icon_lol
В общи линии, само махнах най-горния капак на ГНП, за да се вижда датчика за цикловата порция. Първоначално нафта изтече до нивото на капака който махнах. После при въртенето хвърля и явяващата се "излишна" нафта, но при тези ниски обороти тя не е кой знае колко, а и изтича преливайки през ръба на помпата(понеже е махнат капака),а не през сравнително малък отвор за да създаде струя. Освен това, на практика не може да се създаде и налягане вътре в помпата без капака, та видимия ефект е просто леко плискане на нафтата с малко преливане(и съответно стичане по мотора :mrgreen ..оставих я да си тече). Хванах баща ми да върти на стартер и завъртях ръчно рамото на датчика за цикловата порция в посока подаване на газ и мотора запали. Държал съм го да работи не повече от няколко секунди(най-много 10 секунди да са били), през което време на моменти изчиства звука, а на моменти прекъсва, явно заради въздуха в помпата(ако не и заради счупените пружини). Нафтата плискаше колкото да ми изцапа малко ръката с която подавах газ. После като затворих помпата завъртях няколко пъти на стартер и разхлабих щуцера за излишното гориво за да се напълни отново помпата. Мехурчетата в маркуча за обратната нафта също почти изчезнаха. Затова си мисля, че дебитът на подкачващата помпа си е бил нормален. Сега вече не е от значение, тъй като с долната част на помпата съм сменил и подкачващата и клапана, които се намират в нея(а тази помпа която сложих работеше нормално на Аудито и я свалях по друг повод впоследствие се оказа и излишно).


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали. (проблема отстранен)

Мнениеот cecoa1 » Пон 16 сеп 2013 16:24


Помпата е ремонтирана. Едната пружина е била счупена на две части, а другата на три :eek :icon_lol.
Не знам как въобще е работила тази помпа, а да не казвам, че нямаше никакви признаци за неизправност.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта