Golf3,1Z TDI 1994 - не ускорява равномерно-РЕШЕНО-H75

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Чет 27 фев 2014 8:08


andon_ написа:Става


В грешка си колега....освен че номера е различен, буксата също е различна




Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Чет 27 фев 2014 12:07


Намерих днес един дебитомер за проба....след тест, се оказа че причината не идва от него :banghead
Налягането, при натиснат педал на газта на 100% прави пик от 1,1 бара и след това, не може да задържи на 0.9 бара а стрелката на бууст метъра играе в диапазона 0.7-0.9 бара като това се получава над 2500 оборота на 3-та, 4-та и 5-та предавка. Навежда ме мисълта, че уест гейта нещо не е както трябва. Да я отварям ли тая турбина за чистене :banghead
Приемам всякакви линкове и ръководства за почистване на турбината на 1Z 90 кончета :th_up


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот ka4o_pi4a » Чет 27 фев 2014 21:02


Ако е запекла, най-вероятно ще пренадува. Опитай да намериш друг н75 за проба и измери и вакуума как е. Щом пада налягането и играе значи неможе да се задържи затворена геометрията - лош н75, спукана мембрана на актуатор (или ръждясал) или загуба на вакуум. Как е педала на спирачките като го напомпаш няколко пъти бързо на място ?


didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот didopoli » Чет 27 фев 2014 21:13


Направи лог на 11-ти канал да се види исканото и достиганото налягане на турбото


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пет 28 фев 2014 7:29


ka4o_pi4a написа:Ако е запекла, най-вероятно ще пренадува. Опитай да намериш друг н75 за проба и измери и вакуума как е. Щом пада налягането и играе значи неможе да се задържи затворена геометрията - лош н75, спукана мембрана на актуатор (или ръждясал) или загуба на вакуум. Как е педала на спирачките като го напомпаш няколко пъти бързо на място ?


И аз това мисля се получава...не може да задържи налягането и изпуска.
Как да измеря вакума? :rolleyes Към актуатора....вакуум ли е или налягане :rolleyes
Н75 е сменен, и всички маркучи. Геометрията се движи много леко без да задържа. Колата не пренадува.
Това със спирачките ще го проверя, но какъв трябва да е резултата? Искаш да кажеш дали пропада ли? Аз проблем със спирачките нямам.

didopoli написа:Направи лог на 11-ти канал да се види исканото и достиганото налягане на турбото


Нали съм направил логове на първата страница в началото...те не вършат ли работа :screwy


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот ka4o_pi4a » Пет 28 фев 2014 8:04


Откачи вакуума към актуатора от към н75 и с уста засмучи колкото можеш, след това запуши с език - целта е да установиш дали мембраната на актуатора е здрава, ако е така няма да изпуска вакуума който си направил с уста.


Потребителски аватар
Cve7omiRCho
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 08 апр 2012 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот Cve7omiRCho » Пет 28 фев 2014 16:44


Проблема ти е електронния блок на помпата, отиваш при някой майстор ама МАЙСТОР и ти я ревизират ..


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пет 28 фев 2014 17:14


Cve7omiRCho написа:Проблема ти е електронния блок на помпата, отиваш при някой майстор ама МАЙСТОР и ти я ревизират ..


Обоснови се колега, какво те навежда на тая мисъл и какво разбираш по ревизия....почистване? :rolleyes
Помпата ми е чистена преди месец, така че изключвам да е в нея проблема. При мен колата не тресе при ускорение и мотора си работи много мазно.
Колкото до почистването...не ти трябва толкова добър майстор за да се почисти....елементарно е :wink


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Нед 02 мар 2014 22:10


От всичко изчетено до сега, не можах да разбера на 1Z актуатора...с налягане ли работи или вакум. Питам това, защото искам да го проверя дали изпуска мембраната. :screwy
Раздвоен съм в мненията си защото ето какво пише един колега от тази тема:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=391180
milmar написа:Само да допълня: актуаторът и цялото управление на този модел турбо работят с налягане, а не с подналягане. Налягането по червения маркуч се управлява от компа посредством ел. магн клапан и се подава към актуатора (по синия маркуч). Колкото по-голямо налягане се подава на актуатора, толкова турбото се разтоварва, в този смисъл опасен е режима на работа с откачен примерно син маркуч, тогава търбото надува колкото може.


А ето какво пише пък друг колега:
ka4o_pi4a написа:Откачи вакуума към актуатора от към н75 и с уста засмучи колкото можеш, след това запуши с език - целта е да установиш дали мембраната на актуатора е здрава, ако е така няма да изпуска вакуума който си направил с уста.


Кое е вярно от двете мнения, като и двете се отнасят за мотор 1Z ?


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот ka4o_pi4a » Пон 03 мар 2014 10:27


Съмнявам се 1Z да се управлява с налягане, от къде ще дойде ? За вакуум си има вакуум помпа. Колкото до проверката, мисля че няма значение - тя мембраната няма да държи нито вакуум нито налягане.


Потребителски аватар
Dare_16V_9A
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: AFN1996 1991
Местоположение: Pernik

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот Dare_16V_9A » Пон 03 мар 2014 11:10


Н75 Клапана работи с НАЛЯГАНЕ не с вакум колегата milmar ви е обяснил!
Много е просто човек да се сети червения маркуч който излиза от студената част на турбото влиза в н75 клапана а какво прави студената част на турбото ??? НАЛЯГАНЕ!


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот ka4o_pi4a » Пон 03 мар 2014 11:29


Дори да е така това не променя начина по който се проверява мембраната на актуатора.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот myrshavija » Пон 03 мар 2014 13:13


ka4o_pi4a написа:Съмнявам се 1Z да се управлява с налягане, от къде ще дойде ? За вакуум си има вакуум помпа. Колкото до проверката, мисля че няма значение - тя мембраната няма да държи нито вакуум нито налягане.
Къде се намира тази помпа?


Потребителски аватар
Dare_16V_9A
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: AFN1996 1991
Местоположение: Pernik

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот Dare_16V_9A » Пон 03 мар 2014 13:46


Вакум помпата на 1з е долу дето е принципно делкото на бензиновите!


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пон 03 мар 2014 19:21


Dare_16V_9A написа:Вакум помпата на 1з е долу дето е принципно делкото на бензиновите!


Да забелязал съм го тоя чарк и тъкмо се чудех какво е. Признавам си, но не знаех че е вакум помпа. Поврежда ли се това нещо по някакъв начин и какво и е устройството и принципа на работа :screwy



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan, simo7 и 44 госта