Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот FELIPE » Съб 15 фев 2014 18:55


Е, то на фона на това което си направил ,кои сме ние да коментираме стойностите на дюзите ти :biggrin ,честно,направо съм удивен,не знам дали обърна внимание,че два последователни пъти ми са сменяни о-пръстените,първия път неуспешно и ми побеляха косите от това :neutral ,има строга специфика при сменянето им за да стане всичко както трябва,иначе все едно нищо не е направено,късат се и се пробиват още при слагането ,със всички неприятни последици от това,факта,че си ги сменил успешно за мен е цяло чудо :th_up :bowdown .
Иначе ,да,стойностите на дюзите ти са много добри,почти като на нова кола,показателен за успешния реглаж и състоянието на дюзите бил и моментния разход на празен ход с изключени консуматори,който трябва да е 0,6л/ч.




hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Съб 15 фев 2014 20:32


Забравих да ви кажа още нещо полезно, ако вземете сами да си правите дюзите, така и така свляте EGR-а заради един скапан болт на капака който не може да се развие заради EGR-а (поне аз не успях), изчистете си хубаво клапана, че със сигурност се е запекъл и не гледайте да почистите само голямата дроселна клапа която регулира въздуха от към турбото, а и вакуумно регулируемия клапан който пуска част от изгорелите газове в смукателните тръби, той със сигурност не се движи моя едвам го раздвижих, моя майстор уж го беше чистил :icon_lol , това допълнително намалява разхода на колата.


Потребителски аватар
yochcov
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
Автомобил: VW Golf
Двигател:
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот yochcov » Пет 21 мар 2014 22:25


Колега със същия проблем съм и съм сменил абсолютно всичко по горивната система и разлика никаква пали мн странно и непостоянно +7 -7 все такова мудно и трудно, а топла и температура вън над 15-20 градуса винаги си пали идялно http://youtu.be/_o0IaWkICDY ; http://youtu.be/mpR1BlhsbeU и в момента и аз съм точно за о пръстени на дюзите, но като изчетах темата направо ме е страх при кой да ида, някой ако знае читав майстор в бургаския район, може да ми препоръча.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Пон 24 мар 2014 22:34


Провери ли си свещите? Аз Палех трудно след престой една нощ дори и в най-големите летни дни и нощи.
А иначе като гледам клипчетата симптомите са същите, като при мен. За майстори около Бургас да кажат колегите от форума, аз криво ляво се справих сам. Сега и една седмица да не я паля колата се качвам и паля на един оборот :11.
Сега се мъча да си успокоя обтяжната ролка на пистовия ремък,
Успех!!!


Потребителски аватар
ATD
Мнения: 78
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: v dvijenie

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот ATD » Вто 25 мар 2014 8:43


""........
Сега се мъча да си успокоя обтяжната ролка на пистовия ремък,
Успех!!!""


Колега започни със смяна на фрайлаиф шайбата на динамото. Нова.


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот xxx_man » Вто 25 мар 2014 11:29


yochcov написа:Колега със същия проблем съм и съм сменил абсолютно всичко по горивната система и разлика никаква пали мн странно и непостоянно +7 -7 все такова мудно и трудно, а топла и температура вън над 15-20 градуса винаги си пали идялно http://youtu.be/_o0IaWkICDY ; http://youtu.be/mpR1BlhsbeU и в момента и аз съм точно за о пръстени на дюзите, но като изчетах темата направо ме е страх при кой да ида, някой ако знае читав майстор в бургаския район, може да ми препоръча.

вземи от някой познат чисто нов акумулатор и пробвай с него,ако не се подобри старта рециклирай си стартера!!!от клипа е видно че стартера ти върти адски слабо!!!


Потребителски аватар
yochcov
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
Автомобил: VW Golf
Двигател:
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот yochcov » Вто 25 мар 2014 13:05


xxx_man написа:
yochcov написа:Колега със същия проблем съм и съм сменил абсолютно всичко по горивната система и разлика никаква пали мн странно и непостоянно +7 -7 все такова мудно и трудно, а топла и температура вън над 15-20 градуса винаги си пали идялно http://youtu.be/_o0IaWkICDY ; http://youtu.be/mpR1BlhsbeU и в момента и аз съм точно за о пръстени на дюзите, но като изчетах темата направо ме е страх при кой да ида, някой ако знае читав майстор в бургаския район, може да ми препоръча.

вземи от някой познат чисто нов акумулатор и пробвай с него,ако не се подобри старта рециклирай си стартера!!!от клипа е видно че стартера ти върти адски слабо!!!

Колега със нов акумулатор съм и дори пробвахме да вържем към този още един и разлика никаква и дори като цяло непаленето е непостоянно -7, +7 все си пали едно и също, дори някой път и на 15 си пали от раз друг път голяма мъка, губи се някъде горивото точно в главата вероятно о пръстените, всъщност ето с какво съм пробвал:
1. температурен датчик на антифриза
2. акумулатора + втори към него за проба
3. г. филтър (заедно с масло и всички други филтри)
4. тандем помпата
5. от свещите 1 имаше за смяна смених я
6. дали ходи ток към тях - ходи си
7. дали динамото зарежда - всичко в стойностите
8. сменял съм реле 100 за свещите и реле 109 за помпата в резервоара (работещи) разлика никаква, аз дори си я чувам помпата в резервоара като завъртя ключа
9. невъзвратен клапан, къдели не го въртях и слагах и само на обратното гориво между филтъра и резервоара помогна, защото преди това въртях общо 3 пъти по 9-10 врътки а сега си пали почти винаги 2-3...6-7 но от първия път
Някъде изпуска налягане на горивото в главата и то направо друго не остана...


Потребителски аватар
yochcov
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
Автомобил: VW Golf
Двигател:
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот yochcov » Вто 25 мар 2014 15:08


Колега "hq" това ли е ремонтния комплект за дюзите, че мн. неща ми се виждат сякаш (този ми предлагат оттам където си купувам части - оригинален на bosch) и доколкото четах из темата е добре да се сменят и реглажните болтове на дюзите...От всичко като гледам снимката не ми е ясно само металното рингче (тънкото) и това точно над знака над бош черното къде се слагат!? Мерси!
Изображение


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Вто 25 мар 2014 21:13


Това е комплекта, металнито рингче не е за нашите дюзи, а това над знака на Bosh е медна дифтунга, която се нанизва най-отдолу на тазпръсквачите. Старата съгурно ти е станала с цвета на дюзата и е залепнала здраво за това ако си извадил дюзите не си я видял. Трябва с клещи да я стиснеш и да завъртиш дюзата внимателно на ляво и на дясно за да се отлепи, внимавай при обратното поставяне сложи много малко гресчица за да задържи дифтунгата на мястото и върху дюзата че иначе изпада. Реглажните болтове се сменят също но се продават отделно, Смени също и болтовете на държачите на дюзите че иначе се късат при обратното поставяне. Купи си задължително динамометричен ключ всички болтове се затягат с определено усилие има по нагоре схема с усилията.


Потребителски аватар
yochcov
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
Автомобил: VW Golf
Двигател:
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот yochcov » Сря 26 мар 2014 11:31


hq написа:Това е комплекта, металнито рингче не е за нашите дюзи, а това над знака на Bosh е медна дифтунга, която се нанизва най-отдолу на тазпръсквачите. Старата съгурно ти е станала с цвета на дюзата и е залепнала здраво за това ако си извадил дюзите не си я видял. Трябва с клещи да я стиснеш и да завъртиш дюзата внимателно на ляво и на дясно за да се отлепи, внимавай при обратното поставяне сложи много малко гресчица за да задържи дифтунгата на мястото и върху дюзата че иначе изпада. Реглажните болтове се сменят също но се продават отделно, Смени също и болтовете на държачите на дюзите че иначе се късат при обратното поставяне. Купи си задължително динамометричен ключ всички болтове се затягат с определено усилие има по нагоре схема с усилията.


Колега първо мерси за отговора, значи като гледам клипове всичко на всичко се развиват 8 болта горе върху кобиличния вал, който натиска помпа-дюзите...След това се развиват болтовете на държачите на дюзите, (номер 3 от схемата) аз тях имах предвид (по 5,5лв са на парче оригинални), защото сте писали в темата че е хубаво да се сменят и друго по принцип не се бара и не мисля да барам...Това което съм ти написал по погрешка - реглажните болтове може би са номер 5 от схемата, но немисля да ги пипам, освен ако не личи някой потънал или въобще прецакан, че явно и те са отделно от комплекта...И за дифтунгата като гледам снимки на дюзи я виждам къде е: най-долу се нахлузва ще добавим грес при смяната както ми препоръча да не изпаднат, а имах предвид това черното нещо най-голямото къде се слага (дето е точно над ЛОГОТО на бош) може би е номер 6 от схемата. Не сме я барали още колата, но тук в района нямам вяра на майстори и вероятно ще действам с познат който е насно и да има д.м. ключ задължително.
Изображение


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Сря 26 мар 2014 17:10


Това е позиция 6 от твойта схема (така нареченото бобче), при мен на една от дюзите беше счупено аз ги смених всичките, но това ме принуди да сменя и реглажните болтове,защото оригиналните са кухи и в тях влизат оригиналните бобчета, а тези които са за смяна в комплекта са с лека вдлъбнатинка и другите болтове просто ги натискат, така че ти прецени сам дали да ги сменяш (хубаво е щото циментацията им пада с течение на времето). Хубава схема си намерил браво там е показано и къде стоят малките телчета от комплекта, аз не съм ги слагал.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Сря 26 мар 2014 17:22


........
"Колега започни със смяна на фрайлаиф шайбата на динамото. Нова."


Ами уж ми я смениха преди 2 години. Проверих с запъната с ответка перка на алтернатора напред не се върти, назад се върти без инерция смалко усилие не знам това така ли трябва да бъде. Би трябвало да работи.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Сря 26 мар 2014 17:36


И сега малко извън темата, понеже един недоволен от мен и мойте постове, който се подвизава в форума с псевдоним - myrshavia или нещо подобно ме е заял в лични съобщения, колко съм бил зле и колко съм бил неблагодарен и как съм обидил много добри авто специалисти в форума, искам да се извиня на всички хора и специалисти в този супер форум, ако по някакъв неволен начин съм ги засегнал или обидил с постовете си, а така също и сърдечно да благодаря на хората с информация и съвети, за да мога да се справя с проблема на мойта кола.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hvp800 » Сря 26 мар 2014 20:01


Не го взимай толкова присърце колегата myrshaviq и въобще който и да било, Справил си се отлично и си споделил това във форума и заслужаваш само похвали :th_up


Потребителски аватар
yochcov
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
Автомобил: VW Golf
Двигател:
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот yochcov » Сря 26 мар 2014 20:20


Естествено че нетряа да го взима присърце, хубаво че има такива хора да се хванат да си направят нещо и да го опишат. На много "майстори" им се секна пряко интереса откакто се развиха тез форуми...Аз преди имах сеатчета все дизел и ако не беше там форума тряаше по още веднъж да съм ги платил тез коли за майстори, за елементарни неща, за които те дерчат като...!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта