Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот °niksi° » Нед 30 мар 2014 22:37


Аз го меря с език вакума защото пръстите не са ми толкова чуствителни.

П.С. Вакума на това маркучле ще го усещаш винаги че го има /когато го има/, но дали е това което трябва или някакви наченки на вакум.




Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот dispatch » Пон 31 мар 2014 16:53


ka4o_pi4a написа:Не трябва да губи вакуум, когато игасиш мотора. Дали се отпуска актуатора след изкл. на мотора незнам. Не съм обърнал внимание.


Вакуума се изпуска към атмосферата след изгасяне на мотора и актуатора се отпуска в разтоварено положение!


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот ka4o_pi4a » Пон 31 мар 2014 19:09


Така е, но изпускането не става за минута или две. На моята и трябва сигурно един час да изпусне целия вакуум. А актуатора сигурно н75 го разтоварва към атмосферата през маркуча към възд. филтър... въпреки че ако клапанчето след н75 работи коректно май не трябва веднага да го разтовари...


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот dispatch » Пон 31 мар 2014 20:46


При мен веднага се отпуска с огасянето на мотора и така мисля, че е нормално. Изглежда определено имаш задържане... ако не е от геометрията, то от актуатора... или става нещо с вакуумните маркучи... вакуума... някъде там е работата...


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Чет 10 апр 2014 12:02


Привет, въпроса към момента си остава нерешен. Периодично си ги прави магариите. Смених масло, масл. филтър и горивен филтър, но промяна никаква. Тайно се надявах проблема да се реши от горивния филтър, тъй като допусках, че е позадръстен (никога не го бях сменял), но уви...Тия дни ще влизам в бокса. След консултация със състезателния инженер решихме да започнем с почистване на турбина, всмукателни колектори и т.н. Според него, вероятно причината е там. Профилактика на турбината е наложителна така или иначе, защото като я гледам надали някога е чистена, пък аз карам предимно в градски условия, на ниски обороти. Като имам някакъв резултат ще споделя и тука.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот ka4o_pi4a » Чет 10 апр 2014 12:56


Ще чакам резултати.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Сря 14 май 2014 10:18


Сутринта колата я оставих в сервиза за почистване на турбина и работите около нея. Надявам се до края на деня да я взема и да има решение на проблема. Ще пиша какво е станало, а до тогава стискам палци (и на краката) :bowdown


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Сря 14 май 2014 13:30


Взех колата от бокса. Изчистена турбина и сменени няколко маркуча от вакуумната система. Значи на първо време всичко изглежда нормално. Има си доволно ускорение, но ми прави впечатление, че истинското започва някъде около 1800 об., а на 2500 прави страхотен пик. Това второто преди го нямаше. Преди ускоряваше равномерно от 1800 до "лютеницата" (червения сектор от оборотомера), а сега се усеща втора вълна на почти двойно по-голямо ускорение, започващо към 2500 об (все едно пускам нитро :mhihi ). Голям кеф. Дано не ми прави повече въртели. Направи ми и впечатление, че сега лоста на актуатора има почти двойно по-голям ход от преди и сега не запъва никъде. Ще покарам малко и ще пиша впечатления :love.vwclub .


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот ka4o_pi4a » Сря 14 май 2014 15:35


Значи проблема е бил зацапана геометрия ?


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Чет 15 май 2014 7:54


Така се оказва. Ще покарам малко и като се убедя на 100%, че това е бил проблема, отново ще пиша тука. Казвам го, защото магариите ми ги правеше 1-2 пъти в седмицата, а не постоянно. Засега втори ден няма проблеми и поведението на колата от към динамика е съвсем друго. Все едно не карам моята, а някоя друга (в добрия смисъл на думата). Състезателния инженер ми каза още, че някой се е мъчил да твори по турбосистемата. Липсвали няколко болтчета тук-там, имало объркани вакууми и разкачени такива. Спомена, че се е налагало да вкарва творчество по някаква вакуумна сфера. Аз съм я виждал, но не знам точно каква роля играе в цялата система. Допълнително по лопатките на оста в турбината имало леки наранявания (явно от твърд предмет, попаднал вероятно през въздушния филтър), но това не било фатално. Радиалния и аксиалния луфт били допустими като за турбина на 200к км. и можела още доста да кара. Споредн него обаче геометрията била тотално спекла. Както и да е, засега има резултат от почистването.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот °niksi° » Чет 15 май 2014 22:11


lz2aii написа:Допълнително по лопатките на оста в турбината имало леки наранявания (явно от твърд предмет, попаднал вероятно през въздушния филтър), но това не било фатално. Радиалния и аксиалния луфт били допустими като за турбина на 200к км. и можела още доста да кара. Споредн него обаче геометрията била тотално спекла. Както и да е, засега има резултат от почистването.


Това не го казваш сериозно нали, че имало наранявания по лопатките и това не било фатално - да не е фатално докато не я извадиш от кулера перката.
Също така за аксиалния луфт - допустим аксиален луфт при тези турбини няма - или с други думи има ли го значи е за ремонт.
Дано кара при теб така както обясняваш, че е.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Пет 16 май 2014 9:04


Ми не знам. Наистина не разбирам от турбокомпресори и по тази причина се обърнах към майстор. Имам му пълно доверие засега, защото каквото е казал, това е станало. Предполагам, че след като в студената част на турбината е попаднал предмет, не е станало вътре на мармалад. Факт е, че колата засега върви. Майстора ми каза, че и други такива турбини е виждал с подобни наранявания, че и по-големи, които са карали доста време след това. Засега няма стържене, лопане или някакви други притеснителни симптоми. Дори не чувам свистенето на турбината. При всяка смяна на масло откачам входящата тръба на кулера и източвам около 50 мл. масло от него (за количеството съм сигурен, `щото това ми е мярката вечер като си налея ракия :mhihi ), но поне засега не съм забелязал освен маслото да има други неща (твърди предмети, перки или други части от компресора).


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Вто 20 май 2014 9:36


Вече близо седмица след ремонта. Колата се държи перфектно, ускорението си е на ниво, без забивания или зачудвания. Явно проблема си е бил в зацапаната геометрия. Който има подобни проблеми, да не се чуди, особено ако кара колата си предимно в градски условия.


m1977
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 06 апр 2009 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот m1977 » Сря 21 май 2014 15:32


Здравей колега,
Понеже и аз имам подобен проблем от няколко месeца би ли споделил при кой майстор я кара? Или въобще къде бихте ми препоръчали да я закарам? При мен при каране на ниски обороти стига до момент при, който колкото и газ да подаваш колата не поема стои някак си спъната.След определен момент се отпушва и си тръгва нормално. Скоро смених всички филтри и масла, но явно не е от това. Пасата е 2003 с двигател AFV, аз го карам от 3г. и до сега не съм имал никакви ядове с него. :smile


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Съб 24 май 2014 17:22


Така, както ми обясняваш разбирам, че проблема ти е подобен на моя - да не казвам същия. Аз я закарах при мой познат майстор в Габрово. Евала - каквото и да е правил по колата, винаги е била както трябва след това. Предполагам, че няма да ти е удобно да дойдеш чак до тук за такъв вид ремонт, при положение, че в София имаш много по - голям избор от разбиращи в тази област, но все пак, ако ти е проблем намирането на майстор при теб, обади се да те свържа с моя човек. Почти съм сигурен,че и при теб проблема ще се окаже зацапана турбина, в частност геометрията й.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта