Аз го меря с език вакума защото пръстите не са ми толкова чуствителни.
П.С. Вакума на това маркучле ще го усещаш винаги че го има /когато го има/, но дали е това което трябва или някакви наченки на вакум.
Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
ka4o_pi4a написа:Не трябва да губи вакуум, когато игасиш мотора. Дали се отпуска актуатора след изкл. на мотора незнам. Не съм обърнал внимание.
Вакуума се изпуска към атмосферата след изгасяне на мотора и актуатора се отпуска в разтоварено положение!
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Така е, но изпускането не става за минута или две. На моята и трябва сигурно един час да изпусне целия вакуум. А актуатора сигурно н75 го разтоварва към атмосферата през маркуча към възд. филтър... въпреки че ако клапанчето след н75 работи коректно май не трябва веднага да го разтовари...
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
При мен веднага се отпуска с огасянето на мотора и така мисля, че е нормално. Изглежда определено имаш задържане... ако не е от геометрията, то от актуатора... или става нещо с вакуумните маркучи... вакуума... някъде там е работата...
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Привет, въпроса към момента си остава нерешен. Периодично си ги прави магариите. Смених масло, масл. филтър и горивен филтър, но промяна никаква. Тайно се надявах проблема да се реши от горивния филтър, тъй като допусках, че е позадръстен (никога не го бях сменял), но уви...Тия дни ще влизам в бокса. След консултация със състезателния инженер решихме да започнем с почистване на турбина, всмукателни колектори и т.н. Според него, вероятно причината е там. Профилактика на турбината е наложителна така или иначе, защото като я гледам надали някога е чистена, пък аз карам предимно в градски условия, на ниски обороти. Като имам някакъв резултат ще споделя и тука.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Ще чакам резултати.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Сутринта колата я оставих в сервиза за почистване на турбина и работите около нея. Надявам се до края на деня да я взема и да има решение на проблема. Ще пиша какво е станало, а до тогава стискам палци (и на краката) 

- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Взех колата от бокса. Изчистена турбина и сменени няколко маркуча от вакуумната система. Значи на първо време всичко изглежда нормално. Има си доволно ускорение, но ми прави впечатление, че истинското започва някъде около 1800 об., а на 2500 прави страхотен пик. Това второто преди го нямаше. Преди ускоряваше равномерно от 1800 до "лютеницата" (червения сектор от оборотомера), а сега се усеща втора вълна на почти двойно по-голямо ускорение, започващо към 2500 об (все едно пускам нитро
). Голям кеф. Дано не ми прави повече въртели. Направи ми и впечатление, че сега лоста на актуатора има почти двойно по-голям ход от преди и сега не запъва никъде. Ще покарам малко и ще пиша впечатления
.


- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Значи проблема е бил зацапана геометрия ?
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Така се оказва. Ще покарам малко и като се убедя на 100%, че това е бил проблема, отново ще пиша тука. Казвам го, защото магариите ми ги правеше 1-2 пъти в седмицата, а не постоянно. Засега втори ден няма проблеми и поведението на колата от към динамика е съвсем друго. Все едно не карам моята, а някоя друга (в добрия смисъл на думата). Състезателния инженер ми каза още, че някой се е мъчил да твори по турбосистемата. Липсвали няколко болтчета тук-там, имало объркани вакууми и разкачени такива. Спомена, че се е налагало да вкарва творчество по някаква вакуумна сфера. Аз съм я виждал, но не знам точно каква роля играе в цялата система. Допълнително по лопатките на оста в турбината имало леки наранявания (явно от твърд предмет, попаднал вероятно през въздушния филтър), но това не било фатално. Радиалния и аксиалния луфт били допустими като за турбина на 200к км. и можела още доста да кара. Споредн него обаче геометрията била тотално спекла. Както и да е, засега има резултат от почистването.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
lz2aii написа:Допълнително по лопатките на оста в турбината имало леки наранявания (явно от твърд предмет, попаднал вероятно през въздушния филтър), но това не било фатално. Радиалния и аксиалния луфт били допустими като за турбина на 200к км. и можела още доста да кара. Споредн него обаче геометрията била тотално спекла. Както и да е, засега има резултат от почистването.
Това не го казваш сериозно нали, че имало наранявания по лопатките и това не било фатално - да не е фатално докато не я извадиш от кулера перката.
Също така за аксиалния луфт - допустим аксиален луфт при тези турбини няма - или с други думи има ли го значи е за ремонт.
Дано кара при теб така както обясняваш, че е.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Ми не знам. Наистина не разбирам от турбокомпресори и по тази причина се обърнах към майстор. Имам му пълно доверие засега, защото каквото е казал, това е станало. Предполагам, че след като в студената част на турбината е попаднал предмет, не е станало вътре на мармалад. Факт е, че колата засега върви. Майстора ми каза, че и други такива турбини е виждал с подобни наранявания, че и по-големи, които са карали доста време след това. Засега няма стържене, лопане или някакви други притеснителни симптоми. Дори не чувам свистенето на турбината. При всяка смяна на масло откачам входящата тръба на кулера и източвам около 50 мл. масло от него (за количеството съм сигурен, `щото това ми е мярката вечер като си налея ракия
), но поне засега не съм забелязал освен маслото да има други неща (твърди предмети, перки или други части от компресора).

- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Вече близо седмица след ремонта. Колата се държи перфектно, ускорението си е на ниво, без забивания или зачудвания. Явно проблема си е бил в зацапаната геометрия. Който има подобни проблеми, да не се чуди, особено ако кара колата си предимно в градски условия.
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Здравей колега,
Понеже и аз имам подобен проблем от няколко месeца би ли споделил при кой майстор я кара? Или въобще къде бихте ми препоръчали да я закарам? При мен при каране на ниски обороти стига до момент при, който колкото и газ да подаваш колата не поема стои някак си спъната.След определен момент се отпушва и си тръгва нормално. Скоро смених всички филтри и масла, но явно не е от това. Пасата е 2003 с двигател AFV, аз го карам от 3г. и до сега не съм имал никакви ядове с него.
Понеже и аз имам подобен проблем от няколко месeца би ли споделил при кой майстор я кара? Или въобще къде бихте ми препоръчали да я закарам? При мен при каране на ниски обороти стига до момент при, който колкото и газ да подаваш колата не поема стои някак си спъната.След определен момент се отпушва и си тръгва нормално. Скоро смених всички филтри и масла, но явно не е от това. Пасата е 2003 с двигател AFV, аз го карам от 3г. и до сега не съм имал никакви ядове с него.

- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Така, както ми обясняваш разбирам, че проблема ти е подобен на моя - да не казвам същия. Аз я закарах при мой познат майстор в Габрово. Евала - каквото и да е правил по колата, винаги е била както трябва след това. Предполагам, че няма да ти е удобно да дойдеш чак до тук за такъв вид ремонт, при положение, че в София имаш много по - голям избор от разбиращи в тази област, но все пак, ако ти е проблем намирането на майстор при теб, обади се да те свържа с моя човек. Почти съм сигурен,че и при теб проблема ще се окаже зацапана турбина, в частност геометрията й.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта