Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужвания

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот dispatch » Пет 08 авг 2014 21:58


Жена и Кола - на късмет!

То няма какво повече да кажа. Много от нещата за даден екземпляр ги разбираш впоследствие.
Така погледнато на нещата няма значение какво ще избереш... дизел или бензин...




Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот lord_aggo » Съб 09 авг 2014 10:52


Гледам бая изписано има :))

Ами, да се изкажа и аз като човек, който реши след 6 години каране на бензин да мине на дизел ( и то италианка от дупница :bishop )

Първоначално, и аз като тебе си бях решил, че ще търся само и единствено пасат (много са комфортни тия кошници!) и си бях казал, че твърдо гледам само за 1.9тди 131 помпа дюза пасат high line.
Еми то хубаво, ама след 3 месеца обикаляне на студа (купувах си колата зимата - най-доброто според мен време за пазаруване на дизел, щото си показват болежките от рано) се бях отчаял, щото се нагледах на шевни машини, които като ги запалиш и отзад правят или син или бял облак, а за шума да не говорим.
Твърдо бях решил, че няма да гледам за 150 коня тди, защото по презумпция това е второто най-мощно 1.9тди и обикновено преди да стигне до автокъщата е яло страшно много бой, а пък ако попаднеш на строшено тди, жална ти майка - съединител, маховик, дюзи, турбо и все такива неща изискващи 4 цифрени ремонти. :bishop
Не щеш ли обаче, попаднах на точно такъв леон фр, 150 коня 1.9тди. Първоначално изобщо не исках да го доближа, ама като избираш кола с приятели така става - хайде тука да седнем, хайде тука да запалим, аууу ма то работи добре :mhihi
Взех, че го купих, като това ми беше първата дизелова кола и нямах ни най-малка идея за слаби места - единственото което знаех е, че съединителя и турбото са скъпи.
Колата влезе за обслужване веднага, а аз през това време буквално изчетох целия форум и накарах майстора да свали интеркулера и да го изчисти, да затапи ЕГР-а (добре, че го направихме това с ЕГР-а, идея си нямате какъв дебел слой гняс имаше в колектора).
След има няма месец щастливо каране, турбината почна да вие като линейка :mhihi ( https://www.youtube.com/watch?v=U8Ghz3jKVB4 )и тъй като вече бях изчел достатъчно, разбрах на къде отиват нещата и реших директно да го свалям преди да се разпадне. Резултатът? Ами строшена геометрия - имаше отчупени парченца от лопатките.
Този ремонт ми излезе 700 лв, като отидох при Митко в Орландовци за т.нар. рециклиране, което всъщност ми донесе чисто нова геометрия, топла част, студена част и охлюв на песъкоструй. Аз лично останах много доволен от ремонта - вече 40 000 карам с тази турбина и да чукам на дърво няма никакви проблеми.
Оправихме турбото и започнах да си се возя - през следващите месеци нямах абсолютно никакви грижи с колата, като единственото което съм правил беше окачване - тампони и такива глупости, които според мен няма как да не правиш при 90% градско каране.
Пуст му мерак, всички ми обясняваха, че тея тди-та много "тръгвали" след чип и започнах да се интересувам къде е най-доброто място. То хубаво чип, ама не исках да отида директно да ме ремапват и да хвърля котва след 200 км заради кофти съединител и/или маховик.
Хайде още един 800 лв за пълен комплект съединител, маховик и помпа ( и то 800 лв с някакви адски мъки и връзки за 35% отстъпка от пазарните цени) и още 200 лв за работа.
Равносметката? Дал съм много пари и съм направил два от най-скъпите ремонти, които могат да изникнат по тези коли, но не съжалявам нито за миг.
Разхода ми в града е 7.5/100 (минавам около 260-270 км с 50 лв нафта) а извън града е м/у 5 и 5.5 ако караш до 140 на 6-та и до 8.5 ако държиш 190 :mhihi

Ще ти кажа няколко неща от моя опит и от това, което съм чел:

1. ТДИ-то ще ти излезе поне 2 пъти по-скъпо като поддръжка от сегашната ти кола
2. Ако не си вземеш пасат разхода на гориво ще бъде или идентичен или по-висок с някакви стотинки. Ако вземеш пасат, ще позабравиш за икономичност - пасата е тежичък и с много есктри, съответно разхода е по-висок с около 2 литра. Имам колега, който има 1.9тди 131пд хай лайн комби автоматик и много трудно пада под 10 нафта в града.
3. Вървежа ще бъде доста по-голям за същите пари за гориво.

Лично мое мнение от лични наблюдения: НЕ СИ взимай 2.0тди. Периода от 2005-2007 който си посочил са точно първите мотори от тази генерация, които имат най-много бъгове, имат по-малко въртящ момент и като цяло ще дадеш повече пари за да го направиш както си трябва. Много по-добър вариант според мен е да гледаш за 131/150 коня помпа дюза от предната генерация, но трябва да гледаш много внимателно, за да не удариш греда още от началото :mrgreen

Успех!


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот stoyan0304 » Нед 10 авг 2014 1:16


Знам, че старите модели са си най-здрави правени в началото на 90-те, но тези коли вече много остаряха. Не можем 50 години да разчитаме на тях. Затова виках поне 10-годишна кола. Може да се насоча и към б5.5.от последните бройки преди да спират да ги произвеждат, гледам че спират да ги правят 2005 година. При него освен външно каква е разликата нещо по двигателите спрямо б5 ? За тях съм чувал, че предниците много им се трошали. сегашната кола аз в дупките си я пазя много (за б3-ката говоря). Пазя го много все едно карам чисто нова кола, нищо че викат че е корава предницата не значи да я блъскам като каруцар. Че ще е пасат, пасат ще е и че ще е дизел, дизел ще е на 1000% а за конете да и аз мисля тези 131 коня или 110.


Потребителски аватар
vanmukan
Мнения: 56
Регистриран на: Чет 28 апр 2011 18:25
Автомобил: VW Passat 5
Двигател: AFN 1998
Местоположение: stara zagora

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот vanmukan » Нед 10 авг 2014 7:10


110к.с. след 2000г. в Пасат няма да намериш, даже и 2000г. рядко излизат.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот vinixxx » Нед 10 авг 2014 20:22


а някой случайно да се замисли,че вместо да прави сметки 5 или 10 стотинки ще му е оскъпяването,може да се замисли за по-заплатена работа.


Потребителски аватар
vanmukan
Мнения: 56
Регистриран на: Чет 28 апр 2011 18:25
Автомобил: VW Passat 5
Двигател: AFN 1998
Местоположение: stara zagora

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот vanmukan » Нед 10 авг 2014 21:01


С толкова сметки се замисли и за метан.


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот lord_aggo » Нед 10 авг 2014 23:01


Между другото, ако не страдаш от предразсъдъци, може да се замислиш за Хюндай Соната, от тези бакшишките (2005/2006). Лично според мен това е един изключително лесен за поддръжка автомобил, който в същия момент предлага пространство, комфорт и здравина. Да не говорим, че е много газ friendly и таксиджиите без проблем им слагат по 700-800 хил км.


Потребителски аватар
malin.angelov
Мнения: 322
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
Автомобил: vw passat
Двигател: BMP 07
Местоположение: Sofia

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот malin.angelov » Нед 10 авг 2014 23:22


:thumb_down :thumb_down :thumb_down :beat_butt2


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот stoyan0304 » Нед 10 авг 2014 23:40


Не ми трябват таксиджийски кошници (дето само им викат коли) ще си карам пасат, това е моята кола и няма да изневеря на модела. Обичам да ми е комфортно, пасата предлага добра комбинация и добро съотнощение от предлаганите от него комфорт, за цените на които върви. Говоря за всички модели на пасата. И возията му возия (не те е страх да не се обърнеш у завоя като влезеш със 100 км в час. А е и много стабилен). И широко. Да не почвам да му изброявам предимствата. Така че на препоръките ви за други модели въобще не им обръщам внимание. :mhihi


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот lz2aii » Пон 18 авг 2014 13:38


Според мен търси читав екземпляр с роторна помпа. Малко трудно като условие, щото 2000 година ги спират и хич да не е са на по 15 години коли, ама тая пущина помпа-дюза - карам и треперя (особено след като вече ми изпуши едната дюза). Не, че не се намират втора ръка на читави цени, ама си е......В крайна сметка и 5.5 ще ти допадне. Все пак са малко по-нови и може да се предположи, че са по-малко смачкани от каране.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот samo_pechka » Пон 18 авг 2014 18:29


lz2aii написа:Според мен търси читав екземпляр с роторна помпа. Малко трудно като условие, щото 2000 година ги спират и хич да не е са на по 15 години коли...

При Октавия ги продължиха още някоя и друга година с роторно ГНП , ако не се бъркам нещо мисля до към края на 2005-та...


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот lz2aii » Пон 18 авг 2014 18:57


Дa, виж зa Шкодa не се бях сетил. Хич не е зa изхвърляне кaто вaриaнт, мaкaр, че с мнението си могa дa си нaвлекa критики от върлите фенове тук. И все пaк vw си е vw. Имaм предвид нaй-вече кaчеството нa мaтериaлите в интериорa.


Потребителски аватар
дърт милиционер
Мнения: 732
Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
Автомобил: WV Polo 2F 1993
Двигател: 1.4 DIESEL
Местоположение: София

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот дърт милиционер » Пон 18 авг 2014 19:56


Аз доскоро бях като тебе лаик към дизела. Карах все коли на газ-бензин и се заблуждавах че най евтиното гориво е основното. Голяма грешка. Колко ядове съм брал с изпарители , клапани и прочие ....не е за разправяне. Сложих газовата инсталация чисто нова , но след година започнаха теглилата. Колко пъти съм висял по пътищата да човъркам запушен клапан/защото газта която сипваме е ужасно мръсна/.....Накрая един майстор ме светна да сложа два големи магнита в газовата бутилка да събират мърсотията от компресорите/които нагнетяват газта в бутилката/ ....Сега карам малко дизелче , и макар да е много дърто съм очарован от дизела. Няма бутилка да ти заема багажника , няма да смърди на газ когато зареждам , дори мъркането на двигателя ми гали ухото. Никога вече няма да се кача на бензин. Карал съм доста нови служебни коли. Мнението ми е че колкото по нови са - толкова по калпави /умишленно/ ги правят. Мине ли гаранцията , и почват проблемите./докато е в гаранция задължително трябва да храниш фирмения сервиз/. Последната беше едно Пежо-307 HDI.....По голяма бангия не бях карал - през месец бях в сервиз и под 1000лв не се е разминало. Затова си купих това дърто Половерче - без компютри , без електроники и прочие технологии защото с моята пенсия от 540лв. няма как да потдържам ненаситна ламя. Колегата по горе добре ти е казал - търси си добре потдържана кола и не се колебай - дизела е Da best. Апропо , разликата в цената на километър газ/бензин/ - Дизел , е минимална. Успех в начинанието.

Последна промяна от дърт милиционер на Пон 18 авг 2014 20:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dimovip
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR
Местоположение: Бургас

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот dimovip » Пон 18 авг 2014 20:24


след като минах през б5.5 за мен лично вече е безмислено да си купя такава кола, освен ако не искам 131 коня мотор.Затова сега пак съм с б5 пак със същите екстри като в б5.5,и дори ако искам ще си я направя б5.5.Но цените за обслужване е нормални ремонти при 1.9 110 коня са едни, при 1.9 116 коня други, а при 1.9 131 са пак различни.Бензините са едни и същи.


zorovl
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 28 дек 2012 21:39
Автомобил: vw passat B8
Двигател: 2015
Местоположение: Благоевград

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот zorovl » Пон 18 авг 2014 21:36


Здравейте колеги, не съм много активен във форума , но реших и аз да изкажа мнение. Имал съм Пасат 5 (105 к.с.), 5.5 (131 к.с.) и 6 (2.0 140 к.с.)-само дизел . На първите два освен маркучи на турбото и първоначалното обслужване, проблеми не съм имал. И двата бяха highline изпълнение. С пасат 6 (2007 година) имах доста разходи , въпреки, че го купих от първи собственик. За една година смених маховик ( на 135000 км), ремонтирах турбото, датчик на колянов вал, тампони на двигателя и два парктроник датчика . Или с други думи- 2500 лева за една година . Забравих да спомена , че и четирите дюзи ми ги смениха безплатно във VW .След тази " инвестиция" се насочих към покупка на нов автомобил. В момента карам vw jetta 1,6 2013 година (отново дизел), 105 к.с. За мен това е един икономичен автомобил и разбира се удоволствие да шофираш нов автомобил е неописуемо. В тази връзка искам да те насоча към vw jetta 2007-2010. Не е лош и много здрав автомобил

P.S. Извинявам се за правописните грешки, пиша през телефона. :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта