Жена и Кола - на късмет!
То няма какво повече да кажа. Много от нещата за даден екземпляр ги разбираш впоследствие.
Така погледнато на нещата няма значение какво ще избереш... дизел или бензин...
Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужвания
- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
Гледам бая изписано има :))
Ами, да се изкажа и аз като човек, който реши след 6 години каране на бензин да мине на дизел ( и то италианка от дупница
)
Първоначално, и аз като тебе си бях решил, че ще търся само и единствено пасат (много са комфортни тия кошници!) и си бях казал, че твърдо гледам само за 1.9тди 131 помпа дюза пасат high line.
Еми то хубаво, ама след 3 месеца обикаляне на студа (купувах си колата зимата - най-доброто според мен време за пазаруване на дизел, щото си показват болежките от рано) се бях отчаял, щото се нагледах на шевни машини, които като ги запалиш и отзад правят или син или бял облак, а за шума да не говорим.
Твърдо бях решил, че няма да гледам за 150 коня тди, защото по презумпция това е второто най-мощно 1.9тди и обикновено преди да стигне до автокъщата е яло страшно много бой, а пък ако попаднеш на строшено тди, жална ти майка - съединител, маховик, дюзи, турбо и все такива неща изискващи 4 цифрени ремонти.
Не щеш ли обаче, попаднах на точно такъв леон фр, 150 коня 1.9тди. Първоначално изобщо не исках да го доближа, ама като избираш кола с приятели така става - хайде тука да седнем, хайде тука да запалим, аууу ма то работи добре
Взех, че го купих, като това ми беше първата дизелова кола и нямах ни най-малка идея за слаби места - единственото което знаех е, че съединителя и турбото са скъпи.
Колата влезе за обслужване веднага, а аз през това време буквално изчетох целия форум и накарах майстора да свали интеркулера и да го изчисти, да затапи ЕГР-а (добре, че го направихме това с ЕГР-а, идея си нямате какъв дебел слой гняс имаше в колектора).
След има няма месец щастливо каране, турбината почна да вие като линейка
( https://www.youtube.com/watch?v=U8Ghz3jKVB4 )и тъй като вече бях изчел достатъчно, разбрах на къде отиват нещата и реших директно да го свалям преди да се разпадне. Резултатът? Ами строшена геометрия - имаше отчупени парченца от лопатките.
Този ремонт ми излезе 700 лв, като отидох при Митко в Орландовци за т.нар. рециклиране, което всъщност ми донесе чисто нова геометрия, топла част, студена част и охлюв на песъкоструй. Аз лично останах много доволен от ремонта - вече 40 000 карам с тази турбина и да чукам на дърво няма никакви проблеми.
Оправихме турбото и започнах да си се возя - през следващите месеци нямах абсолютно никакви грижи с колата, като единственото което съм правил беше окачване - тампони и такива глупости, които според мен няма как да не правиш при 90% градско каране.
Пуст му мерак, всички ми обясняваха, че тея тди-та много "тръгвали" след чип и започнах да се интересувам къде е най-доброто място. То хубаво чип, ама не исках да отида директно да ме ремапват и да хвърля котва след 200 км заради кофти съединител и/или маховик.
Хайде още един 800 лв за пълен комплект съединител, маховик и помпа ( и то 800 лв с някакви адски мъки и връзки за 35% отстъпка от пазарните цени) и още 200 лв за работа.
Равносметката? Дал съм много пари и съм направил два от най-скъпите ремонти, които могат да изникнат по тези коли, но не съжалявам нито за миг.
Разхода ми в града е 7.5/100 (минавам около 260-270 км с 50 лв нафта) а извън града е м/у 5 и 5.5 ако караш до 140 на 6-та и до 8.5 ако държиш 190
Ще ти кажа няколко неща от моя опит и от това, което съм чел:
1. ТДИ-то ще ти излезе поне 2 пъти по-скъпо като поддръжка от сегашната ти кола
2. Ако не си вземеш пасат разхода на гориво ще бъде или идентичен или по-висок с някакви стотинки. Ако вземеш пасат, ще позабравиш за икономичност - пасата е тежичък и с много есктри, съответно разхода е по-висок с около 2 литра. Имам колега, който има 1.9тди 131пд хай лайн комби автоматик и много трудно пада под 10 нафта в града.
3. Вървежа ще бъде доста по-голям за същите пари за гориво.
Лично мое мнение от лични наблюдения: НЕ СИ взимай 2.0тди. Периода от 2005-2007 който си посочил са точно първите мотори от тази генерация, които имат най-много бъгове, имат по-малко въртящ момент и като цяло ще дадеш повече пари за да го направиш както си трябва. Много по-добър вариант според мен е да гледаш за 131/150 коня помпа дюза от предната генерация, но трябва да гледаш много внимателно, за да не удариш греда още от началото
Успех!
Ами, да се изкажа и аз като човек, който реши след 6 години каране на бензин да мине на дизел ( и то италианка от дупница

Първоначално, и аз като тебе си бях решил, че ще търся само и единствено пасат (много са комфортни тия кошници!) и си бях казал, че твърдо гледам само за 1.9тди 131 помпа дюза пасат high line.
Еми то хубаво, ама след 3 месеца обикаляне на студа (купувах си колата зимата - най-доброто според мен време за пазаруване на дизел, щото си показват болежките от рано) се бях отчаял, щото се нагледах на шевни машини, които като ги запалиш и отзад правят или син или бял облак, а за шума да не говорим.
Твърдо бях решил, че няма да гледам за 150 коня тди, защото по презумпция това е второто най-мощно 1.9тди и обикновено преди да стигне до автокъщата е яло страшно много бой, а пък ако попаднеш на строшено тди, жална ти майка - съединител, маховик, дюзи, турбо и все такива неща изискващи 4 цифрени ремонти.

Не щеш ли обаче, попаднах на точно такъв леон фр, 150 коня 1.9тди. Първоначално изобщо не исках да го доближа, ама като избираш кола с приятели така става - хайде тука да седнем, хайде тука да запалим, аууу ма то работи добре

Взех, че го купих, като това ми беше първата дизелова кола и нямах ни най-малка идея за слаби места - единственото което знаех е, че съединителя и турбото са скъпи.
Колата влезе за обслужване веднага, а аз през това време буквално изчетох целия форум и накарах майстора да свали интеркулера и да го изчисти, да затапи ЕГР-а (добре, че го направихме това с ЕГР-а, идея си нямате какъв дебел слой гняс имаше в колектора).
След има няма месец щастливо каране, турбината почна да вие като линейка

Този ремонт ми излезе 700 лв, като отидох при Митко в Орландовци за т.нар. рециклиране, което всъщност ми донесе чисто нова геометрия, топла част, студена част и охлюв на песъкоструй. Аз лично останах много доволен от ремонта - вече 40 000 карам с тази турбина и да чукам на дърво няма никакви проблеми.
Оправихме турбото и започнах да си се возя - през следващите месеци нямах абсолютно никакви грижи с колата, като единственото което съм правил беше окачване - тампони и такива глупости, които според мен няма как да не правиш при 90% градско каране.
Пуст му мерак, всички ми обясняваха, че тея тди-та много "тръгвали" след чип и започнах да се интересувам къде е най-доброто място. То хубаво чип, ама не исках да отида директно да ме ремапват и да хвърля котва след 200 км заради кофти съединител и/или маховик.
Хайде още един 800 лв за пълен комплект съединител, маховик и помпа ( и то 800 лв с някакви адски мъки и връзки за 35% отстъпка от пазарните цени) и още 200 лв за работа.
Равносметката? Дал съм много пари и съм направил два от най-скъпите ремонти, които могат да изникнат по тези коли, но не съжалявам нито за миг.
Разхода ми в града е 7.5/100 (минавам около 260-270 км с 50 лв нафта) а извън града е м/у 5 и 5.5 ако караш до 140 на 6-та и до 8.5 ако държиш 190

Ще ти кажа няколко неща от моя опит и от това, което съм чел:
1. ТДИ-то ще ти излезе поне 2 пъти по-скъпо като поддръжка от сегашната ти кола
2. Ако не си вземеш пасат разхода на гориво ще бъде или идентичен или по-висок с някакви стотинки. Ако вземеш пасат, ще позабравиш за икономичност - пасата е тежичък и с много есктри, съответно разхода е по-висок с около 2 литра. Имам колега, който има 1.9тди 131пд хай лайн комби автоматик и много трудно пада под 10 нафта в града.
3. Вървежа ще бъде доста по-голям за същите пари за гориво.
Лично мое мнение от лични наблюдения: НЕ СИ взимай 2.0тди. Периода от 2005-2007 който си посочил са точно първите мотори от тази генерация, които имат най-много бъгове, имат по-малко въртящ момент и като цяло ще дадеш повече пари за да го направиш както си трябва. Много по-добър вариант според мен е да гледаш за 131/150 коня помпа дюза от предната генерация, но трябва да гледаш много внимателно, за да не удариш греда още от началото

Успех!
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
Знам, че старите модели са си най-здрави правени в началото на 90-те, но тези коли вече много остаряха. Не можем 50 години да разчитаме на тях. Затова виках поне 10-годишна кола. Може да се насоча и към б5.5.от последните бройки преди да спират да ги произвеждат, гледам че спират да ги правят 2005 година. При него освен външно каква е разликата нещо по двигателите спрямо б5 ? За тях съм чувал, че предниците много им се трошали. сегашната кола аз в дупките си я пазя много (за б3-ката говоря). Пазя го много все едно карам чисто нова кола, нищо че викат че е корава предницата не значи да я блъскам като каруцар. Че ще е пасат, пасат ще е и че ще е дизел, дизел ще е на 1000% а за конете да и аз мисля тези 131 коня или 110.
- vanmukan
- Мнения: 56
- Регистриран на: Чет 28 апр 2011 18:25
- Автомобил: VW Passat 5
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: stara zagora
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
110к.с. след 2000г. в Пасат няма да намериш, даже и 2000г. рядко излизат.
- vinixxx
- Мнения: 1822
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
а някой случайно да се замисли,че вместо да прави сметки 5 или 10 стотинки ще му е оскъпяването,може да се замисли за по-заплатена работа.
- vanmukan
- Мнения: 56
- Регистриран на: Чет 28 апр 2011 18:25
- Автомобил: VW Passat 5
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: stara zagora
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
С толкова сметки се замисли и за метан.
- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
Между другото, ако не страдаш от предразсъдъци, може да се замислиш за Хюндай Соната, от тези бакшишките (2005/2006). Лично според мен това е един изключително лесен за поддръжка автомобил, който в същия момент предлага пространство, комфорт и здравина. Да не говорим, че е много газ friendly и таксиджиите без проблем им слагат по 700-800 хил км.
- malin.angelov
- Мнения: 322
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
- Автомобил: vw passat
- Двигател: BMP 07
- Местоположение: Sofia
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
Не ми трябват таксиджийски кошници (дето само им викат коли) ще си карам пасат, това е моята кола и няма да изневеря на модела. Обичам да ми е комфортно, пасата предлага добра комбинация и добро съотнощение от предлаганите от него комфорт, за цените на които върви. Говоря за всички модели на пасата. И возията му возия (не те е страх да не се обърнеш у завоя като влезеш със 100 км в час. А е и много стабилен). И широко. Да не почвам да му изброявам предимствата. Така че на препоръките ви за други модели въобще не им обръщам внимание. 

- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
Според мен търси читав екземпляр с роторна помпа. Малко трудно като условие, щото 2000 година ги спират и хич да не е са на по 15 години коли, ама тая пущина помпа-дюза - карам и треперя (особено след като вече ми изпуши едната дюза). Не, че не се намират втора ръка на читави цени, ама си е......В крайна сметка и 5.5 ще ти допадне. Все пак са малко по-нови и може да се предположи, че са по-малко смачкани от каране.
- samo_pechka
- Мнения: 8994
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
lz2aii написа:Според мен търси читав екземпляр с роторна помпа. Малко трудно като условие, щото 2000 година ги спират и хич да не е са на по 15 години коли...
При Октавия ги продължиха още някоя и друга година с роторно ГНП , ако не се бъркам нещо мисля до към края на 2005-та...
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
Дa, виж зa Шкодa не се бях сетил. Хич не е зa изхвърляне кaто вaриaнт, мaкaр, че с мнението си могa дa си нaвлекa критики от върлите фенове тук. И все пaк vw си е vw. Имaм предвид нaй-вече кaчеството нa мaтериaлите в интериорa.
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
Аз доскоро бях като тебе лаик към дизела. Карах все коли на газ-бензин и се заблуждавах че най евтиното гориво е основното. Голяма грешка. Колко ядове съм брал с изпарители , клапани и прочие ....не е за разправяне. Сложих газовата инсталация чисто нова , но след година започнаха теглилата. Колко пъти съм висял по пътищата да човъркам запушен клапан/защото газта която сипваме е ужасно мръсна/.....Накрая един майстор ме светна да сложа два големи магнита в газовата бутилка да събират мърсотията от компресорите/които нагнетяват газта в бутилката/ ....Сега карам малко дизелче , и макар да е много дърто съм очарован от дизела. Няма бутилка да ти заема багажника , няма да смърди на газ когато зареждам , дори мъркането на двигателя ми гали ухото. Никога вече няма да се кача на бензин. Карал съм доста нови служебни коли. Мнението ми е че колкото по нови са - толкова по калпави /умишленно/ ги правят. Мине ли гаранцията , и почват проблемите./докато е в гаранция задължително трябва да храниш фирмения сервиз/. Последната беше едно Пежо-307 HDI.....По голяма бангия не бях карал - през месец бях в сервиз и под 1000лв не се е разминало. Затова си купих това дърто Половерче - без компютри , без електроники и прочие технологии защото с моята пенсия от 540лв. няма как да потдържам ненаситна ламя. Колегата по горе добре ти е казал - търси си добре потдържана кола и не се колебай - дизела е Da best. Апропо , разликата в цената на километър газ/бензин/ - Дизел , е минимална. Успех в начинанието.
Последна промяна от дърт милиционер на Пон 18 авг 2014 20:34, променено общо 1 път.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
след като минах през б5.5 за мен лично вече е безмислено да си купя такава кола, освен ако не искам 131 коня мотор.Затова сега пак съм с б5 пак със същите екстри като в б5.5,и дори ако искам ще си я направя б5.5.Но цените за обслужване е нормални ремонти при 1.9 110 коня са едни, при 1.9 116 коня други, а при 1.9 131 са пак различни.Бензините са едни и същи.
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пет 28 дек 2012 21:39
- Автомобил: vw passat B8
- Двигател: 2015
- Местоположение: Благоевград
Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва
Здравейте колеги, не съм много активен във форума , но реших и аз да изкажа мнение. Имал съм Пасат 5 (105 к.с.), 5.5 (131 к.с.) и 6 (2.0 140 к.с.)-само дизел . На първите два освен маркучи на турбото и първоначалното обслужване, проблеми не съм имал. И двата бяха highline изпълнение. С пасат 6 (2007 година) имах доста разходи , въпреки, че го купих от първи собственик. За една година смених маховик ( на 135000 км), ремонтирах турбото, датчик на колянов вал, тампони на двигателя и два парктроник датчика . Или с други думи- 2500 лева за една година . Забравих да спомена , че и четирите дюзи ми ги смениха безплатно във VW .След тази " инвестиция" се насочих към покупка на нов автомобил. В момента карам vw jetta 1,6 2013 година (отново дизел), 105 к.с. За мен това е един икономичен автомобил и разбира се удоволствие да шофираш нов автомобил е неописуемо. В тази връзка искам да те насоча към vw jetta 2007-2010. Не е лош и много здрав автомобил
P.S. Извинявам се за правописните грешки, пиша през телефона.
P.S. Извинявам се за правописните грешки, пиша през телефона.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта