ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
viking.
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 19 яну 2010 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот viking. » Пон 08 дек 2014 15:00


При мен(ajm) светва лампата за подгряване под 0 гр. Колко точно не помня.




Потребителски аватар
Ceco_bg
Мнения: 262
Регистриран на: Пон 04 мар 2013 22:46
Автомобил: Vw Golf mk4
Двигател:
Местоположение: София

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот Ceco_bg » Вто 06 яну 2015 16:56


Мaлко дa избутaм темaтa и дa споделя кaкво ми кaзaхa в един сервиз електричaрски.

Нa голф 4 (понеже говорихме зa моя но нaй-вероятно и нa пaсaт и другите подобни е тaкa...) гермaнците сa го измислили свещите зa подгрев дa се включвaт при темперaтурa от -7 и нa долу и до тези стойности колaтa пaли сaмо нa компресия.Кaто ми го кaзa ми беше много трудно дa го повярвaм но кaто се зaмисля моитa нa 0 грaдусa не подгрявa....лaмпaтa гaсне зa секундa две и релето не цъквa.Сподели че сaмо SDI моторa е изключение,този които е чист дизел и при него имa в пъти по-голям темп. дaтчик които решaвa според грaдусите дa подгрявa или не и нa студения стaрт свещите остaвaт дa рaботaт до половин минутa след зaпaлвaнето,a нa остaнaлите модели с турбо имa дaтчик които измервa темперaтурa нa горивото,нa aнтифризa,околнaтa и тaкa компютърa преценявa дa подгрявa или не но по нaстройки е нa -7.....

Пaк кaзвaм товa съм рaзбрaл от електричaр,не съм го чел по книгите и дори ми звучи леко несериозно от стрaнa нa VW.... кaк мислите вие ?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот valiosport » Вто 06 яну 2015 17:18


Братле, свещите при ТДИ се пускат под +9 градуса, това че не виждаш лампичката да свети не означава че не подгрява, просто след като ти загаснат лампите, може да въртиш ключа, а ако изчакаш без да палиш след няколко секунди ще чуеш реленцето как цъква и свещите изключват.
ТДИ са дизели с директно впръскване, при тях запалването се извършва в горивната камера, а не като старите дизели, да имаш предкамера, затова палят по лесно.
Колегата ми има Венто 1.9 90(1Z), ако ти кажа че на -10 пали с 4 изгорели свещи сигурно няма да ми повярваш, малко по трудно, но все пак -10 градуса е доста ниска температура. Ако компресията на мотора е наред и дюзите правят налягане, няма проблем да палиш без подгревни свещи.
На -12 тази зима моята помпа-дюза включи реотанчето за не повече от 5-6 секунди, след като загаснаха лампите, никога не подгрявам по два или три пъти, въртя щом изгасне лампата понеже свещите греят още, ако изчакам реленцето да цъкне, пали по гадно(правил съм си опити как е най-добре)...
Ето ти и статийка да четеш, понеже виждам че си любознателен http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=22 :vwknee :vwknee :vwknee


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот red.devilll » Вто 06 яну 2015 20:39


За това ,че свещите се пускат на положителна температура от 9 градуса няма как да го повярвам,по простата причина че вчера замервахме на един приятел на пасата 1,9 ТДИ 131коня дали релето поддава ток към свещите защото палеше малко трудно и опс твоята теория не се сбъдна.На + 3 градуса ток до свещите не ходи,а днес на температура -1 имаше ток.Лампата светеше около 5 секунди и около още толкова докато изключи релето.Аз вярвам на това какво виждам с очите си ,а не на това което е написал някой във форума нещо,което е прочел от друго място.Ако започнем с теориите че колата не е в ред-значи и моята не е в ред,защото вчера и двете не подгряваха (проверено с пробна лампа),а днес и двете грееха на едни и същи градуси.За това не пишете неща ,в които не сте сигурни за да може да не ви се смеят някъде :beer


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот dispatch » Вто 06 яну 2015 22:49


Тия +3 градуса къде ги мерихте? На околната среда ли!?
Най-вярно е с VCDS - закачаш го преди да запалиш, палиш и гледаш на ... (не се сещам кой канал беше точно), та гледаш колко време са подгрявали свещите преди запалване. Също така можеш да погледнеш и каква стойност показва темп.датчик в момента.

А това... вчера било +3.... днес -1 .... са много относителни неща!


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот red.devilll » Вто 06 яну 2015 23:12


Гледаме ги по борда на колата и по климатроника.Колкото е околната температура,толкова е и температурата която показва и колата или тя показва по-малко или повече отколкото е околната??? А това за многото относително може ли да ме светнеш че нещо бавно загрявам???


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот dispatch » Вто 06 яну 2015 23:19


Не те знам колко бързо стопляш... ама датчика на климатроника мери околната температура и не влияе на работата на свещите!
ЕКУ-то взема инфо от температурния датчик на главата и неговата стойност и стойността на този на климатроника рядко си доближават показанията... след доста дълъг период. Така че не съдете от показанията на климатроника.
И аз карам такава кола... и аз имам климатроник... и аз съм се чудел, защо една сутрин така..., а друга - онака.
Вземах си кабел и нещата си дойдоха на мястото.

Чудя се още въпросителни можеш ли да наслагаш!? Или се опитваш да ми се скараш!?


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот red.devilll » Сря 07 яну 2015 0:09


Ако трябва мога.Можеш ли да ми кажеш каква е разликата между околната температура и температурата на охлаждащата течност при положение,че колата е преседяла повече от 12 часа на тази околна температура? И лятото когато е 35-40 градуса ако колата седи цяла нощ температурата на охлаждащата течност е колкото на околната температура,а ако искаш да ми кажеш че паркираш колата отвън и сутринта като се качиш ще ти даде разлика в температурите много си си объркал.Точно заради теб току що слезнах да и закача вага и какво да видя ??? По борд -2,по климатроник -1,5 по температурен датчик -2 градуса.А сега ти ми кажи дали има разлика между околна температура и това което показва борда? Не съм малоумен за да не знам че ако си карал до преди 1 час колата няма да е такава температурата на течността каквато е околната,но като преспи 10-12 часа на -5 -10 градуса не чакай да не се изравнят.За твое инфо колата е паркирана около 16ч и от тогава не е карана.Ако имаш още някакви въпроси може да ги споделиш за да ги разрешим .А относно въпросителните мога да слагам много когато някой като теб пише небивалици без да пояснява какво има предвид.Все пак това е препинателен знак-въпросителен(значи има въпрос) а затова слагам по толкова за да може да обясниш какво имаш в предвид,но вече не е нужно,защото всичко ,което обясни се оказа наопаки.Няма никаква разлика по датчиците ако престоя е достатъчно дълъг.Ако искаш утре като станеш може да си замериш датчиците с кабела както го наричаш и да видиш,че температурите са еднакви или + - 1 градус.на мен лично ми даде 0,5градуса отклонение от единия датчик,но те и дват аимат отклонение и не знам на кой да вярвам.Айде лека от мен


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот °niksi° » Сря 07 яну 2015 0:25


Еееее Ванка честит имен ден.
Що си подпалил така.
Колегата е прав в това което е казал.
Гледат се темп по вага защото АКО имаш проблем с темп датчик на антифриза това може да доведе до прекомерно подгряване, респективно неподгряване при определени температури.
Ако трябва да се включи подгрева при 5 градуса а темп. датчик при тази температура дава 4 геадуса грешка какво става.
Имам съм случай при които при студен мотор грешката е и по-голяма, а при загряване се намялява до 3-4 градуса.
По принцип би трябвало да греят при температури под 7°.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот red.devilll » Сря 07 яну 2015 0:38


Ники,първо мерси.Второ съгласен съм но при датчик,който не работи коректно а тази кола за последните 4 дни ни ебава от както я домъкнахме от плевенско и всичко и е прегледано и пак не пали както трябва сутрин и сме гледали температурите.Утре съм я планувал и към бате Мишо,че на теб като ти звънях ти беше паднала батерията :) да и погледне и километража.Колата не се кара почти и затова температурите са идентични и външните.Последното което ме съмнява е че може би свещите трябва да са по-дългите,а свалихме по-къси и се изплаших да слагам по-дълги,а и на всичкото отгоре днеска се борихме и с една счупена и утре сутринта живот и здраве ще видим как ще запали.
Надявам се да остане време да дойда и до вас за да се видим.Само да остане време де че не дава да изтеглим софта през буксата и ако се наложи да свалям компа ще е голям цирк а и вечерта трябва да се прибирам :)


Потребителски аватар
Ceco_bg
Мнения: 262
Регистриран на: Пон 04 мар 2013 22:46
Автомобил: Vw Golf mk4
Двигател:
Местоположение: София

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот Ceco_bg » Сря 07 яну 2015 1:01


valiosport Благодарско за темата,с интерес я изчетох.

И в крайна сметка маи излиза че за всеки,свещите греят при различни стойности ... Явно това няма да се разбере на 100% кога точно се случва тази мистерия :Mr Green Fun

Оп,щях да забрява,честит имен ден колега и от мен :th_up


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот valiosport » Сря 07 яну 2015 4:22


Ceco_bg написа:valiosport Благодарско за темата,с интерес я изчетох.

И в крайна сметка маи излиза че за всеки,свещите греят при различни стойности ... Явно това няма да се разбере на 100% кога точно се случва тази мистерия :Mr Green Fun

Оп,щях да забрява,честит имен ден колега и от мен :th_up

Лесно може да се пробва, като извадиш кабела на някоя свещ и подаваш контакт и гледаш дали пробната лампа ще светне, но както ти казах тея коли палят и на минуси с изгорели свещи, все пак това е немската сила VW :love.vw :vwknee
Колеги, честно казано не съм пробвал с лампа при колко градуса пускат свещите, но мога да кажа че съм си правил експеримент при +4 градуса лампите на таблото след като изгаснат и след няколко секунди се чува реленцето как цъква и плафона светва по-силно, все се каня да пробвам с пробна лампа, но едвам съм си закрепил кабелите и не ми се вадят...
Има и друго, датчика който мери околната температура се намира отпред под левия фар, ако има дори и леко "течение" температурата става по-ниска, а вътре в коша е завет малко или много, а както знаем компа взема информация от датчика за температура на охлаждащата течност... Има вероятност да има и неизправен датчик...


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот lz2aii » Сря 07 яну 2015 9:26


Има и нещо друго. Ако в 6:00 часа е било -5 градуса, а в 7:00 е 0 градуса какво става? Датчика под фара показва реалната 0 градуса температура, но този, който мери антифриза дали ще отчита същата стойност? Мисля, че не. Аз не гледам реотана на таблото кога изгасва. Пробвам почти всеки път - когато дам контакт оставям вратата си отворена така, че плафона да свети. Когато свещите подгряват, плафона примигва (дори и с чисто нов акумулатор, с какъвто съм в момента). Все пак консумацията на една свещ е 20-22 ампера (мерил съм си всички свещи с ампермер и показват тези стойности). Та за 2 години съм категоричен, че свещите ми подгряват при температура под +5 градуса. Когато е над тази стойност, плафона не реагира (въпреки, че реотана на таблото пак си светва, макар и за кратко). Малко допотопен метод съм намерил, но си е показателен. Просто сутрин нямам време да опъвам пробни лампи и прочее.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: ТДИ помпа-дюза при колко градуса се пускат подгревните с

Мнениеот dispatch » Сря 07 яну 2015 11:42


red.devilll Честит имен ден! Да си жив и здрав! Ако нещо съм те засегнал - I'm sorry! :biggrin

В мнението си по-горе, съм имал в предвид точно ситуациите споменати от колегите над мен. Това че има случаи, в които стойностите на различните датчици се доближават не е меродавно. Дори има случаи, в които може да се подведеш.

Поздрави! :c020



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта