За слабото място на TD /демпферна шайба/

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Сря 18 апр 2007 18:20


Може и на:

dani_94@abv.bg
danayl@abv.bg




Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Сря 18 апр 2007 20:18


Мдаа!!! Малкото зъбно колело е било проблема! Всичко около шайбата е било ОК!Когато е сменяно в Германия тази ролка или зъбно колело не е била зачистен добре там където се захваща с колян.вал.От там почва да се износва и се пренася биенето на шайбата и да разхлабва болта който ги държи.От там идва биенето на шайбата.Ако не се хване на време разбива тотално зъбното колело,от там шайбата и след това центровката и следва мазалото!!! При мен съм го хванал още в началото и спестих 150лв за ремонт на шайбата и всико останало.Но общо взето тъп проблем който никога няма да ти мине през главата че това е възможно да доведе до фатални последици за една кола!!! Така че ако ви бие шайбата вземайте мерки!Иначе като кола не е лоша ТД.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 19 апр 2007 9:31


Виждам проблемът вече е решен, и поне в този случай не е бил в демпферната шайба... Все пак, снимките, изпратени от WasteLand_TD:

Изображение

Изображение


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 19 апр 2007 9:57


Приятелю H2O, проблема не идва от зъбното колело, проблема идва точно от демпферната шайба - тя натоварва зъбното колело, и оттам идва бедата.Вярно е, че това зъбно колело и шибана работа с тази шпонка но бедата не идва толкова от него колкото от лошата шайба.
Или как ще ми обясните, че и при ТДИ с другия вид зъбно колело пак има доста случаи на прецакан вал, преди два дни бях свидетел на такъв.
Защо ли?
Щото шайбата е същата!
Затова трябва да се проверява, имало начини ама аз не вярвам.Който ше си кара ТДИ-то още дълго време - нова такава шайба но от новия модел така да се каже.Май в Юнитрейд са такива.Ама струва свят пара щото сме в БГ.
Нова такава по Щатите е 100-на долара.
:)


Потребителски аватар
meltin
Мнения: 167
Регистриран на: Вто 05 окт 2004 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот meltin » Чет 19 апр 2007 13:23


И аз днеска отивам да сменям биалетки и тампони и майстора като чу свиренето вика 90% съм сигурен че е от демфера и сложи маркер и се получи разместване.

Каза че ще ми вземе някъв ментак около 240 лв.
:banghead:

PS. А този демфер дето му е дал снимки Wasteland_TD, какви пари е и от къде може да си го купим?


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 19 апр 2007 13:51


letajanta мисля продава демпферни шайби на добра цена мисля 120 ли беше 160лв(италиянска каза че е) ли не помня.Човека ми прати снимки нооо за съжаление са като на оригинала т.е със стария дизайн.Въпреки, че като е нова какво толкова - просто ще се развали по-бързо - но дотогова много време ще мине.
Така че и това не е лош вариянт


Потребителски аватар
meltin
Мнения: 167
Регистриран на: Вто 05 окт 2004 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот meltin » Чет 19 апр 2007 15:21


Мдам звъннах му на Letadjanta от любопитство, каза че има като за моя пасат 135 лв, човека обаче е от Враца и ги праща с куриер.

Ама така или иначе при мене случая е приключен.


Потребителски аватар
bulaki
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
Двигател:
Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
Контакти:

Мнениеот bulaki » Чет 19 апр 2007 20:24


didodi написа:И при мен се беше прецакала , но ремонта не беше кой знае колко скъп и то го правих в доста реномиран сервиз....но наистина им е слабо място :idea:

е горе-долу колко ти излезе в крайна сметка този ремонт :?: и може да идваме от София да си ги правим в Пловдив или като имаме път на там :lol:


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Пет 20 апр 2007 19:12


Не се сещам точно, но щом нямам лош спомен :lol: явно не е било непоносимо и главорезещо.


Потребителски аватар
bulaki
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
Двигател:
Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
Контакти:

Мнениеот bulaki » Съб 28 апр 2007 9:49


колеги и при мене се появи съшата повреда,но шайбата засвири, след като ми сложиха климатика, до сега не се е обаждала,а само си биеше.Та по този въпрос искам да попитам тази демферна шайба няма ли я без тази гума (т.е. деа е цялата метална) и ако да може ли да се направи такава с помоща на струг?


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот PACH » Съб 28 апр 2007 10:23


Нали се сещаш защо се казва Демпферна шайба ?:) Защото точно тази гума я прави такава,и идеята на гумата е да омекотява резки натоварвания и и ускорения.Същото нещо го има при мотоциклетите на задната гума,малко по различно като дизайн но със същата функция.Така че отпада идеята да ти го правят "къстъм" :) По-добре не рискувай ;)


Потребителски аватар
meltin
Мнения: 167
Регистриран на: Вто 05 окт 2004 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот meltin » Съб 28 апр 2007 10:44


А някой дали ще може да даде оригинален номер на тая шайба от снимката, че нещо не мога да го разчета.

Трябва ли да се прави центровка или нещо друго след смяната на този детайл?


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Съб 28 апр 2007 17:42


Не се прави центровка. При мен този ремък задвижва климатика и алтернатора, а на тях не им беше избягала центровката когато беше превъртяла шайбата :lol:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 29 апр 2007 13:06


dani_94 написа:Не се прави центровка. При мен този ремък задвижва климатика и алтернатора, а на тях не им беше избягала центровката когато беше превъртяла шайбата :lol:

Ако на ТДИ демпферната е само на климатик и алтернатор що си и мерил белезите с маркер-ква поразия може да направи в този случей че превърта :?


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Нед 29 апр 2007 15:34


Не си ме разбрал правилно. Демпферната шайба е завита с 4 болта на забчатката на коленовият вал, а на нея се завива шайбата на хидравликата и водната помпа. Аз сложих белези на двете шайби по една точка една до друга. Като запалих външната част на демпферната шайба превъртя на по гумата на шайбата и белезите се разминаха. А центровка ще трябва да се прави ако на си видял навреме разбитата шайба и тя е метала доста време та е разбила чак основата на зъбното колело на коленовият вал и ремъка е прескочил с 1 зъб в най добрия случай...

Мисля че съм го обяснил както трябва, но ако някой не го е разбрал ще го обясня пак и то по някой друг начин...

:lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта