Здравейте момчета! Започва се,днес купих гарнитура за главата,комплект О-пръстени за дюзите, които вече поставих,лагери за разпределителния вал,и болтовете които държат дюзите.Сега помагайте с килограмите,кои болтове по колко се стягат.тези дни ще има и бутала и да затварям вече мотора.
И още едно питане,в комплекта с О-пръстените защо има четири О-пръстена два големи и два малки като на дюзата са поставени само три? Как да почистя ръбовете на леглата на дюзите,на кое място се образуват тези заострени места които късат О-пръстените,в горната част където лежи дюзата или по-надолу в отвора на главата ?
Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Здравейте! И буталата със биелите взех,абсолютно точи на килограми като моите,теглени са на електронна везна.
Остава да разбера на колко килограма се стягат болтовете и да започвам събирането на мотора.
Остава да разбера на колко килограма се стягат болтовете и да започвам събирането на мотора.
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Здравейте! Поставих буталата които купих ,но проблем.И двете бутала които смених излизат малко повече от другите,меря с електронния шублер и показва 1.40 мм.на старите бутала които са на III-ти и IV-ти цилиндър,а на тези които купих за I-ви и II-ри цилиндър 1.60 мм.това проблем ли е или да затварям главата.
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
колега,от опита които имам с ремонт на двигатели, мога да ти кажа, че две десети разлика натоз диаметър на бутало е много. двата цилиндъра ще работят по твърдо и спо голямо налягане върху лагерите.
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
И как да постъпя,да закупя и другите две биели с буталата или да търся точно като моите по размер.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
2 десети не е нищо, но не знам как ще се отрази в двигатела. Едно е сигурно, на тези двата цилиндъра които са 1.40мм. ще имаш по-ниска компресия.
Сигурен ли си, че си ги измерил правилно, тези електронните шублери, малко да са ти мокри ръцете и ти отиде размера, казвам ти го като човек който по цял ден работи с мерителни инструменти. Случвало ми се е шублера да "мръдне" и като го сгъна да зануля и той е мръднал. Най точно можеш да го премериш с дълбокомер, шублера дори да ти е точен, малко ако си го кривнал и ще те излъже. Най-важното е да намериш ГМТ и най-прецизно става ако имаш магнитна стойка с индикаторен часовник, въртиш вала и точно където започне да ти се връща стрелката на часовника ти е ГМТ. Така можеш да изчислиш всичко до стотни.
Аз лично ако сглабям моя си двигател и съм измерил 2 десети разлика, не бих го сглобил така(въпреки, че не вярвам да се осети разлика), съвета ми е да вземеш и другите бутала с биели. така и 4-те ще са от другия двигател.
НМ на дюзите и вала който натиска помпа-дюзите ги имаше някъде във форума(ще ги потърся), но тези на коляновия вал и на разпределителния не ги знам. На главата ги имаш, щом си взел гарнитура, там пише реда на стягане НМ и градуси.
В комплекта О-пръстени за дюзите са повече, защото не са само за 1.9, а и за 2.0, не се притеснявай.
А ръба се усеща като бръкнеш леко с пръст, загледай се в долния край на дюзата къде е опирало и долу в леглото на същото място би трябвало да имаш ръб. Като загледаш самото легло на помпа-дюзата си личи дали има ръб, ръба е едностранен, идеята е леко да го загладиш, за да не нараниш новите О-пръстени, може да се намаже леко дюзата с двигателно масълце, за да влезе по-лесно.
Сигурен ли си, че си ги измерил правилно, тези електронните шублери, малко да са ти мокри ръцете и ти отиде размера, казвам ти го като човек който по цял ден работи с мерителни инструменти. Случвало ми се е шублера да "мръдне" и като го сгъна да зануля и той е мръднал. Най точно можеш да го премериш с дълбокомер, шублера дори да ти е точен, малко ако си го кривнал и ще те излъже. Най-важното е да намериш ГМТ и най-прецизно става ако имаш магнитна стойка с индикаторен часовник, въртиш вала и точно където започне да ти се връща стрелката на часовника ти е ГМТ. Така можеш да изчислиш всичко до стотни.
Аз лично ако сглабям моя си двигател и съм измерил 2 десети разлика, не бих го сглобил така(въпреки, че не вярвам да се осети разлика), съвета ми е да вземеш и другите бутала с биели. така и 4-те ще са от другия двигател.
НМ на дюзите и вала който натиска помпа-дюзите ги имаше някъде във форума(ще ги потърся), но тези на коляновия вал и на разпределителния не ги знам. На главата ги имаш, щом си взел гарнитура, там пише реда на стягане НМ и градуси.
В комплекта О-пръстени за дюзите са повече, защото не са само за 1.9, а и за 2.0, не се притеснявай.
А ръба се усеща като бръкнеш леко с пръст, загледай се в долния край на дюзата къде е опирало и долу в леглото на същото място би трябвало да имаш ръб. Като загледаш самото легло на помпа-дюзата си личи дали има ръб, ръба е едностранен, идеята е леко да го загладиш, за да не нараниш новите О-пръстени, може да се намаже леко дюзата с двигателно масълце, за да влезе по-лесно.
Последна промяна от valiosport на Нед 08 мар 2015 22:38, променено общо 1 път.
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Дюзите се стягат на 12Nm и 270 градуса ако са ти нови болтовете.
Кобилиците на помпа дюзите мисля че бяха 20Nm и 90 градуса но за това мога да ти кажа по-точно утре.
Лагерите на разпределителния вал 8Nm и 90 градуса
Основни лагери 65Nm и 90 градуса
Биелни лагери 30Nm и 90 градуса
Главата ти пише на гарнитурата как се стяга но в повечето случаи е:
40Nm
60Nm
90 Градуса
90 Градуса
И на колко точно градуса се регулират помпа дюзите пак мога да ти кажа утре със сигурност,в повечето случаи е 180 градуса.
Кобилиците на помпа дюзите мисля че бяха 20Nm и 90 градуса но за това мога да ти кажа по-точно утре.
Лагерите на разпределителния вал 8Nm и 90 градуса
Основни лагери 65Nm и 90 градуса
Биелни лагери 30Nm и 90 градуса
Главата ти пише на гарнитурата как се стяга но в повечето случаи е:
40Nm
60Nm
90 Градуса
90 Градуса
И на колко точно градуса се регулират помпа дюзите пак мога да ти кажа утре със сигурност,в повечето случаи е 180 градуса.
- pavel1828
- Мнения: 243
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 15:26
- Автомобил: vw Passat b 5.5
- Двигател: AVB 2001
- Местоположение: Несебър
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Опръстените са точно толкова.Този който не знаеш къде се слага се поставя под бопчето.Номер 7 се слага под номер 6.
Дано да съм ви помогнал.
Дано да съм ви помогнал.
- Прикачени файлове
-
- 23fccf17215e.jpg (36.98 KиБ) Видяна 7068 пъти
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Благодаря колега pavel1828,но ролята му е да омекотява работата на бобчето ли? И няма ли да го смачка това бобче,защото не виждам логика да спира нещо това О-пръснтче,то с е горе в маслото.
- pavel1828
- Мнения: 243
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 15:26
- Автомобил: vw Passat b 5.5
- Двигател: AVB 2001
- Местоположение: Несебър
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Не го мачка.Бобчето влиза в него.Като свалиш бобчето ще ти стане ясно.Лека вечер.
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Здравейте момчета.Взех други бутала,за сега всичко е наред.Намерих хубав динамометричен ключ и градусомер,но колегата hip-hopotam не беше сигурен за килограмите на кобиличките и чакам да уточни точно колко са.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
20Nm и 90 градуса са 8-те болта на кобилиците на дюзите.
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Здравейте момчета,опрях до регулиране на дюзите,намерих един клип в който показват че реглажния болт е развит,след това самата кобиличка натиска пружината до така наречената "долна мъртва точка".След това натяга реглажния болт докрай и връща 180 градуса.
Тази процедура започва на клипа от 4.40 мин.,това ли е начина или има и друг?
https://www.youtube.com/watch?v=ld9iywiuQMQ
Тази процедура започва на клипа от 4.40 мин.,това ли е начина или има и друг?
https://www.youtube.com/watch?v=ld9iywiuQMQ
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Това е начина, да. Връщаш 180 градуса и законтряш реглажния болт с контра гайката.
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Здравейте момчета.Благодарение на вашата помощ и на моя инат двигателя заработи днес.Запали нормално няма го онова прекъсване и тресене.Оставих го да поработи 40 мин. на място в гаража и тогава го изкарах на разходка.Но до тук с добрите новини,когато отнема газта по време на движение и двигателя гасне.Пали трудно и когато запали на таблото изписва 1.5 L/h. Май ще трябва пак да помагате.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта