Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене - РЕШЕНО
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
А защо не се засече разход пълно-пълно и тогава да се коментира. Това дето го показво борд компютъра е годно само за надлъгване по форумите, при мен например показва до 1.5 литра по-малко от реалното на градско.
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Да де,съгласен съм, че е възможно да не е точен борда, но той от центровката по точен не виждам как може да стане. Щом след центровка показва по-голям разход, това означава по-голям разход, независимо от грешката, която би следвало да си остане същата.
- manchorov
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Напълно си прав.
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Така, днес си купих VAG COM 12.12 и го закачих да видя какво става с центровката. Оказа се, че предварението е 1 градус. Настроих го на 0,5 гр., както се препоръчва от повечето източници, при което разхода на празен ход падна от 0,6 на 0,5 л/ч., но при ходовия тест се оказа, че колата не върви така добре както досега. В крайна сметка отново го върнах на 1 гр. и потвърждавам, че Ifidik си е свършил добре работата; може да е малко по-голям разхода, но колата върви чудесно. Направи ми впечатление, че при закъснение параметрите на дюзите (group 13) се подобряват, а при предварение се влошават и стигат до 0,6 на 1-ви и 3-ти цилиндър.
- manchorov
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
На мен на 4-ти канал ми дава -2.0.А разхода на празен ход ми е о.5л.На 13-ти канал на 3 и 4-ти цилиндър параметрите са почти 0.0, а на 1-ви и 2-ри цилиндър се въртят на единия около -0,30 и на другия около +0.30
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
manchorov написа:На мен на 4-ти канал ми дава -2.0.А разхода на празен ход ми е о.5л.На 13-ти канал на 3 и 4-ти цилиндър параметрите са почти 0.0, а на 1-ви и 2-ри цилиндър се въртят на единия около -0,30 и на другия около +0.30
-2 е голямо закъснение и вероятно колата ти не работи по най-добрия начин. Аз също имах закъснение, не знам точно колко, но след като Ifidik ми я направи на +1, колата направо литна

По отношение на главната тема - пушека при студен старт, май ще излезе маслообиращи вложки на клапаните за смяна. Като има развитие ще пиша.
- manchorov
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Колата работи перфектно,на реални 140к, км.Карам я вече 20-30к км. и проблеми не съм имал никакви.Гледал съм в нета горе долу какво правят,но не съм сигурен дали мога и дали трябва да правя нещо.Не мога да си позволя да омотам нещо,защото колата ми трябва ежедневно,а и живея в Германия и евентуално мотане по сервизи е доста скъпо.Дай линк все пак да видя.
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
http://www.myturbodiesel.com/wiki/camshaft-timing-torsion-value-adjustment-on-vw-and-audi-pd-tdi-engines/
И аз си мислех, че моята върви перфектно, докато не ми я пипна Ifidik
Изглежда след смяна на ангренажния ремък, не навсякъде си играят да направят точната центровка.Разбира се при теб може да не е така. Действително, ако не си сигурен какво правиш, по добре не я пипай.
И аз си мислех, че моята върви перфектно, докато не ми я пипна Ifidik

- manchorov
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Гледал съм го това.Ти можеш ли да ми кажеш как по точно го направи,и какъв инструмент ползва.Не съм много добре с английския.И на къде трябва да врътна та от - да стане на +?А и до колкото разбрах от линка дето ми даде повече от +/- 0.5 отклонение на дюзите е индикация за проблем.И друго.Корекцията се прави след разхлабване на 3-те болта и се премества с леко завъртане на големия болт по средата,а не с инструмента като на клипа.Правилно ли съм разбрал.Ти ползва ли динометричен ключ или на око ги затяга после.Като се замисля имам много леки потрепвания на мотора на празен ход.Възможно ли е да са от това -2.0 предварение.
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Процедурата не е много сложна, но все пак зависи какви са техническите ти умения. Не съм ползвал динамометричен ключ.
1. Сваляш капака на двигателя, тръбата между EGR-a и кулера и пластмасовият капак на ангренажния ремък.
2. След като разхлабиш трите болта 13 мм., слагаш ключ 18 мм. на централния болт и внимателно чукваш с ръка да го преместиш. За задаване на предварение (+) (advance), посоката е по часовниковата стрелка, а за закъснение (-) (retard) обратно. Имай предвид, че съвсем малко, почти невидимо преместване води до голямо отражение в градусите, т.е. много внимателно пипай!
3. Затягаш трите болта, палиш и гледаш на VAGCOM-a. Ако се налага отново правиш корекция, докато уцелиш желания градус. Аз го правих поне 5 пъти докато уцеля.
4. Сглобяваш отново всичко, като внимаваш тръбата от EGR-a до кулера да щракне хубаво в скобите си, иначе като надуе турбото излиза и ... лошо.
5. Пробваш колата и ако всичко е наред пиеш бира
1. Сваляш капака на двигателя, тръбата между EGR-a и кулера и пластмасовият капак на ангренажния ремък.
2. След като разхлабиш трите болта 13 мм., слагаш ключ 18 мм. на централния болт и внимателно чукваш с ръка да го преместиш. За задаване на предварение (+) (advance), посоката е по часовниковата стрелка, а за закъснение (-) (retard) обратно. Имай предвид, че съвсем малко, почти невидимо преместване води до голямо отражение в градусите, т.е. много внимателно пипай!
3. Затягаш трите болта, палиш и гледаш на VAGCOM-a. Ако се налага отново правиш корекция, докато уцелиш желания градус. Аз го правих поне 5 пъти докато уцеля.
4. Сглобяваш отново всичко, като внимаваш тръбата от EGR-a до кулера да щракне хубаво в скобите си, иначе като надуе турбото излиза и ... лошо.
5. Пробваш колата и ако всичко е наред пиеш бира

Последна промяна от inspektora на Вто 14 апр 2015 14:20, променено общо 1 път.
- manchorov
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Мерси.Значи при положение,че при мен е -2.0 трябва да въртя средния голям болт по посока на часовника?Да направя ли един белег върху шайбата на болта и самото зъбно колело,или няма нужда?С лекота ли става завъртането на средния голям болт?И доста ли трябва да се затегнат 3-те малки болта после.Мисля да ида да си купя един динометричен ключ.И последно.Самото зъбно колело с ремъка помръдва ли при процедурата,или само болта с шайбата помръдва?Другото което е моята кола е голф 5 1.9 тди 105 коня BKC двигател.Има ли значение кода на двигателя или и аз трябва да се стремя към +0.5 +1.0 градуса?Някъде бях чел из нета,че минусови показатели не са лоши.Примерно -1.0 или -0.5 примерно,та дори и -1.5.Нормите на производителя са от -3.0 до +3.0.
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
При твоето положение трябва да завъртиш по посока на часовниковата стрелка. Хубаво е да направиш някакви белези. Завъртането на средния болт не става лесно, трябва да внимаваш като натискаш да не го завъртиш много. Затова съм ти написал - с леко почукване на ключа. Трите болта трябва да се затягат здраво (е, не да ги скъсаш де). Зъбното колело с ремъка не помръдва, помръдва болта със задната шайба и трите болта с нея. Препоръчва се Torsion Value да е около 0 гр., най-добре +0,5. При мен най-доброто вървене е на +1 гр. В статията пише за Пасат от 0 до +0,5, за Джета от +0,5 до +1. Трябва да пробваш, докато откриеш най-добрия вариант за теб.
Успех и пиши какво е станало!
Успех и пиши какво е станало!
- manchorov
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Моята кола е голф 5 1.9 тди 105 коня BKC двигател.Може би ще пробвам събота или неделя,но не е 100% сигурно дали ще събера смелост да барам там :)
- manchorov
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Погледнах пак одеве и ми направи впечатление,че като поддържам 950-1000 оборота и става -1.5 нагоре и надолу пак си е -2.0.Нормално ли е така да се менят показателите?А и доста ръмжи двигателя като ги държа така оборотите.Възможно ли е от това предварение да е по шумен двигателя?
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Не знам дали е нормално да се менят показателите, но трябва да се отчита при празен ход. Определено общото мнение е, че при закъснение, както е при теб, двигателят е по-шумен. При мен също утихна леко мотора след центровката.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта