Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене - РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот w_smith » Сря 08 апр 2015 20:23


А защо не се засече разход пълно-пълно и тогава да се коментира. Това дето го показво борд компютъра е годно само за надлъгване по форумите, при мен например показва до 1.5 литра по-малко от реалното на градско.




Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот inspektora » Сря 08 апр 2015 20:33


Да де,съгласен съм, че е възможно да не е точен борда, но той от центровката по точен не виждам как може да стане. Щом след центровка показва по-голям разход, това означава по-голям разход, независимо от грешката, която би следвало да си остане същата.


Потребителски аватар
manchorov
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот manchorov » Чет 09 апр 2015 12:34


Напълно си прав.


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот inspektora » Пет 10 апр 2015 20:47


Така, днес си купих VAG COM 12.12 и го закачих да видя какво става с центровката. Оказа се, че предварението е 1 градус. Настроих го на 0,5 гр., както се препоръчва от повечето източници, при което разхода на празен ход падна от 0,6 на 0,5 л/ч., но при ходовия тест се оказа, че колата не върви така добре както досега. В крайна сметка отново го върнах на 1 гр. и потвърждавам, че Ifidik си е свършил добре работата; може да е малко по-голям разхода, но колата върви чудесно. Направи ми впечатление, че при закъснение параметрите на дюзите (group 13) се подобряват, а при предварение се влошават и стигат до 0,6 на 1-ви и 3-ти цилиндър.


Потребителски аватар
manchorov
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот manchorov » Вто 14 апр 2015 9:35


На мен на 4-ти канал ми дава -2.0.А разхода на празен ход ми е о.5л.На 13-ти канал на 3 и 4-ти цилиндър параметрите са почти 0.0, а на 1-ви и 2-ри цилиндър се въртят на единия около -0,30 и на другия около +0.30


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот inspektora » Вто 14 апр 2015 9:51


manchorov написа:На мен на 4-ти канал ми дава -2.0.А разхода на празен ход ми е о.5л.На 13-ти канал на 3 и 4-ти цилиндър параметрите са почти 0.0, а на 1-ви и 2-ри цилиндър се въртят на единия около -0,30 и на другия около +0.30

-2 е голямо закъснение и вероятно колата ти не работи по най-добрия начин. Аз също имах закъснение, не знам точно колко, но след като Ifidik ми я направи на +1, колата направо литна :bowdown . Мога да ти пратя линк да видиш как точно се извършва процедурата. По отношение параметрите на дюзите, не съм сигурен какви заключения могат да се правят от тях. Доколкото разбирам, отклоненията може да не са от проблемни дюзи, а и от други работи.
По отношение на главната тема - пушека при студен старт, май ще излезе маслообиращи вложки на клапаните за смяна. Като има развитие ще пиша.


Потребителски аватар
manchorov
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот manchorov » Вто 14 апр 2015 10:12


Колата работи перфектно,на реални 140к, км.Карам я вече 20-30к км. и проблеми не съм имал никакви.Гледал съм в нета горе долу какво правят,но не съм сигурен дали мога и дали трябва да правя нещо.Не мога да си позволя да омотам нещо,защото колата ми трябва ежедневно,а и живея в Германия и евентуално мотане по сервизи е доста скъпо.Дай линк все пак да видя.


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот inspektora » Вто 14 апр 2015 10:31


http://www.myturbodiesel.com/wiki/camshaft-timing-torsion-value-adjustment-on-vw-and-audi-pd-tdi-engines/
И аз си мислех, че моята върви перфектно, докато не ми я пипна Ifidik :mhihi Изглежда след смяна на ангренажния ремък, не навсякъде си играят да направят точната центровка.Разбира се при теб може да не е така. Действително, ако не си сигурен какво правиш, по добре не я пипай.


Потребителски аватар
manchorov
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот manchorov » Вто 14 апр 2015 10:38


Гледал съм го това.Ти можеш ли да ми кажеш как по точно го направи,и какъв инструмент ползва.Не съм много добре с английския.И на къде трябва да врътна та от - да стане на +?А и до колкото разбрах от линка дето ми даде повече от +/- 0.5 отклонение на дюзите е индикация за проблем.И друго.Корекцията се прави след разхлабване на 3-те болта и се премества с леко завъртане на големия болт по средата,а не с инструмента като на клипа.Правилно ли съм разбрал.Ти ползва ли динометричен ключ или на око ги затяга после.Като се замисля имам много леки потрепвания на мотора на празен ход.Възможно ли е да са от това -2.0 предварение.


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот inspektora » Вто 14 апр 2015 13:30


Процедурата не е много сложна, но все пак зависи какви са техническите ти умения. Не съм ползвал динамометричен ключ.
1. Сваляш капака на двигателя, тръбата между EGR-a и кулера и пластмасовият капак на ангренажния ремък.
2. След като разхлабиш трите болта 13 мм., слагаш ключ 18 мм. на централния болт и внимателно чукваш с ръка да го преместиш. За задаване на предварение (+) (advance), посоката е по часовниковата стрелка, а за закъснение (-) (retard) обратно. Имай предвид, че съвсем малко, почти невидимо преместване води до голямо отражение в градусите, т.е. много внимателно пипай!
3. Затягаш трите болта, палиш и гледаш на VAGCOM-a. Ако се налага отново правиш корекция, докато уцелиш желания градус. Аз го правих поне 5 пъти докато уцеля.
4. Сглобяваш отново всичко, като внимаваш тръбата от EGR-a до кулера да щракне хубаво в скобите си, иначе като надуе турбото излиза и ... лошо.
5. Пробваш колата и ако всичко е наред пиеш бира :beer

Последна промяна от inspektora на Вто 14 апр 2015 14:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
manchorov
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот manchorov » Вто 14 апр 2015 14:16


Мерси.Значи при положение,че при мен е -2.0 трябва да въртя средния голям болт по посока на часовника?Да направя ли един белег върху шайбата на болта и самото зъбно колело,или няма нужда?С лекота ли става завъртането на средния голям болт?И доста ли трябва да се затегнат 3-те малки болта после.Мисля да ида да си купя един динометричен ключ.И последно.Самото зъбно колело с ремъка помръдва ли при процедурата,или само болта с шайбата помръдва?Другото което е моята кола е голф 5 1.9 тди 105 коня BKC двигател.Има ли значение кода на двигателя или и аз трябва да се стремя към +0.5 +1.0 градуса?Някъде бях чел из нета,че минусови показатели не са лоши.Примерно -1.0 или -0.5 примерно,та дори и -1.5.Нормите на производителя са от -3.0 до +3.0.


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот inspektora » Вто 14 апр 2015 14:40


При твоето положение трябва да завъртиш по посока на часовниковата стрелка. Хубаво е да направиш някакви белези. Завъртането на средния болт не става лесно, трябва да внимаваш като натискаш да не го завъртиш много. Затова съм ти написал - с леко почукване на ключа. Трите болта трябва да се затягат здраво (е, не да ги скъсаш де). Зъбното колело с ремъка не помръдва, помръдва болта със задната шайба и трите болта с нея. Препоръчва се Torsion Value да е около 0 гр., най-добре +0,5. При мен най-доброто вървене е на +1 гр. В статията пише за Пасат от 0 до +0,5, за Джета от +0,5 до +1. Трябва да пробваш, докато откриеш най-добрия вариант за теб.
Успех и пиши какво е станало!


Потребителски аватар
manchorov
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот manchorov » Вто 14 апр 2015 14:43


Моята кола е голф 5 1.9 тди 105 коня BKC двигател.Може би ще пробвам събота или неделя,но не е 100% сигурно дали ще събера смелост да барам там :)


Потребителски аватар
manchorov
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот manchorov » Вто 14 апр 2015 16:28


Погледнах пак одеве и ми направи впечатление,че като поддържам 950-1000 оборота и става -1.5 нагоре и надолу пак си е -2.0.Нормално ли е така да се менят показателите?А и доста ръмжи двигателя като ги държа така оборотите.Възможно ли е от това предварение да е по шумен двигателя?


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот inspektora » Вто 14 апр 2015 17:30


Не знам дали е нормално да се менят показателите, но трябва да се отчита при празен ход. Определено общото мнение е, че при закъснение, както е при теб, двигателят е по-шумен. При мен също утихна леко мотора след центровката.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта