Извадих турбото! Разглобих го и извадих средната част. Луфт в оста на перките има, да кажа още веднъж. Стегнахме средната част на менгеме и пръснахме масло вътре в нея. Запуших с пръст другия изход за отичащото се масло и надухме с пистолет за въздух. Това е най - простият пример, който успях да измисля! Дано съм бил полезен на всички! Ето го резултата:
https://www.facebook.com/video.php?v=891664620894571
П.с. Клипа се гледа на HD Опция и на цял екран! :)
Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Понеже нямах условия, а и двата канала в сервиза бяха заети - вдигнах колата на крик, легнах отдолу и свалих кората. Наложи се и за да стисна скобата, която държи маркуча към студената част. Иначе основно разглобявах отгоре. Всмукателните колектори бяха чисти, имаше видим нагар по стените, но не беше кой знае колко фрапиращо като снимките, които съм виждал тук. Нагара беше минимален, да не кажа, че липсваше. Колекторите си бяха черни, нещо нормално според мен. ЕГР-а също беше чист. Нищо не беше заседнало, той също си имаше минимален нагар по стените и клапата.Като свалих колекторите погледнах каналите на главата - бяха сухи. Което ме навежда на мисълта, че двигателя е здрав и няма износени сегменти или гумички на клапаните за смяна. Общо взето това е. Всичко ми отне около час работа, без да бързам. През това време си пийвах бирица и си палвах някоя друга цигара. Утре чакам новото турбо. Сръвшвам работа към 6 и може би ще я подкарам вечерта. Поздрави на всички още веднъж! :)
П.с. Имайте предвид, че на клипа примера се провежда под налягане, в случая от въздуха. А по принцип там, където надуваме се води отичаща част, там маслото не е под налягане, ако не се бъркам!? За какво говорим...

П.с. Имайте предвид, че на клипа примера се провежда под налягане, в случая от въздуха. А по принцип там, където надуваме се води отичаща част, там маслото не е под налягане, ако не се бъркам!? За какво говорим...



-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Още ли не си го затапил този ЕГР
Колекторите са ти чисти, защото някой преди теб ги е почистил... Според мен тия сажди, нямат място в смукателния колектор, там трябва да е чисто, в най-лошия случай омаслено от маслени пари, за да може да влиза въздуха който бута турбината 


- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
...от кога говоря/пиша, че трябва разглобяване и преглед на топлата част
Случая е баш като моя, просто е по фрапиращо, макар, че без такива компресорни опити видимо се виждаше как е изпускало масло на към огъня, а НЕ към кулера! Всичките ти приказки ми напомняха на моите дерзания, за това и се намесих
Разгеле, сега е на ред да кажеш къде и как ще я правиш.....или викаш направо нова оригиналдЪ ? 1/2 от стойността (да речем) на колата, ама нищо де, турбото ще я надживее....
Викаш, от Карнобат си...хм, след толкова четене из форумите и аджеба-за турбини, не съм чувал да има в района читави сервизи, ноооо..... може и да не съм случил на инфо
То въобще в България май май се броят на пръсти, а има менте 
Ей да видите какви чаркчета има из средната част....липсват само опечените сегментчета, демек баш проблема





Ей да видите какви чаркчета има из средната част....липсват само опечените сегментчета, демек баш проблема

- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Така, турбината утре пристига нова, на цена от 1600+/- 50,100лв. Заедно с нея съм поръчал и термостат, понеже след смяната на датчика, колата държи 70-80 градуса! Вчера минах 230км, и на връщане едва успя да стигне 90 градуса. Старата турбина си остава при мен. Днес моята турбина се разглоби основно. Първо излезе перката от студената част. След това се развиха 4-те болта и извадих студената част. На нея втулката и е разбита не отвътре, към оста на перката а отвън където е набита. След това махнах тази бронзова шайба която се хваща също с 4 болта към средната част, махнах втулката под нея, махнах и кръглото чопче до нея. След което извадих цялата перка с оста на топлата част. Чудното беше, че шайбата, която се намира зад перката от към топлата част беше супер халтава и когато колата заработи и турбината се развърти - точно тя е стържела. Иначе от към топлото на средната част има една втулка, която май е бита на матрица. Тя е много разбита и май не подлежи на ремонт. Геометрията в началото беше спекла, но се раздвижи много лесно. Актуатора си работи. Мисля след време да си намеря средна част от някъде и да си направя моята турбина. Замислям се и за хибридно турбо със средна част от ARL и престъргване на охлювите. Но това са само идеи. За сега ще се спра до тук и без това трябва да сменям ангренажни ремъци, ролки и антифриз. А не съм много розов с парите. Тези, които ще похарча за турбото не исках да ги пипам, но... Няма смисъл да седи колата и да и плащам само таксите.. С времето ще възстановя похарченото, а с останалото ще се мъча да заделям за колата.
П.с. Утре, т.е днес - вторник, или в сряда ще ви пиша какъв е резултата. :)
П.с. Утре, т.е днес - вторник, или в сряда ще ви пиша какъв е резултата. :)
- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Турбото е сменено с чисто ново! Цената, на която го намерих е приблизително 1700лв. Получих и термостата, но още не съм го сменил. Преди да запаля колата напълних турбината с масълце, въпреки че си имаше фабрична смазка.За 30мин. работа на празен ход не посмя и да пропуши отзад. Мислих, че ще къди и ще понамирисва, докато изчисти гърнетата, но няма и помен от синкавия, с остра миризма дим. Ако не бях сменил турбината и бях оставил колата 30мин. да работи на място... Сигурно нямаше да се седи около мен и нямаше да се вижда нищо в радиус от 3 метра. А ако случайно бях потеглил, не ми се мисли. Много пушеше, като парен локомотив!
Резултата е, че след смяна на турбото колата се оправи. Не и давам в момента много газ, турбината я усещам, че още е стегната, нека понавърти километри.Инак си я карам нормално, гледам да не я ръчкам, не вдигам повече от 2500об/мин.
Да обобщим. Дано темата ми бъде полезна на хората, които открият подобен проблем. Нарочно я разисквах 3 страници, за да има база за сравнение. Колата при стартиране не пушеше. Като позагрее леко, започва да пропушва синкав дим на първа, на моменти на 2-ра, а натоварена с 3-ма човека по баир съм забелязвал и че почва да пуши на 4-та със скорост около 70км/ч и дима се виждаше съвсем ясно в страничното огледало! Спад на масло за около 500км. с 5мм под максимума на щеката. Като се кара на дълго не пуши, но като се намали скороста и започне да се кара бавно, сякаш маслото се събира някъде и после изведнъж излиза всичко навън. При двигател, достигнал работна температура от 90градуса, на място се чува при форсиране доста ясно и по - силно разтоварващия клапан. Общо взето, това е. Проблемът може да се счита за решен. Ако някой иска да пита нещо допълнително - нека го стори. Благодаря ви, че ми помогнахте по - лесно да открия проблема! Поздрави!

Резултата е, че след смяна на турбото колата се оправи. Не и давам в момента много газ, турбината я усещам, че още е стегната, нека понавърти километри.Инак си я карам нормално, гледам да не я ръчкам, не вдигам повече от 2500об/мин.
Да обобщим. Дано темата ми бъде полезна на хората, които открият подобен проблем. Нарочно я разисквах 3 страници, за да има база за сравнение. Колата при стартиране не пушеше. Като позагрее леко, започва да пропушва синкав дим на първа, на моменти на 2-ра, а натоварена с 3-ма човека по баир съм забелязвал и че почва да пуши на 4-та със скорост около 70км/ч и дима се виждаше съвсем ясно в страничното огледало! Спад на масло за около 500км. с 5мм под максимума на щеката. Като се кара на дълго не пуши, но като се намали скороста и започне да се кара бавно, сякаш маслото се събира някъде и после изведнъж излиза всичко навън. При двигател, достигнал работна температура от 90градуса, на място се чува при форсиране доста ясно и по - силно разтоварващия клапан. Общо взето, това е. Проблемът може да се счита за решен. Ако някой иска да пита нещо допълнително - нека го стори. Благодаря ви, че ми помогнахте по - лесно да открия проблема! Поздрави!


Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
A на новата турбина направи ли и същия тест с компресора или директно я качи
- Traytor
- Мнения: 1975
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Че защо да го прави на чисто нова турбина?
Честито колега и ти пожелавам от тук насетне по-малко ремонти, повече каране!

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
За да се изненада от резултата
Само нафта за напред и много безаварийни

Само нафта за напред и много безаварийни
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
ще следя и аз темата. и при мен има нещо
- Traytor
- Мнения: 1975
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Ами тя темата приключи 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта