Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот mitkovbg » Нед 31 май 2015 17:35


Извадих турбото! Разглобих го и извадих средната част. Луфт в оста на перките има, да кажа още веднъж. Стегнахме средната част на менгеме и пръснахме масло вътре в нея. Запуших с пръст другия изход за отичащото се масло и надухме с пистолет за въздух. Това е най - простият пример, който успях да измисля! Дано съм бил полезен на всички! Ето го резултата:
https://www.facebook.com/video.php?v=891664620894571

П.с. Клипа се гледа на HD Опция и на цял екран! :)




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот hvp800 » Нед 31 май 2015 17:44


Значи, все пак се оказа турбото............


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот mitkovbg » Нед 31 май 2015 18:09


Понеже нямах условия, а и двата канала в сервиза бяха заети - вдигнах колата на крик, легнах отдолу и свалих кората. Наложи се и за да стисна скобата, която държи маркуча към студената част. Иначе основно разглобявах отгоре. Всмукателните колектори бяха чисти, имаше видим нагар по стените, но не беше кой знае колко фрапиращо като снимките, които съм виждал тук. Нагара беше минимален, да не кажа, че липсваше. Колекторите си бяха черни, нещо нормално според мен. ЕГР-а също беше чист. Нищо не беше заседнало, той също си имаше минимален нагар по стените и клапата.Като свалих колекторите погледнах каналите на главата - бяха сухи. Което ме навежда на мисълта, че двигателя е здрав и няма износени сегменти или гумички на клапаните за смяна. Общо взето това е. Всичко ми отне около час работа, без да бързам. През това време си пийвах бирица и си палвах някоя друга цигара. Утре чакам новото турбо. Сръвшвам работа към 6 и може би ще я подкарам вечерта. Поздрави на всички още веднъж! :)
П.с. Имайте предвид, че на клипа примера се провежда под налягане, в случая от въздуха. А по принцип там, където надуваме се води отичаща част, там маслото не е под налягане, ако не се бъркам!? За какво говорим... :smile :smile :smile


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот valiosport » Нед 31 май 2015 18:23


Още ли не си го затапил този ЕГР :mhihi Колекторите са ти чисти, защото някой преди теб ги е почистил... Според мен тия сажди, нямат място в смукателния колектор, там трябва да е чисто, в най-лошия случай омаслено от маслени пари, за да може да влиза въздуха който бута турбината :11


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот RadoShopa » Нед 31 май 2015 20:59


...от кога говоря/пиша, че трябва разглобяване и преглед на топлата част :a045 Случая е баш като моя, просто е по фрапиращо, макар, че без такива компресорни опити видимо се виждаше как е изпускало масло на към огъня, а НЕ към кулера! Всичките ти приказки ми напомняха на моите дерзания, за това и се намесих :th_up Разгеле, сега е на ред да кажеш къде и как ще я правиш.....или викаш направо нова оригиналдЪ ? 1/2 от стойността (да речем) на колата, ама нищо де, турбото ще я надживее.... :c010 Викаш, от Карнобат си...хм, след толкова четене из форумите и аджеба-за турбини, не съм чувал да има в района читави сервизи, ноооо..... може и да не съм случил на инфо :gruebel То въобще в България май май се броят на пръсти, а има менте :wink

Ей да видите какви чаркчета има из средната част....липсват само опечените сегментчета, демек баш проблема :smile
Прикачени файлове
20150129_172142.jpg


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот mitkovbg » Нед 31 май 2015 23:27


Така, турбината утре пристига нова, на цена от 1600+/- 50,100лв. Заедно с нея съм поръчал и термостат, понеже след смяната на датчика, колата държи 70-80 градуса! Вчера минах 230км, и на връщане едва успя да стигне 90 градуса. Старата турбина си остава при мен. Днес моята турбина се разглоби основно. Първо излезе перката от студената част. След това се развиха 4-те болта и извадих студената част. На нея втулката и е разбита не отвътре, към оста на перката а отвън където е набита. След това махнах тази бронзова шайба която се хваща също с 4 болта към средната част, махнах втулката под нея, махнах и кръглото чопче до нея. След което извадих цялата перка с оста на топлата част. Чудното беше, че шайбата, която се намира зад перката от към топлата част беше супер халтава и когато колата заработи и турбината се развърти - точно тя е стържела. Иначе от към топлото на средната част има една втулка, която май е бита на матрица. Тя е много разбита и май не подлежи на ремонт. Геометрията в началото беше спекла, но се раздвижи много лесно. Актуатора си работи. Мисля след време да си намеря средна част от някъде и да си направя моята турбина. Замислям се и за хибридно турбо със средна част от ARL и престъргване на охлювите. Но това са само идеи. За сега ще се спра до тук и без това трябва да сменям ангренажни ремъци, ролки и антифриз. А не съм много розов с парите. Тези, които ще похарча за турбото не исках да ги пипам, но... Няма смисъл да седи колата и да и плащам само таксите.. С времето ще възстановя похарченото, а с останалото ще се мъча да заделям за колата.
П.с. Утре, т.е днес - вторник, или в сряда ще ви пиша какъв е резултата. :)


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот mitkovbg » Пон 01 юни 2015 22:21


Турбото е сменено с чисто ново! Цената, на която го намерих е приблизително 1700лв. Получих и термостата, но още не съм го сменил. Преди да запаля колата напълних турбината с масълце, въпреки че си имаше фабрична смазка.За 30мин. работа на празен ход не посмя и да пропуши отзад. Мислих, че ще къди и ще понамирисва, докато изчисти гърнетата, но няма и помен от синкавия, с остра миризма дим. Ако не бях сменил турбината и бях оставил колата 30мин. да работи на място... Сигурно нямаше да се седи около мен и нямаше да се вижда нищо в радиус от 3 метра. А ако случайно бях потеглил, не ми се мисли. Много пушеше, като парен локомотив!
Резултата е, че след смяна на турбото колата се оправи. Не и давам в момента много газ, турбината я усещам, че още е стегната, нека понавърти километри.Инак си я карам нормално, гледам да не я ръчкам, не вдигам повече от 2500об/мин.
Да обобщим. Дано темата ми бъде полезна на хората, които открият подобен проблем. Нарочно я разисквах 3 страници, за да има база за сравнение. Колата при стартиране не пушеше. Като позагрее леко, започва да пропушва синкав дим на първа, на моменти на 2-ра, а натоварена с 3-ма човека по баир съм забелязвал и че почва да пуши на 4-та със скорост около 70км/ч и дима се виждаше съвсем ясно в страничното огледало! Спад на масло за около 500км. с 5мм под максимума на щеката. Като се кара на дълго не пуши, но като се намали скороста и започне да се кара бавно, сякаш маслото се събира някъде и после изведнъж излиза всичко навън. При двигател, достигнал работна температура от 90градуса, на място се чува при форсиране доста ясно и по - силно разтоварващия клапан. Общо взето, това е. Проблемът може да се счита за решен. Ако някой иска да пита нещо допълнително - нека го стори. Благодаря ви, че ми помогнахте по - лесно да открия проблема! Поздрави! :smile :love.vwclub


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот hvp800 » Пон 01 юни 2015 22:28


A на новата турбина направи ли и същия тест с компресора или директно я качи


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот Traytor » Пон 01 юни 2015 22:33


Че защо да го прави на чисто нова турбина? :biggrin Честито колега и ти пожелавам от тук насетне по-малко ремонти, повече каране!


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот hvp800 » Пон 01 юни 2015 22:44


За да се изненада от резултата :mhihi
Само нафта за напред и много безаварийни


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот lubo007 » Вто 02 юни 2015 14:21


ще следя и аз темата. и при мен има нещо


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот Traytor » Вто 02 юни 2015 14:21


Ами тя темата приключи :mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта