VW голф 3 1,9 D пуши,гасне,лашка - зъбно колело колянов вал

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VW голф 3 1,9 D пуши,гасне,лашка - зъбно колело колянов

Мнениеот samo_pechka » Съб 05 дек 2015 19:52


stinkataaa написа:Според вас колко време може да откара така без да превърти отново?

Мислиш ли, че ненапразно те попитах
samo_pechka написа:Кажи ми алтернатора с какво закрепване е? С доп.обтегач на ремъка или е тип "панта" планка/алтернатор за обтягането на ремъка.

Искаш помощ и съвет, а не уточняваш тази на пръв поглед "малка" подробност.




stinkataaa
Мнения: 33
Регистриран на: Вто 20 яну 2015 23:38
Автомобил:
Двигател:

Re: VW голф 3 1,9 D пуши,гасне,лашка - зъбно колело колянов

Мнениеот stinkataaa » Нед 06 дек 2015 11:42


Извинявай- пропуснал съм. Без обтегач е .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VW голф 3 1,9 D пуши,гасне,лашка - зъбно колело колянов

Мнениеот samo_pechka » Нед 06 дек 2015 13:24


Сега ще ти кажа нещо важно. Една от причините да става този фал със зъбното колело на кол.вал е самият болт . Правен е с ниска степен на якост , разбира се променят това, слагат по-як, променя се и типа на колелото, от модел със "шпонка" става със "засечка" . Нещата се подобряват, но не напълно. Прави се още по-здрав болт и още една сериозна промяна в по-новите ( последни модификации ): променя се така наречената демферна шайба, защото са усетили , че ( самата шайба ) е слабо звенов конструкцията. Преди е била от два елемента с гума по средата, след това се променя на един цял блок ( цяло парче метал ), като вътре в него се поставя една демферна тежест ( баланс ) и гума . Но за да е ефективна и да не скъса болта ( нищо, че е много як ) , се слага фрайлауфна ролка на алтернатора .
Защото вече няма какво да гаси моментните импулси на мотора при ниски обороти. Преди тази работа се е вършела от самата демферна шайба, тя е била от два отделни елемента с гума по средата , т.е. точно като твоята. За кратко време е имало подобрение, като са слагали дори и на моделите без клима, обтегач на ремъка на алтернатора-тип бастунка. Но като се опече демфера яко, се поврежда за отрицателно време обтегача. Отделно и самият болт е бил с 10.9 якост ( последните са с 12.9 якост, те са вече добре ). Т.е. пак се е късал и той.
При теб е от още по-стаия тип обтягане-самият алтернатор се явява обтегач. И след като се опече демферна шайба, тя не поема импулсите на мотора , натоварва се , и ако не приплъзва ремъка на динамото, се къса болта ( на кол.вал) ! При теб ако искаш да изкара дълго, имаш два варианта. Или сменяш скъпоструващатата демферна шайба с нова ( не втора употреба ), или си купуваш фрайлауфна ролка на алтернатора . Аз предлагам вторият вариант, нови са 65лв+- на Ина.
Това е, стига и да не бие демферната шайба де. Има ли дисбаланс..значи не е направено там както трябва.
Голям пост стана :redface


stinkataaa
Мнения: 33
Регистриран на: Вто 20 яну 2015 23:38
Автомобил:
Двигател:

Re: VW голф 3 1,9 D пуши,гасне,лашка - зъбно колело колянов

Мнениеот stinkataaa » Нед 06 дек 2015 14:48


Като наблюдавам демпф шайба има съвсем лек луфт в рамките на 1мм . Мисля че това е в рамките на допустимото.
Мисля да те послушам и да го направя това.
Благодаря за помощта !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 82 госта