Продавача от олх май е ето този: viewtopic.php?f=57&t=418537
Той е много коректен и отговорен, и аз съм купувал от него. От него недоволни май няма, сигурен съм, че няма да те излъже. Вероятно ще може да намери и сервиз, където да сменят двигателя. Според мен няма нужда да водиш разбиращо другарче с теб.
голф 2, 1,6тд, 91 година въпроси относно оферта за основен ремонт на двигател
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
golf_td написа:https://www.olx.bg/ad/golf-2-1-6td-1992g-ID6gDoV.html#c0afdc0ead
Това намерих - ако километрите са реални е добре ,само 180 000 , но и в такава гимнастика има риск нали ?
Оги можеш да го питаш и на ЛС

Аха! Изпреварили са ме!
От Оги вземай смело.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Вече го питах по телефона - не се знае дали са реални километри , нито пък дали гори масло , каза само че пали , то и моята пали , цена 250 лв
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
golf_td написа:https://www.olx.bg/ad/golf-2-1-6td-1992g-ID6gDoV.html#c0afdc0ead
Това намерих - ако километрите са реални е добре ,само 180 000 , но и в такава гимнастика има риск нали ?
Ако мислиш да си караш голфа още много време, не е лошо да имаш един за части, щото ще почнат да изчезват и по моргите.
В случая може да се прехвърли директно мотора със скоростите. При голям мерак, пак ще можеш да ремонтираш единия мотор, докато си караш колата с другия. Т.е. ще имаш оборотен.
От цялата кола можеш да свалиш всичко здраво, което да си складираш някъде - стъкла, врати, казанчета, радиатори, резервоар, табло, седалки и др Купето ще ти го вземат от вторични суровини за някакви пари, с което всичко ще ти е излязло на цената на едни бутала.
Ако все пак си държиш на първоначалната идея, обърни внимание на съвета по-напред в темата - провери първо дали има износване на цилиндрите, като се свали главата на място.
Ако пробега ти е реален, има голяма вероятност много неща да са в добро състояние.
Важно е майстора да е читав, а и ти да не издребняваш, че нещо е пропуснал в първоначалния списък. При ремонта ще се види какво точно има нужда от смяна, а читав майстор ще те посъветва и какво да смениш превантивно дори да е здраво и кое не.
Например за главата е вероятно да се сменят и водачи и клапани, ако и колкото е необходимо.
Лагерите по коляновия вал не са скъпи, и могат да се сменят на място (хубаво е да се направи).
При добро желание може да се смени и маслената помпа.
Щом мотора пали добре много е вероятно да не се сменяват бутала.
Съвета да пробваш първо с гумички на клапаните, също е добър -ремонт за джобни пари е.
Но предвид големия разход, вероятно няма да е достатъчно.
Вариант е, и да свикнеш с доливането на масло докато двигателя не откаже окончателно.
За още 100 хиляди километра ще отиде един варел масло...теоретично. Или 20л на година при твоето каране. В пари е по-евтино от всякакъв ремонт.

-
- Мнения: 459
- Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
golf_td написа:Вече го питах по телефона - не се знае дали са реални километри , нито пък дали гори масло , каза само че пали , то и моята пали , цена 250 лв
Човека е много точен и не се учудвам, че изобщо не те е коландрил и кандърдисвал. Имах едно типо и беше започнал кошмарен разход на масло, една смяна на гумички на клапаните направи чудеса- нито грам не гореше за 10К км след ремонта. Според мен- смяна гумички, ако не се оправи, 5 литра нафта и при Оги, палите я, да работи докато загрее, форсирате, мислите и решаваш. Оги е най... безопасния продавач на двигатели втора употреба :)
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Оги вероятно вече го е разглобил голфа и паленето няма да е лесно.
Гледай обяви за цели голфове, после ще си свалиш квото може да ти потрябва и на вторични. Ако имаш време и възможност да продаваш на части, двигателят може да ти излезе без пари и дори да да изкараш 200 - 300лв отгоре и пак ще ти останат много чаркове. Двигател се сменя най-лесно в комплект със скоростите и предния мост.
Добре ще е и голфа да не е бракуван за да може да стигне на собствен ход до сервиза, после продавача си прибира номерата и я бракува. Щото транспортът на двигател никак не е лесен.
Мунс май е прав, че за турбодвигателите и гумичките, ама гумичките са 2,50лв всичките и се сменят лесно. Задължително е първо да се сменят и после да се мисли за други варианти.
Гледай обяви за цели голфове, после ще си свалиш квото може да ти потрябва и на вторични. Ако имаш време и възможност да продаваш на части, двигателят може да ти излезе без пари и дори да да изкараш 200 - 300лв отгоре и пак ще ти останат много чаркове. Двигател се сменя най-лесно в комплект със скоростите и предния мост.
Добре ще е и голфа да не е бракуван за да може да стигне на собствен ход до сервиза, после продавача си прибира номерата и я бракува. Щото транспортът на двигател никак не е лесен.
Мунс май е прав, че за турбодвигателите и гумичките, ама гумичките са 2,50лв всичките и се сменят лесно. Задължително е първо да се сменят и после да се мисли за други варианти.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Сега говорих с един майстор дали има уред за мерене на компресия , но той ми е познат и горе долу ми познава колата така да се каже, пита ме за какво ми е да меря компресия , обясних му че е заради разхода на масло , горенето на маслото. Каза ми ако искам да си търся някой да ми мери компресия, но той е сигурен , че компресията ми е добре , понеже колата пали безпроблемно и работи добре , и той каза като вас за гумички на клапани , но при по-малък разход , а при този който посочих - каза ми , че работата отива към сегменти. Ще се консултирам и с още няколко човека , след това ще помисля какво точно да направя.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Докато не се отвори мотора няма как да се каже. Това е все едно лекар да те лекува по телефона 

-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Така е , но може по метода на изключването , ще се започне от турбото , него го провериха бързо и казаха , че има някакъв малък луфт , но изключиха вероятността да е от там проблема. Иначе ако беше турбото - просто си взимам една средна част , която струва около 300 лв и си решавам проблема , обаче ако не е турбото вече се отваря двигател и така или иначе ще се стигне до проблема, има си и някакви тестове , които по-старите майстори в занаята ги знаят - ако отвориш капачката на маслото дали духа , кво беше там , не се сещам съвсем точно , но днеска обсъждаха точно един подобен проблем на един опел кадет дизелов , на който май ще правят точно такъв ремонт. Е - дали ще е същия не се знае , но поне симптомите са същите
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Майсторът е напълно прав, че щом пали значи компресията е добре, макар че има вероятност проблемът да е само в един цилиндър.
И за гумичките и сегментите е прав, но това не пречи да смениш гумичките. После покарай да видиш колко масло ще гори и междувременно следи обявите.
Възможно е само със смяна на сегменти да се оправи двигателя, но това ще стане ясно след отварянето. Не го отваряй преди да си намерил подходяща обява.
И за гумичките и сегментите е прав, но това не пречи да смениш гумичките. После покарай да видиш колко масло ще гори и междувременно следи обявите.
Възможно е само със смяна на сегменти да се оправи двигателя, но това ще стане ясно след отварянето. Не го отваряй преди да си намерил подходяща обява.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Турбината въобще не я изключвай от списъка на заподозрените. Щом пали, компресията е добра, сегментите не са толкоз зле. Може да са коксували, заради маслото.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
muns61 написа:Щом пали, компресията е добра, сегментите не са толкоз зле. Може да са коксували, заради маслото.
Нямам и 1/10 от твоя опит, но с това не мога да се съглася!
Първия ми VW беше точно Г2, 1.6Д. Само, че JP мотор - атмосферен дизел.
С продавача (брат на зетя) се бяхме разбрали, че втората половина от парите му ги давам след като оправя мотора

Симптомите бяха точно като при колегата - студен пали от раз (стига вечерта да съм държал акумулатора на зарядно, защото беше свършил на 0 ), но загрее ли - и 2 нови акумулатора не можеха да го запалят - само на бутане палеше.
Отворих го - имаше около 1мм (един милиметър!!! ) ръб в цилиндрите!

От общо 12 сегмента работеха само 2!
Първи сегмент на втори цилиндър и масления на трети

"Аааа... пари за шлайф и нови бутала нямам!"
Пляснах му едни нови сегменти, шлайф на главата без да барам клапани, защото много добре си седеше лъскавата ивичка, където прилепваха към гнездата и реших, че нямат нужда, както и после 5-6 нови пула за центровка на повдигачите (на този мотор не са маслени!)
... И затворих мотора!...
Повече проблем с паленето не съм имал никакви! Е, след като смених акумулатора, де!
Разхода на масло спадна до 2л на 10 000км
По много далечни спомени след смяната на сегменти компресията беше 17-19-21-19 Ако не бъркам минимална дават 21 бара по каталог
Е, след това имаше подмяни на разпръсквачи, че моите бяха тотално спекли, съединител, карета, амортисьори... Всичко без купето! На купето единствената забележка беше лека вдлъбната точка до дръжката на пасажерската врата - остатък от кормилото на велосипедист, заблеял се по някаква мацка наблизо

Но тези неща бяха поне 5-6 месеца след интервенцията по двигателя.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Имама предвид, че при него този разход на масло не е само от сегменти, а и от турбината.
Инак преди години тези мотори се правеха с разстъргване на блока, набиване на ризи и шлайф по старите бутала с нови сегменти. С качествени ризи такъв мотор караше над 150 000 км. до прогорване на масло. Ала тогава колите бяха скъпи, а майсторите - евтини. Сега е обратно.
Инак здрав мотор втора радост от тези дизелчета е рядкост вече.
Инак преди години тези мотори се правеха с разстъргване на блока, набиване на ризи и шлайф по старите бутала с нови сегменти. С качествени ризи такъв мотор караше над 150 000 км. до прогорване на масло. Ала тогава колите бяха скъпи, а майсторите - евтини. Сега е обратно.
Инак здрав мотор втора радост от тези дизелчета е рядкост вече.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Meжду другото тука имам една книга , ръководство за голф2/джета (1984-1992) Там има една таблица за неизправностите, ще я цитирам : "прекалено голям разход на масло :причина 1 - износени бутала и стени на цилиндрите -> направете основен ремонт на двигателя. , причина 2 - износени направялващи или уплътнители на направляващите на клапаните -> сменете уплътнителите и проверете хлабината на клапанното стъбло в направляващата, причина 3 - изтичане на масло през гарнитурите -> херметизирайте двигателя"
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Отворих го - имаше около 1мм (един милиметър!!! ) ръб в цилиндрите!
Ехаа, тия милиметри, за нищо ги нямате! Как го засече, по диаметър ли беше ръба, или в дълбочина? Един милиметър издълбано, буталото ще ходи пеш вътре, какво палене, какви 5 лева!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: batteto.1984, Kr1s0o и 52 госта