Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Показах аудиозаписа на моя майстор, при който си поддържам колите в Сливен. Според него турбото е тотал щета. Оставих колата в София и си пътувах спокойно с по-малката. След празниците ще я видим вече какво ще я правим. Като цяло изкоментирахме и харча на масло. На 5500 км след смяна, преди 2 седмици ми светната лампата, долях 300 грама. До сега никога не е имало индикация за загуба на масло и то на такива километри след смяна. Иначе не пуши, не кади, даже и при настъпване, ауспуха го гледах е сух и не цапа. Явно има още малко мегдан да изкара, но въпреки това, съм я паркирал пред нас и най-много до работа да я ползвам на 2 км разстояние, а може и докато не реша къде да я правя да не я пипам. Междудругото някакви идеи за читави хора, които разбират какво правят да препоръчате за турбината? В Сливен има кой да я направи, но това означава да я карам до там, а и после при евентуални ходения пак за поглед над турбото пак трябва да пътувам до там.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Пипна ли луфт дали има
- papa franku
- Мнения: 161
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Дали загуба на баланс може да доведе до виене като сирена. Нещо да е минало през турбото и да е повредило някоя перка или прегряване ... да няма още луфт но да е дебалансирано.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Човека показа перката и няма наранено. Дисбаланс се получава дори от нагар по турбинната перка. Според мен едва ли работило турбо ще покаже перфектен баланс ако се качи на стенд. Честно да ви кажа за дисбаланса не знам, но с очите си съм виждал работещо турбо на ХДИ мотор, бяха му сложили актуатор от голф 3 тди и майсторите се чудеха що не могат да го направят да дърпа от ниски, актуатора имаше разлики в дължините на лостчето. Свалиха го пред мен в турбо сервиз за почистване и баланс, смяна на актуатор и флоу бенч, на машината за баланса ме викнаха да вида че графиката му е като стръмен хълм и почти нямаше шанс да се балансира. С бая пилене и играчка стана, сложиха си му оригинален актуатор за пежо и го настроиха, турбото още е здраво и колата върви перфектно, преди свалянето турбото беше с голям дисбаланс и пак не е виело и не е имало проблем. Човека почна да спори че с тоя актуатор неможело да се настрои, пак щеше да стане, ама не ми се спореше, искаха нов актуатор да ми продадат, явно не му беше ясно че и без флоу бенч съм настройвал актуатори, нещо което едва ли е правил..
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Няма нова кола, която да и се чува турбината, значи щом свири има проблем. Пак повтарям, без да влизам с никой в спорове и коментари: свири ли турбината се проверява за пробив след нея до катализатора (резонатор), включително и него; ако там всичко е както трябва проблема се търси в износване на турбината. Добре е да се огледа и маркуча преди турбината за пробив, от където ще засмуква допълнителен въздух, там се появява обаче характерно свистене. Има много и различни звуци от турбината, едни са отчетливо свистене, други са виене, едните се проявяват при покачване на оборотите, другите се проявяват от тихи обороти и т.н. Излишните звуци не трябва да съществуват (това се казва дефект) и затова се проверяват и отстраняват. Ако говорим за пробив от турбината до катализатора, се появява характерното виене на турбината при всички модели и марки коли и не е толкова опасно да се кара така (тука мнения и спорове има стотици), да ще добави микроскопична тяга, защото няма да има съпротивление, но ако говорим за механично износване на турбото, тогава нещата стават проблемни. Затова е хубаво, колата да се погледне от сервиз и там да се установи, от къде е точния звук, за да няма после главоболия.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
iliykov91 написа:Показах аудиозаписа на моя майстор, при който си поддържам колите в Сливен. Според него турбото е тотал щета.
Явно твоя майстор очаква да я правиш при него колата

-
- Мнения: 954
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Свиренето на турбината започва да се чува осезаемо когато се премахне катализатора,провери на студена кола сутрин за луфт в перката(допустим е малък радиален луфт)не се стряскай ако забележиш една капка масло в основата след перката нормално е.Заминала турбина може да се констатира по прекомерния разход на масло,ако пробива е към топлата част се забелязва голям разход на масло и омазняване на ауспуха,ако пробие към студената част пак има голям разход на масло и ужасно омазнени турбо пътища и син задушлив маслен пушек на ауспуха.
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
cecoa1 написа:iliykov91 написа:Показах аудиозаписа на моя майстор, при който си поддържам колите в Сливен. Според него турбото е тотал щета.
Явно твоя майстор очаква да я правиш при него колата
О не, далеч е от тия номера, а и не ми е случаен майстор, на който съм попаднал на късмет.
- papa franku
- Мнения: 161
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Съжалявам че спамя на колегата темата.
Огледах тръбите които влизат и излизат от кулера, всичко е здраво и стегнато. Напръсках снадките на изпускателната тръба след дпф-а, там където се закача за турбото и сензора на дпф-а със спрей за прозорци докато работи двигателя и никъде на направи балончета. Не усетих миризма около двигателя на изгорели газове, маслото от картерните газове се е просмуквало с годините и е омаслило турбото където влиза маркуча от филтъра. Не знам щом е минало масло от там значи ли че ще има достатъчно голяма оттечка на въздух. Около дросела (знам че не играе роля на дросел но не знам как се казва) също е омаслено. Колата върви и гори нормално, даже мога да кажа че е икономична.
Възможно ли е да се замери с диагностика дали има загуби на налягане отнякъде (от професионалист - не от мен)? Не ми се иска да свалям турбото като няма луфт, не гори масло и перката на студената част изглежда супер (частта която мога да видя) но много леко може да чуя вой като сирена в някои обороти. Варианта да ми е изтърбушен дпф-а го отхвърлям, ауспуха е много чист и сажди няма никакви. Иска ми се да съм сигурен че в турбото е проблема преди да го свалям. Четах доста мнения по чиждите форуми как след смяна на турбо новото пак вие. Колата е на 180к реални километри (взех я със история във VW), първите 120к км обслужвана само там + някои ремонти след това пак там.
Тръбичките за егр-а не можах да огледм в какво състояние са (по тъпо място където да го сложат от vw едва ли има). Четох за други двигатели при които виенето е предизвикано от проблем с егр, но тогава ня трябва ли да хвърли някаква грешка?
Огледах тръбите които влизат и излизат от кулера, всичко е здраво и стегнато. Напръсках снадките на изпускателната тръба след дпф-а, там където се закача за турбото и сензора на дпф-а със спрей за прозорци докато работи двигателя и никъде на направи балончета. Не усетих миризма около двигателя на изгорели газове, маслото от картерните газове се е просмуквало с годините и е омаслило турбото където влиза маркуча от филтъра. Не знам щом е минало масло от там значи ли че ще има достатъчно голяма оттечка на въздух. Около дросела (знам че не играе роля на дросел но не знам как се казва) също е омаслено. Колата върви и гори нормално, даже мога да кажа че е икономична.
Възможно ли е да се замери с диагностика дали има загуби на налягане отнякъде (от професионалист - не от мен)? Не ми се иска да свалям турбото като няма луфт, не гори масло и перката на студената част изглежда супер (частта която мога да видя) но много леко може да чуя вой като сирена в някои обороти. Варианта да ми е изтърбушен дпф-а го отхвърлям, ауспуха е много чист и сажди няма никакви. Иска ми се да съм сигурен че в турбото е проблема преди да го свалям. Четах доста мнения по чиждите форуми как след смяна на турбо новото пак вие. Колата е на 180к реални километри (взех я със история във VW), първите 120к км обслужвана само там + някои ремонти след това пак там.
Тръбичките за егр-а не можах да огледм в какво състояние са (по тъпо място където да го сложат от vw едва ли има). Четох за други двигатели при които виенето е предизвикано от проблем с егр, но тогава ня трябва ли да хвърли някаква грешка?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Задушливия маслен пушек може и от гумички на клапаните да бъде причинен, картерна вентилация. Аз смених здравия гарет заради съмнения и имах съмнения в него а се оказа по добър от новия мелет, въпреки че перката беше леко наядена вървеше на бургия, щото разни спецове ми втълпяваха че турбото ми било на километри и изпускало. Разглобих го и оста беше леко посиняла от температурата, но нищо фрапиращо, сглобих я ама няма как да я балансирам и така остана, после новата играеше повече от стария гарет. Сега пак всичко е омазано от картерната вентилация а разход на масло няма. Сваляш маркуча и проверяваш за аксиален луфт, ако няма си патрон, радиален всички имат стига да не е прекалено, може снимка да удариш да видим перката. А за да хванеш откъде се губи масло вадиш маркуча на вентилацията в шише и следиш колко губи.
Не си разваляйте колите щом нямат проблеми и да слушате разни спецове, новата така хубаво ще я настроят че ще се чудиш що не тръгва рано или що пренадува. Много е важно да няма прекалено голямо картерно налягане, има ли налягане и ново турбо да сложиш пак ще изпуска през сегментите на оста, защото му се нарушава оттичането. Виждал съм чисто ново ядро как протече на баланс машината като му сложиха тапичката отдолу, само пуснаха мазането и маслото си течеше от сегментите.
На диагностика не знам как ще го хванеш за загуби, там имаш искано и доставено абсолютно налягане. Бързите връзки си изпускат малко или много, щото самите пъпки дето ви държат маркучите са се изяли и маркуча шава, за да не изпуска трябва да го "вържеш" здраво да не шава или да си копуваш чисто нови маркучи и скоби. Имам човек който се занимава с тунинзи на такива коли и той ми обясни така, пробий 8мм дупка в маркуча и гледай бустметъра да видиш че пак ще догони налягането, само че ако за да напомпи 1,5 бара/4000 оборота му трябват 150 000об/мин, с дупката ще му трябват примерно 170 000об/мин. Скъсява му се живота на турбото така, защото се скъсва да върти за да навакса загубите. Загубите от бързите връзки са по малки разбирасе, но ги има.
Имаше някъде тема как да се закрепят бързите връзки, потърси я, аз също бях давал примери в нея. На познати и приятели съм вдигал капака, показвал съм как съм направил една от връзките по този начин и вече 5 години даже свинските опашки не съм подменял и точно тая снадка няма грам масло от нея, другите дето не съм ги направил така всичките блажнят
Не си разваляйте колите щом нямат проблеми и да слушате разни спецове, новата така хубаво ще я настроят че ще се чудиш що не тръгва рано или що пренадува. Много е важно да няма прекалено голямо картерно налягане, има ли налягане и ново турбо да сложиш пак ще изпуска през сегментите на оста, защото му се нарушава оттичането. Виждал съм чисто ново ядро как протече на баланс машината като му сложиха тапичката отдолу, само пуснаха мазането и маслото си течеше от сегментите.
На диагностика не знам как ще го хванеш за загуби, там имаш искано и доставено абсолютно налягане. Бързите връзки си изпускат малко или много, щото самите пъпки дето ви държат маркучите са се изяли и маркуча шава, за да не изпуска трябва да го "вържеш" здраво да не шава или да си копуваш чисто нови маркучи и скоби. Имам човек който се занимава с тунинзи на такива коли и той ми обясни така, пробий 8мм дупка в маркуча и гледай бустметъра да видиш че пак ще догони налягането, само че ако за да напомпи 1,5 бара/4000 оборота му трябват 150 000об/мин, с дупката ще му трябват примерно 170 000об/мин. Скъсява му се живота на турбото така, защото се скъсва да върти за да навакса загубите. Загубите от бързите връзки са по малки разбирасе, но ги има.
Имаше някъде тема как да се закрепят бързите връзки, потърси я, аз също бях давал примери в нея. На познати и приятели съм вдигал капака, показвал съм как съм направил една от връзките по този начин и вече 5 години даже свинските опашки не съм подменял и точно тая снадка няма грам масло от нея, другите дето не съм ги направил така всичките блажнят
- papa franku
- Мнения: 161
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
На перката качих снимка на предната страница, изглежда добре. Четох тема за човек със същия проблем, без луфт на турбото и със отчупено парче от перката на топлата част. Но не се чувствам комфортно в свалянето на скобата на топлата част за да огледам. Имам бороскоп и си мисля да развия ламбда сензора който е до турбото и да огледам с него топлата част.
Да беше отпред турбото като на други мотори да съм го свалил до сега и да не пиша тук
Да беше отпред турбото като на други мотори да съм го свалил до сега и да не пиша тук

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Аз трудно ще видя луфта, предвид, че турбото е зад мотора. Вчера свалях кори, мори да огледам от тук от там имаше малко и омаслено около ЕГР, който е спрян софтуерно. Турбината е на кофти място.
- papa franku
- Мнения: 161
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Ако можеш да махнеш маркуча и да стигнеш с ръка до перката, ако можеш да го достигнеш с пръсти ще можеш да добиеш предства има ли голям луфт, няма нужда да го виждаш с очите си
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
papa franku написа:iliykov91 написа:...
..и
Утре ще се пробвам.

Последна промяна от radotom на Чет 31 дек 2020 0:13, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати. Има бутон Нов Отговор
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати. Има бутон Нов Отговор
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Такааа...колата е на ремонт, скоро ще е готова. Оказа се малко проблеми по турбо пътищата, заради които турбината е работила на по-високо налягане, което в комбинация с ремапа на софтуера я е натоварило повече. В крайна сметка ще се размина със смяна на вала на турбинката+малката перка и лагери. ЕГР клапана ще бъде и механично затапен, до сега беше софтуерно спрян и ще прочистим геометрия и общо всичко що поема нагар и масло. Турбината се оказа заводска Гарет и е в доста добро състояние като цяло. Честно казано до сега по-сериозните неща като съединител и маховик+ангренаж, при смяната им моите хора твърдяха, че са оригинални. Катализатора й работи перфектно. Явно тези 230000 км в момента са и истинските или близо до тях. Човекът, който ми я прави в момента в Перник заяви, че колата си струва и е рядкост в такова състояние на мотор.