Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Пвц клапана за картерните газове как е наред ли е за един приятел питам
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
С дупка в турбо пътищата мисля че тая кола че върви като sdi , пък никой да не се усети ,че колата не отлепя... все пак 140 коня пд е хеликоптер...
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
За да не върви трябва да махнеш цяла тръба някъде между турбото и мотора
Иначе и с дупка си върви, но почва да пуши. Може да има разлика във вървенето, но тя се хваща трудно. Зависи и какъв е точно пропуска, почва и да се чува при вдигане на налягане.
Иначе и с дупка си върви, но почва да пуши. Може да има разлика във вървенето, но тя се хваща трудно. Зависи и какъв е точно пропуска, почва и да се чува при вдигане на налягане.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: BKD
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
2 дена обикалям ту тук ту там и вие доста сте се развихрили, за което благодаря!
2.5 бара на място с рязко подаване на газ на място след което колата тръгва със закачена диагностика 1-2 предавка и на трета се чупи оста. Физически НЕ възможно е да я задържиш в оборот с натисната газ т.к. чупи оста. Всеки път е едно и също.
Бях и на диагностика отново тези дни. На място всичко изглежда добре. В движение отново 2.5 бара, като атмосферното е 0.96. Според майстора МАП- а е окей. Казах му, че искам да го сменим и той отговори, че няма да сменяме работещи неща.
Така... сега излезе нещо ново на диагностика, вакумно електрическия клапан (дано не му обърках наименованието, защото знам къде се намира, но не съм сигурна, че правилно съм запомнила самата дума и имате право да излеете вълна от хейт по мен ) работи на 75 %, а човека с диагностиката каза, че макс. му стойност трябва да е 35%. Според него турбината не е стендована .. сега сме на тази вълна. Пак разглабяне и отново да ходи някъде си за стенд.
П.С. колата е в гр. Габрово и тук ходя на майстор, но възнамерявам да я качвам на една платформа и да я карам във Стара Загора на сервиз.
За това, че има пробив някъде майстора не иска и да чуе, щяло да излезе, щяло да се види... ясно е, че колата ми стана учебна на много хора, ама на мен вече ми омръзна ... във вторник имам уговорка с друг и ще му кажа вашите предположения, дано поне той ме чуе, че вече ми се реве ...
Ако на някой въпрос не съм отговорила, моля за извинение.
2.5 бара на място с рязко подаване на газ на място след което колата тръгва със закачена диагностика 1-2 предавка и на трета се чупи оста. Физически НЕ възможно е да я задържиш в оборот с натисната газ т.к. чупи оста. Всеки път е едно и също.
Бях и на диагностика отново тези дни. На място всичко изглежда добре. В движение отново 2.5 бара, като атмосферното е 0.96. Според майстора МАП- а е окей. Казах му, че искам да го сменим и той отговори, че няма да сменяме работещи неща.
Така... сега излезе нещо ново на диагностика, вакумно електрическия клапан (дано не му обърках наименованието, защото знам къде се намира, но не съм сигурна, че правилно съм запомнила самата дума и имате право да излеете вълна от хейт по мен ) работи на 75 %, а човека с диагностиката каза, че макс. му стойност трябва да е 35%. Според него турбината не е стендована .. сега сме на тази вълна. Пак разглабяне и отново да ходи някъде си за стенд.
П.С. колата е в гр. Габрово и тук ходя на майстор, но възнамерявам да я качвам на една платформа и да я карам във Стара Загора на сервиз.
За това, че има пробив някъде майстора не иска и да чуе, щяло да излезе, щяло да се види... ясно е, че колата ми стана учебна на много хора, ама на мен вече ми омръзна ... във вторник имам уговорка с друг и ще му кажа вашите предположения, дано поне той ме чуе, че вече ми се реве ...
Ако на някой въпрос не съм отговорила, моля за извинение.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Колко турбини опраска до този момент?
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: BKD
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
muns61 написа:Колко турбини опраска до този момент?
3.
4-тата е на път, ако нещо не се промени .....
Колата не пуши... освен, когато вече е късно и маслото отиде където види дупка....
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Да, за стендоването, има такова нещо, но по същество това означава регулиране на лоста на геометрията(и упора му, ако има такъв). Малко видео ще ми спести обясненията, и ще ти стане по-ясно.
https://youtu.be/Ppif4qC560U
https://youtu.be/7AypIPAq-iU
https://youtu.be/3XZ7yCN8oL0
https://youtu.be/YjGJKoG7Cf0
Кратки са, а последното е просто за информация да видиш как работи вътре при затваряне и отваряне на геометрията.
Казано накратко, при затворена геометрия турбината се развърта силно от много по-малко газове. Това им е основното предимство на тези турбини, че още при ниски обороти, когато през турбото минават все още малко количество газове, те успяват да развъртят силно турбината, за да може от другата страна на вала помпената и част да вдигне бързо необходимото налягане. Като усещане за шофьора, колата има тяга от доста ниски обороти.
Но постепенно и с покачване на оборотите, газовете задвижващи турбината стават предостатъчно за да я въртят с нужната скорост за да си поддържа тя налягането от другата страна. За да не пренадуе турбината, трябва в този момент геометрията да се отвори, така че повишеното количество газове да преминава без да я развърта повече от необходимото. Така се ограничава налягането на турбината.
Но за целта лоста от вакуумната мембрана трябва да е правилно регулиран за да може крайните му положения да съответстват на подходящи положения на лопатките на геометрията вътре в турбината. Това регулиране се прави по няколко начина. Най-често просто се гледа как са били лостовете на старата турбина, и се правят както при нея(ако е нужно после се правят корекции на място). Има вариант да се нагласят и на стенд. И последният е, да се правят на място при монтирана турбина на мотора. Като това е същото, като да се правят само финални корекции при другите начини(ако е необходимо), но се прави с няколко опита. Т.е. вероятно и в твоя случай може да се регулира изцяло на място. Но просто трябва да се почне от положение при което турбината не пренадува постоянно.
Има обаче нещо друго странно, което може би просто майстора ти не е споделил... Мисля си, че той трябва да е виждал и пикове над 2,5 бара абсолютно налягане, щото иначе не би се чупила турбината.
https://youtu.be/Ppif4qC560U
https://youtu.be/7AypIPAq-iU
https://youtu.be/3XZ7yCN8oL0
https://youtu.be/YjGJKoG7Cf0
Кратки са, а последното е просто за информация да видиш как работи вътре при затваряне и отваряне на геометрията.
Казано накратко, при затворена геометрия турбината се развърта силно от много по-малко газове. Това им е основното предимство на тези турбини, че още при ниски обороти, когато през турбото минават все още малко количество газове, те успяват да развъртят силно турбината, за да може от другата страна на вала помпената и част да вдигне бързо необходимото налягане. Като усещане за шофьора, колата има тяга от доста ниски обороти.
Но постепенно и с покачване на оборотите, газовете задвижващи турбината стават предостатъчно за да я въртят с нужната скорост за да си поддържа тя налягането от другата страна. За да не пренадуе турбината, трябва в този момент геометрията да се отвори, така че повишеното количество газове да преминава без да я развърта повече от необходимото. Така се ограничава налягането на турбината.
Но за целта лоста от вакуумната мембрана трябва да е правилно регулиран за да може крайните му положения да съответстват на подходящи положения на лопатките на геометрията вътре в турбината. Това регулиране се прави по няколко начина. Най-често просто се гледа как са били лостовете на старата турбина, и се правят както при нея(ако е нужно после се правят корекции на място). Има вариант да се нагласят и на стенд. И последният е, да се правят на място при монтирана турбина на мотора. Като това е същото, като да се правят само финални корекции при другите начини(ако е необходимо), но се прави с няколко опита. Т.е. вероятно и в твоя случай може да се регулира изцяло на място. Но просто трябва да се почне от положение при което турбината не пренадува постоянно.
Има обаче нещо друго странно, което може би просто майстора ти не е споделил... Мисля си, че той трябва да е виждал и пикове над 2,5 бара абсолютно налягане, щото иначе не би се чупила турбината.
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Всичките турбини с един актуатор ли са били ?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Пише още в първия пост, че последния път е сменен, както и още разни неща.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: BKD
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Според майстора(техническата част) понеже човека не може да работи с диагностика и ми казва "филмираш се вече, всичко е наред с колата". Добре... мой приятел, който ми го препоръча закачва колата на диагностика, за да му докажем, че не се "филмирам"... там пък нямаме живи данни ... айде при трети пък за диагностика на живи данни.... така, че вече не знам кой какво е виждал.....
Едно съм убедена обаче - НЯМАМЕ МАЙСТОРИ!в този умрял град. От както имам колата слушам как съм си взела най - големия боклук и как нищо ме може да се направи и да се оправи. (Не става на въпрос само за турбото, а и за разни други неща)
Едно съм убедена обаче - НЯМАМЕ МАЙСТОРИ!в този умрял град. От както имам колата слушам как съм си взела най - големия боклук и как нищо ме може да се направи и да се оправи. (Не става на въпрос само за турбото, а и за разни други неща)
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Кофти. Ама на фона на доста пари за турбини и ремонти, май е по-добре колата на репатрак и при някой доказан майстор/сервиз.
Факт е, че при смяна на турбо е добре да се види с диагностика как работи преди издаване на колата. И човек, който знае какво прави, може да направи и някои пропуснати настройки по механичната част, ако се налага.
ПП: 2,5 бара абсолютно налягане в движение не е проблем. Стига да не вдига нагоре т.е. да не го задържа над него.
Факт е, че при смяна на турбо е добре да се види с диагностика как работи преди издаване на колата. И човек, който знае какво прави, може да направи и някои пропуснати настройки по механичната част, ако се налага.
ПП: 2,5 бара абсолютно налягане в движение не е проблем. Стига да не вдига нагоре т.е. да не го задържа над него.
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Е поне преди да строши турбините колата върви ли или е мърша? И това с регулирането по старото не става щото геометрия с геометрия точно същата няма ако са различни целите турбини, отделно ако е настройвана и от стопорния болт трудно вече ще се върне както трябва, това ако новите турбини са само нови средни части... То в крайна сметка не е ясно точно кое е ново и кое старо...
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: BKD
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
По турбината остана само охлюва, всичко друго е сменено.
Относно преди да строша турбината. Значи. Вземам колата от сервиза - всичко е наред (върви добре, нормален разход на гориво, плътен звук от турбината) първите около 50 км пробег или докато колата не загрее на 90 градуса. След това започва свистенето на турбото, големия разход на гориво и пренадуването.
2.5 в движение на 2500 оборота и върнах газта, защото знам какво следва... а, не искам отново да гръмне, ако има вариант да мине просто с някоя настройка и вече това да стане на кола, че ми омръзна. Тази сага е вече 3 месеца.
Относно преди да строша турбината. Значи. Вземам колата от сервиза - всичко е наред (върви добре, нормален разход на гориво, плътен звук от турбината) първите около 50 км пробег или докато колата не загрее на 90 градуса. След това започва свистенето на турбото, големия разход на гориво и пренадуването.
2.5 в движение на 2500 оборота и върнах газта, защото знам какво следва... а, не искам отново да гръмне, ако има вариант да мине просто с някоя настройка и вече това да стане на кола, че ми омръзна. Тази сага е вече 3 месеца.
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
Така, охлювът не е един, ами са два - в единият е геометрията, която си се от оригиналното турбо, настройките на актуатора вероятно са на око... Веднага бих казал,че е за мап или е лошо чипосана, но пък преди може би е нямала проблем... Какво е състоянието на катализатора, ако има нещо от него след къпането с масло никой не знае, по интересно е какво и става като загрее само... според мен ecu намаля нафтата и започва да търси екология т.е. започва да отваря вакумния егр и ел.дроселова клапа започва да решава кое и колко да пуска, вариантът е почти невероятен да е от там, но си струва да се провери, отделно че сменяте дебитомер, който може да се лъже от егр.Вакуумният блок сменен, а да не е запушен от към атмосфера? И последно проблем със смазването, който уж е изключен.Малък пропуск в турбо пътищата досега не съм виждал да гърми турбина, просто забива и удря p0299 и гасиш палиш и тръгва пак, тъй че може би не е това,ама иска пипане не само смяна на средни части...
Относно пренадуването, първо ще забие пак , този път заради overboost, почват да гърмят маркучи, итеркулери и т н., т.е. твоето ако е пренадуване пренадува някъде другаде, но като цяло 3 турбини и нищо по мотора си е късмет така че радвай се, че някой хора сменят блокове и биели...
Относно пренадуването, първо ще забие пак , този път заради overboost, почват да гърмят маркучи, итеркулери и т н., т.е. твоето ако е пренадуване пренадува някъде другаде, но като цяло 3 турбини и нищо по мотора си е късмет така че радвай се, че някой хора сменят блокове и биели...
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: BKD
Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай
И да е била "лошо чипосана" това го изключваме, защото 2 пъти и се налива нов софтуер, 2 различни варианта - резултат 0. Дебитомера е почистен 2 пъти, след 2 смени на турбото резултат 0. Взет друг за проба - резултат 0. Катализатор няма.
Тя не си намаля горивото, увеличава си го.
До преди дни и аз набеждавах МАП-а, но все повече си мисля, че турбината не е минавала стенд, както на мен ми е представена информацията и няма абсолютно никаква настройка, а само смяна на средна част, започвам вече да се съмнявам дали и друго е сменено... последния човек, които гледа колата каза, че имало белязки с маркер. WTF ?! Така ли се прави "настройка"? И след тази информация и всичко изчетено тук стигнах до извода да сменя майстора, да се разглоби пак и да ходи турбината на истински стенд.
Притеснява ме само, че новия майстор работи с Реал Турбо Пловдив, а прочетох доста лоши отзиви тук за тях.
Тя не си намаля горивото, увеличава си го.
До преди дни и аз набеждавах МАП-а, но все повече си мисля, че турбината не е минавала стенд, както на мен ми е представена информацията и няма абсолютно никаква настройка, а само смяна на средна част, започвам вече да се съмнявам дали и друго е сменено... последния човек, които гледа колата каза, че имало белязки с маркер. WTF ?! Така ли се прави "настройка"? И след тази информация и всичко изчетено тук стигнах до извода да сменя майстора, да се разглоби пак и да ходи турбината на истински стенд.
Притеснява ме само, че новия майстор работи с Реал Турбо Пловдив, а прочетох доста лоши отзиви тук за тях.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта