Здравейте. Малко преди да опитам да кача оригиналния софтуер на колата, съединителя съвсем се повреди.
Според майстора била горна помпа, но след смяната й, резултата беше същия - изобщо не могат да се включват скоростите ако колата е запалена.
От няколко дни колата е в сервиза, в който го смених и чака да се измисли нещо друго или рекламация на уж хубавия съединител.
Изглежда се завъртях в омагиосания кръг на безрезултатна и безполезна смяна на автомобилни части, подтикната от некомпетентността и "пробването" на майсторите, на които попаднах.
Не съм предполагал, но ако се измъкна от този кръг, ще опитам да направя смяната на оригиналния софтуер.
Исках да попитам и в последствие бих ли могъл да върна сегашния ако има такава нужда, защото много много рядко я карам над 3000-3500 оборота и ми се иска да е отзивчива в ниските обороти?
Или пък да кача ако се намери от някъде по-добър.
Благодаря за отговорите и помощта до момента.
Борбата ми за стабилна и поддържана кола, на която да разчитам винаги както до сега, продължава.
Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1015
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Може да се върне този , който е била с него, въпреки, че ако всичко се направи както трябва, аз ще ти направя доста по добър от този с който е била. Аз съм ти изпратил оригинален софтуер, който трябва да налееш, за да се види какво няма да е наред с колата, какви грешки ще извади и как ще се държи с него. По този начин се изключва изобщо варианта за софтуерната намеса, която има в момента в него. Като изключим тунинг изпълнението, което е слабичко, то не е конкретния проблем, но има и допълнителни промени, които са правени, от които могат да идват различни проблеми.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Разбирам. Не си заслужава сегашния софтуер и проблемите, до които може да доведе. А и след всички пари, разправии и процедури, колата ще е проверена и всеки един възел от нея ще е ревизиран, сменен или изправен. Като ми оправят и последния проблем със съединителя (включването на скоростите), ще върна оригиналния софтуер, за да се разберат ефектите/дефектите.
Благодаря за цялата помощ!
Благодаря за цялата помощ!
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Здрасти от написаното горе предполагам си свалил сегашния софт на колата, би ли ми го пратил да го погледна и аз?
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Изглежда със сигурност трябва да сменя съединител отново. Ако уважат рекламацията ще върнат парите след много време.
Затова и впредвид промените и възможностите на автомобила, искам да помоля за съвет относно марката и типа на съединителя.
По-добре ли е да сложа комплект съединител с твърд маховик или да държа все още на демпферния и коя марка е по-добра?
Затова и впредвид промените и възможностите на автомобила, искам да помоля за съвет относно марката и типа на съединителя.
По-добре ли е да сложа комплект съединител с твърд маховик или да държа все още на демпферния и коя марка е по-добра?
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Сложи си демпфер, разликата в цената не си заслужава. Марки или Sahcs или LuK
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Здравейте.
Майстора ми смени работещата помпа на педала на съединителя срещу скромните 330 лв., като после каза, че моята е супер и нямало нужда, но я е нацапал. Поредната излишно сменена част. Тръгна да сваля съединителя, но видял че три болта на маховика били разхлабени. Така съединителя е работел накриво, като малко е накривило пластините на слънцето и накрая е блокирал влизането на скоростите. Той смята, че не може да не ги е затегнал, ами от сервиза на БОШ като правели стартера били ги развили нарочно, за да ми го прецакат. Слабо вероятна версия за мен, но с такшива майстори да си нямаш работа. Приключихме отношения.
Преди малко качих оригиналния софтуер на колата и я качих за малко като направих лог на 4, 10 и 11 канал.
Като работа на мотора ми се струва същата, да не кажа по-лоша.
Като вървене... нищо, ама нищо общо. Едвам стигнах 4000 оборота и е много флегматична спрямо преди.
Ще направя ако е нужно и други логове. Засега е това.
Очаквам и изпълнявам по-нататъшни инструкции.
Предварително благодаря за цялата отзивчивост!
Майстора ми смени работещата помпа на педала на съединителя срещу скромните 330 лв., като после каза, че моята е супер и нямало нужда, но я е нацапал. Поредната излишно сменена част. Тръгна да сваля съединителя, но видял че три болта на маховика били разхлабени. Така съединителя е работел накриво, като малко е накривило пластините на слънцето и накрая е блокирал влизането на скоростите. Той смята, че не може да не ги е затегнал, ами от сервиза на БОШ като правели стартера били ги развили нарочно, за да ми го прецакат. Слабо вероятна версия за мен, но с такшива майстори да си нямаш работа. Приключихме отношения.
Преди малко качих оригиналния софтуер на колата и я качих за малко като направих лог на 4, 10 и 11 канал.
Като работа на мотора ми се струва същата, да не кажа по-лоша.
Като вървене... нищо, ама нищо общо. Едвам стигнах 4000 оборота и е много флегматична спрямо преди.
Ще направя ако е нужно и други логове. Засега е това.
Очаквам и изпълнявам по-нататъшни инструкции.
Предварително благодаря за цялата отзивчивост!
-
- Мнения: 953
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Още на първата страница ти бях написал да си оправиш синхронизацията на вала така нареченото torsion value при теб е на -2.9 трябва да е на 0 даже и на +0.5 +1 гледам че не си го оправил това ще подобри вървежа. Колкото до тресенето в маховика при нов съединител има специален инструмент с който се фиксира комплекта прилича на перка образно казано която притиска диафрагмата на претискателния диск разтваря едни зелени пружинки и го фиксира и тогава се стягат болчета на съединителя.Ако не е използван феродото се лизга на една страна ето снимка на инструмента доста е скъп (заради това че нямах такъв инструмент ходих да си сменя съединителя на сервиз при положение че мога и сам да си го сменя)
https://avto-instrumenti.com/komplekt-z ... li-MG50068
https://avto-instrumenti.com/komplekt-z ... li-MG50068
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Извинявам се. Колата през по-голямата част от времето беше в единия или другия сервиз. Затова нямах възможност и не исках докато не се оправи всичко да пипам, за да не ме обвинят в нещо.
За моя майстор съм сигурен, че няма такъв инструмент и е карал както може. Затова и крайния резултат е такъв.
Сега докато я карам, дали си въобразявам или наистина ми се чува щракане на реле/релета откъм таблото под волана като ускорявам. Преди не съм го забелязал, а аз много се ослушвам по колата, особено когато трябва да следя нещо.
За моя майстор съм сигурен, че няма такъв инструмент и е карал както може. Затова и крайния резултат е такъв.
Сега докато я карам, дали си въобразявам или наистина ми се чува щракане на реле/релета откъм таблото под волана като ускорявам. Преди не съм го забелязал, а аз много се ослушвам по колата, особено когато трябва да следя нещо.
-
- Мнения: 953
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Свали кората над педалите на няколко болчета е и пробвай може някое реле да няма добър контакт и да бърка много неща.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Махнах жабката под волана и от там почти всичко се вижда и достига.
След дълго ослушване и каране разбрах, че от сервиза са ми пипали и разместили нещата в самата жабка, седалката и какво ли още не и реално звука наподобяващ цъкане на реле, най-вероятно е идвал от механизма под седалката.
По-добре май повече да не стъпва в сервиз, защото само проблеми след това.
В момента не се чува нищо.
В същото време опипване на релетата, забелязах две греещи (като я карам дълго време са малко горещи в първия момент на пипане).
Едното е горе вдясно предпоследното малкото, а другото е долу вляво предпоследното до голямото.
Според схемите, които намерих горното като че ли трябва да е голямо реле, но... знам ли.
Малкото горе отговаряло и за горивната помпа, така че предполагам е нормално при продължително каране да загрява.
Другото може би също е нормално да топли или го дозагрява голямото реле отляво на него - Terminal 30 voltage supply relay 2 -J689- (449)
След дълго ослушване и каране разбрах, че от сервиза са ми пипали и разместили нещата в самата жабка, седалката и какво ли още не и реално звука наподобяващ цъкане на реле, най-вероятно е идвал от механизма под седалката.
По-добре май повече да не стъпва в сервиз, защото само проблеми след това.
В момента не се чува нищо.
В същото време опипване на релетата, забелязах две греещи (като я карам дълго време са малко горещи в първия момент на пипане).
Едното е горе вдясно предпоследното малкото, а другото е долу вляво предпоследното до голямото.
Според схемите, които намерих горното като че ли трябва да е голямо реле, но... знам ли.
Малкото горе отговаряло и за горивната помпа, така че предполагам е нормално при продължително каране да загрява.
Другото може би също е нормално да топли или го дозагрява голямото реле отляво на него - Terminal 30 voltage supply relay 2 -J689- (449)
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Настроих синхронизацията на вала на стойност 0,5 като в движение се променя до 0,0 разбира се.
Покарах около седмица, за да мога да дам по-обосновано мнение.
Паленето и работата на място пак са добре, но може би малко по-твърдо звучи.
Като вървене мисля, че се промени към малко по-добро, но няма общо с предишния софтуер.
Разхода на място естествено се вдигна от 0,5-0,6 до 0,7.
Средния разход не мога да преценя дали се е повишил, но горе долу ми се струва идентичен с преди или една идея по-висок.
Покарах около седмица, за да мога да дам по-обосновано мнение.
Паленето и работата на място пак са добре, но може би малко по-твърдо звучи.
Като вървене мисля, че се промени към малко по-добро, но няма общо с предишния софтуер.

Разхода на място естествено се вдигна от 0,5-0,6 до 0,7.
Средния разход не мога да преценя дали се е повишил, но горе долу ми се струва идентичен с преди или една идея по-висок.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Моето мнение за синхронизацията е да гониш разход на място 0,5 мг., на моята помпа-дюза 2.0 същия 8 клапанов мотор като твоя и вървежа е много добър спрямо 0,6 мг. При повече заигравка предполагам може да го направиш на 0,4 понеже си с 1,9 мотор.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Когато беше на torsion value -2,5 по бордови компютър показваше 0.5-0.6 (на място с достигната работна температура и без консуматори). В същото време на VAG-COM показваше 0,4 - 0,5.
В момента на бордови показва 0,6 - 0,7 при стойност на torsion value 0,5. На диагностиката малко повече.
Струва ми се, че върви малко повече.
До колкото съм чел за всеки мотор има някаква оптимална стойност на вала, но не съм сигурен коя е най-правилната. Видях някъде, че на този е между -1,5 до -2,5. Май не може хем да харчи най-малко, хем да върви и да звучи най-добре.
В момента на бордови показва 0,6 - 0,7 при стойност на torsion value 0,5. На диагностиката малко повече.
Струва ми се, че върви малко повече.
До колкото съм чел за всеки мотор има някаква оптимална стойност на вала, но не съм сигурен коя е най-правилната. Видях някъде, че на този е между -1,5 до -2,5. Май не може хем да харчи най-малко, хем да върви и да звучи най-добре.
- tdi fen
- Мнения: 4662
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
пак ли не върви ? гледал ли си разпределителния вал, ако е на повече километри се износва симптоми са нетипично боботене в кутията на въздушния и влошена динамика