Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Сря 19 юни 2024 15:00


Здравейте. Малко преди да опитам да кача оригиналния софтуер на колата, съединителя съвсем се повреди.
Според майстора била горна помпа, но след смяната й, резултата беше същия - изобщо не могат да се включват скоростите ако колата е запалена.
От няколко дни колата е в сервиза, в който го смених и чака да се измисли нещо друго или рекламация на уж хубавия съединител.
Изглежда се завъртях в омагиосания кръг на безрезултатна и безполезна смяна на автомобилни части, подтикната от некомпетентността и "пробването" на майсторите, на които попаднах.
Не съм предполагал, но ако се измъкна от този кръг, ще опитам да направя смяната на оригиналния софтуер.
Исках да попитам и в последствие бих ли могъл да върна сегашния ако има такава нужда, защото много много рядко я карам над 3000-3500 оборота и ми се иска да е отзивчива в ниските обороти?
Или пък да кача ако се намери от някъде по-добър.
Благодаря за отговорите и помощта до момента.
Борбата ми за стабилна и поддържана кола, на която да разчитам винаги както до сега, продължава.




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1015
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот megatronS » Сря 19 юни 2024 16:05


Може да се върне този , който е била с него, въпреки, че ако всичко се направи както трябва, аз ще ти направя доста по добър от този с който е била. Аз съм ти изпратил оригинален софтуер, който трябва да налееш, за да се види какво няма да е наред с колата, какви грешки ще извади и как ще се държи с него. По този начин се изключва изобщо варианта за софтуерната намеса, която има в момента в него. Като изключим тунинг изпълнението, което е слабичко, то не е конкретния проблем, но има и допълнителни промени, които са правени, от които могат да идват различни проблеми.


kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Чет 20 юни 2024 6:00


Разбирам. Не си заслужава сегашния софтуер и проблемите, до които може да доведе. А и след всички пари, разправии и процедури, колата ще е проверена и всеки един възел от нея ще е ревизиран, сменен или изправен. Като ми оправят и последния проблем със съединителя (включването на скоростите), ще върна оригиналния софтуер, за да се разберат ефектите/дефектите.
Благодаря за цялата помощ!


Потребителски аватар
самкатааa
Мнения: 198
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: ATD

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот самкатааa » Чет 20 юни 2024 15:09


Здрасти от написаното горе предполагам си свалил сегашния софт на колата, би ли ми го пратил да го погледна и аз?


kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Чет 20 юни 2024 17:12


Изглежда със сигурност трябва да сменя съединител отново. Ако уважат рекламацията ще върнат парите след много време.
Затова и впредвид промените и възможностите на автомобила, искам да помоля за съвет относно марката и типа на съединителя.
По-добре ли е да сложа комплект съединител с твърд маховик или да държа все още на демпферния и коя марка е по-добра?


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1113
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот railfan » Пет 21 юни 2024 7:49


Сложи си демпфер, разликата в цената не си заслужава. Марки или Sahcs или LuK


kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Нед 23 юни 2024 11:45


Здравейте.
Майстора ми смени работещата помпа на педала на съединителя срещу скромните 330 лв., като после каза, че моята е супер и нямало нужда, но я е нацапал. Поредната излишно сменена част. Тръгна да сваля съединителя, но видял че три болта на маховика били разхлабени. Така съединителя е работел накриво, като малко е накривило пластините на слънцето и накрая е блокирал влизането на скоростите. Той смята, че не може да не ги е затегнал, ами от сервиза на БОШ като правели стартера били ги развили нарочно, за да ми го прецакат. Слабо вероятна версия за мен, но с такшива майстори да си нямаш работа. Приключихме отношения.
Преди малко качих оригиналния софтуер на колата и я качих за малко като направих лог на 4, 10 и 11 канал.
Като работа на мотора ми се струва същата, да не кажа по-лоша.
Като вървене... нищо, ама нищо общо. Едвам стигнах 4000 оборота и е много флегматична спрямо преди.
Ще направя ако е нужно и други логове. Засега е това.
Очаквам и изпълнявам по-нататъшни инструкции.
Предварително благодаря за цялата отзивчивост!
Orig_soft_04-10-11.xlsx
(17.97 KиБ) Свален 47 пъти


kukata_pasat
Мнения: 953
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kukata_pasat » Нед 23 юни 2024 15:24


Още на първата страница ти бях написал да си оправиш синхронизацията на вала така нареченото torsion value при теб е на -2.9 трябва да е на 0 даже и на +0.5 +1 гледам че не си го оправил това ще подобри вървежа. Колкото до тресенето в маховика при нов съединител има специален инструмент с който се фиксира комплекта прилича на перка образно казано която притиска диафрагмата на претискателния диск разтваря едни зелени пружинки и го фиксира и тогава се стягат болчета на съединителя.Ако не е използван феродото се лизга на една страна ето снимка на инструмента доста е скъп (заради това че нямах такъв инструмент ходих да си сменя съединителя на сервиз при положение че мога и сам да си го сменя)
https://avto-instrumenti.com/komplekt-z ... li-MG50068


kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Нед 23 юни 2024 16:35


Извинявам се. Колата през по-голямата част от времето беше в единия или другия сервиз. Затова нямах възможност и не исках докато не се оправи всичко да пипам, за да не ме обвинят в нещо.
За моя майстор съм сигурен, че няма такъв инструмент и е карал както може. Затова и крайния резултат е такъв.
Сега докато я карам, дали си въобразявам или наистина ми се чува щракане на реле/релета откъм таблото под волана като ускорявам. Преди не съм го забелязал, а аз много се ослушвам по колата, особено когато трябва да следя нещо.


kukata_pasat
Мнения: 953
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kukata_pasat » Нед 23 юни 2024 16:59


Свали кората над педалите на няколко болчета е и пробвай може някое реле да няма добър контакт и да бърка много неща.


kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Вто 25 юни 2024 9:21


Махнах жабката под волана и от там почти всичко се вижда и достига.
След дълго ослушване и каране разбрах, че от сервиза са ми пипали и разместили нещата в самата жабка, седалката и какво ли още не и реално звука наподобяващ цъкане на реле, най-вероятно е идвал от механизма под седалката.
По-добре май повече да не стъпва в сервиз, защото само проблеми след това.
В момента не се чува нищо.
В същото време опипване на релетата, забелязах две греещи (като я карам дълго време са малко горещи в първия момент на пипане).
20240625_100925.jpg

Едното е горе вдясно предпоследното малкото, а другото е долу вляво предпоследното до голямото.
Според схемите, които намерих горното като че ли трябва да е голямо реле, но... знам ли.
volkswagen-golf-1k-fuse-box-diagram-relay-carrier-on-oboard-supply-control-2003-300x154.jpg
volkswagen-golf-1k-fuse-box-diagram-relay-carrier-on-oboard-supply-control-2003-300x154.jpg (10.12 KиБ) Видяна 1557 пъти

volkswagen-golf-1k-fuse-box-diagram-rrelay-assignment-on-elay-carrier-on-oboard-supply-control-unit-2003-300x243.jpg
volkswagen-golf-1k-fuse-box-diagram-rrelay-assignment-on-elay-carrier-on-oboard-supply-control-unit-2003-300x243.jpg (13.44 KиБ) Видяна 1557 пъти

Малкото горе отговаряло и за горивната помпа, така че предполагам е нормално при продължително каране да загрява.
Другото може би също е нормално да топли или го дозагрява голямото реле отляво на него - Terminal 30 voltage supply relay 2 -J689- (449)


kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Чет 11 юли 2024 9:37


Настроих синхронизацията на вала на стойност 0,5 като в движение се променя до 0,0 разбира се.
Покарах около седмица, за да мога да дам по-обосновано мнение.
Паленето и работата на място пак са добре, но може би малко по-твърдо звучи.
Като вървене мисля, че се промени към малко по-добро, но няма общо с предишния софтуер. :cry
Разхода на място естествено се вдигна от 0,5-0,6 до 0,7.
Средния разход не мога да преценя дали се е повишил, но горе долу ми се струва идентичен с преди или една идея по-висок.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот Zinoto » Чет 11 юли 2024 15:39


Моето мнение за синхронизацията е да гониш разход на място 0,5 мг., на моята помпа-дюза 2.0 същия 8 клапанов мотор като твоя и вървежа е много добър спрямо 0,6 мг. При повече заигравка предполагам може да го направиш на 0,4 понеже си с 1,9 мотор.


kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Вто 16 юли 2024 16:43


Когато беше на torsion value -2,5 по бордови компютър показваше 0.5-0.6 (на място с достигната работна температура и без консуматори). В същото време на VAG-COM показваше 0,4 - 0,5.
В момента на бордови показва 0,6 - 0,7 при стойност на torsion value 0,5. На диагностиката малко повече.
Струва ми се, че върви малко повече.
До колкото съм чел за всеки мотор има някаква оптимална стойност на вала, но не съм сигурен коя е най-правилната. Видях някъде, че на този е между -1,5 до -2,5. Май не може хем да харчи най-малко, хем да върви и да звучи най-добре.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4662
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот tdi fen » Вто 16 юли 2024 17:47


пак ли не върви ? гледал ли си разпределителния вал, ако е на повече километри се износва симптоми са нетипично боботене в кутията на въздушния и влошена динамика



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Angel_, Pet_rov и 62 госта