:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

1Z бавно загряване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Съб 17 ное 2007 1:09


ortiz написа:някой мойе ли да ми каже ,дали ако сменя термостата парното ми ще се оправи?То и сега си го има,ама бавно започва да духа топло и топлото не е много топло. :roll:
направи ли проверката на маркучите? долния студен ли е при 70 градуса? ама не малко по-студен от горния, а направо леден




Потребителски аватар
nikeR
Мнения: 24
Регистриран на: Нед 30 апр 2006 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот nikeR » Съб 17 ное 2007 17:53


днес минах 100 км извън градско не поиска да качи повече от 70гр.както и през лятото а долният маркуч беше ледено студен а горният горещ .От термостата ли е???


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Съб 17 ное 2007 18:16


Айде и аз да кажа нещичко. АФН-а ми също грее бавно, но си мисля да проверя подгряващите свещи на антифриза. Иначе си вдига 90 града, ама требе да го карам поне 3-4 км и то на ниски обороти, страх ме е да го троша кат е студен. Както и да е. На старата Астра (1.7 ТДИ) имах същия проблем, но доста по-явно изразен. От Силистра до Велико Търново и назад, по онея големите баири Бяла - Русе, стрелката едвам мърдаше от синята зона! Ходих при тоя и при оня и всеки ми казва, че било нормално. Да ама не. Купих си един термостат за 18 кинта, проверих го в тенджерата дали ще отвори и го смених (на Астра това става за 10мин). Запалих я както си беше студена и след не повече от 10 мин си вдигна 90 градуса! Но въпреки това, в случая залагам на подгряващите свещи!


Потребителски аватар
nikeR
Мнения: 24
Регистриран на: Нед 30 апр 2006 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот nikeR » Съб 17 ное 2007 18:29


колега TRUNNER тези вапросни свещи до колко градуса греят и да каква температура требе да вдигнат???Щото моя неще да вдигне 90гр. а систои не повече от 70гр.


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Съб 17 ное 2007 18:44


nikeR написа:колега TRUNNER тези вапросни свещи до колко градуса греят и да каква температура требе да вдигнат???Щото моя неще да вдигне 90гр. а систои не повече от 70гр.
сменяй термостата, нещо не е ти е като хората. за толкова време трябва не да си загрял, ами и прегрял. сменяй.
а за свещите - само да намеря кое реле отговаря за тях, после по релето ще му намерим характеристиките...
но ако някой има инфо, нека каже!


Потребителски аватар
nikeR
Мнения: 24
Регистриран на: Нед 30 апр 2006 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот nikeR » Съб 17 ное 2007 21:25


на там отиват работите ще пиша при пробата резултати.Мерси drju!! :wink:


Потребителски аватар
flash
Мнения: 751
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:29
Автомобил: Golf III GT TDI
Двигател: 1z 1994
Местоположение: София/Плевен

Мнениеот flash » Пон 19 ное 2007 18:13


някой има ли представа къде се намират тея подгряващи свещи на антифриза?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 19 ное 2007 18:20


Отдясно на мотора откъм купето.Едни като таралеж са.Иначе и аз днеска като идвах от Карлово към София колата не можа да вдигне повече от 80 градуса :shock Миналата зима не го правеше.Това което съм правил е че запуших ЕГР-а.Другото е че май половината кора ми остана в един гйол/замалко да изям ено дърво или воден удар/ :?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 19 ное 2007 19:12


Ето тук има снимка на двигателя (вярно, че не е като е в колата, но все пак).
Изображение


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Пон 19 ное 2007 20:42


Днес и 70 гр. не можа да вдигне.Такива свещи нямам монтирани.Странно ми се вижда че водата минава през горната алуминиева част на масления филтър?!?!И така проблем стоя на студено а термостата не дава чатлак че си е заминал поне по топленето и изстиването на маркучите.Давайте акъл.Че ша взема една газова бутилка с пита да се топля. :D Може и да гръмна ама поне ще съм на топло.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 19 ное 2007 20:49


Е то на 70 градуса на водата парното си духа доволно топло :?


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Пон 19 ное 2007 20:58


Ще трябва да те повозя да усетиш колко е толото при 70 а аз бях писал по нагоре че не достигам вече тая стойност.Майтапа на страна мръзна бе хора.Имам както казах купен термостат и варен 10-15 пъти за проба.Но мисля че не ми е там проблема.Още повече последните мнения на колеги по горе.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 20 ное 2007 0:28


mladeja написа:Ще трябва да те повозя да усетиш колко е толото при 70 а аз бях писал по нагоре че не достигам вече тая стойност.Майтапа на страна мръзна бе хора.Имам както казах купен термостат и варен 10-15 пъти за проба.Но мисля че не ми е там проблема.Още повече последните мнения на колеги по горе.

Може да ти прозвучат тъпо вапросети ,но -проверявал ли си парното,затапвал ли си ЕГР-а и имаш ли кора под мотора.Мойта и преди 60 градуса да направи вече си духа топличко.


Потребителски аватар
ortiz
Мнения: 250
Регистриран на: Вто 02 май 2006 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ortiz » Вто 20 ное 2007 8:48


и при мен при 70 градуса,парното не е много загряло.Какво общо има това с ЕГР?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 20 ное 2007 13:54


ЕГР връща отраБотили газове обратно в смукателния колектор и така подгрява мотора-ефекта зимно време по-стабилна работа и по-бързо загряване.Тва на теория.На практика незнам дали има толкова съществено значение на температурата.
P.S.В момента съм купил маркучи да правя дренаж ,ама си търся коркова тапа ,или от шампанско.Като направя дренажа ще пустна пак ЕГР-а да видя дали от него ще се подобри работата на студено и загряването.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CECOTO111 1 и 51 госта