Въпрос за Голф 3 TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Gosh
Мнения: 64
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карнобат

Мнениеот Gosh » Чет 20 дек 2007 11:47


По мои наблюдения TDI 1Z примерно е по-здрав мотор от колкото TD AAZ мотор.

Passat_bs


Само питам: Те не са ли еднакви двигатели единствено единия е без интерколер а другия със :?:




Потребителски аватар
Schwepsi
Мнения: 195
Регистриран на: Чет 22 сеп 2005 11:25
Автомобил: Golf 4 GTI
Двигател: ARL 2003
Местоположение: София

Мнениеот Schwepsi » Чет 20 дек 2007 13:15


Абе понякога чувате ли се какво говорите ?
Само да попитам каква е разликата в подръжката на двете коли , като разликите и са в турбините , дюзите и електрониката (наи общо) или вие ги сменявае и тях заедно с маслото.
Малко съм пристрастен ама тва АФН е гадна работа :lol: .
1з с чип става едикво си .... а АФН с чип ?
Факт е че афн е по мощен и скъп , ми май само това е , другото е въпрос на избор.


Потребителски аватар
Gosh
Мнения: 64
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карнобат

Мнениеот Gosh » Чет 20 дек 2007 13:28


Май май вместо да помогнем на колегата plamak
почнахме да го объркваме :oops: сорка баце :wink:


plamak
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 09 дек 2007 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот plamak » Чет 20 дек 2007 15:34


Хахаха Gosh не се притеснявай!Напротив бих казал,че много ми помагате даже!Само да кажа сега за сефте отидох да видя голфа и...какво да ви кажа-ИЗОБЩО не вървеше,ако съдя по вашите мнения трябваше да е доста по-бърз!Вървеше мааалко повече от голф GTD 75 коня(единствената ми база за сръвнение що се отнася до голф) очаквах много повече.Мисля,че нещо не беше съвсем в ред.Търсенето продължава!


Потребителски аватар
Gosh
Мнения: 64
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карнобат

Мнениеот Gosh » Чет 20 дек 2007 16:30


Нещо 100% не е било наред има много голяма разлика от 75 коня и 110 няма начин да не я усетиш :wink:


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Чет 20 дек 2007 19:06


Gosh написа:По мои наблюдения TDI 1Z примерно е по-здрав мотор от колкото TD AAZ мотор.

Passat_bs


Само питам: Те не са ли еднакви двигатели единствено единия е без интерколер а другия със :?:
По-горе съм писал каква е разликата между двата мотора, прочети и ще разбереш. :wink:


Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот itan75 » Чет 20 дек 2007 20:13


Passat_bs написа:
Gosh написа:По мои наблюдения TDI 1Z примерно е по-здрав мотор от колкото TD AAZ мотор.

Passat_bs


Само питам: Те не са ли еднакви двигатели единствено единия е без интерколер а другия със :?:
По-горе съм писал каква е разликата между двата мотора, прочети и ще разбереш. :wink:
Ох Румба Румба 8) отдавна,много отдавна не съм писъл в този форум,но иначе всяка ве4ер не пропускам да прочета по някоя простотия :twisted:,че тази ве4ер не издържах и след твоя пост,че предкамерния дизел работел по-твърдо от дизела с директно впръскване реших малко да внеса светлина по въпроса,тъй като дизела с директно впръскване аз съм го измислил и съм решил да го доразвивам докато има ресурс още :lol:
Ако оставим майтапа на страна,ще кажа,че има два вида Смесообразуване в дизеловия двигател и то се дели на:директно и индиректно.Директното впръскване от своя страна се дели на:Обемно смесообразуване,Слойно смесообразуване и Обемно-слойно смесообразуване.Образуването на горивовъздушна смес при дизеловия двигател се осъществява в самото работно пространство в края на процесите сгъстяване и на4алото на разширението,т.е предхожда и продължава по време на горенето.Това е много сложен процес,който включва:впръскване,подгряване и изпаряване на горивото и смесване на парите му с наличния въздух в горивната камера.Смесообразуването протича за 20-40"(градуса) ъгъл на завъртане на коляновия вал.Приготвянето на качествена горивна смес за толкова кратко време-0,04-0,001секунди е много сложна задача-ОТТУК ИДВА И НЕВЪЗМОЖНОСТА НА ДИЗЕЛОВИЯ ДВИГАТЕЛ ДА СЕ ФОРСИРА НА ПОВЕЧЕ ОТ 5000 ОБ/МИН.За който не е разбрал,ще кажа че докато при бензиновия двигател горивната смес идва напълно смесена в стехиометрична смес(разбирай 17 към 1 въздух/бензин) независимо дали е приготвена в карбуратор,моноинжекцион или пълна спринцовка,докато на дизела не само трябва да се ВПРЪСНЕ на 20-30 градуса преди ГМТ(Горна мъртва точка),а и да се смеси запали и изгори,което в рамките на ограничено горене със скорост от около 40-50м/сек на напълно стехиометрична смес-без зони на частично обогатяване или обедняване на сместа е невъзможно,защото както знаем светлината има скорост,звука има скорост многократно по малка от светлината,така и от своя страна скороста на горене на различните горива е ограничена от физичен и химичен закон(него ни сам го измислил аз :012: :D С прости думи,ако форсираме дизел над 5000 0б/м има голяма опасност горивото да напусне цилиндъра неизгоряло или ненапълно изгоряло. Така сега нататък..Качеството на протичане на процеса смесообразуване зависи от процеса на впръкване на горивото,енергетичното състояние на въздушния заряд и геометричните параметри на горивната камера.В зависимост от начина на изпаряване,смесване с въздуха и въвеждане в зоната на горене на основната маса гориво се отличават трите начина за които вече споменах-обемен,слоен и обемно-слоен. При обемното смесообразуване горивото се внася в горивната камера разпръснато във вид на горивни струи в целия обе,където капките се подгряват и изпаряват и парите се смесват със въздуха. При СЛОЙНОТО Смесообразуване основната част от горивото се впръсква върху стените на горивната камера,където се разстила на тънък слой.Този горивен слой се подгрява и изпарява,горивните пари последователно се смесват с въздуха и сместа се въвежда в зоната на горене. Обемно-слойното смесообразуване представлява комбинация от двата начина. Много се уморих да пиша за сега пък и цял ден бях яко на бачкане.Ако тази мноооого малка от съществото на материала е представлявала интерес за някого,а не стана обект на подигравки,както станах на някои хора в форума на АУДИ,защото съм вманиачен психично вманиачен и пристрастен в дизела с директно впръскване, а те от своя страна си харесват бензиновия мотор,който пък аз ненавиждам.Лошото е че там май сървара им се бъгна и много от професорските ми писания отидоха по дяволите 8)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 21 дек 2007 12:13


Я понапиши още че стана интересно.
P.S.Аз послойното съм го учил в ТМТ-то като М-процес - едно от малкото неща който запомних щото ме впечатли че става за високи оборти и гори малко.
P.S.Ама я отвори една нова тема щото няма много общо с тая.


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Пет 21 дек 2007 12:47


Браво колега!
Много интересна тема си подхванал. Може да отвориш нова и там да напишеш всичко. Аз също много уважавам дизела с директно впръскване. Другия за мене е... (по-добре да не си казвам мнението за него). Обясни по-подробно как работят дизелите, които палят без подгряващи свещи, има ли такива термини като пълен дизел ,полу-дизел и т.н.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Пет 21 дек 2007 17:38


Аз съм с 90 коня 1з и честно казано е супер, бяга стабилно разхода е много добър а от поддръжката(то не че е имало кво да подържам с тези 10000 км на месец, само масалце и евтина нафта) не мога да се оплача(километража се вижда на аватара ми), как го карам! Мисля че е по добрия вариант и не че не харесвам 110 просто по малко парици за ремъци и ролки и по-малък разход предполагам! Някой може ли да каже вариант за чип, ама нещо по подробно като минуси и плюсове,пари и друго ако има да се знае( мисля че имам щото ГТИ 115 ги пребивам ама не знам)!
Приател вземи 90 ще се родиш!


gigov
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 22:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот gigov » Пет 21 дек 2007 17:41


дизела с директно впръскване е хубава работа,но колегата по скоро искаше да обясни че,двигателя с индиректно впръскване (или с бренер) работи по меко от другия и някои други неща и го поздравявам за компетентното мнение.
по въпроса за AFN мотора карам ауди А6 с такъв, здрав мотор нямам за сега никакви оплаквания от него,но до 2000 оборота градско не върви много повече от GTD , на магистрала нещата са по различни.
Моя съвет е вземи си здрава кола която да те слуша,но и да ти доставя удоволствие при шофиране..успех с избора


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пет 21 дек 2007 17:48


pavlikianov написа:Аз съм с 90 коня 1з и честно казано е супер, бяга стабилно разхода е много добър а от поддръжката(то не че е имало кво да подържам с тези 10000 км на месец


Ако не си объркал нулите ми се струва че имаш доста разходи за потдръжка ... :lol:


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Пет 21 дек 2007 18:00


Stivi написа:
pavlikianov написа:Аз съм с 90 коня 1з и честно казано е супер, бяга стабилно разхода е много добър а от поддръжката(то не че е имало кво да подържам с тези 10000 км на месец


Ако не си объркал нулите ми се струва че имаш доста разходи за потдръжка ... :lol:


Е какви са разходите приателю като това са десетхиляди километра на които сменям масло и филтри и само карам, ти да не казваш че другите двигатели не сменят масла и филтри?А забравих, с евтината нафтица избивам по има нема 300-400 лева за това време! Голям разход няма що!


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пет 21 дек 2007 18:22


Нещо не се разбрахме ! Ти пишеш че минаваш по 10 000км на месец което значи че правиш по 120 000км на година :shock Спокойно може да те обявим за първенец по навъртени километри в форума! Та мисълта ми беше да не си искал да напишеш 1000км на месец понеже това вече е съвсем друго нещо :wink:


Потребителски аватар
Kartala
Мнения: 660
Регистриран на: Съб 07 юли 2007 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот Kartala » Пет 21 дек 2007 18:31


plamak написа:Оказва се,че не е толкова лесно :) не и когато имаш малко повече претенций-в моя случай търся GT(мисля,че така се води-клима 4вр,айрбаг,АБС) :)

трудно се намира това изпълнение а и цената му не е мн ниска но колата е мн добра поне аз съм мн доволен от нея :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kalin09 и 191 госта