Passat_bs написа:Gosh написа:По мои наблюдения TDI 1Z примерно е по-здрав мотор от колкото TD AAZ мотор.
Passat_bs
Само питам: Те не са ли еднакви двигатели единствено единия е без интерколер а другия със

По-горе съм писал каква е разликата между двата мотора, прочети и ще разбереш.

Ох Румба Румба

отдавна,много отдавна не съм писъл в този форум,но иначе всяка ве4ер не пропускам да прочета по някоя простотия

,че тази ве4ер не издържах и след твоя пост,че предкамерния дизел работел по-твърдо от дизела с директно впръскване реших малко да внеса светлина по въпроса,тъй като дизела с директно впръскване аз съм го измислил и съм решил да го доразвивам докато има ресурс още
Ако оставим майтапа на страна,ще кажа,че има два вида Смесообразуване в дизеловия двигател и то се дели на:директно и индиректно.Директното впръскване от своя страна се дели на:Обемно смесообразуване,Слойно смесообразуване и Обемно-слойно смесообразуване.Образуването на горивовъздушна смес при дизеловия двигател се осъществява в самото работно пространство в края на процесите сгъстяване и на4алото на разширението,т.е предхожда и продължава по време на горенето.Това е много сложен процес,който включва:впръскване,подгряване и изпаряване на горивото и смесване на парите му с наличния въздух в горивната камера.Смесообразуването протича за 20-40"(градуса) ъгъл на завъртане на коляновия вал.Приготвянето на качествена горивна смес за толкова кратко време-0,04-0,001секунди е много сложна задача-ОТТУК ИДВА И НЕВЪЗМОЖНОСТА НА ДИЗЕЛОВИЯ ДВИГАТЕЛ ДА СЕ ФОРСИРА НА ПОВЕЧЕ ОТ 5000 ОБ/МИН.За който не е разбрал,ще кажа че докато при бензиновия двигател горивната смес идва напълно смесена в стехиометрична смес(разбирай 17 към 1 въздух/бензин) независимо дали е приготвена в карбуратор,моноинжекцион или пълна спринцовка,докато на дизела не само трябва да се ВПРЪСНЕ на 20-30 градуса преди ГМТ(Горна мъртва точка),а и да се смеси запали и изгори,което в рамките на ограничено горене със скорост от около 40-50м/сек на напълно стехиометрична смес-без зони на частично обогатяване или обедняване на сместа е невъзможно,защото както знаем светлината има скорост,звука има скорост многократно по малка от светлината,така и от своя страна скороста на горене на различните горива е ограничена от физичен и химичен закон(него ни сам го измислил аз

С прости думи,ако форсираме дизел над 5000 0б/м има голяма опасност горивото да напусне цилиндъра неизгоряло или ненапълно изгоряло. Така сега нататък..Качеството на протичане на процеса смесообразуване зависи от процеса на впръкване на горивото,енергетичното състояние на въздушния заряд и геометричните параметри на горивната камера.В зависимост от начина на изпаряване,смесване с въздуха и въвеждане в зоната на горене на основната маса гориво се отличават трите начина за които вече споменах-обемен,слоен и обемно-слоен. При обемното смесообразуване горивото се внася в горивната камера разпръснато във вид на горивни струи в целия обе,където капките се подгряват и изпаряват и парите се смесват със въздуха. При СЛОЙНОТО Смесообразуване основната част от горивото се впръсква върху стените на горивната камера,където се разстила на тънък слой.Този горивен слой се подгрява и изпарява,горивните пари последователно се смесват с въздуха и сместа се въвежда в зоната на горене. Обемно-слойното смесообразуване представлява комбинация от двата начина. Много се уморих да пиша за сега пък и цял ден бях яко на бачкане.Ако тази мноооого малка от съществото на материала е представлявала интерес за някого,а не стана обект на подигравки,както станах на някои хора в форума на АУДИ,защото съм вманиачен психично вманиачен и пристрастен в дизела с директно впръскване, а те от своя страна си харесват бензиновия мотор,който пък аз ненавиждам.Лошото е че там май сървара им се бъгна и много от професорските ми писания отидоха по дяволите
