


Регулиране на променлива геометрия на 1,9 TDI 110HP
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
коя е грешката която набива в компа.свалете графиката на жълтата линия ,минимално да надвишава зелената в най големите си стойности или да е наравно.вече знаете,че това се постига от лостчето.пробвайте пак и вижте ще влизали в авариен режим и каква е грешката ако влиза и като забие сама ли тръгва или трябва задължително да се изгаси колата
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега kalev23, мерси за предложението - какво предлагаш? Ще сме доста благодарни ако можем да пробваме с друг актуатор, за да видим дали е от него, като първо искаме да видим дали можем този да настроим правилно.
Какво точно представлява тази вакуум помпичка? Знаеш ли как се прави процедурата и можеш ли да ни помогнеш първо да опитаме дали сегашният актуатор е ок, както и със самия реглаж?
Колега ifidik, точно това се опитваме да направим, обаче накъдето и да въртим гайката по рейката, май нищо особено не се променя с този пик - все си го има и все е абсурдно висока стойност. Записана грешка в ЕКУ-то няма. Според мен проблемът не е константо отместване, което да корегираме с гайката. Логиката ми е, че при частично натоварване графиките почти съвпадат (разлика от 100 мбара сигурно), а с въртене на гайката корегираме именно това отклонение (в режим на частично натоварване). Щом се даде пълна газ, обаче, изведнъж независимо от това как сме завъртяли гайката, изведнъж турбото дава нереално високо налягане. Щом веднъж компютърът го изключи, трябва да се спре моторът и да се пусне пак - не се възстановяа само. Приятелят ми стана спец да рестартира в движение.
Даже на мен веднъж ми се наложи докато карах на магистралата и после като не запали веднага (а се движех със 100 примерно), беше леееко некомфортно
Не сме пробвали да отклоним гайката прекалено много от първоначалното й положение - пробвахме да речем 4 оборота в едната посока, след това на око 4 оброта в другата (след като сме компенсирали първите 4 в първата посока). Лошото е, че може да се върти само на студен мотор, после го загряваш и следващата проба е не по-рано от 4 часа по-късно като пак изстине. Имате ли по-добро предложение или този проблем по-скоро не е от тази рейка на геометрията?
Точно това ни притеснява - че при гранични натоварвания е горе-долу ок (въпреки че след последното врътване, приятелят ми казва, че колата се движи по-зле), а при пълна газ изведнъж става мнооооого повече. Въпросът е, че актуаторът е от друг мотор и може ходът му да е по-голям, при което при максимално натоварване, N75 да му дава максимален вакуум, което да води до прекалено дърпане на рейката, което не отговаря на спецификацията на тази турбина.
В тъпа ситуация сме. Какво мислите?
Какво точно представлява тази вакуум помпичка? Знаеш ли как се прави процедурата и можеш ли да ни помогнеш първо да опитаме дали сегашният актуатор е ок, както и със самия реглаж?
Колега ifidik, точно това се опитваме да направим, обаче накъдето и да въртим гайката по рейката, май нищо особено не се променя с този пик - все си го има и все е абсурдно висока стойност. Записана грешка в ЕКУ-то няма. Според мен проблемът не е константо отместване, което да корегираме с гайката. Логиката ми е, че при частично натоварване графиките почти съвпадат (разлика от 100 мбара сигурно), а с въртене на гайката корегираме именно това отклонение (в режим на частично натоварване). Щом се даде пълна газ, обаче, изведнъж независимо от това как сме завъртяли гайката, изведнъж турбото дава нереално високо налягане. Щом веднъж компютърът го изключи, трябва да се спре моторът и да се пусне пак - не се възстановяа само. Приятелят ми стана спец да рестартира в движение.
Даже на мен веднъж ми се наложи докато карах на магистралата и после като не запали веднага (а се движех със 100 примерно), беше леееко некомфортно

Не сме пробвали да отклоним гайката прекалено много от първоначалното й положение - пробвахме да речем 4 оборота в едната посока, след това на око 4 оброта в другата (след като сме компенсирали първите 4 в първата посока). Лошото е, че може да се върти само на студен мотор, после го загряваш и следващата проба е не по-рано от 4 часа по-късно като пак изстине. Имате ли по-добро предложение или този проблем по-скоро не е от тази рейка на геометрията?
Точно това ни притеснява - че при гранични натоварвания е горе-долу ок (въпреки че след последното врътване, приятелят ми казва, че колата се движи по-зле), а при пълна газ изведнъж става мнооооого повече. Въпросът е, че актуаторът е от друг мотор и може ходът му да е по-голям, при което при максимално натоварване, N75 да му дава максимален вакуум, което да води до прекалено дърпане на рейката, което не отговаря на спецификацията на тази турбина.
В тъпа ситуация сме. Какво мислите?
[quote="gogothebee"][/quote]
Здр, колеги,
две добавки, кодът на мотора е AHF. Грешка също се записва в компютъра. В момента не разполагам с кода, но съдържаше "Boost pressure deviation". Ако има няколко варианта за тази грешка няма проблем да ида да я видя какъв и е номерът. Отделно тези дни разбрах, че е възможно чрез ваг-ком да се движи клапанът на геометрията и има ход. Трудно ми е да преценя дали е нужните 12мм на око.
Здр, колеги,
две добавки, кодът на мотора е AHF. Грешка също се записва в компютъра. В момента не разполагам с кода, но съдържаше "Boost pressure deviation". Ако има няколко варианта за тази грешка няма проблем да ида да я видя какъв и е номерът. Отделно тези дни разбрах, че е възможно чрез ваг-ком да се движи клапанът на геометрията и има ход. Трудно ми е да преценя дали е нужните 12мм на око.
rovq написа:gogothebee написа:
Здр, колеги,
две добавки, кодът на мотора е AHF. Грешка също се записва в компютъра. В момента не разполагам с кода, но съдържаше "Boost pressure deviation". Ако има няколко варианта за тази грешка няма проблем да ида да я видя какъв и е номерът. Отделно тези дни разбрах, че е възможно чрез ваг-ком да се движи клапанът на геометрията и има ход. Трудно ми е да преценя дали е нужните 12мм на око.
при мен е идентичен проблема.
моя клапан на геометрията се скапа и взеха от някакъв друг голф.
излизат ми следните грешки
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-00 - -
ето показанията


-
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
gogothebee написа:Дааа, ясно - проблемът е 1:1. Недялко - остава приятелят ми да ти се обади и да се разберете тези дни. Казал съм му, всичко е в негови ръце от тук нататък.
Явно това решение да се вземе друг актуатор е било доста грешно. По-добре да започне да събира парички за истинския.
геометрията проверена ли е дали не блокира? това почистване сигурно ли е че е раздвижило добре лопатките?
мен не ми го прави всеки път и почвам да си мисля, че на моменти може да блокират лопатките.
смятам да хода на почистване на турбо пътища и дебитомер пък после ще видим.
ако някой в знае в региона на Плевен да правят такива неща да се обажда.
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не е блокирала вече. Турбото се отвори, почисти се от нагара и се смаза със скъпа смазка, която издържа на такива температури. Това явно е голям проблем за тези мотори, защото често чувам подобни оплаквания.
Такова нещо като почистване на дебитомер не съм сигурен дали има изобщо. Според мен се сменя с нов.
Такова нещо като почистване на дебитомер не съм сигурен дали има изобщо. Според мен се сменя с нов.
колега ако си от софия отиди на бул. цар борис в локалното от пирогов посока перник преди кръстовището с гешов(несторов) има строеж и бариера до входа на строежа там питаш за сервиза на жоро и те щете опътят,а ето и тел. на въпросния-0888 607 862 просто си разбират от работата и ще ти оправят колата. дано да сам ти бил от помощ успех
Здр, колеги,
Геометрията беше блокирала отново след 200км в авариен режим поради изгорял бушон, та сега бушоните стоят в жабката
. Сега нещата са значително по-добре и при първа възможност ще кача нова графика.
В крайна сметка може и да не е в него проблемът.
Без коментар.
геометрията проверена ли е дали не блокира?
Геометрията беше блокирала отново след 200км в авариен режим поради изгорял бушон, та сега бушоните стоят в жабката

Явно това решение да се вземе друг актуатор е било доста грешно.
В крайна сметка може и да не е в него проблемът.
Проблема не е в мотора, а в шофьора.
Без коментар.
rovq написа:Здр, колеги,геометрията проверена ли е дали не блокира?
Геометрията беше блокирала отново след 200км в авариен режим поради изгорял бушон, та сега бушоните стоят в жабката

[quote]
чакам графика.
а какъв е тоя бушон заради които не ти отпуска налягането навреме?
обясни подробно какво си направил
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Той rovq ще си пише, обаче той откакто я има колата го има този проблем, та не вярвам просто ей така да се реши. Аз лично никога не съм виждал нормална графика при него... Сега твърди, че е ок, даже искаше вчера да съм с него в колата да я направим графиката и сложим във форума. Оправило се с раздвижване на геометрията. За мен това НЕ е решение. То тая геометрия като го гледам "заяжда" на всеки месец, месец и нещо.
Той ще пише какво става де.
Той ще пише какво става де.
Оправи се проблемът с пренадуването след раздвижването, което беше голямата болка с "рестартирането". Сега има плавно и прилично ускорение и може да се кара спокойно.
Няма такова нещо в случая, нито проблемът е решен, нито ще се покрие инфото
.
В момента графиката изглежда така:

Не съм много сигурен, но първата графика, която правих след раздвижването беше с доста по-малък пад. Тази е втората след 2-3 дни каране. Ще прoверя след още няколко дни какво е положението.
Този път раздвижването стана по лесния начин: откачен клапанът, който движи лостчето на геометрията, разкачено турбо от страната на изгорелите газове и с едно WD40 със *сламка* няколко пръсвания, като сламката минава от едната страна на турбото до другата през лопатките. В същото време без много усилие местиш лостчето на геометрията напред назад докато в един момент не се освободи напълно и не започне да се движи в целия си диапазон. Пръскаш, раздвижваш леко, може би отне 5-10 пръсвания.
Бушонът е ето това (F34 на диаграмата):

Линкът под картинката води към пълната диаграма. Към бушона са закачени дебитомерът, датчик за темп. на въздуха след турбото и други и за това минава в авариен режим. Намира се на таблото с бушони в купето. Означен е с "check engine" картинката.
Е..малко се престара. Решението е доста просто, като влезе в авариен режим да не я карам, както обаче аз правя, докато не се реши проблемът
.
Голф2
Няма такова нещо в случая, нито проблемът е решен, нито ще се покрие инфото

В момента графиката изглежда така:

Не съм много сигурен, но първата графика, която правих след раздвижването беше с доста по-малък пад. Тази е втората след 2-3 дни каране. Ще прoверя след още няколко дни какво е положението.
Този път раздвижването стана по лесния начин: откачен клапанът, който движи лостчето на геометрията, разкачено турбо от страната на изгорелите газове и с едно WD40 със *сламка* няколко пръсвания, като сламката минава от едната страна на турбото до другата през лопатките. В същото време без много усилие местиш лостчето на геометрията напред назад докато в един момент не се освободи напълно и не започне да се движи в целия си диапазон. Пръскаш, раздвижваш леко, може би отне 5-10 пръсвания.
а какъв е тоя бушон заради които не ти отпуска налягането навреме?
Бушонът е ето това (F34 на диаграмата):

Линкът под картинката води към пълната диаграма. Към бушона са закачени дебитомерът, датчик за темп. на въздуха след турбото и други и за това минава в авариен режим. Намира се на таблото с бушони в купето. Означен е с "check engine" картинката.
То тая геометрия като го гледам "заяжда" на всеки месец, месец и нещо.
Е..малко се престара. Решението е доста просто, като влезе в авариен режим да не я карам, както обаче аз правя, докато не се реши проблемът
