Кой акумулатор е по-добър за дизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Сря 04 ное 2015 21:16


Е ти намери с каква кола да дадеш сравнение. Аз лично при огледи, не съм виждал и 8 годишен Меган дизел на над 300 к.км. И да има ще са едно на сто такива ( и ще е на 320к.км, не на 420к.км ) . Просто толкоз им е ресурса :Mr Green Fun
Сега за акумулатора . Стана ми странно, аз помолих за мнение, за АГМ аку, то се оказа, че не бил подходящ за моята кола. Щото била дърта. В питането съм посочил търсените неща
samo_pechka написа:Колеги ще ми трябва нов акумулатор..... Ще се радвам на съвет . Търси се мощност, безпроблемност и дълъг експл. срок
..

Исках и да си сверя мнението с колеги ползващи такъв тип. Явно са рядкост. Няма проблем.




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Сря 04 ное 2015 23:46


Кой говори за ресурс и качество на Мегана, какво му е на примера? Бъди сигурен, че тоя 8 годишния, който си гледал е на 300 000 х 2 как всички се хващате за думата и после не ми била ясна тезата. Какво очакваш от акумулатор AGM? Нищо повече не може да ти предложи от обикновения, с който е излязла от завода твоята кола, освен, че можеш да караш с 50 Ah, поне така ги рекламират, но вие ще се презастраховате и ще си вземете поне 75 Ah.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот valiosport » Чет 05 ное 2015 8:08


Мене ако питате 100АН е истината, само че не се събира в тавата :mhihi
Върти стартера като чакрък, дори да свърши горивото може да се кара на стартер :Mr Green Fun


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот svere » Чет 05 ное 2015 8:31


Аз карам с АГМ от 2,5г и го споделих по-горе в темата. И не мисля, че е чак толкова скъп (не говоря за нов от магазина... там наистина е скъп). Моя е 90А с 900а пусков ток. Взех го за 80лв втора употреба. Просто ги бях прежалил тези пари. Така или иначе през 2г давах по 140-160 за нов МОНБАТ. Вярно, че е доза късмет при втората употреба, но както казах, бях ги прежалил тези пари. Доста четох из форумите за АГМ технологията и ми вдъхна вяра. Самия факт, че са предвидени за коли със старт-стоп система, говори сам за себе си!
Не съм съгласен със Zinoto, че за дизел става 45-50-55амперов акумулатор. ..... особено зимата...... особено при коли примерно 7 и повече подгревни свещи.
В заключение....... 1000% за АГМ акумулаторите. Друго е да станеш сутрин при -5, -10, -20гр да влезеш в колата си и да си сигурен, че ще запалиш......... а смея да твърдя, че моята кола(пасат б5 1.9 афн на около 300х.км) не е палила някога, само и единствено от изтощен (паднал) акумулатор!


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Чет 05 ное 2015 9:14


Никога не съм твърдял, че 45 Ah са достатъчни за дизел, а 50 Ah го казах специално за AGM. Аз лично най-малкия акумулатор с който съм карал ТДИ е 62 Ah точно на Монбат :mhihi, беше ми попаднал от някъде карах го 2,5 години и това е единствения акумулатор, който съм продал, защото беше читав и работещ. Останалите всички са били за скрап след като съм си купил нов и все бяха големи над 74 ah, а новите бяха по предписание - обикновено 63 ah и забравях,заминаваха с колите след продажбата им. Сега също съм с такъв. Когато всичко ти е наред по колата в такъв акумулатор има предостатъчно ток да запалиш при -25, ако нещо не ти е в ред, примерно центровка, помпа, стартер или лошо гориво и 90ah при -25 няма да са ти от полза, освен, че ще можеш да повъртиш още малко и скапваш стартера, но пак няма да успееш да запалиш.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот vanesto » Чет 05 ное 2015 12:35


samo_pechka написа: Търси се мощност, безпроблемност и дълъг експл. срок

Според мен и Bosch S5 74AH и Varta Silver 74AH обикновените отговарят на твоите критерии, не си заслужава да даваш 100лв отгоре. Миналата зима при -15 Боша си подгряваше и въртеше без проблем. Кога ще стане -25 в Бг, че да му мислите толкова как ще запалите?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Чет 05 ное 2015 20:50


Почти всяка зима в моя край има немалко сутрини с температура под -20, както и да е, всеки си има шапка, няма да му препоръчвам каква глава да ползва :-). Аз паля абсолютно всяка сутрин, не съм бакшиш....


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Чет 05 ное 2015 21:14


Вече се настроих за AGM аку. Последните два вечера почетох малко за тях. Предимствата са в пъти повече, недостатък-цената му. Но в предвид ползите, ще преглътна разликата от 100-ина лв. Чакам само да ми кажат последната му цена каква ще е.
Zinoto написа:Кой говори за ресурс и качество на Мегана, какво му е на примера? Бъди сигурен, че тоя 8 годишния, който си гледал е на 300 000 х 2 как всички се хващате за думата и после не ми била ясна тезата.

Ами сигурен съм , виждал съм доста коли. И сега ги виждам. Една от дейностите ми доскоро беше търговия на коли от Германия. Сега го давам доста по-кротко и се занимавам с коренно различна дейност.
И продължавам да твърдя, че Меган дизел не може устиска 600к.км. Отделно никой ( особено в немско ) не купува Меган за служебна кола и да бичи км с нея. Пък и как ги смятате тия 600к.км за 8 години ми е чудно?! Това означава ( ако е работна кола ) да измине средно по около 350км всеки ден , пет дни в седмицата ?! И то с Рено от класа на Меган?!
Сори за оффтопика :redface


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Чет 05 ное 2015 22:12


Карат хората в Германия дори повече от 350 км средно на ден. Преди 15 години гледах един Форд Ескорт 97 г. от Германия бил служебна кола там, беше на 297 000 км. на точно 3 години, този мотор е с Лукас помпа, 90 коня. Според мен няма много голям ресурс, работеше перфектно и си палеше идеално на минусови температури. Качественото гориво е много важен фактор. Те колите са направени за каране, съответно и акумулатора е постоянно зареден и тука само си чешем пръстите по клавиатурите, защото повечето от нас само си мъчим колите с километрите, които въртим. ТДИ е направено за магистрала.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот valiosport » Пет 06 ное 2015 0:39


Zinoto, как си ги установил тези 297 000км ми е интересно, понеже сме имали такъв Форд в семейството и километража беше 5 цифрен.
Тоест на 99 999км превърта :Mr Green Fun

И сега едно въпросче по темата: Някой пробвал ли е колко максимално голям акумулатор се събира в голф 4/бора?


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Пет 06 ное 2015 1:47


Беше шестцифрен, аз имах 94г. и вярно беше 5 цифрен


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Пет 06 ное 2015 8:37


Хайде престанете с този спам, кой колко километра карал 3-годишното си Рено в Германия и като се научим да караме като тях, тогава да си купим кола и евентуално акумулатор. И други подобни глупости, който нямат нищо общо с темата. Аз, както предполагам всички останали тук, ще си карам колата колкото ми е нужно и колкото мога да си позволя. Инвестирам пари в гуми, ходова част, спирачна система, дори и в акумулатор. Другите неща като визия, затъмени стъкла, шарени табла за мен не са масто за инвестиция.

Така че нека се върнем на акумулатора. Аз също имам интерес, също наближава да сменям аку, няма да карам със 7 годишен акумулатор, това е сигурно. До сега отхвърлях АГМ-то, но ще помисля. Освен това, както каза колега, когато не съм успявал да запаля зимата, 99.9% е било заради акумулатор. Макар, че някой колега може в подобен случай да си направи основен ремонт на двигателя, да вдигне компресия и пак да пробва как пали със същия акумулатор. Аз не бих, без значение дали съм инДЖИнер или зъболекар.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Пет 06 ное 2015 20:07


Темата явно преминава в информиране за качествата на новата технология AGM, за което нямам нищо против, напротив, още преди няколко страници намекнах, че темата е изчерпана дори изначално безмислена и се пишат основно странични неща и някой колеги се чудят как да се хванат за една дума да се заядат. Мисля си обаче, че едно ще е да се използва AGM в съвременен автомобил със старт стоп система за какъвто е предназначен по принцип и някое 16-17 годишно ТДИ, което зарежда на 14 волта. Малко са хората с такива коли, които ще инвестират в AGM и трябва да мине време за да има качествени отзиви, каквито мога да дам аз примерно за Бош и Варта силвър. Сегашната Варта 63 Ач я имам от скоро, но преди това на Бус Форд транзит 2.5 Дизел съм имал Бош 74 ач, който издържа с едно две сваляния за заряд 8 години и след това Варта 74 ач силвър динамик, 4 години без нито едно допълнително зареждане и така го продадох.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот valiosport » Съб 07 ное 2015 14:59


Абе друго си е като се събудиш, навън да е -20° и да си сигурен, че ще завъртиш. Особенно ако колата е престояла 7-8 дни навън :Mr Green Fun

Някой може ли да каже нещо за ETS Magneti Mareli ?


Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот CrafterX11 » Съб 07 ное 2015 19:00


valiosport написа:Абе друго си е като се събудиш, навън да е -20° и да си сигурен, че ще завъртиш. Особенно ако колата е престояла 7-8 дни навън
Ще върти ли ? И дизела леко леко заледен , мърдане няма.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта