Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот ktamen » Чет 19 сеп 2013 12:34


kossis написа:
Какво ни говори това ??? :question
по-ниска консумация на енергия (по-малко от 40W през периода на удължено подгряване)

Говори ни, че лесно вярваш на рекламни измишльотини и пренебрегваш дебелите учебници по физика.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот samo_pechka » Чет 19 сеп 2013 12:48


Имам едни подгревни свещи от един дърт кютюк 2.5 Чероки, Ванчини мотор (дизеляк) :mhihi ръгнах ги в кофа с вода да видя дал' ще светнат :icon_lol нищичко не светна , леко шумеше водата , но свещите си останаха на цвят като студени , в момента в който ги извадих от водата , се зачервиха и станаха светложълти . Аз си бях сигурен ,че така ще си е , няма как да "светят" във водата , тя в пъти по-добре отнема топлото, спрямо въздуха и консумацията си остана почти без промяна във водата , т.е. не спада както примерно във въздуха


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Чет 19 сеп 2013 12:54


Е айде сега реклама !

Ще ме караш да ръгам и моите две -старите във вода за да ги видя какво ще правят.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот fox_vt » Чет 19 сеп 2013 19:58


Колега не си разбрал нищо от това дето го написах за бързовара нали :wink Идеята беше че ако е във въздух се разтапя 1000+ градуса а ако е във вода повече от температурата на кипене на водата няма и е невъзможно да бъдат.Трябва ли да казвам каква е температурата на кипене на водата?Ти виждал ли си пластмасова чашка за кафе пълна с вода сложена на печката-какво ще стане според теб :mhihi .samo_pechka е направил точно същия опит със бързовара направи и ти и ще се убедиш сам.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот Dobromirski » Пет 20 сеп 2013 2:46


Хахахах, колега обясни му моля те , искам още малко да се забавлявам, въпреки, че не се обаждам. :11
После ела да те видя , как ще обясниш на жената, че чорбата й ще уври за едно и също време, независимо дали котлона ще е на 1 или на 4 :beer Аз не мога да се справя. :a045 :Mr Green Fun

ПП: цялата тема заприлича на следният виц :

-Редник , довечера искам да кипнете един казан вода на 90 градуса !
-Ама Господин старшина...., ъъъ тя такова , водата кипи при 100, а не при 90 !
-Аааа, да бе вярно, правият ъгъл кипеше при 90 !
:Mr Green Fun


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Пет 20 сеп 2013 9:07


Значи ако се сложи пластмаса на котлон с каквото и да е пълна -ще я стопиш директно. Пластмасата е непосредствено в досег с котлона.
Ако сложиш бързовар в тази чаша-тогава няма да я разтопиш, но на дъното се поставя порцеланова подложка.
Това съм го правил -топлехме вода при профилактика в леген с 2000 вата бързовар-на дъното слагахме порцеланова чиния.
Котлон 2000 вата със пълен съразмерен съд отгоре грее до 350 градуса. Без съд достига до 600 и нагоре-почервенява.

Не знам как еднакво количество манджа ще заври еднакво бързо при различна мощност на котлона ?

Поне при мене като е на максимална мощ-завира най бързо, а като намаля само къкри и не загаря.

Майка ми успя да направи дупчици в неръждавейка и то отвътре-тънкостенна тенджера от прегаряне на манджа, а вие ПВЦ чашка искате да слагате на котлона директно.

Разлика при температурата на завиране има само когато налягането в херметичне съд е различно.

Тия свещи достигат доста по високи температури от на котлон и бързовар и са с доста по малка площ.
Също времето за загряване при тях е в пъти по бързо-3-4 секунги, за 10 секунди максимална мощност !!!

За колко време загрява котлон и бързовар до червено ??? Мисля че нещата са несръвними.


Но за да съм сигурен каква е истината трябва опит да направя.

Знаете ли къде ви е проблема-опита с потопена свещ в съд с вода не е коректен.

В колата, антифриза е в херметичен съд. Антифриза не завира при 100 градуса поради тази херметичност. Поради което не може да отдаде излишната температура- точно при завирането -парата отдава температурата и водата не може да се нагрее над 100 градуса. А тук ситуацията е по различна. И свещите ще се държат по различно със сигурност.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот fox_vt » Пет 20 сеп 2013 11:55


Един открит реотан на фурна загрява до червено за 1-2 мин тъй като е направен да работи във въздушна среда.Бързовар 2000вата най вероятно ще се загрее до червено още на 10 тата секунда.За чашката на зима ще направя едно клипче как си слагаме чашките с кафе -топло кафе даже на печката на дърва.Колкото до антифриза свещите работят до 60 градуса и не е коректно да се говори за херметичноста на системата и завиране на антифриза.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Вто 08 окт 2013 21:21


От седмицa имaм погрев, в съвсем примитивен вид, с ръчно зaдействaне. И електроникaтa ще стaне, но реших дa е с процесор и бистря прогрaмaтa. Товa не ми е много в облaсттa, но ще стaне, стaрия aсемблер :-).
Инaче впечaтлениятa ми от ефектa от подгревa сa много повече от добри. Нещо ми се рaзскърцa ремъкa обaче ....
ПП при темперaтурa нa ДВГ нaд 70 грaдусa се чувa кaк клокочи чaйникa...

Последна промяна от milmar на Вто 08 окт 2013 21:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот stefan4o » Вто 08 окт 2013 21:23


Разскърцването вероятно е следствието на по-високата консумация :mhihi Ама тебе не ти требе жокер :cool Може би е време за смяна на ремък/ролка/обтяжен механизъм :Mr Green Fun Разкажи малко по-подробно за идеята и реализацията, ако не е тайна, разбира се. :th_up

Последна промяна от stefan4o на Вто 08 окт 2013 21:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Вто 08 окт 2013 21:24


Определено е тaкa.

ПП В моментa съм подвързaл всичко към стaндaртно реле зa подрев, a бобините нa релето упрaвлявaм от вътре (не отвaрям кaпaкa постянно) с проводник. Пукaм и спирaм едновременно трите свещи.

Инaче ще се следи:
1. нaтовaрвaне нa генерaторa- две степени -50% и 75%
2. темперaтурa - също две дискретни нивa- 60 грaдусa и 75 грaдусa
3. нaлягaне нa мaслото
4. сигнaл зa контaкт- вероятно от ГНП-то
5. синaл че генерaторa се върти- товa е сигнaлa зa оборотомерa при AAZ. Мисля че нямa дa имa нуждa от товa.

По тези сигнaли ще упрaвлявaм подгревa нaплно пълноценно, нa 3 степени.
Пишa от телефон, много е досaдно! Дaно нямa много грешки.

ПП2 Вече и софтуеърa е готов, тествaн нa пробнa плaткa. Ще избистрям вече по-лесното уж- aнaлоговaтa схемотехникa и сaмaтa плaткa. Мисля дa е зaводскa изрaботкa, много се зaпaлих след кaто успях с прогрaмaтa толковa бързо :-).


Потребителски аватар
snaiperisto
Мнения: 99
Регистриран на: Пет 06 юли 2007 20:30
Автомобил: Skoda Fabia 1.2 12V-METAN
Двигател: 6Y2 2006
Местоположение: София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот snaiperisto » Пон 14 окт 2013 22:59


Е тая тема сте я направили на юфка , за кво четох почти всичките близо 400 коментара , да ме пита човек.

Отивам да търся сходна.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Пон 14 окт 2013 23:54


Ако беше прочел не 400 ами 4 мнения, щеше да си разсееш мъглата поне малко, визирам суперактуалната ти тема от вчера. Сигурен съм че си ползвал "търсене" и не си намерил аПсолютно нищо във форума :mhihi . Сега пусни нова тема за подгрева на антифриза и ще ти препоръчам участници :smile !

По темата: моят генератор, както се оказа, няма променливотоков сигнал (като за оборотомер), отпада идеята ми да го ползвам.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот samo_pechka » Вто 15 окт 2013 8:00


Ами , ако ти е необходим такъв сигнал , изведи през капака една жицЪ от някоя фаза :icon_lol преди изправянето .Или друг вариант , че мотора се "върти" - от датчика за маслото при масления филтър :rolleyes


Потребителски аватар
snaiperisto
Мнения: 99
Регистриран на: Пет 06 юли 2007 20:30
Автомобил: Skoda Fabia 1.2 12V-METAN
Двигател: 6Y2 2006
Местоположение: София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот snaiperisto » Вто 15 окт 2013 23:32


milmar написа:Ако беше прочел не 400 ами 4 мнения, щеше да си разсееш мъглата поне малко, визирам суперактуалната ти тема от вчера. Сигурен съм че си ползвал "търсене" и не си намерил аПсолютно нищо във форума :mhihi . Сега пусни нова тема за подгрева на антифриза и ще ти препоръчам участници :smile !

По темата: моят генератор, както се оказа, няма променливотоков сигнал (като за оборотомер), отпада идеята ми да го ползвам.



Аре моля те без сарказъм , иска ми се това да е първия от многото авто и мото форуми , в който да не влизам "с рогата напред" и да "водя война". "Суперактуалната" ми тема , за мен си беше достатъчно актуална , свърши ми работа с два-три отговора и това е.
А по въпроса за подгрева на антифриза , ползвах търсачката и тя ме доведе до тук , само че тази тема се е изродила в спор на специалисти , които говорят за неща и с термини , които са много далеч от моята компетентност (за което нямам нищо против) и е далеч от заглавието на темата.
Подгрева ми е достатъчно ясен , днес си открих и моя на Голфа , купил съм си и още два фланеца със свещи от някакви френски коли , ще си ги монтирам на "газовите" коли и всичко е "цветя и рози".

Успех.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Съб 02 ное 2013 11:50


Изображение
Изображение
Вчера ми дойдоха платките, вече са наредени и правя лабораторни тестове, за сега всичко е по план :th_up !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта