Система за управление на подгрева на антифриза Antifreeze_Rev02
Системата е конструирана за дизелов автомобил марка Volkswagen, на който фабрично не са монтирани подгревни свещи. Но би могла да се ползва и на бензинов автомобил, а също и на други марка автомобили. Системата работи със стандартното двусекционно реле за подгрева. Управлява плавно мощността на подгревните свещи, като включва 1,2 или 3-те подгревни свещи, в зависимост от достигнатата температура на охладащата течност, а също и в зависимост от натоварването на генератора на автомобила.
Последователността на работа (алгоритъм) е следната:
След запалване на автомобила системата е неактивна 2 минути, време през което независимо от другите параметри, които се следят погрев няма. Целта е да се изчака първоначалното пиково възстановяване на заряда на акумулатора. След това в зависимост от температурата на антифриза и натоварването на генератора започва плавно покачване на мощността с превключване от 1 до 3 свещи.
Ако температурата е под 60°C, а отдаваната от генератора мощност е под 50% от максимално допустимата започва през 15s да се вдига мощността от 1 свещ до 3. Ако в даден момент се достигне 50% натоварване, процесът на увеличаване на мощността спира. Ако по някаква причина генераторът достигне натоварване 75% подгрева се прекратява, като автоматично се възстановява при разтоварване на генератора, пак с плавно превключване на свещите от 1 до 3.
Ако температурата достигне 60°C, системата оставя включена само една свещ, до достгане на 70-75 °C, при което подгрева се изключва.
При околна температура над 15°C системата не се активира.
Функции:
1. Слсдене на околната температура
2. Следене на температурата на охлаждащата течност
3. Следене на мощността, отдавана от генератора
4. Следене налягането на маслото
5. Плавно управление (стъпково) на мощността, чрез превключване от 1 до 3 свещи, в зависимост от температурата на антифриза и натоварването на генератора.
Блокировки, защити:
1. Системата не се задейства при околна температура над 15°C.
2. Не е възможно задействане на подгревна свещ при незапален автомобил- блокировка по 2 параметъра: подаден контакт и налягане на маслото
3. Системата не допуска претоварване на генератора
4. Следят се две нива на температурата – 60 и 75 градуса. При температура над 60 градуса се допуска включване само на 1 свещ (за предотвратяване на локално прегряване и кипене), а след достигане на 75°C подгрева се прекратява.



Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза



Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Здравейте, аз подгревни свещи за моят ASZ намерих тук http://axm-auto.com/index2.php?brand=17&model=201&modif=1167&cat=29&subcat=345 , а иначе мисля и при тези може да има http://www.elinexltd.eu/category/71/iskrovi-i-podgrevni-sveshti.html
Знам, че темата е за 1Z, а аз съм с ASZ, но може ли да ми кажете дали вашите свещи за залепени за куплунга? На моята нямат махане.. Някой май си е играл преди мен.. Или има някакъв пиниз при свалянето им?
Знам, че темата е за 1Z, а аз съм с ASZ, но може ли да ми кажете дали вашите свещи за залепени за куплунга? На моята нямат махане.. Някой май си е играл преди мен.. Или има някакъв пиниз при свалянето им?
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
А някой знае ли на каква околна температура се включват подгрева?Има ли опция да се корегира температурата на подгрева(да се пусне да грее на по-висока температура?
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Куплунга се дърпа здраво нагоре и леко можеш да го разместиш и на страни- доста яко са стегнати и излизат доста тегаво ! Едва ли някой е седнал да ги запоява. Трябва да са били счупени "щипките". А и запояването на тия сплави е трудна работа.
Дърпай смело нагоре ! Но хвани изолацията по към края близо до свещта -че на тоя студ се чупи изолацията.
Даже аз си правих "ласо" от ранжировъчна тел- слагам го около основата на изолацията до свещта и дърпам-излизаше една идея по лесно.
Тая сутрин-(-1) градус и ми направи впечатление че бързо ми се появи парното. Нали смених и трите свещи. Температурата на стрелка беше около 70 градуса. Сигурно термостата не е и отварял изобщо.
Мисля че от Вагкома се коригират тия работи. Питай в тия теми, че не помня какво беше.
Но едва ли като направиш по раннене подгрев ще подобриш парното. Виж термостата кога отваря !
Дърпай смело нагоре ! Но хвани изолацията по към края близо до свещта -че на тоя студ се чупи изолацията.
Даже аз си правих "ласо" от ранжировъчна тел- слагам го около основата на изолацията до свещта и дърпам-излизаше една идея по лесно.
Тая сутрин-(-1) градус и ми направи впечатление че бързо ми се появи парното. Нали смених и трите свещи. Температурата на стрелка беше около 70 градуса. Сигурно термостата не е и отварял изобщо.
Мисля че от Вагкома се коригират тия работи. Питай в тия теми, че не помня какво беше.
Но едва ли като направиш по раннене подгрев ще подобриш парното. Виж термостата кога отваря !
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
[quote="kossis"][/quote]
Мерси за съвета, ще пробвам да ги издърпам тези дни.
Иначе тази неделя смених термостата и антифриза - вече стигам 90 градуса, предишния явно беше забил и стигаше макс до 70-75.
Мерси за съвета, ще пробвам да ги издърпам тези дни.
Иначе тази неделя смених термостата и антифриза - вече стигам 90 градуса, предишния явно беше забил и стигаше макс до 70-75.
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Значи ако караш като мен по 5 км в центъра на София - до работа не гледай дали си стигнал 90 градуса. Важното е термостата да не отваря преди необходимата температура-87 мисля беше.
Какво ми направи впечатление тази сутрин при -2 градуса. Оставих колата да баца на место и зашпочнах откопаването- след 5-7 минути на место-вече всичко се беше размразило и просто доизрутих скрежта от стаклата която се беше разкиснала.
Парното го сложих да духа на средата !!!
Вътре показваше 70 градуса стрелката !!!
Тоест- трите свещи си грееха малкият кръг и вършеха това за което са ги сложили Швабите ! А термостата изобщо не се е и отварял !
После покарах и на Централна гара вече видях че е 90 градуса, но това защото карах в продължение на 20 минути заради всички тия които са тръгнали нанякъде с летни гуми и караха с 20 км !
Иначе изобщо нямаше да стигне до 90 градуса температурата- обикновено ги вземам за 7- до 14 минути тия 5 км !
Тая сутрин няма излизане от квартала- стоеше относително чисто, ама тия дето карат не знаят да карат в такива условия и в комбинация с летни гуми...........
Значи тия три свещи са напълно достатъчни !!!
В колата беше топло при тръгването, а при достигане на 90 градуса Аз бях прегрял и парното беше ток и започнах да го намалям.
Да ева тия Шваби правят коли да ги ..........
Какво ми направи впечатление тази сутрин при -2 градуса. Оставих колата да баца на место и зашпочнах откопаването- след 5-7 минути на место-вече всичко се беше размразило и просто доизрутих скрежта от стаклата която се беше разкиснала.
Парното го сложих да духа на средата !!!
Вътре показваше 70 градуса стрелката !!!
Тоест- трите свещи си грееха малкият кръг и вършеха това за което са ги сложили Швабите ! А термостата изобщо не се е и отварял !
После покарах и на Централна гара вече видях че е 90 градуса, но това защото карах в продължение на 20 минути заради всички тия които са тръгнали нанякъде с летни гуми и караха с 20 км !
Иначе изобщо нямаше да стигне до 90 градуса температурата- обикновено ги вземам за 7- до 14 минути тия 5 км !
Тая сутрин няма излизане от квартала- стоеше относително чисто, ама тия дето карат не знаят да карат в такива условия и в комбинация с летни гуми...........
Значи тия три свещи са напълно достатъчни !!!
В колата беше топло при тръгването, а при достигане на 90 градуса Аз бях прегрял и парното беше ток и започнах да го намалям.
Да ева тия Шваби правят коли да ги ..........

Последна промяна от kossis на Сря 27 ное 2013 14:32, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Да споделя малко пресен личен опит по темата.
Карам 1.9ТДИ,АФН от 4г.и съм изчел доста инфо за бавното загряване,високото КПД и т.н. на тези двигатели.
Та преди миналата зима реших да проверя въпросните 3 свещи и да сменя изгорелите и да мръзна по-малко в студовете.И се разочаровах-и трите здрави
.Канех се да сменям антифриза и имах някакви съмнения в термостата-горен маркуч топъл,но долния,който излиза от термостата-хладък(при 5-10км пробег).Преди 2 седмици свърших с процедурата-купих нов (Wahler-87гр.) и нов антифриз.Преди да започна процедурата-естествено теста с тенджерата
-започва да отваря на 87гр и напълно отворен-над 100гр.При изстиване пак така коректно затваря.
Тест на стария(оригиналния-щампи номер и т.н.) от любопитство.Мислех,че стои леко отворен,но нищо подобно-плътно затваря,но започва да отваря при 63-65гр.
Та сега малко за градусите(мисля знаете-не са това,което виждате
) с нов,проверен термостат и здрави свещи.След неколкократни опити градско-загрява осезаемо по-бързо от преди
.Долния маркуч-СТУДЕН,горния топъл,предния радиатор-студен
И тази неделя,сравнително топло,+5+7гр. и на магистралата- 30км,после 2км по третокласен път,стрелката на 90гр.Спирам и веднага меря:
-антифриза в казанчето:62,64гр.
-маслото в картера:80гр.
-долния маркуч-студен.
Та с изправен термостат и пуснато парно,при такива температури въобще не се стига до големия кръг на охладителната система .Термостата стои ЗАТВОРЕН.
Лятото ще видим

Карам 1.9ТДИ,АФН от 4г.и съм изчел доста инфо за бавното загряване,високото КПД и т.н. на тези двигатели.
Та преди миналата зима реших да проверя въпросните 3 свещи и да сменя изгорелите и да мръзна по-малко в студовете.И се разочаровах-и трите здрави


Тест на стария(оригиналния-щампи номер и т.н.) от любопитство.Мислех,че стои леко отворен,но нищо подобно-плътно затваря,но започва да отваря при 63-65гр.
Та сега малко за градусите(мисля знаете-не са това,което виждате



И тази неделя,сравнително топло,+5+7гр. и на магистралата- 30км,после 2км по третокласен път,стрелката на 90гр.Спирам и веднага меря:
-антифриза в казанчето:62,64гр.
-маслото в картера:80гр.
-долния маркуч-студен.
Та с изправен термостат и пуснато парно,при такива температури въобще не се стига до големия кръг на охладителната система .Термостата стои ЗАТВОРЕН.
Лятото ще видим

Последна промяна от gancho на Сря 27 ное 2013 14:34, променено общо 1 път.
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Лятото термостата отваря нормално и ако виско-перката е ок -90 градуса ти държи като закована и климатика работи. Но тая на климатика -ел перката също трябва да е ок-1,2 скорост да ги върти и радиаторите да са без прах и говна между тях ! Аз като отида на село- Мелио и маркуча в решетката !
Цело лято 90 градуса и 170 км по магистралата и пита за още по наклоните !
Верно е че стрелката на таблото се различава от показанията на ВАГА, но това е нормално- стрелковият има А/Ц-преобразуване на инфото и съответно неточни данни в определени диапазони ! Примерно от 70 до 90 Вага ще казва друго и тнт.
Важното е че стрелката ни дава макар и неточна -но някаква информация, която помага на водача до някаква степен.
Цело лято 90 градуса и 170 км по магистралата и пита за още по наклоните !

Верно е че стрелката на таблото се различава от показанията на ВАГА, но това е нормално- стрелковият има А/Ц-преобразуване на инфото и съответно неточни данни в определени диапазони ! Примерно от 70 до 90 Вага ще казва друго и тнт.
Важното е че стрелката ни дава макар и неточна -но някаква информация, която помага на водача до някаква степен.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
За лятото-досега не е минавало никога над 90гр., по табло.
Радиаторите са чисти,климатроника работи,ел.перката ги има и двете степени,виско перката върти,но дали е коректно-не мога да преценя.Факта,че не е вдигало над 90 при жега и пуснат компресор говори,че виското върши някаква работа.
Радиаторите са чисти,климатроника работи,ел.перката ги има и двете степени,виско перката върти,но дали е коректно-не мога да преценя.Факта,че не е вдигало над 90 при жега и пуснат компресор говори,че виското върши някаква работа.
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Малък ъпдейт и от мен :) Свещите наистина бяха лепени с някаква черна смес. Задната част на средната пластмаса, която влиза в свеща е счупена. Явно предишния собственик е решил да не го сменя, а да лепи здраво... Проверих свещите работят съпротивлението им беше между 1.3 и 1.6, което е според мен е ок. Сега въпроса ми е, аз като измеря на студена кола и контакт, тези черни "шапчици", които застават върху свещите и отчетат, че има ток по тях, дали наистина правят контакт със свеща? Точно защото средната е счупена ме съмнява, че не "ляга" както трябва на свеща.
За 5 километра колата стига до към 70 градуса. Иначе за 25-30 мин каране в центъра стигам 90.
ПС: Точно викам, ще си взема свещи на "Black Friday" цени :)) Но явно не е от тях.. Може и да си втълпявам, че има проблем. Просто до момента съм карал все бензинки и за това :)
За 5 километра колата стига до към 70 градуса. Иначе за 25-30 мин каране в центъра стигам 90.
ПС: Точно викам, ще си взема свещи на "Black Friday" цени :)) Но явно не е от тях.. Може и да си втълпявам, че има проблем. Просто до момента съм карал все бензинки и за това :)
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Колега не се разбира много какви са тия лепенета-кое е лепено и кое дали дава контакт ?
Само това дето е счупено мисля че се сещам какво е.
Значи ако искаш да разбереш дали дават контакти тия свещи и дали наистина работят-теста е един-най точен !!!
Единствено по точно е да ги отвиеш и провериш на Акуто ! Но пък тогава няма да разбереш имаш ли я тая верига между лулата и свещта !
Тоест при тоя тест -целиш два заека с един куршум !
Значи естествено ти трябват температури под нулата, мултицет мерещ до 20 ампера-електронен имам аз.
Разкъсваш веригата на една от свещите - единият електрод на свещта, а другият към лулата - мериш има ли консумация и има ли протичане на ток !!!
Тока при първоначално палене на свещта е около-10 ампера мисля, после пада надолу. Не помня точно-бях ги писал в друга тема !
В зависимост от вързването на електродите ще ти даде положителен или отрицателен ток-няма значение това, по важното е електродите да не ги опираш другаде освен там-с крокодилчета става екстра-щото тока е голям и е + -а !!!
Но старата свещ е стара -Аз смених и трите, а една беше гръмнала. Старите-по бавно греят, по малко се загряват, повече ток харчат !!! И незнаеш до кога ще работят !
Като мериш съпротивлението им , не можеш да хванеш дали свеща е пробила към корпуса и е капут или това е нейното вътрешно съпротивление- тоест тоя метод не е надежден ! Докато с меренето на ток това се вижда- ако арчи над 30 ампера- значи е пробила, ако не харчи ...........пак е за коша !
При мене тия старите при първоначален пуск отиваха на 14-15 ампера-щото са стари !
Само това дето е счупено мисля че се сещам какво е.
Значи ако искаш да разбереш дали дават контакти тия свещи и дали наистина работят-теста е един-най точен !!!
Единствено по точно е да ги отвиеш и провериш на Акуто ! Но пък тогава няма да разбереш имаш ли я тая верига между лулата и свещта !
Тоест при тоя тест -целиш два заека с един куршум !
Значи естествено ти трябват температури под нулата, мултицет мерещ до 20 ампера-електронен имам аз.
Разкъсваш веригата на една от свещите - единият електрод на свещта, а другият към лулата - мериш има ли консумация и има ли протичане на ток !!!
Тока при първоначално палене на свещта е около-10 ампера мисля, после пада надолу. Не помня точно-бях ги писал в друга тема !
В зависимост от вързването на електродите ще ти даде положителен или отрицателен ток-няма значение това, по важното е електродите да не ги опираш другаде освен там-с крокодилчета става екстра-щото тока е голям и е + -а !!!
Но старата свещ е стара -Аз смених и трите, а една беше гръмнала. Старите-по бавно греят, по малко се загряват, повече ток харчат !!! И незнаеш до кога ще работят !
Като мериш съпротивлението им , не можеш да хванеш дали свеща е пробила към корпуса и е капут или това е нейното вътрешно съпротивление- тоест тоя метод не е надежден ! Докато с меренето на ток това се вижда- ако арчи над 30 ампера- значи е пробила, ако не харчи ...........пак е за коша !
При мене тия старите при първоначален пуск отиваха на 14-15 ампера-щото са стари !
Последна промяна от kossis на Сря 02 юли 2014 9:13, променено общо 1 път.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Една свещ гълта към 15А ток който много слабо намалява в процес на работата и тъй като е във водна среда и реално е доста по студена от нормалното.Другите свещи за запалването гълтат по около 10-12А но бързо падат заради въздушната среда.Няма такова понятие стари нови и че едните гълтат повече ток
Свеща може да е дала на късо и бушона ще изгори,може да се загрява само върха заради вътрешно късо но това може да се види само с тест навън.Нз какви свещи купувате но съм изключително доволен от боша с колата дойдоха и вече 7ма година не са мръднали-тия на цилиндрите на антифриза нз какви са.Лошото е че цената е 


- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Прави ми впечатление , че при мен подгрева на антифриза на едната ми кола е със свещи , подобни ,каквито са на главата ( фасона е същия , но не са еднакви по размер) , имам и два фланеца с подгревни свещи купувани от колеги от форума ( с цел уж ина другите си ВАГ-коли да им направя , ама..дотам
) и те с такива , гледам обаче ,че има вариант да се сложат обикновени там ,като за Г2 свещи-подгревни за паленето , само тр се променят кабелните обувки .Идеята ми е ,че те са дооста по евтенки
и си струва като вариант, да се замислиш за такива.


Последна промяна от samo_pechka на Чет 06 фев 2014 21:14, променено общо 1 път.
- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател
joro09 написа:bigmiro написа:joro09 каза:
Мойта докато беше на автомат не претрисаше,преди няколко месеца беше прекодирана на ръчни скорости заради подгревните свещи на антифриза(като е на автомат свещите на антифриза не включват) и сега често започна да претриса по инерция точно в момента преди да спра.Също така мисля че претриса когато се спира по-плавно,при рязко по скоро не!
Сега разбрах защо моите свещи не включват!!!:
Ако разберете причината за неработещите свещи при кодировка на автомат споделете!
Някой може ли да каже дали това с кодировката дали ще е на ръчка или автомат играе роля за вкл. на свещите на антифриза?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта