1.9 1Z проблем със запалване - свещи, реле - ОК, не подгрява

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот fox_vt » Вто 17 мар 2009 19:14


Andonov написа:
daniel_falin написа:и аз не намирам тази кутийка :(


Нещо се разминахме.

Значи на едни модели кутийката с прозрачния капак е и за свещите.

Погледни точно под разширителния съд до акумулатора и ще я намериш. Тя е комбинирана.Под капачето има и пластина и обикновен предпазител.
На други модели е до Н75 ако е пасат.


определено се разминаваме май 8) чекай сега да питам 1Z-AHU не са ли почти същите при мен тази кутийка с капачето е за другите свещи там има само пластина 50А под капачето де :lol: ама май е най добре колега да проследиш от свещите каде отива кабела първо тряя ходи до един кръгъл конектор и от там накъде отива ако влиза у купето там е бушона ако не някъде при двг то




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот fox_vt » Вто 17 мар 2009 19:36


daniel_falin написа:и аз не намирам тази кутийка :(

запали ли веднъж после пали много лесно


даниел виж съвсем сериозно има ли луфт в зъбчатката на коляновия вал аз бях с същите симптоми демек едвам пали а като запали гася и после барут побарка ме напрао значи намираш си още един приятел с тебе колата трябва да е загряла трчбва ти една голяма отверка и гидоре с удължение даже две удължения първо навиваш волана мисля наляво докрай след тва твоят човек маха капачето над маховика то е гумено с халка няма как да не го видиш заклинвате с отверката маховика а ти хващаш с гидорето покрай гумата болта държащ зъбчатката не се сещам обаче колко беше той май 19 ма не сам сигурен и започваш да напъваш да въртиш (колата трябва да е на свободна) първо на едната страна после на другата ако мръдне болта без да мръдне маховика значи имаш проблем :? това е начина за проверка без да смъкваш ангренажа НО пак повтарям колата трябва да е загряла иначе болта даже и да има проблем няма да мръдне


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот daniel_falin » Вто 17 мар 2009 20:21


чакайте сега да се изясним защото всички се разминаваме :)
Андонов, мерси за илюстрацията, май в нея е ключа

та значи :Mr Green Fun има 2 кутийки с прозрачни капачета:

1. централно в горната част на моторния отсег, под кухината на двигателя за чистачките, тази казахме че е само за подгревните свещи на антифриза и тотално я изключихме.

2. в дясно под казанчето за антифриза е втората кутийка с прозрачно капаче, тя е доста голяма при г3, според етк тази кутийка регулира перката на радиатора при коли с климатик, това е единственото което пише
кутийката обаче има една букса с много на брой тъкни проводници, предполагам това е управлението на перката, а от предната част има 50А бушон (пластинка) и една груба букса с дебели кабели която има съмнение да е за подгревните свещи :)
просто от илюстрацията на Андонов в тази част на колата няма абсолютно нищо което дори поне малко да намирисва на това което търсим

може би е това, лошото е че при мен бушона (пластинката) е здрав и пак няма подгряване, сега ще премеря дали след като релето в бушониерата затвори веригата, дали плюса който пуска релето не идва тук на тази кутийка

явно при пасаторите е отделно изведен този бушон, а при г3 е комбиниран в един корпус заедно с управлението на перката на радиатора


fox_vt написа:даниел виж съвсем сериозно има ли луфт в зъбчатката на коляновия вал аз бях с същите симптоми демек едвам пали а като запали гася и после барут побарка ме напрао значи намираш си още един приятел с тебе колата трябва да е загряла трчбва ти една голяма отверка и гидоре с удължение даже две удължения първо навиваш волана мисля наляво докрай след тва твоят човек маха капачето над маховика то е гумено с халка няма как да не го видиш заклинвате с отверката маховика а ти хващаш с гидорето покрай гумата болта държащ зъбчатката не се сещам обаче колко беше той май 19 ма не сам сигурен и започваш да напъваш да въртиш (колата трябва да е на свободна) първо на едната страна после на другата ако мръдне болта без да мръдне маховика значи имаш проблем :? това е начина за проверка без да смъкваш ангренажа НО пак повтарям колата трябва да е загряла иначе болта даже и да има проблем няма да мръдне


изгубих те нещо, маховика не е ли между скоростите и двигателя? как да го заклиня? от там където описваш е демферната шайба и ремъците

бтв. докато не видя + на лулите на свещите друго няма смисъл да пробвам и опитвам, при мен точно това е проблема


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот fox_vt » Вто 17 мар 2009 23:05


относно маховика над него има дупка която е затапена с гумена тапа тя е когато се прави центровка да се гледа от там белега на маховика респ коляновия вал а се заклинва с голяма отверка която пъхваш в зъбите и държиш така да не се върти другото което е ако си запалил и веднага угасиш и пак пробваш и запалиш от раз как мислиш че е станало :012: не е защото двг е загрял или се е повишила компресията :deal и мога да ти предлойа нещо друго да решиш веднъж за винаги каде е проблема земаш си един по дебел кабел или няколко тънки но вързани паралелно и утре сабахлям дигаш капака и допираш + на акумулатора и общия кабел на свещите (само незнам ако ти е пластмасова шината каде ще го подадеш) броиш до 10 и палиш и после кажи ко е станало аа щях да забравя кабела към + ко фани с клещи или по дебели работни ръкавици че мой да ти допари :horror: и натискай яко


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот Andonov » Вто 17 мар 2009 23:11


fox_vt написа:относно маховика над него има дупка която е затапена с гумена тапа тя е когато се прави центровка да се гледа от там белега на маховика респ коляновия вал а се заклинва с голяма отверка която пъхваш в зъбите и държиш така да не се върти другото което е ако си запалил и веднага угасиш и пак пробваш и запалиш от раз как мислиш че е станало :012: не е защото двг е загрял или се е повишила компресията :deal и мога да ти предлойа нещо друго да решиш веднъж за винаги каде е проблема земаш си един по дебел кабел или няколко тънки но вързани паралелно и утре сабахлям дигаш капака и допираш + на акумулатора и общия кабел на свещите (само незнам ако ти е пластмасова шината каде ще го подадеш) броиш до 10 и палиш и после кажи ко е станало аа щях да забравя кабела към + ко фани с клещи или по дебели работни ръкавици че мой да ти допари :horror: и натискай яко


mhihi mhihi mhihi

Нямат общ кабел, а са две по две.

Ти май не си виждал дизел с директно впръскване??? :търсачкаа


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот daniel_falin » Вто 17 мар 2009 23:38


да, до лулите отиват 2 жици :) има ли причина да са 2 или просто за да не е един дебел кабел? за повишаване на квадратурата ?
в смисъл нали не се командват по различен начин по 2ки ?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот Andonov » Вто 17 мар 2009 23:41


Не. Просто Голямата букса до ГНП-то е направена с еднакво сечение на всички кабели а то не е достатъчно за 4 свещи.
За което са по два.


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот daniel_falin » Сря 18 мар 2009 9:51


аз се отказвам, тази битка е изгубена, след като реле 103 затвори веригата, този + не излиза никъде при мотора :(
ако някой знае къде точно трябва да излиза +са след релето или какво се случва след релето да пише


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот bobitur » Сря 18 мар 2009 10:25


daniel_falin написа:аз се отказвам, тази битка е изгубена, след като реле 103 затвори веригата, този + не излиза никъде при мотора :(
ако някой знае къде точно трябва да излиза +са след релето или какво се случва след релето да пише

И аз идвам в сектата без подгревни свещи. Релето е проверено от друг автомобил, пак 1Z, реле 103 е здраво мисля и че бушона го намерих къде се намира и той е здрав. Съмнявам се в тая кръгла кутия, букса(до температ. датчик) в която влиза от едната страна дебелите червени кабели и от другата страна излизат по-тънки за 4-те свещи.
Цяла зима си паля без подгрев - проверено и някой от колегите като пишат, че трябва колегата да си проверя центровката мога да им кажа, че проблема не е в центровката. Колата като веднъж разбие маслото, след първоначално стартиране и след като е изгасиш веднага след това пали от четвърт. Няма дизел където да съм карал и да не е така след като веднъж си запалил макар и трудно или без свещи . А като мени центровката няма ли да прави проблеми като е топла или в движение(намалена мощност, притрисания и др.)
П.П Искам да споделя, че датчик G72(темп. входящ колектор) ми дава нереални стойности някъде около 100 градуса и при изкарана букса пада до 97 градуса. След смяна с нов проблема пак си остана проблема със стойностите. Явно някъде замасява или е докоснат до някоя друга жица. И дали проблема със подгревните свещи има нещо общо с тоя датчик.

Последна промяна от bobitur на Сря 18 мар 2009 16:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот Andonov » Сря 18 мар 2009 10:45


bobitur написа:... и някой от колегите като пишат, че трябва колегата да си проверя центровката мога да им кажа, че проблема не е в центровката. Колата като веднъж разбие маслото, след първоначално стартиране и след като е изгасиш веднага след това пали от четвърт. Няма дизел където да съм карал и да не е така след като веднъж си запалил макар и трудно и без свещи . А като мени центровката няма ли да прави проблеми като е топла или в движение(намалена мощност притрисания и др.)


Ти хем не ги разбираш нещата, не си правиш и труда да прочетеш из форума, даваш крайни резултати и в следващия момент питаш за нещо, което категорично го отхвърли като проблем.
В последното ти изречение от цитата това др. е трудното първо палене.
Това са първите признаци за разбита зъбчатка. След това има МНОГО други неща и накрая "мотор шаден" :banghead:


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот daniel_falin » Сря 18 мар 2009 12:23


сектата без подгревни свещи mhihi mhihi

добре дошъл :drunk
ще си правим подгрева ръчно :drunk това реле 103 директно отива в моторния отсег, + от акумолатора до него, от него едно ключе на таблото и от релето директно на лулите на колата :drunk :drunk

тея нерви да ги бях изхабил другаде, барака с барака, ще и взема на края 2 литра бензин и ще запали много лесно, като факла ще гори цяла нощ


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот fox_vt » Сря 18 мар 2009 13:35


андонов знам че са два по два ама мойте са с пластмаса в смисъл шината а има и такива дето са с гайки завити та за тея говорех :bowdown както и да е даниел пробва ли с допълнителен кабел да видиш дали ще запали защото и аз съм на мнение както колегата андонов че проблема е в зъбчатката щот си патих от нея


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот fox_vt » Сря 18 мар 2009 13:40


Колата като веднъж разбие маслото, след първоначално стартиране и след като е изгасиш веднага след това пали от четвърт.[/quote]

колега тва масло да ней кат да си напрайш омлет :Mr Green Fun и разбито и не пак е с еднаква температура и от там еднакъв вискозитет mhihi


daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот daniel_falin » Сря 18 мар 2009 14:06


не вярвам никакви зъбчатки да са се развалили, колата е на 140 000
просто не подгрява, събота-неделя ще си направя подгряването ръчно и ще видя, ако пак трудно пали ще отида в бош за центровка, може да се е разтроила помпата от въздуха в горивото който я тормозеше няколко дни

и ще драсна

това че не вярвам въобще не пречи да проверя това със зъбчатката де, лесно изглежда
имам едно две питания за тази проверка, какво ще рече зъбчатка на коляновия вал ? този болт който трябва да въртя на демпферната шайба ли е ? и има ли опасност да развия нещи и да стане беля ?

поздрави

в този ред на мисли искам да попитам, има ли значение с какво гориво сме като ходим за центровка на помпата? защото аз карам със гориво от където ми падне, има ли вариант като се направи центровка примерно с гориво от лукойл и след това сипа на еко, колата пак да не работи/пали добре?


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със запалване на 1.9 1Z - свещи реле ОК, не подгрява

Мнениеот bobitur » Сря 18 мар 2009 15:55


Да, ама аре да не бъркаме нещата. Пали една сутрин без свещи(махни им кабелите) и след като стартираш ДВГ-то го загаси веднага и пак го запали пък да видим какъв ще е ефекта. Сигурно ще въртиш на стартер еднакво времево и двата пъти. Проблема не е във студено или топло палене, защо не може да се съгласите, че не отива ток по една или друга причина до подгревните свещи. Иначе като се даде директно "+" на свещите от акумулатора като е студена пали от четвърт (за това мисля, че няма проблем с въпросната зъбчатка и центровката е проверявана периодично и няма разминаване)
Успех на всички и да не забравят да пробват "въртенето на стартер без подгревни свещи". Пък може да установим, че ни се е разбила ролката и да направим малко оборот на местната Бакалия за части. И ако няма ролки може и яйца да купим и да замерим някой с тях. :063:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], georgi_1986, pe6o__, TheEx0rcist и 72 госта