Хайде и аз една дума за автоматика. Карам Б5.5 с типтроник и... на друга кола с ръчни повече няма да се кача

Особено новите автоматици са с цял компютър и определено може да се намери обща приказка м/у човек и машина. Това от сорта как ще изпредваря, как ще смени предавките... са обсолютно излишни. Едно време може да са били смотани и тромави автоматичните скоростни кутии, но вече не е така. Отделно че американците карат автоматик... от 100 години едва ли не, а за тях се говори, че са най-капризните потребители. За динамиката на автомобила не мога да кажа много, понеже съм с V6 TDi 4motion и 180 к.с. и просто има голям брой автомобили по пътищата ни който нямат и половината мощност, така че...
По въпроса с поддръжката: на 60 000 км по 500 кинта за филтър и масло, останалото... божа работа.
За разхода: определено е по-висок от автомобил със същите параметри, но с ръчни скорости, но все пак комфорта при каране е... особено с тези пикови часове и трафик.
morfei1 написа:За висене по сфетофари на D-иректна и аз съм съгласен. Не е ли добра практика да се минава на N-еутрална? Според някои така се скапвала кутията, аз лично невиждам какъв е проблема, даже си мисля, че на D-иректна се натоварва повече

.
Тук според мен проблема е, че при смяна от N на D или към R предполагам си усетил как става превключването и колата все едно притриса. Точно този вид преходни режими предполагам не се отразяват добре на кутията и затова при всяка една такава смяна се натоварва било то селектора или контролния блок с клапаните. Не съм детайлно запознат, но имам познати и то не един, които са споделяли с мен, че са си скапвали кутиите от точно такива изключвания по светофарите и затова и аз лично веднъж колата ми на D не я махам оттам стига да не ми се наложи, даже по нанадолнище не я изключвам.
п.с. Айде пак го обърнахме на чат и да си мериме кой колко знае! За тези който искат само да трупат мнения: под цял компютър имам предвид, че има отделен компютър за скоростната кутия, а не е в кутията на ЕКУ-то. А за коментара с DSG - колегата доколкото разбрах иска Б5 или Б5.5, а за тях не съм чувал да се предлагат с DSG. За най-тъпата нация... бил съм достатъчно време там и много добре ги знам колко са тъпи, колко други се правят на тъпи, но определено знаят как да се глезят. Пък и ми е много интересно защо новите S-класи и А8-ци и тем подобните автомобили от високия клас са масово с автоматични скоростни кутии. За смяната на маслото - офицялно не се сменя, но в аутодата за моя мотор BAU пише, че на 60 000 се сменя (по-точно пише check/top-up, което не е смяна, но схващате за какво става на въпрос).
Не искам никой да обиждам, но понякога всеки се изпуска и като се натрупат 10 такива простотии...
Peace!
