Дизел с автоматична скоростна кутия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 авг 2009 12:27


eddyman написа:Аз в този случай (когато съм под максимума) давам повече газ, колкото да ми смени предавката.

Е то тва ясно - ма ебати довода -свръхкосмическата рекламирана като адаптивна кутия дето била велика разработка на Порше - трябва аз да се саобразявам с нея ,а не тя с мене.Чесно казано аз извънградско никога не карам на автоматични а превключвам ръчно ,а в града от време ан време като ми писне от глупостите на компа пак давам на ръчни :lol:




Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот dancing_niki » Пон 10 авг 2009 12:42


Хайде и аз една дума за автоматика. Карам Б5.5 с типтроник и... на друга кола с ръчни повече няма да се кача ;) Особено новите автоматици са с цял компютър и определено може да се намери обща приказка м/у човек и машина. Това от сорта как ще изпредваря, как ще смени предавките... са обсолютно излишни. Едно време може да са били смотани и тромави автоматичните скоростни кутии, но вече не е така. Отделно че американците карат автоматик... от 100 години едва ли не, а за тях се говори, че са най-капризните потребители. За динамиката на автомобила не мога да кажа много, понеже съм с V6 TDi 4motion и 180 к.с. и просто има голям брой автомобили по пътищата ни който нямат и половината мощност, така че...
По въпроса с поддръжката: на 60 000 км по 500 кинта за филтър и масло, останалото... божа работа.
За разхода: определено е по-висок от автомобил със същите параметри, но с ръчни скорости, но все пак комфорта при каране е... особено с тези пикови часове и трафик.

morfei1 написа:За висене по сфетофари на D-иректна и аз съм съгласен. Не е ли добра практика да се минава на N-еутрална? Според някои така се скапвала кутията, аз лично невиждам какъв е проблема, даже си мисля, че на D-иректна се натоварва повече :roll: .


Тук според мен проблема е, че при смяна от N на D или към R предполагам си усетил как става превключването и колата все едно притриса. Точно този вид преходни режими предполагам не се отразяват добре на кутията и затова при всяка една такава смяна се натоварва било то селектора или контролния блок с клапаните. Не съм детайлно запознат, но имам познати и то не един, които са споделяли с мен, че са си скапвали кутиите от точно такива изключвания по светофарите и затова и аз лично веднъж колата ми на D не я махам оттам стига да не ми се наложи, даже по нанадолнище не я изключвам.


п.с. Айде пак го обърнахме на чат и да си мериме кой колко знае! За тези който искат само да трупат мнения: под цял компютър имам предвид, че има отделен компютър за скоростната кутия, а не е в кутията на ЕКУ-то. А за коментара с DSG - колегата доколкото разбрах иска Б5 или Б5.5, а за тях не съм чувал да се предлагат с DSG. За най-тъпата нация... бил съм достатъчно време там и много добре ги знам колко са тъпи, колко други се правят на тъпи, но определено знаят как да се глезят. Пък и ми е много интересно защо новите S-класи и А8-ци и тем подобните автомобили от високия клас са масово с автоматични скоростни кутии. За смяната на маслото - офицялно не се сменя, но в аутодата за моя мотор BAU пише, че на 60 000 се сменя (по-точно пише check/top-up, което не е смяна, но схващате за какво става на въпрос).

Не искам никой да обиждам, но понякога всеки се изпуска и като се натрупат 10 такива простотии...

Peace! :drunk

Последна промяна от dancing_niki на Пон 10 авг 2009 14:28, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Andonov » Пон 10 авг 2009 13:07


dancing_niki написа:Хайде и аз една дума за автоматика. Карам Б5.5 с типтроник и... на друга кола с ръчни повече няма да се кача ;) Особено новите автоматици са с цял компютър и определено може да се намери обща приказка м/у човек и машина. .


То с половин няма колега.

Покарай кола с DSG и тогава ще разбереш че типтроника не става за нищо.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 авг 2009 13:44


Andonov написа:Покарай кола с DSG и тогава ще разбереш че типтроника не става за нищо.

:да: :lol:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 авг 2009 13:50


dancing_niki написа:Отделно че американците карат автоматик... от 100 години едва ли не, а за тях се говори, че са най-капризните потребители. .

Също така са наи-известни като наи - тъпата нация от цивлизования свят :lol: Карат автоматици от 40 години - и то от въпросните тромави и за нищо не ставащи - така че не са никъв критерии.Освен това Ауто дата казва смяна на масло на 120 000 км.При превключване от неутрална...... не трябва да ти придърпва/поне при мен не го рпави/.Единствено придърпва при паркиране на наклон ако не дръпна ръчната/това също се води щадящо кутията деиствие/.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот VWGT » Пон 10 авг 2009 15:06


Rabbit_TDI написа:При превключване от неутрална...... не трябва да ти придърпва/поне при мен не го рпави/

това се отнася за от място предполагам (защото имам колеги, които пускат автоматици по инерция - N в движение, което незнам колко е редно)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 авг 2009 15:09


VWGT написа:
Rabbit_TDI написа:При превключване от неутрална...... не трябва да ти придърпва/поне при мен не го рпави/

това се отнася за от място предполагам (защото имам колеги, които пускат автоматици по инерция - N в движение, което незнам колко е редно)

В движение не съм го пробвал щото е безмилено - това означава че колата гори на празен ход ,а иначе не гори нищо щото е на ППХ.


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот ittso » Пон 10 авг 2009 22:46


Andonov написа:...Покарай кола с DSG и тогава ще разбереш че типтроника не става за нищо.

Е, така погледнато ще си позволя да те перифразирам.
Покарай кола с Мултитроник или друга безстепенна кутия и тогава ще разбереш че DSG не става за нищо. :lol:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот morfei1 » Пон 10 авг 2009 23:15


Аз защо си мисля, че мултитроника нито е по-ново от DSG, нито по-добро от него. Главно го монтират на Аудита с предно и е проблемно като цяло..... :roll:


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Вто 11 авг 2009 6:50


Adnan написа:....
След източване на маслото от скоростната кутия се вкарва горелка през пропката и се изгаря всичко останало количесто АТФ. След което се долива новото. Това са ми го правили преди 4 години....
:screwy :screwy :screwy
Ако отвориш една автоматична скоростна кутия (особенно типтроник) НИКОГА, ама НИКОГА няма да вкараш горелка вътре mhihi
Да не говорим , че VW обичат да правят окабеляването вътре от лентов кабел.(представлява пластмасово фолио върху което има нанесени медни пътечки). Бубините на хидроразпределителят който седи точно над пробката също са навити върху пластмаса. За това, че вътре има една шепа О-пръстенчета трябва ли да споменавам?!!
Точенето на масло от пробката без отварянето на картера за смяна на филтър е направо безсмислено !
И защо си помисли дори , че ще изгориш маслото което не е изтекло ? :063:
Поне 2 литра масло остават в турбината и около 1,5 л. в деференциала.
А за образувалите се сажди при това безкислородно горене , въообще не ми се мисли death .
Абе с 2 думи... Поста ти е направо бисер mhihi

Аааа, и още нещо , маслената помпа се върти от входящият вал на кутията.Само едно време старите мерцедеси (джуганите) имаха дублирана маслена помпа от полуоските. затова НИКОГА не теглете автоматик на въже при изгасен мотор. До колко помпата смогва да осигурява необходимото масло при движение на N и двигател на тихи обороти мога само да гъдая. Аз лично не бих рискувал.

ПП: Що се отнася до тип кутия , карал съм (на познати разбира се ) Типтроник, Мултитроник, DSG, но най-очарован останах от Selespeed-а на Alfa :oops:
Това е изцяло механична (тя си е същата - механичната) скоростна кутия , с монтирано отгоре (на мястото на жилата от скоростният лост) хидро-електронно управление. :да:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Andonov » Вто 11 авг 2009 7:16


ittso написа:
Andonov написа:...Покарай кола с DSG и тогава ще разбереш че типтроника не става за нищо.

Е, така погледнато ще си позволя да те перифразирам.
Покарай кола с Мултитроник или друга безстепенна кутия и тогава ще разбереш че DSG не става за нищо. :lol:


С това не мога да се съглася. И такава карам - последният модел мултитроник на ауди.

Бих си позволил да кажа, че е по скоро за пенсионери, защото не се усеща ускорението а при натиснат кикдаун оборотите заковават на 4000 и така от около 120км/ч до 230км/ч не мърдат - все едно караш скутер(малките мотопеди). Кутията е на същият принцип.
DSG-то за сега си остава и най-бързата кутия от към превключване - 0.1 сек пред ръчката.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re:

Мнениеот Adnan » Вто 11 авг 2009 7:59


Dobromirski написа:Да не говорим , че VW обичат да правят окабеляването вътре от лентов кабел.(представлява пластмасово фолио върху което има нанесени медни пътечки). Бубините на хидроразпределителят който седи точно над пробката също са навити върху пластмаса. За това, че вътре има една шепа О-пръстенчета трябва ли да споменавам?!!
Точенето на масло от пробката без отварянето на картера за смяна на филтър е направо безсмислено !
И защо си помисли дори , че ще изгориш маслото което не е изтекло ?

1. Никъде не съм писал, че съм го правил на ФВ или на типроник. Споменах това което извършиха в сервиза пред мен който не се намира в БГ.
2. Колата беше хюндай елантра 2000 г.
3. Горенето стана след като източиха малото от кутията и отвориха отвора за наливане.
4. Ако съм дал грешен съвет на някой моля за извинение.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 11 авг 2009 8:10


DSG е подобна на Selespeed-a на Алфа само ,че с два съединтеля.Multitronic макар и пос тара би трябвало да е наи комфортна/не съм карал макар че мис е иска/ - тва че има тхенически проблеми с поддръжката и не е препоръчителна за копуване е друга тема.


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот ittso » Вто 11 авг 2009 19:51


Andonov написа:С това не мога да се съглася. И такава карам - последният модел мултитроник на ауди.

Бих си позволил да кажа, че е по скоро за пенсионери, защото не се усеща ускорението а при натиснат кикдаун оборотите заковават на 4000 и така от около 120км/ч до 230км/ч не мърдат - все едно караш скутер(малките мотопеди). Кутията е на същият принцип.
DSG-то за сега си остава и най-бързата кутия от към превключване - 0.1 сек пред ръчката.

Точно в това е разликата. DSG включва бързо, а мултитроника не превключва. Точно заради липсата на превключване, е скоростната кутия с най-голям комфорт, според мен.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот morfei1 » Сря 12 авг 2009 1:27


DSG-то си си е DSG, кавото и да са си говориме. Автоматик от последно поколение.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MapTo_D и 58 госта