:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот nasko1978 » Вто 04 мар 2014 22:34


Да ,там трябва да си е!
При теб е по-различно,вече си го разбрал. :th_up




Потребителски аватар
qoce
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 21:51
Автомобил: VW Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот qoce » Пет 18 апр 2014 10:36


Колеги,ако се съединят 2-та маркуча със щуцер и се остави така,ако се кара без това клапанче има ли проблем нещо за турбото и трябва ли да се прави диагностика ?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот nasko1978 » Пет 18 апр 2014 17:34


Няма проблем да се кара и без него! :th_up


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот rufkata » Пет 18 апр 2014 18:54


На ASV мотор на Ibiza има ли го, не ми се ходи до колата, че вали :mrgreen

Дъждът спря и ето снимки, тук се намира въпросният клапан на Seat Ibiza 1.9 TDI ASV 2001г.

PB111874.JPG


PB111875.JPG


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот nebeto » Пет 25 апр 2014 18:26


и каква работа върши клапанчето,че прочетох цялата тема и не намерих отговора.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот samo_pechka » Пет 25 апр 2014 19:20


Да не се връща вакуум по трасето . Да е константна величина ( да няма колебания ) вакуума в резервоарчето ( сферата ) . Примерна ситуация : при неколкократно натискане на спирачки , се получава така ,че вакуум помпата не смогва за момент да направи нужното налягане ( всъщност, обратно е - вакуум ) и за да не "избяга " вакуума нужен на актуатора , се слага въпросното клапанче и този вакуумен резервоар - сфера .


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот nebeto » Пет 25 апр 2014 23:37


благодаря за изчерпателния и технически отговор. :beer


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот novatora » Съб 26 апр 2014 11:06


След смяната на това клапанче и абсолютно всички вакумни маркучи, колата стана друга. Върви много по леко и реагира на момента с подаването на газта. Все едно се отпуши.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот lz2aii » Съб 26 апр 2014 11:40


Кога прави ремонта и колко ти излезе смяната на вакуумните маркучета?


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот novatora » Съб 26 апр 2014 12:44


Процедурата е правена преди 2 месеца. Клапанчето е от ауто+ 36 лева с поръчка от немско за 10 дни че исках да си е оригиналното. Новото също дойде с фабричния номер и знаците vw, audi. За маркучите съм използвал 2 размера. Повечето вакуми са 3.2мм и някъде към 2 метра трябват. Този от актуатора го дават 5мм но аз му набих 4мм за да е по стегнато и стана идеално. След това ти трябва преходник от 5мм към 3.2 и си готов. Малко зор видях с подмяната на маркучите на вакумния резервоар, че е мн. тясно и няма видимост. След манипулациите неможах да си позная колата. Сега летя. Като пари 36лв клапанчето, 12лв 2метра маркуч 3.2мм и 2лв 40см 4мм маркуч. 50 лева но не съжалявам от кефа който е сега.


Потребителски аватар
qoce
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 21:51
Автомобил: VW Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот qoce » Нед 21 дек 2014 12:25


Да възобновя малко темата да питам,проблем ли е за мотора ако премахна този клапан бяло-черния и свържа маркуча без щуцер и т.н. да съединявам и направо да го пъхна в белия щуцер,ще има ли проблем ако карам така ? ето и снимка
Изображение


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот Stivi » Нед 21 дек 2014 12:38


Махай спокойно,нищо няма да и стане на колата-доказано в пробег от 80 000км :)


Потребителски аватар
qoce
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 21:51
Автомобил: VW Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот qoce » Нед 21 дек 2014 12:45


Добре колега,но не се ли скъсява вакума така в смисъл по малко вакум така като премахна тая снадка по 10см.А да те питам другия маркуч да го затапя ли от ЕГР-а 5мм където е където излиза от гъбката ?


SEVDO1
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 13 ное 2020 20:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот SEVDO1 » Сря 14 юли 2021 21:45


Здравейте, събуждам темата, за да не отварям нова. Залепих въпросния щуцер на вакуум помпата (щото немах спирачки) и колата започна да забива муцуна в баира, на 5 - а, при 100 км/ч, а преди това си го качваше този баир със 130...Диагностиката показа пренадуване. Дайте насоки, моля ви?

пассат 5.5 tdi, AVB, 101 HP


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот cecoa1 » Сря 14 юли 2021 23:22


На предната страница има някъде схемата на вакуумите и клапанчетата. В твоя случай, нещо си прецакал вакуума към клапан N75, той отговаря за геометрията на турбото.
Съществува малка вероятност, точно сега и самия клапан да е сдал багажа, или геометрията на турбото да е запекла. Не са космически технологии, четеш как работи системата, и правиш подходящи проверки. Ако не искаш или не можеш, ходиш на майстор, който знае и може.
Действието на тая система може да се провери и с активиране през диагностична апаратура, примерно с VCDS. Но може и на ръка да се види лоста на геометрията дали движи. Има редки случаи, когато всичко отвън по системата движи, но вътре турбото геометрията не движи(разкача се).
Почни от лесното с вакуумите, те са и най-вероятни.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: daimen и 65 госта