Колеги,ако се съединят 2-та маркуча със щуцер и се остави така,ако се кара без това клапанче има ли проблем нещо за турбото и трябва ли да се прави диагностика ?
Да не се връща вакуум по трасето . Да е константна величина ( да няма колебания ) вакуума в резервоарчето ( сферата ) . Примерна ситуация : при неколкократно натискане на спирачки , се получава така ,че вакуум помпата не смогва за момент да направи нужното налягане ( всъщност, обратно е - вакуум ) и за да не "избяга " вакуума нужен на актуатора , се слага въпросното клапанче и този вакуумен резервоар - сфера .
След смяната на това клапанче и абсолютно всички вакумни маркучи, колата стана друга. Върви много по леко и реагира на момента с подаването на газта. Все едно се отпуши.
Процедурата е правена преди 2 месеца. Клапанчето е от ауто+ 36 лева с поръчка от немско за 10 дни че исках да си е оригиналното. Новото също дойде с фабричния номер и знаците vw, audi. За маркучите съм използвал 2 размера. Повечето вакуми са 3.2мм и някъде към 2 метра трябват. Този от актуатора го дават 5мм но аз му набих 4мм за да е по стегнато и стана идеално. След това ти трябва преходник от 5мм към 3.2 и си готов. Малко зор видях с подмяната на маркучите на вакумния резервоар, че е мн. тясно и няма видимост. След манипулациите неможах да си позная колата. Сега летя. Като пари 36лв клапанчето, 12лв 2метра маркуч 3.2мм и 2лв 40см 4мм маркуч. 50 лева но не съжалявам от кефа който е сега.
Да възобновя малко темата да питам,проблем ли е за мотора ако премахна този клапан бяло-черния и свържа маркуча без щуцер и т.н. да съединявам и направо да го пъхна в белия щуцер,ще има ли проблем ако карам така ? ето и снимка
Добре колега,но не се ли скъсява вакума така в смисъл по малко вакум така като премахна тая снадка по 10см.А да те питам другия маркуч да го затапя ли от ЕГР-а 5мм където е където излиза от гъбката ?
Здравейте, събуждам темата, за да не отварям нова. Залепих въпросния щуцер на вакуум помпата (щото немах спирачки) и колата започна да забива муцуна в баира, на 5 - а, при 100 км/ч, а преди това си го качваше този баир със 130...Диагностиката показа пренадуване. Дайте насоки, моля ви?
На предната страница има някъде схемата на вакуумите и клапанчетата. В твоя случай, нещо си прецакал вакуума към клапан N75, той отговаря за геометрията на турбото. Съществува малка вероятност, точно сега и самия клапан да е сдал багажа, или геометрията на турбото да е запекла. Не са космически технологии, четеш как работи системата, и правиш подходящи проверки. Ако не искаш или не можеш, ходиш на майстор, който знае и може. Действието на тая система може да се провери и с активиране през диагностична апаратура, примерно с VCDS. Но може и на ръка да се види лоста на геометрията дали движи. Има редки случаи, когато всичко отвън по системата движи, но вътре турбото геометрията не движи(разкача се). Почни от лесното с вакуумите, те са и най-вероятни.