Гледам че сте разговорили за wastegate-ове.....
Това устройство пази турбото да не гръмне, като на определено налягане на изгорели газове се отваря за да изпусне налягане и да забави въртенето на турбото......на вашите турбовци не може да се регулира защото wastegate е интегриран в турбината, ако са две отделни тогава ДА.... но за целта трябва друго турбо и отделно wastegate, имайте предвид че ако дигнете границата на wastegate-а да освобождава на по високо налягане има вероятност да вкарате турбото в overdrive, скоростта на оста се вдига многократно, температурата също, но не получавате никаква мощност само трошите всичко.....
Замислете се за испускателната система след турбото, ако я подобрите малко ще разкарва по добре газове и ще има по силен поток=> по добро въртене.... внимавайте с тръбите от търбо-интеркулер-двигател да могат да издържат на налягане да не угаснете някъде..... за 1 бар налягане все още мисля как бихте могли да го направите, но не мога да го измисля за сега
1,6 тд интеркулер
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Да, следващото нещо, което мисля да направя е да сменя изпускателната система. Ако се съди по това, което пишат във форума, това е едно от най-важните неща.. Там слагат 2.5" тръби. Също и спортен филтър. Всичко това би трябвало да намали лаг-а според мен. Специално на моя двигател (1V) доколкото разбрах турбината е по-малка, което означава още по-малък лаг. Тъй като все пак карам дизел, и общо взето рядко вдигам над 3000 оборота, и почти никога над 3500, това е добре дошло за мен, защото със стандартното турбо от обикновенните ТД-та пълния бууст идва след 3000 - 3200 об/мин., а при мен след като сменя изпускателната система би трябвало да идва малко над 2000 об/мин. Това означава, че до 3000-3200 об/мин (до колкото аз карам всъщност), двигателя с по-малката турбина би трябвало да разполага с повече мощност и въртящ момент, отколкото обикновенното ТД, дори и с интеркулер. Над тези обороти вече нещата са други, заради по-голямата турбина, но... там вече не ме интересува 

-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Имам схеми от Т3 на горе, но по принцип, ако вкараш турбото да работи в крайна дясна среда на графиката като му се вдигне налягането спрямо дебита ще го потрошиш..... мога да ти дам формули как да си смяташ налягането и нуждите на двигателя, но ще трябва да я качиш на дино за да разбереш някои данни......
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
ACCELERATOR написа:Да, следващото нещо, което мисля да направя е да сменя изпускателната система. Ако се съди по това, което пишат във форума, това е едно от най-важните неща.. Там слагат 2.5" тръби. Също и спортен филтър. Всичко това би трябвало да намали лаг-а според мен. Специално на моя двигател (1V) доколкото разбрах турбината е по-малка, което означава още по-малък лаг. Тъй като все пак карам дизел, и общо взето рядко вдигам над 3000 оборота, и почти никога над 3500, това е добре дошло за мен, защото със стандартното турбо от обикновенните ТД-та пълния бууст идва след 3000 - 3200 об/мин., а при мен след като сменя изпускателната система би трябвало да идва малко над 2000 об/мин. Това означава, че до 3000-3200 об/мин (до колкото аз карам всъщност), двигателя с по-малката турбина би трябвало да разполага с повече мощност и въртящ момент, отколкото обикновенното ТД, дори и с интеркулер. Над тези обороти вече нещата са други, заради по-голямата турбина, но... там вече не ме интересува
По-малък двигател, по-ниски обороти=> по-малко турбо....развърта се по бързо, но има по-малък дебит, като смениш изпускателната ще намалиш лаг-а още и ще върви наистина малко по добре, но дефакто не вдигаш мощност просто му правиш по лесно да стиген оптималната си мощност по бързо.... имайки предвид обортоите за които говориш, за повече мощност ще трябват повече обороти, защото имаш по горещи изгорели газове, които се движат по-бързо и въртят турбината по-вече.... значи мисля че 1.6 кара с ККК турбовци, а на 1.9 се слага Garett..... имам малко схеми но незнам кои точно са ви моделите..... щото на един модел има цифра перки за турбината и за компресора....

-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
като гледам Etos-a и на 1.9 и на 1.6 се слагат съответно KKK и Garrett.Моя съквартирант има Пасат 1.9ТД с ККК, а аз(Венто) и брат ми(Пасат) пак с 1.9ТД сме с Garrett.
Имам познат с голф 1 GTD с турбо Garrett.
Интересното е 4е при 1.6 и ККК и Garrett турботата имат допълнително водно охлаждане.Докато при 1.9 AAZ нямат водно - само с масло се охлаждат.
Интересното е също че 1.6Д атмосферка е 54 к.с., с турбо става цели 70 т.е. 16 к.с. отгоре.А с интеркулер версията е 80.
Докато шибания 1.9 N/A e 68 мисля , а с турбо 75 - някакви си 7 к.с, които според мен са малко имайки предвид че цяла турбина се слага ебати.Въртящия момент се вдига от 130 мисля на 142Нм.Ама по-скоро си мисля тази турбина са я сложили за да покрият някакви еконорми тогава.
Доколкото знам с турбото се намаляват вредните газове, ама как хи4 не знам.
Имам познат с голф 1 GTD с турбо Garrett.
Интересното е 4е при 1.6 и ККК и Garrett турботата имат допълнително водно охлаждане.Докато при 1.9 AAZ нямат водно - само с масло се охлаждат.
Интересното е също че 1.6Д атмосферка е 54 к.с., с турбо става цели 70 т.е. 16 к.с. отгоре.А с интеркулер версията е 80.
Докато шибания 1.9 N/A e 68 мисля , а с турбо 75 - някакви си 7 к.с, които според мен са малко имайки предвид че цяла турбина се слага ебати.Въртящия момент се вдига от 130 мисля на 142Нм.Ама по-скоро си мисля тази турбина са я сложили за да покрият някакви еконорми тогава.
Доколкото знам с турбото се намаляват вредните газове, ама как хи4 не знам.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Моя мисля че е ККК 03, ако не се лъжа..
Тук има интересни неща за 1.6 дизели
Тук има интересни неща за 1.6 дизели
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
на 1.6 - ККК 03-2072
макс налягане 0.72 бара със около 0.09 кибични метра/ минута въздух..... макс ефикатсност на турбо - 70%; обороти на ос при макс ефикасност 131 400 !!!! Коефициент на налягане при макс ефикасност около 1.86....
Мога да ти дам формулите, но са ми във империал мерни единици (паундове, либри, пси......) малко е сложно, но накратко.... турбото има дадени величини, но при влиание на темп на въздух, темп на изгорели газове, атмос налягане, загуба на налягане от интеркулер и филтър дава други показатели които после се смятат с 2 други формули за да получиш вече коректния дебит.... но на кратко тебе те интересува колко въздух и каква е ефикасността на компресора, турбината я зарежи ...
Ето и малко инфо за Garrett GT20, която е мисля по нов вариант на Т2 и се препоръчва на двигатели от 1.4 до 2.0 литра....
Компресор: диаметър 56мм, коефициент на площ на компресорна перка 55
Турбина: диаметър 47мм, коефициент на площ на турбинната перка 72 със интегриран wastegate
Ефикасност на компресор 79% при дебит около 18 паунда / минута и коефициент на налягане около 1.76.....на 72% има дебит от около 26-27 паунда/минута при коефициент около 1.83....
П.П---- 1 паунд =0.4535924 кг;
Коефициент на налягане= абсолютно налягане на изхода на компресора разделено на налягането влизащо в двигателя....(използва се атмос налягане при морето + загуби на налягане от филтър и интеркулер)
ето и графиките на работа на ККК 03 и Gt20:

макс налягане 0.72 бара със около 0.09 кибични метра/ минута въздух..... макс ефикатсност на турбо - 70%; обороти на ос при макс ефикасност 131 400 !!!! Коефициент на налягане при макс ефикасност около 1.86....
Мога да ти дам формулите, но са ми във империал мерни единици (паундове, либри, пси......) малко е сложно, но накратко.... турбото има дадени величини, но при влиание на темп на въздух, темп на изгорели газове, атмос налягане, загуба на налягане от интеркулер и филтър дава други показатели които после се смятат с 2 други формули за да получиш вече коректния дебит.... но на кратко тебе те интересува колко въздух и каква е ефикасността на компресора, турбината я зарежи ...

Ето и малко инфо за Garrett GT20, която е мисля по нов вариант на Т2 и се препоръчва на двигатели от 1.4 до 2.0 литра....
Компресор: диаметър 56мм, коефициент на площ на компресорна перка 55
Турбина: диаметър 47мм, коефициент на площ на турбинната перка 72 със интегриран wastegate
Ефикасност на компресор 79% при дебит около 18 паунда / минута и коефициент на налягане около 1.76.....на 72% има дебит от около 26-27 паунда/минута при коефициент около 1.83....
П.П---- 1 паунд =0.4535924 кг;
Коефициент на налягане= абсолютно налягане на изхода на компресора разделено на налягането влизащо в двигателя....(използва се атмос налягане при морето + загуби на налягане от филтър и интеркулер)
ето и графиките на работа на ККК 03 и Gt20:


- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Аз.. да си призная, тези графики нищо не ми говорят
Но.. 131 400 оборота
: WOW!
М/у другото, забелязах нещо интересно, след като сложих интеркулера. Преди слагането, преди да загрее колата, вървеше повече и имаше повече мощност. Обеснявам си го с по-студения въздух, който влиза в двигателя, защото турбото все още не се е награло.
След слагането на интеркулера пък е точно обратното: докато ДВГ не влезе в нормални температурни режими, колата е някак спъната, а след това се усеща направо "прилив на енергия"
. Това го забелязах още като не беше регулирана помпата, само беше поставен интеркулера, но помислих, че ми се е сторило, и че след регулирането ще се оправи. Но сега, след като съм я покарал вече седмица така, съм вече сигурен, че след като загрее, колата върви повече.
Някой може ли да ми обесни защо се получава така? Аз и без това докато не загрее я карам много внимателно, но все пак ми е любопитно..

Но.. 131 400 оборота

М/у другото, забелязах нещо интересно, след като сложих интеркулера. Преди слагането, преди да загрее колата, вървеше повече и имаше повече мощност. Обеснявам си го с по-студения въздух, който влиза в двигателя, защото турбото все още не се е награло.
След слагането на интеркулера пък е точно обратното: докато ДВГ не влезе в нормални температурни режими, колата е някак спъната, а след това се усеща направо "прилив на енергия"

Някой може ли да ми обесни защо се получава така? Аз и без това докато не загрее я карам много внимателно, но все пак ми е любопитно..
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Мислих по въпроса със студения двигател.... според мен е нормално сега така, след като двигателя ти е студен, темп на газовете е малко по ниска и турбото ти още не може да се развърти идеално....
ВАЖНО Е: усеща ли се срив в режима на работа на турбото(тресене, непостоянна мощност и тн) защото тва занчи че си в или в ляво или в дясно на графиката.... и в двата случая не добре след продължителна работа следва повреда на лагер на оста или запичане на оста и ремонт....
Също сега в какви оборти си осещаш мощността на колата или като загрее на какви обороти идва тягата......
ВАЖНО Е: усеща ли се срив в режима на работа на турбото(тресене, непостоянна мощност и тн) защото тва занчи че си в или в ляво или в дясно на графиката.... и в двата случая не добре след продължителна работа следва повреда на лагер на оста или запичане на оста и ремонт....
Също сега в какви оборти си осещаш мощността на колата или като загрее на какви обороти идва тягата......
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Усеща се повече ряз при подаване на газ, особено при движение примерно на 5-а предавка със 60. Явно въртящия момент е повече, защото след околовръстното към Симеоново се качвам на 5-а вече без проблеми, поема си над 70км/ч и даже ускорява, а преди под 80км/ч ако включа пета нямаше мощност да задържи скоростта.
След като загрее двигателя, мощността си идва много равномерно, не се усеща лаг. Когато е студена обаче, преди да регулирам помпата, имах чувството, че като подам пълна газ, и над 2500 оборота примерно заглъхва. Сега това почти не се усеща.
Според мен ефекта може би се получава от липсата на LDA на помпата, и може би когато е студена, турбото е още студено, влиза по-охладен въздух и от една страна двигателят до определени обороти ускорява по-добре, но оттам нататък помпата не доставя достатъчно гориво, защото не е свързана чрез LDA с турбото, а от друга - тъй като двигателя е още студен може би изгарянето не е толкова пълно. Това сигурно може да се обясни с тези криви, които си постнал, предполагам, че при студен и топъл двигател те се изместват, и ако моята помпа е регулирана за топъл двигател, когато е студен тя не може да реагира, и да подаде повече гориво, и се получава такъв спад в мощността над определени обороти, и аз го усещам като заглъхване.
След като загрее двигателя, мощността си идва много равномерно, не се усеща лаг. Когато е студена обаче, преди да регулирам помпата, имах чувството, че като подам пълна газ, и над 2500 оборота примерно заглъхва. Сега това почти не се усеща.
Според мен ефекта може би се получава от липсата на LDA на помпата, и може би когато е студена, турбото е още студено, влиза по-охладен въздух и от една страна двигателят до определени обороти ускорява по-добре, но оттам нататък помпата не доставя достатъчно гориво, защото не е свързана чрез LDA с турбото, а от друга - тъй като двигателя е още студен може би изгарянето не е толкова пълно. Това сигурно може да се обясни с тези криви, които си постнал, предполагам, че при студен и топъл двигател те се изместват, и ако моята помпа е регулирана за топъл двигател, когато е студен тя не може да реагира, и да подаде повече гориво, и се получава такъв спад в мощността над определени обороти, и аз го усещам като заглъхване.
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Тези криви показват какъв е дебита на компресора.....има и такива за турбината, но там се изчислява темп на изгорели газове и експанзия.....от там се мери налягането на турбината после на компресора и накрая правиш коефициента дето съм посочил..... само че ако вземеш формулите да търсиш ще видиш че температурата на въздуха и всичко по трасето на турбото е от значение..... но по това което казваш съдя че режима е в норма и най важното е че се усеща подобрение=> има полза от всичко което е направено
безаварийно каране
безаварийно каране

- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта