Спада температурата при спускане на скорост!?!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот Andonov » Пон 20 дек 2010 20:21


:да:

И ако не стига или пада под 90 стрелката си е засмяна термостата.




bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот bnick » Пон 20 дек 2010 20:26


Andonov написа::да:

И ако не стига или пада под 90 стрелката си е засмяна термостата.


Моята и чисто нова като беше, при работа на място изстиваше :да: Първия пьт като видях помислих, че ми се привижда mhihi . Преди това винаги съм карал бензини


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот K » Пон 20 дек 2010 20:35


Andonov написа::да:

И ако не стига или пада под 90 стрелката си е засмяна термостата.


Хората пишат, че и след смяна на термостата стрелката продължава да пада и не държи 90.


Потребителски аватар
passatfan2780
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 16:34
Автомобил:
Двигател: aaz 1992
Местоположение: Плевен

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот passatfan2780 » Пон 20 дек 2010 20:36


ами чета си и не вярвям на очите си .а бе хора вие от колко време си карате колите.от моя опит и изминати километри със почти всички ппс които се движат на четири и повече колела си е неписан закон при изкачване на големи наклони температурата се повишава в следствие на "тормоза",който се прилага в/у двигателя и саответно при спускане на голям и далаг наклон се успокоява двг-то,движим се с определена скорост при почти най ниски обороти за саответната предавка,т.е. ако на 5 или 6,или която и да е по висока предавка на равно се движим със 100км на 2500 оборота то на надолу е горе долу около 2000 оборота,двг-то се натоварва по малко и си правим извод за температурния спад,много взех да философствам, но това е положението според мен,ако съм съгрешил нека по компетентните ме поправят.
приемам критики по моето мнение с цел да се изясни проблема,но пак казвам обиколил сам Европа поне 4 пъти с автобуси,камиони и леки коли,така че казах това което съм добил от опита си като професионален водач


Потребителски аватар
bkunev
Мнения: 402
Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот bkunev » Пон 20 дек 2010 21:16


Малеее...благодаря за мненията, Колеги. Голяма дискусия се развихри. :applause: Радвам се. В спора се ражда истината. До сега четох мненията 3 пъти и разбрах, че на тоя етап ще карам така. Докато стрелката сочи нагоре в нормални условия(всичко друго без спускане на ППХ), демек на 90 градуса.... проблем няма. Така ще карам докато признаците не станат по-сериозни. Още веднъж Благодаря!!! :respect :respect

п.с. Ако преценят мод-овете да бият ключа!!!!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот milmar » Пон 20 дек 2010 23:18


Andonov написа::да:

И ако не стига или пада под 90 стрелката си е засмяна термостата.

За "новите" или за старите коли mhihi ?
Защото моят термометър (стрелката на таблото) си показва вярно (+/- да речем 2 градуса) сравнено с VAG ?

Andonov написа:
Oт 96г нагоре всички от ВАГ така показват.
Даже ще коригирам колегата от 75 до 100 градуса стрелката винаги е на 90 градуса. Закачал съм чисто нови коли и пак е така


Ако става въпрос за новите , това да си под 90 градуса означава да си на 60 ?
:D .


Ivelin
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот Ivelin » Пон 20 дек 2010 23:48


milmar написа:
Ако става въпрос за новите , това да си под 90 градуса означава да си на 60 ?
:D .

Мда SW ще спести всички ваши притеснения... на кой му дреме че температурата му се мандахерца нагоре надолу след като стрелката стои на едно място и не мърда ... само че при тая схема проблема е че ако реши да мръдне нагоре докато мръдне и вече си прегрял :-D


Потребителски аватар
Layman
Мнения: 148
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот Layman » Вто 21 дек 2010 0:12


passatfan2780 написа:ами чета си и не вярвям на очите си .а бе хора вие от колко време си карате колите.от моя опит и изминати километри със почти всички ппс които се движат на четири и повече колела си е неписан закон при изкачване на големи наклони температурата се повишава в следствие на "тормоза",който се прилага в/у двигателя и саответно при спускане на голям и далаг наклон се успокоява двг-то,движим се с определена скорост при почти най ниски обороти за саответната предавка,т.е. ако на 5 или 6,или която и да е по висока предавка на равно се движим със 100км на 2500 оборота то на надолу е горе долу около 2000 оборота,двг-то се натоварва по малко и си правим извод за температурния спад,много взех да философствам, но това е положението според мен,ако съм съгрешил нека по компетентните ме поправят.
приемам критики по моето мнение с цел да се изясни проблема,но пак казвам обиколил сам Европа поне 4 пъти с автобуси,камиони и леки коли,така че казах това което съм добил от опита си като професионален водач

Работната температура варира в широки граници. Който твърди, че работна е само 90 е в грешка. Термостата е един неприцизен уред за корекции - каквито са термостатите на старите коли, абсолютно същите са и на новите. Така, че не е особен проблем. Ех, след време доста залиняват, реагират късно и недозатварят/отварят - чак тогава се сменя. Оригиналните са май къмто 60лв.


kalata_1
Мнения: 142
Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот kalata_1 » Вто 21 дек 2010 1:48


Колеги не съм инженер ДВГ, но имам приятел такъв и от него знам, че термостата трябва да поддържа 90 гр. Затова има възможност да се отваря и затваря според натоварването на автомобила, но като цяло трябва да подсигури работната температура.Въпреки, че и моята при по-дълго спускане истива малко смятам, че трябва да си инспектираме колите. При предишната ми кола това не се случваше при никакви обстоятелства и околни температури.


PoloBeP
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 21:34
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: София

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот PoloBeP » Вто 21 дек 2010 9:38


Работата на термостата е да достига оптимално бързо и да поддържа нормалната работна температура на двигателя...
Има логика дори и да ти е затворен термостата при дълго спускане на студено, да ти падне температурата. Все пак през решетката и радиатора минава студен въздушен поток, който блъска отпред двигателя отделно имаме и допълнително охлаждане чрез парното. На място въздушния поток отпред липсва и тогава си вдига температурата нормално...
Сигурно си въобразявам но моята първата зима след покупката по един участък около 10-15 км спускане на Клисура по виадуктите не ми е мръднала температурата от 90 градуса. Миналата и тази зима я забелязох по същия участък температурата пада на 70 градуса. Определено следя уредите по таблото не знам защо първата година не ми е направило впечетление.
Тази зима също я забелязох загрява по бавно отколкото обикновенно. Ще я водя на майстор той да си каже думата. Предпочитам да карам а не да поправям :).
За експеримент например може да се сложи някакво платно така, че този въздух при спускане да го изолираме. Така колата би трябвало все едно работи на място и температурата да я държи, дори и парното да е пуснато....


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот milmar » Вто 21 дек 2010 10:39


Колеги , не е нужно да си инженер ДВГ , за да разбереш , че термостата оределя ОХЛАЖДАНЕТО , т.е. казва кога част от антифриза да мине през радиатора и да се оглади . А загряването на мотора (при изправен термостат разбира се :wink: ) зависи от изгорялото в ДВГ гориво :D , от околната температура и евентуално други охлаждащи фактори (парно) . Зависи и от КПД на мотора , а дизелите са "калпави" mhihi мотори по принцип , имат високо КПД .

Не може двигател който се върти на принудителен празен ход (на скорост , без газ , по баира надолу :D ) да произведе топлина , освен ако го караш без масло и е малко преди да блокира тотално mhihi .


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот pe6kata » Вто 21 дек 2010 10:48


PoloBeP написа:Работата на термостата е да достига оптимално бързо и да поддържа нормалната работна температура на двигателя...

Ще я водя на майстор той да си каже думата...

Код: Избери всички

Има логика дори и да ти е затворен термостата при дълго спускане на студено, да ти падне температурата. Все пак през решетката и радиатора минава студен въздушен поток, който блъска отпред двигателя. На място въздушния поток отпред липсва и тогава си вдига температурата нормално...


Извини ме колега, но не ти ли се вижда малко странно, да обясняваш идеята на термостата и в същото време да ходиш на майстор той да си каже думата ?!
Иначе е добре че ходиш на майстор, отколкото да се майсторееш въз основа на собствените си знания.

И за да не мислиш че се заяждам, ще ти отогворя...
Термостатът наистина служи за поддържане на оптимална Т на мотора, а за по-бързото и достигане се грижат други допълнителни неща...
Наистина че се охлажда от външния въздух, но не е кой знае колко, все пак този мотор е конструиран за водно охлаждане. Погледни как изглежда един мотор с въздушно охлаждане и ще се убедиш.
Ще ти кажа и какво е "принудителен празен ход" (ППХ), а ти ще разбереш каква е разликата от това да работи на празен ход(разбирай на място или по инерция). КОгато отнемеш газта, когато си на скорост и двигателя най-общо казано става моторна спирачка, тогава в цилиндрите не се впръскава не впръсква гориво- разхода е 0.0/100 Няма горене, няма топлина(освен тази от компресирането на въздуха и триенето на елементите) Все едно си я изгасил с ключа докато се движи... Ако имаш продължително спускане и голям наклон, както е писал автора, мотора почва да истива чувствително...
При толкова технически аргументирани и смислени мнения да продължават да се пишат глупости става вече прекалено.


PoloBeP
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 21:34
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: София

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот PoloBeP » Вто 21 дек 2010 11:13


"Извини ме колега, но не ти ли се вижда малко странно, да обясняваш идеята на термостата и в същото време да ходиш на майстор той да си каже думата ?!"
Да сигурно знам къде е проблема но специалиста ще ми го смени, аз не се цапам а и нямам време, предполагам че е там проблема но може и да не е...
"Наистина че се охлажда от външния въздух, но не е кой знае колко" да казах до 70 градуса не че става кубче лед двигателя.

Запознат съм и с въздушното охлаждане, мотоциклетите са така повечето. А тези който са на затворено си имат въздушни турбини...

Но не съм толкова сигурен че на ППХ няма разход на гориво, тук признавам не съм запознат.
При дизела пак се върти помпата... При бензина компютъра как разбира че се движи на ППХ и спира впръскването. Виж едно време бащата си изключваше газовата от копчето по надолнище тогава съм съгласен няма приток на газ...


PoloBeP
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 21:34
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: София

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот PoloBeP » Вто 21 дек 2010 11:32


"При толкова технически аргументирани и смислени мнения да продължават да се пишат глупости става вече прекалено."

И кое от написаното от мен е глупост?
Споделям мнение и мой опит не съм казал направи така и така и ще имаш вечен двигател.

Предложих и експеримент да се направи...


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Спада температурата при спускане на скорост!?!

Мнениеот ivo_555 » Вто 21 дек 2010 11:35





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта