м-тди

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: м-тди

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 16 мар 2012 22:29


[/quote]
И аз проверих -така е :shock Обаче проверих и номера на колегата pepi3196 който написа за ГНП-ето си 0460 414 152- излезе ми ,че е от Форд Транзит ?! :roll:[/quote]

Важното е ,че е 11мм бутало и явно не е проблем за дюзите на 1Z.




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: м-тди

Мнениеот PACH » Пет 16 мар 2012 22:36


samo ra4na na zavoite написа:

И аз проверих -така е :shock Обаче проверих и номера на колегата pepi3196 който написа за ГНП-ето си 0460 414 152- излезе ми ,че е от Форд Транзит ?! :roll:[/quote]

Важното е ,че е 11мм бутало и явно не е проблем за дюзите на 1Z.[/quote]

11 мм се препоръчва за тази конверсия.Имам помпа от Роувър Монтего и Дискавъри, да видим коя ще се окаже удачна.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: м-тди

Мнениеот samo_pechka » Пет 16 мар 2012 22:38


Качвам една снимка на ГНП за Транзит:
ГНП Форд.JPG
Сигурно виждате ,че има едно доста голямо разстояние м/у колелото и фланеца на ГНП-ето .Не е плитко като нашите..Номер :
Ford Transit 2,5DI (EDS) Einspritzpumpe Dieselpumpe 0460414086 Ей сега като сравних снимките обаче -на колегата pepi3196 се вижда ,че не са същите с тази която качих, а и "газта" на Транзита е по друг начин..

Последна промяна от samo_pechka на Пет 16 мар 2012 22:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: м-тди

Мнениеот PACH » Пет 16 мар 2012 22:44


Ето помпата на Монтего-то, и то се води мтди:
Прикачени файлове
Photo0306.jpg
Photo0307.jpg
Photo0308.jpg
Photo0309.jpg
Photo0310.jpg


Потребителски аватар
pepi3196
Мнения: 364
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
Автомобил: T3 Karavel
Двигател: T3 1987
Местоположение: София

Re: м-тди

Мнениеот pepi3196 » Пет 16 мар 2012 22:56


samo_pechka написа:
samo ra4na na zavoite написа:
Untitled.png


Това е крома 1993г 1.9D turbo

според номера помпата е 11мм бутало.

И аз проверих -така е :shock Обаче проверих и номера на колегата pepi3196 който написа за ГНП-ето си 0460 414 152- излезе ми ,че е от Форд Транзит ?! :roll:

Малка грешка в последните цифри :dummy:
0460 414 125


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: м-тди

Мнениеот samo_pechka » Пет 16 мар 2012 23:01


Ей сега ровнах да видя за Монтего-не знаех за него ,че е DI мотор.Да кажеш как ще е с това ГНП колега PACH .Аз почвам експериментите есента -тогава ми се отваря по-свободно време ...


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: м-тди

Мнениеот PACH » Пет 16 мар 2012 23:27


samo_pechka написа:Ей сега ровнах да видя за Монтего-не знаех за него ,че е DI мотор.Да кажеш как ще е с това ГНП колега PACH .Аз почвам експериментите есента -тогава ми се отваря по-свободно време ...


Притеснява ме че шайбата за ремъка е много напред, тези дни ще я сравня с оригиналната помпа.Имам съмнения че съосието няма да съвпадне.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: м-тди

Мнениеот samo_pechka » Пет 16 мар 2012 23:32


PACH написа:
samo_pechka написа:Ей сега ровнах да видя за Монтего-не знаех за него ,че е DI мотор.Да кажеш как ще е с това ГНП колега PACH .Аз почвам експериментите есента -тогава ми се отваря по-свободно време ...


Притеснява ме че шайбата за ремъка е много напред, тези дни ще я сравня с оригиналната помпа.Имам съмнения че съосието няма да съвпадне.

И на мен ми направи това впечатление..Може да се наложи "подложка" с подходяща ширина на фланеца,ама възниква и проблем със задното закрепване на ГНП-ето..(цялото ГНП се "изнася" малко назад) :roll:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: м-тди

Мнениеот samo_pechka » Пет 16 мар 2012 23:54


samo ra4na na zavoite написа:
don hose написа:Колега по принцип не е толкова лесно да се направи помпата да работи както трябва.А и неразбрах дали си сложил гърбичната шайба от ТДИ или караш със 1,6.Понеже това е доста важно понеже профила на гърбиците определя впръскването.А доколкото знам по голямото бутало на ТДИ не влиза в отвора на шайбата както и има проблем със ситемата за подаване на газ.Знам също че е добре да вземаш и механизма за динамичен аванс от електронната помпа.


Да колега сложих гърбичната шайба от ТДИ тя е с доста по големи гърбици. Проблема с горивоподавателнта система е ,че дори и при пълна гас контролния пръстен не достига до положение дори и за тихи обороти. Затова завих болта за максималната циклова порция, а мисля и да изместя с няколко зъбалоста който управлява рейката за да може да дава пълна гас.Накрая ако се наложи ще закарам помпата на стенд за точна настройка и нищо друго няма да сменям.

Направи ми впечатление този момент .С колко колега не достига ? Нямаше ли да стане ,ако на струг примерно се отнемеше малко от корпуса на ГНП-ето преди да се сложи главата на 1Z ? Но това трябва да е точно изчислено,щото... Ако примерно НЕ достига 2 милиметра-отнема се от корпуса два милиметра и се стяга главата.Естествено за тая работа се налага пълно разглабяне и последващо почистване на ГНП-ето.Не съм го правил (аз даже не съм разглабял никога ГНП :Mr Green Fun )ама като си нямам работа вечер ми идват разни идеи ...


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: м-тди

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 17 мар 2012 3:01


samo_pechka написа:Направи ми впечатление този момент .С колко колега не достига ? Нямаше ли да стане ,ако на струг примерно се отнемеше малко от корпуса на ГНП-ето преди да се сложи главата на 1Z ? Но това трябва да е точно изчислено,щото... Ако примерно НЕ достига 2 милиметра-отнема се от корпуса два милиметра и се стяга главата.Естествено за тая работа се налага пълно разглабяне и последващо почистване на ГНП-ето.Не съм го правил (аз даже не съм разглабял никога ГНП :Mr Green Fun )ама като си нямам работа вечер ми идват разни идеи ...



Кои не му се спи пише по нощите :lol:

Колега не знам колко точно милиметра не му достига,но този начин който казваш да се мине на струг ще разреши на главата да влезе на вътре,но не и на буталцето.То си опира в гърбичната шайба и най-много буталото да се удря в главата.Просто помпата от 1.6 тд не е предвидена за такъв ход на пръстена (не и е нужен оригинално).Има един сайт (има линк назад в темата) в който описват как се компенсира този ход,но е доста съмнителна работа.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: м-тди

Мнениеот samo_pechka » Съб 17 мар 2012 9:14


Аз трябва малко да се пообразовам на едно две ГНП-ета .Мисля да отида в една-две морги да взема за старо желязо ГНП-ета и да почна малко "аутопсии"-да видя аз за какво иде реч :Mr Green Fun


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: м-тди

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 17 мар 2012 14:14


samo_pechka написа:Аз трябва малко да се пообразовам на едно две ГНП-ета .Мисля да отида в една-две морги да взема за старо желязо ГНП-ета и да почна малко "аутопсии"-да видя аз за какво иде реч :Mr Green Fun


ГНП бош е елементарна и най-вероятно за това е толкова сполучлива помпа.

А колегата pepi3196 много мераклийски си е направил системата за подаване на "газ"


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: м-тди

Мнениеот samo_pechka » Нед 18 мар 2012 21:17


Колеги кажете ГНп-етата на Дукато,Джъмпер и Ивеко с каква посока на въртене работят? И дали има някой с данни за ГНП на Киа Карнивал ТД и какъв е мотора на Карнивал-а ,DI ли е или предкамерен?Прочетох ,че колеги от немско правят много успешен опит с такава помпа mTDI без почти никакви уйдурми :shock ?Засега търся допълнителна информация ... :019: Оказа се ,че е DI мотор http://www.focus.de/auto/fahrberichte/t ... 61925.html и помпа на Киа Карнивал в ибей.де http://www.ebay.de/itm/Kia-Carnival-2-9 ... 27c37a6edd В момента продължавам в търсене на инфо за ГНП-ето и малко по-ясни и обширни снимки....Допълнителни данни : Einspritzpumpe Kia Carnival 2,9 TD 0 460 414 193 Малко снимки от нета (неясни за жалост)
ГНП Киа.jpg
ГНП Киа 2.jpg


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: м-тди

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 19 мар 2012 14:31


samo ra4na na zavoite написа:Колеги кажете си мнението по този въпрос.

Че е безмислено.Единствения недостатък на електронното управление на ТДИ-то е "затапката на дебитомера".За целта отиваш при някои мапер и срещу 100-ина лева ти реже лимитерите на дебитомера и в бонус всички други сервизни режими и забравяш за случея(даже махаш и дебитомера да не пречи на въздуха) 8) .Единственото готино нещо на механичната помпа което може да ми доиде на ум е ,че газта е вързана с жило към помпата - ама то като орежеш лиметрите на софта и това не е голям плюс :? .За турбото без Н75 няма кво да го коментирам - махаш го за да си орежеш турбото в ниските и да покажеш че може без него :screwy

PACH написа: но не може да отречеш че m-tdi е по-удачен за такава експоатация

Верно е това ,ама и ти не можеш да отречеш ,че такива условия по наще земи няма :D .Според мен тия пичове го правят от страх да не им гръмне ECU-то от водя и/или прах ,а не заради махането на Н75 ,или евтини ремонти.Щото Н75 като се бъгне колата си върви до 130,а и нищо не пречи да вържеш вакумите на директно без него :D


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: м-тди

Мнениеот samo_pechka » Пон 19 мар 2012 16:06


Rabbit_TDI написа:
samo ra4na na zavoite написа:Колеги кажете си мнението по този въпрос.

Че е безмислено.Единствения недостатък на електронното управление на ТДИ-то е "затапката на дебитомера".За целта отиваш при някои мапер и срещу 100-ина лева ти реже лимитерите на дебитомера и в бонус всички други сервизни режими и забравяш за случея(даже махаш и дебитомера да не пречи на въздуха) 8) .Единственото готино нещо на механичната помпа което може да ми доиде на ум е ,че газта е вързана с жило към помпата - ама то като орежеш лиметрите на софта и това не е голям плюс :? .За турбото без Н75 няма кво да го коментирам - махаш го за да си орежеш турбото в ниските и да покажеш че може без него :screwy

Механиката винаги ме е привличала .Доказано е ,че е по-надеждна ,но е по-нерентабилна за производство..Затова не е "обичана" от производителите на превозни средства..По-лесно и по-евтино се постигат конски сили с електроника, отколкото по механичен път.По-лесно се чупи(с електрониката) -значи допълнителни пари за сервизите .По-къс експлоатационен срок на ползване-значи покупка на нов автомобил..и т.н. Нека да няма мнения ,че "те видиш ли механиките замърсяват повече от екологична гледна точка",ами не е вярно това и в момента се произвеждат коли Евро 5 стандарт с механични ГНП.Има начин да се монтира турбо и с променлива геометрия и то да работи без комп (ще издиря инфо за това ) и не е чак толкова трудно между другото. Идеята е ,не само да "орежем" дебитомера и да се "чете" по мап "въздуха" .Идеята е въобще да няма комп :banana .Никого не караме да минете на тоя вариант(механика),това си е проект за фенове на механиката и другите трудно биха ни разбрали. :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта