Относно зацапването на променливата геометрия
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
По-горе в темата се говореше за "износване", тази пружина в актуатора с времето омеква и започва да влияе на бързодействието при разтоварване. Когато налягането премине исканато от компютъра, вакуума се намалява, чрез N75 и пружината е тази, която коригира лопатките за по-малък надув. Ако е нов този актуатор, почти е невъзможно да мръднеш лостчето на ръка, като натрупа време и работа започва и най-малкото зацапване да "затруднява" пружината.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
kossis написа:Е без катализатор при читав двигател ще пуши ли ?
зависи... моя например мина заради акъла ми на нови водачи, клапани и т.н и НЕ пуши като го карам "харабийската" , обаче като го натисна издимява "доста добре" а като го карам из града и го напъна яко понякога изхвърля грозен плътен облак... което пак е от моя акъл щото не ми се дава да ми пипат нафтата и да ми я намалят

тази пружина в актуатора с времето омеква
Вярно, и моята беше омекнала, обаче като стане дума за смяна САМО за актуатори момента изглежда някак сложен... и който има зор слага външна за да крепи положението...
- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Никс76,преди време беше казал,че целта на всеки ,който "пипа" дизел помпи е колата да не изпушва изобщо!!!
Все още дерзая в тази посока!
А кое пък му е сложното при смяна на актуатора???



А кое пък му е сложното при смяна на актуатора???

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
А кое пък му е сложното при смяна на актуатора???
Сложното е, че не се намират за Точно твоя модел, ако не се лъжа даже не се води че са резервна част, а ако много искаш - търсиш някъде , където намериш или пък си взимаш евентуално някакъв , който обаче се води "части за тунинг" и е съответно една цена ...това му викам сложно. Относно смяната - някъде ми се върти из главата че ако си разбъзикаш "регулацията" на лостчето после също била леко пипкава работа... или не съм прав ?
Все още дерзая в тази посока!![]()
Хубаво е да успееш, ама само като се замислим с какво караме..нещо което даже го наричат нафта, ама кой знае защо

Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Е това не съм сигурен че е нормално и никой не каза дали е така при него.
За начина на вървене на АВФ 131. Моя до към 2000 об. е като обикновен дизел, спънат а над тях- 2200 об. излита. Това дали е нормално ?

Тоест ако искам да тръгна по рязко, трябва ли да става с форсиране от 1900 об. нагоре ?
За начина на вървене на АВФ 131. Моя до към 2000 об. е като обикновен дизел, спънат а над тях- 2200 об. излита. Това дали е нормално ?


Тоест ако искам да тръгна по рязко, трябва ли да става с форсиране от 1900 об. нагоре ?

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Моя до към 2000 об.
хаха ..по графиката от диното на моя му дават 312 нм точно на 2177 оборота... има вероятно не че ти е като обикновен дизел до там, а просто на фона на това, което следва да ти "изглежда" че е като обикновен дизел


Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Нещо не можах да те разбера на 100 % .
Нормално ли е или не ?
Гледам по клипчетата в нета, като тестват от 0-100 км. ускорение, колегите форсират и тръгват от 1900 до 2000 и нагоре обороти.
Иначе тествах актуатора - вадих и слагах вакума, при слагането му на 900 об. лостчето се придърпва нагоре към него, значи движи и притваря пр. геометрията- турбото се поразвърта още на ниски.
Нормално ли е или не ?
Гледам по клипчетата в нета, като тестват от 0-100 км. ускорение, колегите форсират и тръгват от 1900 до 2000 и нагоре обороти.
Иначе тествах актуатора - вадих и слагах вакума, при слагането му на 900 об. лостчето се придърпва нагоре към него, значи движи и притваря пр. геометрията- турбото се поразвърта още на ниски.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
както се казва в "хвалбите" на променливата геометрия, още като достигне 1500-600 оборота турбината вече започвала да надува, докато обикновената чакала да стигне 2200 например и да "дръпне" както трябва - дотогава нямала "въздух" да помпи.... тук вече не съм запознат какво точно имат наум, когато казва че "надува от 1600 оборота" - значи, че с геометрията вече е на оптималното налягане - примерно 0.9 бара на тези обороти, или започва от там налягането в смукателя да е с някаква + стойност спрямо атмосферното Ако е 1 вото - значи и аз и ти не сме добре, ако е 2 рото - значи поне аз съм наред, защото някъде там стрелката на буустметъра ми рязко дава "десен мигач"
и след секунда се е ударила на максималната си стойност - демек прави пик.. който е чел книжки сега е момента да разсее мъглата.. 


- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Моята започва да дърпа от 1800 оборота, като на 2000 вече върти гуми,иначе преди 1800 не върви кой знае колко,ама то като свикнеш преценката лъже,забелязал съм ,че на човек мощността никога не му е достатъчна...след 3500-3700 оборота омалява и трябва да се смени предавка нагоре.
- PagocmuH
- Мнения: 1072
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кукерландия
- Контакти:
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
FELIPE написа:Моята започва да дърпа от 1800 оборота, като на 2000 вече върти гуми,иначе преди 1800 не върви кой знае колко,ама то като свикнеш преценката лъже,забелязал съм ,че на човек мощността никога не му е достатъчна...след 3500-3700 оборота омалява и трябва да се смени предавка нагоре.
Напълно съм съгасен с теб

-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Моята има ясно изразен пик в дърпане около 1600-до 1800 об. пром. геометрия би трябвало да изглади тоя пик и да го направи по равномерен и приемлив като го превърне в една ясно осезаема и прилична тяга, като го смали като интензитет и разпространи в оборотната крива.Иначе за какво ми е тая променлива геометрия?
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Да, ако подам газ около 1500-600 оборота, и колата започва да върти гуми още от старта и се изстрелва от старта. Ако тръгна с малко газ от 1100 об. няма живец до към 2200 об.
Цялата работа е, понеже дизела е мощен в ниските и аз си тръгвам спокойно от 1100-200 оборота, ама няма тяга после до към 2200 об. За сравнение стария Б3 пасат бензин 90 коня, тръгвах от 2200-500 оборота и после се тая. Обаче все от средни обороти тръгвах, за да тръгне въобще.
То трябва да има диапазон около 500-1000 оборота за зимно време да си копаме в преспите лекичко като тракторчета. Че иначе от старта ако откача, няма да има тръгване
.
Сигурно това кога да включи турбото се регулира от лостчето на актуатора и от софта на клапана Н75 за вакума на актуатора. И ако се чипоса турбото включва по рано.
Моята ускорява до към 4000 и кусур, абе до края и на трета е звер
Друго си е да караш мощен трактор
Цялата работа е, понеже дизела е мощен в ниските и аз си тръгвам спокойно от 1100-200 оборота, ама няма тяга после до към 2200 об. За сравнение стария Б3 пасат бензин 90 коня, тръгвах от 2200-500 оборота и после се тая. Обаче все от средни обороти тръгвах, за да тръгне въобще.
То трябва да има диапазон около 500-1000 оборота за зимно време да си копаме в преспите лекичко като тракторчета. Че иначе от старта ако откача, няма да има тръгване

Сигурно това кога да включи турбото се регулира от лостчето на актуатора и от софта на клапана Н75 за вакума на актуатора. И ако се чипоса турбото включва по рано.
Моята ускорява до към 4000 и кусур, абе до края и на трета е звер

Друго си е да караш мощен трактор

Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Като се замисля, по правилно е да питам - от колко оборота тръгвате на първа обикновенно 
Щото аз тръгвам от 1100 об, както установих сам.

Щото аз тръгвам от 1100 об, както установих сам.

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
И ако се чипоса турбото включва по рано.
Виж сега, то не може да тръгне да надува от съвсем ниски обороти, защото колкото и да регулира променливата геометрия, за да надуе въздух трябва да има някой на изпускателния колектор...да бута там...


Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Е точно де, значи в мене е грешката, за да тръгна рязко от първа требе с повечко газ -1500-600.
Това искам да разбера, как е правилно да се кара тракторчето.
Това искам да разбера, как е правилно да се кара тракторчето.
