Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 02 мар 2013 19:55


Възможно ли е проблема да е от това, че маркуча който ходи от вакуум помпата към сервото е напукан на няколко места ? Мотнах му изолирбанд и като че ли е по-добре сега.

EDIT: Ами ако проблема е катализатора, дали ще забива муцуна само на 1-ва или няма да върви и на другите предавки ?
Иначе оправих проблема с грешките. Оказа се проблем с буксата на еку-то + един оголен кабел в снопа малко преди еку-то. Ако оправя и невървежа на 1-ва предавка ще е супер колата. Интересното е, че понякога си върви нормално на 1-ва, но много рядко. :banghead




Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот Varbanov » Нед 03 мар 2013 20:41


Ее ти след наколко месеца най-после свали буксата :smile . Радвам се, че се е оправила вече. Само информативно спомняш ли си какъв е цвета на кабела?
Иначе за другия проблем, кажи дали започва да пуши бяло-сиво(като си на място, иначе може и да не го видиш) като усетиш, че работи на "3 цилиндъра"?


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 03 мар 2013 21:46


Ами то само това беше останало. Кабелчето беше черно, или по-точно излизаше от черна шлауха с два други кабела и след това черния се съединява заедно с друг черен кабел и отива на краче на буксата. Кабелчето не беше скъсано само на 3-4 места беше без изолация и в целия сноп беше пълно с няква гняс. Бях отворил снопа около половин метър и го почистих с контактен спрей. За другия проблем: да, като да почне да работи неравномерно започва да попушва тъмно сиво, но не много. Съшо забелязах, че и ЕГР-а почва да играе стабилно (процентите на duty cycle) и от там и количеството въздух. Един път даже като я задържах малко по-дълго на 1-ва и като изкл. от скорост колата изгасна и после трудно запали. Днес прегледах EGR-a с Basic Settings на VCDS, на откачен маркуч и си работи нормално според мен. Дебитомер, катализатор, ГНП, дюзи... но пък и чат пат като реши ще откъсне седалките от вървеж.... :screwy


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот Varbanov » Нед 03 мар 2013 22:08


А защо не го подмени поне доколкото си го заголил, така може и за в бъдеще да направи проблем. Иначе черен е кабела за дебитомера на пин 68 и за авансатора на 114. Дано само там да е бил проблема.
А като я вкарваш в подобни обороти, доста често при неправилно масло или неработещ клапан на маслената помпа се получава това.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 03 мар 2013 23:11


Да, но го прави само на 1-ва и малко на 2-ра, на другите предавки и с 4000 хил. оборота няма ядове. Маслото ми е 10w40 Bizol. Вече е на 5 хил. км. За следващата смяна съм рещил да е 5w40. Колата е на 240 хил. реални (140 хил. по километраж). Къде се намира този клапан, и как да го търся по нета за цена евентуално, лесно ли се сменява ? Другото което ме притеснява е лампата за подгрева - когато колата не е на контакт тя съвсем леко свети, мижи такова - вижда се само вечер...


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Пон 04 мар 2013 18:02


Днес бях при 2-ма майстори. Единия ме посъветва да сменя горивния филтър. Втория каза, да сменя меката връзка след турбото, че била заминала, да опитам с дебитомер от друга кола и като извади щеката на маслото от там излизаше малко пара и каза, че колата била на много километри. VAG COM показва че е на 240 хил. а по километраж е на 140 хил. Гледа ЕГР-а и каза че н18 си работи нормално. Няма ли някой колега от Благоевград с TDI да взема за проба дебитомера ?


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот Varbanov » Пон 04 мар 2013 18:20


ka4o_pi4a написа:Другото което ме притеснява е лампата за подгрева - когато колата не е на контакт тя съвсем леко свети, мижи такова - вижда се само вечер...


Свали си таблото, обърни го отзад доколкото позволяват кабелите(ако трябва ползвай малко огледало) и няма начин да не разбереш от какво е. Махни изцяло лампичката и виж дали пак не "мижи".


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот okti_1 » Пон 04 мар 2013 18:22


Какво общо има меката връзка и нафтовия филтър с грешките от който не можеш да се отървеш с месеци наред.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Пон 04 мар 2013 18:27


Вече се отървах колега. Прочети малко по-внимателно последните ми няколко поста. Онзи проблем го отхвърлих.


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот Varbanov » Пон 04 мар 2013 18:33


ka4o_pi4a написа:Възможно ли е проблема да е от това, че маркуча който ходи от вакуум помпата към сервото е напукан на няколко места ? Мотнах му изолирбанд и като че ли е по-добре сега.

Ако губиш вакуум някъде по системата е сигурно, че турбината не се управлява адекватно. При по-голям престой вакуума от резервоарчето се губи и тръгвайки веднага няма достатъчно сила да задвижи актуатора. Направи обстойна проверка, като започнеш непосредствено от помпата.
При първоначално палене педала на спирачката по-твърд ли е от обикновено?


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот okti_1 » Пон 04 мар 2013 18:42


ka4o_pi4a написа:Вече се отървах колега. Прочети малко по-внимателно последните ми няколко поста. Онзи проблем го отхвърлих.

Това го разбрах аз отдавна,а сега какъв е проблема на колата.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Пон 04 мар 2013 19:43


Преди 2 дни го забелязах, че става твърд 20 мин. след каране, а по-рано ставаше твърд след часове. След проверката намерих пукнатината на пластасовия маркуч между гумения маркуч на помпата и сервото. Облепих го с тиксо и сега педала си е както преди, но колата не върви както трябва. Това не е проблем от скоро, ппросто сега му дойде времето да го разрешавам. Така си е от както съм купил колата - от 10 тръгвания на 1-ва с повечко газ 1 път тръгва нормално и започва да се вкл. тракшъна, другите пъти само само вдига лека полека оборотите и ускорява все едно няма турбо, пък VCDS показва, че налягането е колкото иска ECU-то. Ако задържа газта повече време започва да придръпва и като изключа от скорост или изгасва и после трудно пали или си мени оборотите много като притриса цялата кола и пропушва малко докато се изчисти. Сега като го обясних за поредан път се присетих за MAP сензора да не би да е сдал багажа и да не мери правилно.... знам ли, ако трябва едно клипче да направя утре какво точно се слува ?


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 30 мар 2013 17:25


Здравейте. Пак съм аз. След посленото ми пътуване по Петрохан мин. седмица колата започна пак да набива същите 5 грешки. Установих, че го прави само по лош неравен път с дупки. По магистралата към Благоевград нямах ядове. Днес реших да дублирам кабелите на н75. Непосредтвено преди да влезе единия кабел в голямата букса на ЕКУ-то го заголих и към него привързах нов кабел - същото направих и от другата страна от към самия клапан. Другия кабел жълто-черния бях решил, че трябва да е на маса и след като изгорих бушон F34 си видях грешката. Не го закачих никъде обаче тоя кабел, защото реших, че няма да е правилно да го закачам към акомултора директно. Дайте идея къде да го закача ? Дали да го откаам до самия бушон вътре в таблото както си е по схемата или има и по-близо около н75 точка където мога да го закача ?


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот Varbanov » Съб 30 мар 2013 17:55


Свържи го към предпазителя засега, въпреки, че другите грешки говорят за проблем по-назад към релето. Ако ти се разглобява го закачи директно на краче 87 на релето. Така ще игнорираш другите актуатори, МАФа и авансатора.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 30 мар 2013 18:23


Ще го вържа утре към краче, 87 на релето. Дано само времето ми позволи :)

П.С. А да оставам ли фабричната жица както направих с тази от ЕКУ-то или да я изолирам и да оставя само новата ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 39 госта