Свирят ли ви турбините (на дизелите) ?
- izzo
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
- Автомобил: 96 Puntamera
- Двигател: diesel
- Местоположение: Kвартала на обречените
- Контакти:
...........
Последна промяна от izzo на Нед 12 окт 2008 15:21, променено общо 1 път.
Re: Свирят ли ви турбините (на дизелите) ?
не нетрябва да вие.това не е нормално.моето също вие.rmk написа:От различни места чувам противоположни мнения за това дали трябва или не да свири турбината. Според някои хора ако свири е развалена, според други ако не се чува да свири е развалена.
Аз нямам оборотомер за да дам по-точни данни, но при мен се получава следното. Като почна да ускорявам (примерно на 2ра) първоначално е тишина, предполагам на около 1700-2000 оборота започва да се чува свистенето от турбината и някъде около 2700-3000 оборота се получава ефекта, че някои ме е треснал отзад в багажника и колата започва да ускорява доста здраво, през това време свистенето става все по силно. След малко идва момента в които вече само ръмжи и зад мен е димна завеса от нафта(е разбира се гледам да не правя такива изпълнения щото нито за колата е добре, нито пък върви кой знае колко (60 коня)).
Това свистене си го има постоянно (само на ниски обороти го няма). Мисля, че не зависи от маслото. Карал съм с минерално кастрол, с магнетичния кастрол, с валволин (май пак минерално) и винаги го има.
Та въпрос е : трябва ли да се чува турбината ?
И да споделите при вас как е. Beer
- Apokalypsis
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
най-много ми хареса историята за червеното копче с което се включва турбото и аз имам едно на таблото и много обичам да се правя че от там включвам турбото, много хора се връзват
Иначе наистина зависи как свисти но общо взето по лошия вариант е ако въобще не се чува но тогава ще е съпроводено и със загуба на мощност и много обилно пушене.Ако колата си върви и има мощност не се притеснявайте за турбото то ще се разбере доста осезаемо ако се прецака, а и неможеш да го усетиш дали е 'тръгнало' само по звука.

Иначе наистина зависи как свисти но общо взето по лошия вариант е ако въобще не се чува но тогава ще е съпроводено и със загуба на мощност и много обилно пушене.Ако колата си върви и има мощност не се притеснявайте за турбото то ще се разбере доста осезаемо ако се прецака, а и неможеш да го усетиш дали е 'тръгнало' само по звука.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Именно !!!. Мога да твърдя , че колата я карам против всички правила за удължаване на живото на турбокомпресора
.
Хайде сега да ви гажа как да си разберете "тръгнало" ли си е турбото или не (дано ме разберете де
Та включваш 2ра предавка и почваш да караш колата на 2000 оборота на СКОРОСТ но без натоварване -все едно по инерция. След което започваш съвсем плавно да отпускаш педалаза да усетиш как колата "забива мусина" и после пак така съвсем плавно да подаваш газ, докато почне ЛЕКО да ускорява. Ако всичко е ОК, (както беше при мен до миналата година) , не се чува НИЩО , единствено съвсем леко свистене ма въздух и то САМО ако прекалиш с подаването на газ.Ако турбината Ви е "пътник" се чува едно ускоряващо се "в-в-в-и-и-и-и-у-у-у-у-у-у-у-у" при ЛЕКОТО подаване (преминаващо във ф-ф-ъ-ъ-ъ-с-с-с-с- при по-силно натискане) и намаляващо при отнемане на газстта.Пак казвам -педала на газта да се мърда толкова леко , че движението на колата почти да НЕ се променя.
С две думи , при високи обороти на турбината, се чува нагнетяването на въздуха и това е напълно нормално, но при ниски обороти на турбината ако се чува виене, е това е проблем.

Хайде сега да ви гажа как да си разберете "тръгнало" ли си е турбото или не (дано ме разберете де

Та включваш 2ра предавка и почваш да караш колата на 2000 оборота на СКОРОСТ но без натоварване -все едно по инерция. След което започваш съвсем плавно да отпускаш педалаза да усетиш как колата "забива мусина" и после пак така съвсем плавно да подаваш газ, докато почне ЛЕКО да ускорява. Ако всичко е ОК, (както беше при мен до миналата година) , не се чува НИЩО , единствено съвсем леко свистене ма въздух и то САМО ако прекалиш с подаването на газ.Ако турбината Ви е "пътник" се чува едно ускоряващо се "в-в-в-и-и-и-и-у-у-у-у-у-у-у-у" при ЛЕКОТО подаване (преминаващо във ф-ф-ъ-ъ-ъ-с-с-с-с- при по-силно натискане) и намаляващо при отнемане на газстта.Пак казвам -педала на газта да се мърда толкова леко , че движението на колата почти да НЕ се променя.
С две думи , при високи обороти на турбината, се чува нагнетяването на въздуха и това е напълно нормално, но при ниски обороти на турбината ако се чува виене, е това е проблем.
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
The^Maniac написа:При мен свисти много. Даже и на свободни обороти се чува леко. При подаване съвсем леко на газ пак се чува доста. Обаче в купето понякога мирише леко на изгорели газове, когато стоя на място. Мисля, че имам мека връзка за смяна.
При мене абсолютно същата работа.
Да си махал катализатора и запушил ЕГР'а ?
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Adnan написа:The^Maniac написа:При мен свисти много. Даже и на свободни обороти се чува леко. При подаване съвсем леко на газ пак се чува доста. Обаче в купето понякога мирише леко на изгорели газове, когато стоя на място. Мисля, че имам мека връзка за смяна.
При мене абсолютно същата работа.
Да си махал катализатора и запушил ЕГР'а ?
Да и двете неща съм ги свършил. Трябва да взема да ида на ауспухджия да види отдолу мека връзка и генерация.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта