Стар дизел - „за“ и „против“

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...

Заслужава ли си дизел „на старо“ (10 г.)?

Да, заслужава си
117
62%
Не си заслужава, по-добре бензин
17
9%
Вземай бензин и слагай газ
40
21%
Не мога да преценя
10
5%
Друго (моля, уточнете)
4
2%
 
Общо гласове: 188
Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот Freakylol » Пон 13 яну 2014 22:44


bmwww написа:Требва тя да ти робува да - ама студен дизел да настъпваш си е същото като не обърнал на газ бензин ! И да сметаме и да не сметаме на 100 километра на нафта ще изхарчиш малко повече пари от мен на газ и нито ще стигнеш по-бързо нито нищо ! Спора е безмислен ! Със 150 на места потдържане на 160 ми дава 9/100 газ при НЕработеща ламбда сонда ама това са подробности ! Всеки си кара това което му харесва - повечето взимат дизел заради "лепенето на седалката" и чувството ,че са по-бързи !


Някъде да съм казал, че го настъпвам? Напротив карам го до 1800об, а иначе извънземния ти бензин дет гори 9/100 с 160 няма да го коментирам.




bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот bmwww » Пон 13 яну 2014 22:45


На газ гори толкова ,а не на бензин !


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот Freakylol » Пон 13 яну 2014 22:48


Е начи на бензин около 7-8.. абе технология.


bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот bmwww » Пон 13 яну 2014 22:56


Не знам на бензин колко защото не съм засичал ! Нема причина да лъжа за разхода ми .


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот forski » Пон 13 яну 2014 22:58


[quote="НарКол"]Аз за себе си съм убеден, че дизела е за предпочитане... нов. Въпросът е дали старият дизел си заслужава поддръжката в сравнение с аналогична бензинова кола.

Според мен не!
Старите дизели вече не са толкова стари, ще използвам това което написа radi_nrj:При дизелите на по 10 години вече има модерни технологии като помпа-дюза, комън реил, пиезо електрични дюзи и т.н. сложни и скъпи работи.
Айде лека :smile


Потребителски аватар
aRoGaNsS
Мнения: 412
Регистриран на: Съб 09 окт 2010 9:40
Автомобил: Golf 4 TDI GTI
Двигател: 1.9 ARL 2002
Местоположение: Габрово

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот aRoGaNsS » Пон 13 яну 2014 23:10


bmwww написа:. . И айде не се правет вие къде карате дизели ,че като го запалите студен и го карате ви не дава по борд комп 30/100 :mhihi

Това е голям мит със загряването зимата. .загрява много по добре когато запалиш и тръгнеш веднага(мнение на много хора с дизел) иначе гласувах за първото!


bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот bmwww » Пон 13 яну 2014 23:12


Моите наблюдения са ,че като загрее за 5 минути на едно място харчи по малко бензин отколкото студена да я настъпя на 1,2 и 3та докато загрее !


Потребителски аватар
Lenks
Мнения: 255
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот Lenks » Вто 14 яну 2014 6:29


Бензин може, но дизела е хубаво да не работи студен на едно място... Палиш, чакаш оборотите да паднат за около минута, тамън маслото се е развъртяло малко и тръгваш...


Потребителски аватар
Ivan_GT
Мнения: 765
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 15:31
Автомобил: BMW E39
Двигател: M52B20 98

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот Ivan_GT » Вто 14 яну 2014 7:00


Прочетох до тук и ми стана смешно от споровете ви.
Лятото правихме една екскурзия - 480 км. извънградски,с 2 коли бяхме- Ауди А3 афн и голф 3 абф с Г.И. ....за този пробег аудито изгоря 58 лв. нафта а голфа 46 лв. газ(замерването беше пълно-пълно),карахме плътно един след друг през целия път........правете си изводите!


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот forski » Вто 14 яну 2014 8:25


Kво идва, че за 1000км. чепела ще изгори 100л.нафта(много бре) х 2,70 =270лв. а газеняка 100л.газ х 1,40 =140лв.
Много гори това Алди 10/100, с пълен резервоар на Г4 по-спомен минавах около 600км. като никога не съм го карал на икономия!


п.п. - Сори, грешката е вярна, ще пия още едно кафе, левове са не са литри ... :redface

Последна промяна от forski на Вто 14 яну 2014 9:03, променено общо 1 път.


tabu_bg
Мнения: 116
Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
Автомобил: Nissan Navara
Двигател: yd25ddti
Местоположение: Козлодуй/София

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот tabu_bg » Вто 14 яну 2014 8:34


Спорите за глупости, земеш ли кола винаги си вътре с парите !! Като тръгнеш да си купуваш кола, си задаваш въпросите за какво ще се ползва колата, колко километра минаваш, къде ги минаваш и ако си малко технически грамотен отговора излиза.


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот НарКол » Вто 14 яну 2014 8:36


forski написа:Kво идва, че за 1000км. чепела ще изгори 100л.нафта(много бре) х 2,70 =270лв. а газеняка 100л.газ х 1,40 =140лв.


Колега, чети внимателно. Не 100 л, а 100 лв. :c020


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот Bai Sando » Вто 14 яну 2014 9:53


Тука заглавието е малко подвеждащо.Като прочетеш стар дизел и си представяш 1.6 ТД от голф 2,а то било от последните 10 години,което никак не е старо.Имам предвид като технология.От преди 10 години няма кой знае какво ново по тия мотори със днешните такива.
Но ако вземем бензинов мотор от същите години излиза,че освен пластмасовите тръби и повечето датчици и той е технология от преди 20 години.Аз харесвам дизелите,но като нови.След това вече не ги харесвам особено,понеже почват проблемите,които се отстраняват с доста пари.Ако трябва да избирам един и същ автомобил на старо,бензин или дизел,ще избера бензина,понеже може да му се сложи газ,а при дизела нямаш алтернатива.
Освен това да приемем,че се счупи нещо по тоя бензинов мотор,ремонта му ще е по-евтин от другия.
Поне така мисля аз. :beer


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот vanesto » Вто 14 яну 2014 10:31


aRoGaNsS написа:
bmwww написа:. . И айде не се правет вие къде карате дизели ,че като го запалите студен и го карате ви не дава по борд комп 30/100 :mhihi

Това е голям мит със загряването зимата. .загрява много по добре когато запалиш и тръгнеш веднага(мнение на много хора с дизел) иначе гласувах за първото!

Никога не ми е давал разход 30/100 по борд зимата. Дава ми 15/100 като тръгна и след 200-300 метра си пада на 10, и след още, да кажем 1км градско си пада на 6-7/100. За 10 мин. в града си загрява, а стария ми бензинов голф загряваше за 5 мин, ама бензина през това време се изливаше в цилидрите. На мен 5 мин. разлика не са ми проблем. Нека някой на бензин с борд да каже колко му показва разход като тръгне зимата, ама честно.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот forski » Вто 14 яну 2014 10:43


Абе по-борд,по не борд, моя среден разход е 8/100 бензин, студен, топъл, сутрин, следобед,градско-извън градско колата гори 8/100. демек 100км. ми струват 21лв. Ако все още карах TDI което ми гореше средно 6/100 тогава 100км. щяха да ми струват 16лв. та тея 5лв. все ще ги прежаля някак си :smile
За сметка на това, на цената на едно ново турбо мога да си направя цялостен основен ремонт на двигателя+нов съединител.
Скоро се возих в един Авенсис комън рейл, и с удоволствие бих си засилил атмосферния бензин в реката за сметка на комън рейла, ама от финансова гледна точка не мога а и не искам да го подържам, не и на този етап :smile



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 71 госта