Golf3,1Z TDI 1994 - не ускорява равномерно-РЕШЕНО-H75

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Dare_16V_9A
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: AFN1996 1991
Местоположение: Pernik

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот Dare_16V_9A » Пон 03 мар 2014 19:42


drago_tr написа:
Dare_16V_9A написа:Вакум помпата на 1з е долу дето е принципно делкото на бензиновите!


Да забелязал съм го тоя чарк и тъкмо се чудех какво е. Признавам си, но не знаех че е вакум помпа. Поврежда ли се това нещо по някакъв начин и какво и е устройството и принципа на работа :screwy


Ако се прецака въпросната вакум помпа колега няма да имаш спирачки тя е сложена точно за тази цел предимно!А ти имаш ли спирачки?




Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пон 03 мар 2014 20:12


Dare_16V_9A написа:
drago_tr написа:
Dare_16V_9A написа:Вакум помпата на 1з е долу дето е принципно делкото на бензиновите!


Да забелязал съм го тоя чарк и тъкмо се чудех какво е. Признавам си, но не знаех че е вакум помпа. Поврежда ли се това нещо по някакъв начин и какво и е устройството и принципа на работа :screwy


Ако се прецака въпросната вакум помпа колега няма да имаш спирачки тя е сложена точно за тази цел предимно!А ти имаш ли спирачки?


Нямам никакъв проблем със спирачките


Потребителски аватар
Dare_16V_9A
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: AFN1996 1991
Местоположение: Pernik

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот Dare_16V_9A » Пон 03 мар 2014 20:14


Значи помпата си работи за да се успокоиш извади черния дебел шлаух който върви от нея до сервото на спирачките от към сервото и виж с пръст дърпа ли!


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Чет 06 мар 2014 18:37


Специално си поръчах и ми доставиха вакум помпичка и днес проверих актуатора. Държи си вакум и не изпуска мембраната. Значи и от него не е. :rolleyes Проверих и егр-а, въпреки че съм го запуши...и на него мембраната му е добре и си се движи нормално и без задръжки.
А сега накъде.....направо съм се хванал за главата вече :banghead

Ще ми споделите ли...N75 постоянно ли трябва да цъка като работи колата...щото моя ни вопъл ни стон....а колата си има турбо и не пренадува :screwy Ако съм му откачил всичките маркучи трябва ли да цъка?
Намерих едно клипче как се тества; https://www.youtube.com/watch?v=LgJEILdc2k0 :biggrin


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пет 07 мар 2014 7:31


Пораждат се в мен още 2 въпроса....
Кажете ми на H75 какви трябва да са процентите при пълно натоварване на мотора и когато колата работи на место, и как се изменят показанията в процеса на работа.
Второто което искам да попитам е да ми разясните малко за 8-ми канал на ваг ком. Какво точно се гледа там. Ясно е че е горивото....но те са 3 клетки а не трябва ли да са 4 за 4-те цилиндъра. Какво всъщност означава Inj qty :screwy

Показнията при мен на 8-ми канал на загрял до 82 градуса двигател и работа на място:
1-ва клетка: 882/мин.
2-ра клетка: 1.2 mg/R
3-та клетка: 28.2 mg/R
4-та клетка: 22.8 mg/R

Показанията на 4-ти канал са:
1-ва клетка: 903/мин.
2-ра клетка: 2.1 АТDC
3-та клетка: 1.7 BTDC
4-та клетка: 3.1% Cold start valve


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Съб 08 мар 2014 10:58


Направи ми впечатление че на 11-ти канал 4-тата клетка, при работа на място Duty cycle Boost Valvle отчита 94.1%. Тва нормално ли е? Защото четох, че това означавало че пренадува и стойността трябвало да са значително по-ниски
:rolleyes
А при направените логове...тази стойсност на Duty cycle Boost Valvle не пада под 82.8%
Ето какво дава на лога:
Duty cycle
Boost Valvle
%
76,2
82,8
85,2
94,1
88,3
94,1
85,9
91
87,9
83,6
94,1
80,9
94,1
90,2
82
94,1
94,1
94,1
94,1
94,1
От какво може да идват тия високи проценти :banghead
На същия канал ето и за турбото при работа на място.. искано налягане е 915.6 а реалното 1016.4 а трябва двете да са почти еднакви :rolleyes .

На 3-ти канал за въздуха същата работа при работа на място.....MAF specified 252.7 mg/R , MAF Actual 452.2 mg/R Разлика поне един път.
Но можем ли да говорим за пренадуване, когато бууст метърра ми не отчита повече от 1бар и колата не забива и вдига 160 и т.н. Има го само това придърпване във високите обороти над 2500....
Другото което ми прави впечатление е на 8-ми канал на лог файла във втората клетка горивото...струва ми се че играе и не е като другите две, при 100% натиснат педала на газта :rolleyes
44,4
42,8
41,2
40
39,4
38,6
0
40,4
40
39,8
39,6
39,4
39,2
0

Това на първи цилиндър ли е дюзата? Ето тази нула...каква е причината да се получава :rolleyes
Вече не знам какво да гледам...изтекоха ми очите :banghead


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пон 10 мар 2014 16:17


Вчера след почистване на всмукателните колектори и направените тестове днес....ефект никакъв. Проблема си остава :banghead


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Вто 03 юни 2014 20:04


Да попитам, че никъде не намерих по темите т.е. имаше една тема някъде бях чел, имаше и картинки за смяна на маркучето на мап сензора вътре в компа, но не я намирам та ще отварям компа да видя какво става вътре. Ще сменя маркучето профилактично и питането ми е: мап сензора чисти ли се по някакъв начин и с какво. :rolleyes
Ако го олея със спрей за дебитомери дали ще му разкажа играта? :death


Потребителски аватар
Dare_16V_9A
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: AFN1996 1991
Местоположение: Pernik

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот Dare_16V_9A » Сря 04 юни 2014 20:48


Не пръскай в никакъв случай по платката на компа ако не знаеш мап сензора ти е вътре в компа по добре недей виж маркуча за него но ако е здрав не го пипай надали ще намериш по здрав от него дори и нов няма да изкара колкото него!Най добре вземи от някой комп от 1З за проба и виж ако пак прави колата така търси другаде!


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Чет 05 юни 2014 17:09


Знам го аз че мапа е в компютъра. Въпроса ми е има ли нужда от почистване и дали някой го е правил.


toni_novi
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 25 апр 2014 20:05
Автомобил: passat 5
Двигател: ahu
Местоположение: панагюрище

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот toni_novi » Съб 07 юни 2014 0:04


колега установи ли се проблема ?


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 11 юни 2014 21:13


ka4o_pi4a написа:Съмнявам се 1Z да се управлява с налягане, от къде ще дойде ? За вакуум си има вакуум помпа. Колкото до проверката, мисля че няма значение - тя мембраната няма да държи нито вакуум нито налягане.



Като за начало това са пълни глупости. Налягането идва от самото турбо.Така се разтоварват турбините на автомобили и без електроника и без клапан н75.

Към автора на темата. Може да пробваш гейта дали държи стабилно налягане като изолираш н75 за да не се бърка той в нещата. За целта трябва да извадиш от н75 червения и синия маркуч и да ги съединиш с някаква тръбичка (импровизирай).
Палиш колата гас до ламарината и наблюдаваш буст метъра. Ако всичко е наред трябва да държи стабилно около 0.6 бара.
Ако пак има пропадания в налягането може да си сигурен ,че нещо с гейта не е наред.

Успех.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пет 13 юни 2014 13:50


Мисля че намерих решението.
Смених маркучето което е в компа. От всички маркучи по вакумите които сменях по рано, само това не смених. Тогава отварях компа да го проверя, беше идеално чист компа и маркучето беше като ново без видими износвания, пробиви или каквото и да е било и затова не го подмених. Но явно нещо му е имало, с времето може да се е скапало. :rolleyes Смених го и за сега проблема повече не се е появявал. Ще следа поведението на колата и ще пиша ако има нещо. :th_up


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пет 28 ное 2014 16:35


Днес реших да се разкарам до Софето и пак греда. Проблема остава. Лошото е че от време на време се показва и не мога да схвана някаква закономерност....продължавам да търся решение :banghead
Не мога да си обясня, кое разтоварва турбината за такъв кратък момент. :banghead Налягането не може да задържи на 0.9 бара а играе в рамките 0.6-0.9...а трябва да седи на 0.9 като заковано. :banghead


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пет 28 ное 2014 18:21


LOG-01-003-008-010.xlsx
(10.73 KиБ) Свален 139 пъти

LOG-01-003-008-011.xlsx
(11.2 KиБ) Свален 204 пъти

LOG-01-008-010-013.xlsx
(10.61 KиБ) Свален 129 пъти
Прикачени файлове
LOG-01-008-010-013.xlsx
(10.61 KиБ) Свален 117 пъти



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 46 госта