Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот lz2aii » Чет 27 мар 2014 9:01


Не си го слагай колега. Радвай се, че си оправил колата си сам и не си наринал куп излишни пари по знайни и незнайни "майстори". Колегата за който пишеш вярно има малко остър език, ама не вярвам да е лошо момче. Не го познавам лично. Темата е добра и вярвам, че е помогнала на много хора. Това трябва да те радва.




hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Чет 27 мар 2014 10:03


Още малко да бъда полезен, понеже на някой места за разглабането и стигането до дюзите са необходими специални инструменти, а аз ги нямах и се наложи да импровизирам по по-трудния начин и се поизмъчих, за да не се мъчите и вие в последствие открих тези хора, които имат страшни джаджи за всичко: http://www.zimber.bg/
Имат online магазин и са много точни.
От тях си поръчах комплекта за застопоряване на коляновия и разпределителния вал, защото съм решил след около седмица да си сменя ангренажния ремък, ама това в нова тема.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот °niksi° » Съб 29 мар 2014 23:11


Само да вметна че не се маже с грес нищо, а се слага това тънкото стоманено пружинно пръстенче под дифтунгата.
Иначе да - майсторите са скапаняци дето гледат само как да ни прекарат. Ама така е когато става дума за прекрасния помпа дюза мотор на 500 и отгоре хиляди и когато леглата на дюзите са с ръб половин милиметър, ефекта от смяната на о-пръстените е временен за жалост.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Пон 31 мар 2014 8:18


Аха ето от къде била тази джаджа, благодарим ти niksi, а за майсторите или добро или нищо, но пък чак да са скапаняци, не бих казал, но както и да е, благодарим за инфото.
По въпроса за леглата на дюзите не съм съгласен, мойте си бяха наред проверих ги внимателно.


birjo
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 03 фев 2013 16:09
Автомобил:
Двигател:

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот birjo » Чет 03 апр 2014 15:12


колега, сподели дали Голфа е губил антифриз преди да сменяш каквото и да било


Потребителски аватар
yochcov
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
Автомобил: VW Golf
Двигател:
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот yochcov » Чет 03 апр 2014 16:49


Здрасти колега "hq" искам да те питам нещо относно затягането на болтовете, че макар че има схема леко се обърках, може би от писанията в темата и цялото объркване ми идва от това че във файла пише натягане до определена степен и после още градуси, но ги бяхте обсъждали, че връщаш и малко ми е Х, та направо да отметна казаното до тук в темата и да напиша както е според файла от теб искам само да ми потвърдиш така ли е, ако не да ме поправиш.
Добавям глава на такова TDI и цвят върху всеки болт, да не ги объркам както направих предния път:
СИНИТЕ болтовете на кобилиците на р. вал: затягам до 20Nm и после донатягам в същата посока още 90 градуса;
ЧЕРВЕНИТЕ болтовете на държачите на дюзите: 1. затягам на 3Nm, 2. затягам още 90 градуса, 3. затягам оше 180 градуса (всичките операции в една посока към затягане на болта)
ЗЕЛЕНИТЕ болтовете на бобчетата не мисля да ги барам, освен ако не са потънали и е наложително (ако се наложи така или иначе има бобчета в комплекта) та за тях пъхам с средата отверка натягам докъто усетя съпротивление, след това връщам (развивам) 180 градуса, държа така и им затягам гайката на 30Nm.
Поправи ме само ако има нещо по някоя от точките и за болтовете на капака на главата имат ли си определено натягане, защото веднъж съм сменял там гарнитура и знам че тряа да се внимава да не скъсат, но незнам има ли си точно Nm на които тряа да се натегне? БЛАГОДАРЯ ти предварително!
Изображение


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Пон 07 апр 2014 10:06


Правилно си разбрал схемата на затягане, така са нещата, само няколко поправки.
Първо задължително смени сакюрити болтовете на дюзите, защото колкото и да внимаваш се късат ако са старите, аз лично скъсах два, получава се умора на метала от вибрациите на дюзите.
Второ реглажните болтове задължително наново си ги регулираш иначе работата е на половина свършена, нищо, че ти изглеждат ОК, те се регулират в положение на напълно натиснати от кобилицата, въртиш на ръка разпределителния вал докато не ги докараш една по една в това положение (много внимавай с тази операция ако не разполагаш с иструментите за измерване).
И трето реглажните боловете не с отвертка, а с шестограм мисля че беше 7 ама не съм 100% сигурен.


Потребителски аватар
yochcov
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
Автомобил: VW Golf
Двигател:
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот yochcov » Вто 08 апр 2014 14:13


hq написа:Правилно си разбрал схемата на затягане, така са нещата, само няколко поправки.
Първо задължително смени сакюрити болтовете на дюзите, защото колкото и да внимаваш се късат ако са старите, аз лично скъсах два, получава се умора на метала от вибрациите на дюзите.
Второ реглажните болтове задължително наново си ги регулираш иначе работата е на половина свършена, нищо, че ти изглеждат ОК, те се регулират в положение на напълно натиснати от кобилицата, въртиш на ръка разпределителния вал докато не ги докараш една по една в това положение (много внимавай с тази операция ако не разполагаш с иструментите за измерване).
И трето реглажните боловете не с отвертка, а с шестограм мисля че беше 7 ама не съм 100% сигурен.


Ами колега аз точно се канех да пиша, значи свършихме работата уикенда, защото миналата седмица вече стана нетърпимо, на 18градуса въртях един ден като гламав докъто запаля, пак преди над 15 винаги си палеше лесно. Та да не казвам голяма дума, но втори ден вече колата си пали от раз както сутринта на студено 6градуса така и на топло. Значи щеше да ми от полза това инфо, но да ти кажа каква я свършихме. Всичко го правихме с динамометричен ключ както е по каталога и както съм описал по горе, като бобчета несъм сменял и несъм барал горе реглажните болтове, всичко си изглеждаше ок, пък за натягането, чудехме как тряа да са за това натягане - давахме напред и назад на 5-та и вала завърташе и натягаше и отхлабяше дюзите, но сефте чувам че в напълно натегнато положение се прави този реглаж горния, всичките ги огледах бяха точно до милиметърче еднакво натегнати...Резултата: пали си и си набира по равномерно, моментния разход на место ми е 0,7 l/h, но без регулиране на реглажните болтове, четох че тряа да е 0,6 l/h, но мисля че е ок, че направо какво ли не бях сменил вече по колата и непали и непали...


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Вто 08 апр 2014 19:58


Съжалявам, че се забавих не можех да пиша. Радвам се че колата вече е добре браво!!! :th_up


Потребителски аватар
yochcov
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
Автомобил: VW Golf
Двигател:
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот yochcov » Вто 08 апр 2014 22:34


hq написа:Съжалявам, че се забавих не можех да пиша. Радвам се че колата вече е добре браво!!! :th_up

А предостатъчно пише в темата и ти имаш най-голяма заслуга да си оправя колата, така че голямо благодарско...И ще видя тук там и ако е толкова наложително да се регулират, всичко е на един капак разстояние (btw с зор, но му хванах цаката на болта под егр-а, става и без да се сваля клапана)


Потребителски аватар
porostorm
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот porostorm » Чет 10 апр 2014 22:18


Колеги, как без микрометър и специалната стойка разбирате положението на коляновия вал? Също така гледах, че трябва да се мери с шублер като се поставят дюзите, да нямат завъртане?
Благодаря за информацията, надявам се и аз скоро да ги сменя и настроя :bowdown


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Пет 11 апр 2014 8:50


Аз лично моите след няколко превъртания на разпределителния вал им хванах цаката, разбрах, че след като дойдат в "долна мъртва точка" поне така аз си я кръстих, спират за определена част от въртенето на вала в това си положение и по това се ориентирах , че това им е правилното положение за натягане, а по въпроса за шублера си прав, ама чак след това го видях това замерване и не съм се връщал да ги оправям, освен това колата и двигателя сега си работят перфектно така че най-вероятно съм уцелил всичко. Иначе си прав и за микрометъра и за шублера, хубаво е ако ги имиаш да си направиш реглажа с тях, както си пише по дебелите книги.


Потребителски аватар
porostorm
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот porostorm » Сря 30 апр 2014 12:20


Само една поправка, затягането на болта на дюзата към главата е 12 НМ и 270 градуса. Това което е написано тук е за 2.0 TDI


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот kenwood » Чет 14 авг 2014 22:59


Колега...ще използвам твойта тема за да опиша грубо сходния ремонт на ПД, но за 2.0тди 16в. Спука глава на около 120000реалн, преди 4 години и колата я правих в сервиз, когато все още посещавах сервизи :)Тогава бяха сменини всички о пръстени... абсолютно всичко по главата...поне на хартия де :) Уж всичко беше ок в началото но в послените 2 години зашочна да пали трудно след повечко престой подобно на твойта. Интересното е че стойностите на 13канал си бяха в норми и най-странното е че когато сипвам нафта от тая скъпата на ОМВ значително по-добро беше първото стартиране...даже е имало и седмици без проблеми и палене от четвърт...сложа ли обикновенна нафта и паленето веднага се затруднява и изпушва силно на неизгоряла нафта.

Хванах се тия дни да сменя о пръстени, реглажни болтове всичко и направих проба да видя на колко градуса са били оставени инжекторите и първите два на 90градуса, останалите два на малко преди 180, колкото е по книгите...няма да споменавам кой е сервиза. След смяната работата на двигателя стана по мека, въпреки че показанията на 13-ти канал съвсем леко мръднаха една идея по към 0. На загряла пали по-меко и остава да видя студеното палене как е, да не избързвам да се радвам :) Интересно е че първото палене след ремонта беше изключително трудно...сигурно 5мин съм въртял на стартер докато запали. Ще пиша тия дни има ли ефект цялата процедура при мен.

Евала за темата...дано е полезна на колкото се може повече хора с подобни проблеми.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре

Мнениеот hq » Съб 16 авг 2014 11:39


Здравейте отново, сега да ви кажа още малко развитие по въпроса в пустите о-пръстени и трудно палене на тези двигатели.
Попрочетох тук и там по чуждоезични и наши сайтове и разбрах следното:
Тези двичатели просто не са си ги проектирали добре от VW и когато почнат проблемите с паленето почти винаги се пригответе да си сменяте о-пръстените през около година, в защита на майсторите и сервизите ще кажа че вината не тяхна или поне не изцяло, вината им е че не ни подготвят за лошата новина, че си ставаме вечните клиенти.
Проблема на дюзите е в начина на закрепването им, тъй като е едностранно след много километри от високото налягане и температури правят ръб в цилиндровата глава и самите дюзи също се износват едностранно. Този ръб е причината за късането на о-пръстените и рецидив на проблема с паленето. За съжаление решението му е само едно смяна на главата с нова, подчертавам с нова, и нови дюзи естествено, което по мой сметки грубо излиза около 2000 лв. При положение че колите ни струват около 5000, мисля че няма смисъл да се коментира. Съжалявам че ви разочаровам и огорчавам, но такава е истината. Когато си сменяте о-пръстените оглеждайте дюзите и цилиндровата глава внимателно за да знаете какво ви чака по нататък. Успех на всички.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта