Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - решено
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Не си го слагай колега. Радвай се, че си оправил колата си сам и не си наринал куп излишни пари по знайни и незнайни "майстори". Колегата за който пишеш вярно има малко остър език, ама не вярвам да е лошо момче. Не го познавам лично. Темата е добра и вярвам, че е помогнала на много хора. Това трябва да те радва.
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Още малко да бъда полезен, понеже на някой места за разглабането и стигането до дюзите са необходими специални инструменти, а аз ги нямах и се наложи да импровизирам по по-трудния начин и се поизмъчих, за да не се мъчите и вие в последствие открих тези хора, които имат страшни джаджи за всичко: http://www.zimber.bg/
Имат online магазин и са много точни.
От тях си поръчах комплекта за застопоряване на коляновия и разпределителния вал, защото съм решил след около седмица да си сменя ангренажния ремък, ама това в нова тема.
Имат online магазин и са много точни.
От тях си поръчах комплекта за застопоряване на коляновия и разпределителния вал, защото съм решил след около седмица да си сменя ангренажния ремък, ама това в нова тема.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Само да вметна че не се маже с грес нищо, а се слага това тънкото стоманено пружинно пръстенче под дифтунгата.
Иначе да - майсторите са скапаняци дето гледат само как да ни прекарат. Ама така е когато става дума за прекрасния помпа дюза мотор на 500 и отгоре хиляди и когато леглата на дюзите са с ръб половин милиметър, ефекта от смяната на о-пръстените е временен за жалост.
Иначе да - майсторите са скапаняци дето гледат само как да ни прекарат. Ама така е когато става дума за прекрасния помпа дюза мотор на 500 и отгоре хиляди и когато леглата на дюзите са с ръб половин милиметър, ефекта от смяната на о-пръстените е временен за жалост.
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Аха ето от къде била тази джаджа, благодарим ти niksi, а за майсторите или добро или нищо, но пък чак да са скапаняци, не бих казал, но както и да е, благодарим за инфото.
По въпроса за леглата на дюзите не съм съгласен, мойте си бяха наред проверих ги внимателно.
По въпроса за леглата на дюзите не съм съгласен, мойте си бяха наред проверих ги внимателно.
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
колега, сподели дали Голфа е губил антифриз преди да сменяш каквото и да било
- yochcov
- Мнения: 91
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
- Автомобил: VW Golf
- Двигател:
- Местоположение: Слънчев Бряг
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Здрасти колега "hq" искам да те питам нещо относно затягането на болтовете, че макар че има схема леко се обърках, може би от писанията в темата и цялото объркване ми идва от това че във файла пише натягане до определена степен и после още градуси, но ги бяхте обсъждали, че връщаш и малко ми е Х, та направо да отметна казаното до тук в темата и да напиша както е според файла от теб искам само да ми потвърдиш така ли е, ако не да ме поправиш.
Добавям глава на такова TDI и цвят върху всеки болт, да не ги объркам както направих предния път:
СИНИТЕ болтовете на кобилиците на р. вал: затягам до 20Nm и после донатягам в същата посока още 90 градуса;
ЧЕРВЕНИТЕ болтовете на държачите на дюзите: 1. затягам на 3Nm, 2. затягам още 90 градуса, 3. затягам оше 180 градуса (всичките операции в една посока към затягане на болта)
ЗЕЛЕНИТЕ болтовете на бобчетата не мисля да ги барам, освен ако не са потънали и е наложително (ако се наложи така или иначе има бобчета в комплекта) та за тях пъхам с средата отверка натягам докъто усетя съпротивление, след това връщам (развивам) 180 градуса, държа така и им затягам гайката на 30Nm.
Поправи ме само ако има нещо по някоя от точките и за болтовете на капака на главата имат ли си определено натягане, защото веднъж съм сменял там гарнитура и знам че тряа да се внимава да не скъсат, но незнам има ли си точно Nm на които тряа да се натегне? БЛАГОДАРЯ ти предварително!

Добавям глава на такова TDI и цвят върху всеки болт, да не ги объркам както направих предния път:
СИНИТЕ болтовете на кобилиците на р. вал: затягам до 20Nm и после донатягам в същата посока още 90 градуса;
ЧЕРВЕНИТЕ болтовете на държачите на дюзите: 1. затягам на 3Nm, 2. затягам още 90 градуса, 3. затягам оше 180 градуса (всичките операции в една посока към затягане на болта)
ЗЕЛЕНИТЕ болтовете на бобчетата не мисля да ги барам, освен ако не са потънали и е наложително (ако се наложи така или иначе има бобчета в комплекта) та за тях пъхам с средата отверка натягам докъто усетя съпротивление, след това връщам (развивам) 180 градуса, държа така и им затягам гайката на 30Nm.
Поправи ме само ако има нещо по някоя от точките и за болтовете на капака на главата имат ли си определено натягане, защото веднъж съм сменял там гарнитура и знам че тряа да се внимава да не скъсат, но незнам има ли си точно Nm на които тряа да се натегне? БЛАГОДАРЯ ти предварително!

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Правилно си разбрал схемата на затягане, така са нещата, само няколко поправки.
Първо задължително смени сакюрити болтовете на дюзите, защото колкото и да внимаваш се късат ако са старите, аз лично скъсах два, получава се умора на метала от вибрациите на дюзите.
Второ реглажните болтове задължително наново си ги регулираш иначе работата е на половина свършена, нищо, че ти изглеждат ОК, те се регулират в положение на напълно натиснати от кобилицата, въртиш на ръка разпределителния вал докато не ги докараш една по една в това положение (много внимавай с тази операция ако не разполагаш с иструментите за измерване).
И трето реглажните боловете не с отвертка, а с шестограм мисля че беше 7 ама не съм 100% сигурен.
Първо задължително смени сакюрити болтовете на дюзите, защото колкото и да внимаваш се късат ако са старите, аз лично скъсах два, получава се умора на метала от вибрациите на дюзите.
Второ реглажните болтове задължително наново си ги регулираш иначе работата е на половина свършена, нищо, че ти изглеждат ОК, те се регулират в положение на напълно натиснати от кобилицата, въртиш на ръка разпределителния вал докато не ги докараш една по една в това положение (много внимавай с тази операция ако не разполагаш с иструментите за измерване).
И трето реглажните боловете не с отвертка, а с шестограм мисля че беше 7 ама не съм 100% сигурен.
- yochcov
- Мнения: 91
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
- Автомобил: VW Golf
- Двигател:
- Местоположение: Слънчев Бряг
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
hq написа:Правилно си разбрал схемата на затягане, така са нещата, само няколко поправки.
Първо задължително смени сакюрити болтовете на дюзите, защото колкото и да внимаваш се късат ако са старите, аз лично скъсах два, получава се умора на метала от вибрациите на дюзите.
Второ реглажните болтове задължително наново си ги регулираш иначе работата е на половина свършена, нищо, че ти изглеждат ОК, те се регулират в положение на напълно натиснати от кобилицата, въртиш на ръка разпределителния вал докато не ги докараш една по една в това положение (много внимавай с тази операция ако не разполагаш с иструментите за измерване).
И трето реглажните боловете не с отвертка, а с шестограм мисля че беше 7 ама не съм 100% сигурен.
Ами колега аз точно се канех да пиша, значи свършихме работата уикенда, защото миналата седмица вече стана нетърпимо, на 18градуса въртях един ден като гламав докъто запаля, пак преди над 15 винаги си палеше лесно. Та да не казвам голяма дума, но втори ден вече колата си пали от раз както сутринта на студено 6градуса така и на топло. Значи щеше да ми от полза това инфо, но да ти кажа каква я свършихме. Всичко го правихме с динамометричен ключ както е по каталога и както съм описал по горе, като бобчета несъм сменял и несъм барал горе реглажните болтове, всичко си изглеждаше ок, пък за натягането, чудехме как тряа да са за това натягане - давахме напред и назад на 5-та и вала завърташе и натягаше и отхлабяше дюзите, но сефте чувам че в напълно натегнато положение се прави този реглаж горния, всичките ги огледах бяха точно до милиметърче еднакво натегнати...Резултата: пали си и си набира по равномерно, моментния разход на место ми е 0,7 l/h, но без регулиране на реглажните болтове, четох че тряа да е 0,6 l/h, но мисля че е ок, че направо какво ли не бях сменил вече по колата и непали и непали...
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Съжалявам, че се забавих не можех да пиша. Радвам се че колата вече е добре браво!!! 

- yochcov
- Мнения: 91
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
- Автомобил: VW Golf
- Двигател:
- Местоположение: Слънчев Бряг
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
hq написа:Съжалявам, че се забавих не можех да пиша. Радвам се че колата вече е добре браво!!!
А предостатъчно пише в темата и ти имаш най-голяма заслуга да си оправя колата, така че голямо благодарско...И ще видя тук там и ако е толкова наложително да се регулират, всичко е на един капак разстояние (btw с зор, но му хванах цаката на болта под егр-а, става и без да се сваля клапана)
- porostorm
- Мнения: 82
- Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Колеги, как без микрометър и специалната стойка разбирате положението на коляновия вал? Също така гледах, че трябва да се мери с шублер като се поставят дюзите, да нямат завъртане?
Благодаря за информацията, надявам се и аз скоро да ги сменя и настроя
Благодаря за информацията, надявам се и аз скоро да ги сменя и настроя

Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Аз лично моите след няколко превъртания на разпределителния вал им хванах цаката, разбрах, че след като дойдат в "долна мъртва точка" поне така аз си я кръстих, спират за определена част от въртенето на вала в това си положение и по това се ориентирах , че това им е правилното положение за натягане, а по въпроса за шублера си прав, ама чак след това го видях това замерване и не съм се връщал да ги оправям, освен това колата и двигателя сега си работят перфектно така че най-вероятно съм уцелил всичко. Иначе си прав и за микрометъра и за шублера, хубаво е ако ги имиаш да си направиш реглажа с тях, както си пише по дебелите книги.
- porostorm
- Мнения: 82
- Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Само една поправка, затягането на болта на дюзата към главата е 12 НМ и 270 градуса. Това което е написано тук е за 2.0 TDI
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Колега...ще използвам твойта тема за да опиша грубо сходния ремонт на ПД, но за 2.0тди 16в. Спука глава на около 120000реалн, преди 4 години и колата я правих в сервиз, когато все още посещавах сервизи :)Тогава бяха сменини всички о пръстени... абсолютно всичко по главата...поне на хартия де :) Уж всичко беше ок в началото но в послените 2 години зашочна да пали трудно след повечко престой подобно на твойта. Интересното е че стойностите на 13канал си бяха в норми и най-странното е че когато сипвам нафта от тая скъпата на ОМВ значително по-добро беше първото стартиране...даже е имало и седмици без проблеми и палене от четвърт...сложа ли обикновенна нафта и паленето веднага се затруднява и изпушва силно на неизгоряла нафта.
Хванах се тия дни да сменя о пръстени, реглажни болтове всичко и направих проба да видя на колко градуса са били оставени инжекторите и първите два на 90градуса, останалите два на малко преди 180, колкото е по книгите...няма да споменавам кой е сервиза. След смяната работата на двигателя стана по мека, въпреки че показанията на 13-ти канал съвсем леко мръднаха една идея по към 0. На загряла пали по-меко и остава да видя студеното палене как е, да не избързвам да се радвам :) Интересно е че първото палене след ремонта беше изключително трудно...сигурно 5мин съм въртял на стартер докато запали. Ще пиша тия дни има ли ефект цялата процедура при мен.
Евала за темата...дано е полезна на колкото се може повече хора с подобни проблеми.
Хванах се тия дни да сменя о пръстени, реглажни болтове всичко и направих проба да видя на колко градуса са били оставени инжекторите и първите два на 90градуса, останалите два на малко преди 180, колкото е по книгите...няма да споменавам кой е сервиза. След смяната работата на двигателя стана по мека, въпреки че показанията на 13-ти канал съвсем леко мръднаха една идея по към 0. На загряла пали по-меко и остава да видя студеното палене как е, да не избързвам да се радвам :) Интересно е че първото палене след ремонта беше изключително трудно...сигурно 5мин съм въртял на стартер докато запали. Ще пиша тия дни има ли ефект цялата процедура при мен.
Евала за темата...дано е полезна на колкото се може повече хора с подобни проблеми.
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Здравейте отново, сега да ви кажа още малко развитие по въпроса в пустите о-пръстени и трудно палене на тези двигатели.
Попрочетох тук и там по чуждоезични и наши сайтове и разбрах следното:
Тези двичатели просто не са си ги проектирали добре от VW и когато почнат проблемите с паленето почти винаги се пригответе да си сменяте о-пръстените през около година, в защита на майсторите и сервизите ще кажа че вината не тяхна или поне не изцяло, вината им е че не ни подготвят за лошата новина, че си ставаме вечните клиенти.
Проблема на дюзите е в начина на закрепването им, тъй като е едностранно след много километри от високото налягане и температури правят ръб в цилиндровата глава и самите дюзи също се износват едностранно. Този ръб е причината за късането на о-пръстените и рецидив на проблема с паленето. За съжаление решението му е само едно смяна на главата с нова, подчертавам с нова, и нови дюзи естествено, което по мой сметки грубо излиза около 2000 лв. При положение че колите ни струват около 5000, мисля че няма смисъл да се коментира. Съжалявам че ви разочаровам и огорчавам, но такава е истината. Когато си сменяте о-пръстените оглеждайте дюзите и цилиндровата глава внимателно за да знаете какво ви чака по нататък. Успех на всички.
Попрочетох тук и там по чуждоезични и наши сайтове и разбрах следното:
Тези двичатели просто не са си ги проектирали добре от VW и когато почнат проблемите с паленето почти винаги се пригответе да си сменяте о-пръстените през около година, в защита на майсторите и сервизите ще кажа че вината не тяхна или поне не изцяло, вината им е че не ни подготвят за лошата новина, че си ставаме вечните клиенти.
Проблема на дюзите е в начина на закрепването им, тъй като е едностранно след много километри от високото налягане и температури правят ръб в цилиндровата глава и самите дюзи също се износват едностранно. Този ръб е причината за късането на о-пръстените и рецидив на проблема с паленето. За съжаление решението му е само едно смяна на главата с нова, подчертавам с нова, и нови дюзи естествено, което по мой сметки грубо излиза около 2000 лв. При положение че колите ни струват около 5000, мисля че няма смисъл да се коментира. Съжалявам че ви разочаровам и огорчавам, но такава е истината. Когато си сменяте о-пръстените оглеждайте дюзите и цилиндровата глава внимателно за да знаете какво ви чака по нататък. Успех на всички.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта