Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 25 май 2015 23:59
- Автомобил: VW golf mk5
- Двигател: ТДИ
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Здравейте колеги извинявам се, че се възползвам от темата на колегата , ама искам да попитам за 1,9 тди 105кс пд : до около 7000км след смяната наистина не ми беше пипнало маслото но на около 7500 ми беше спаднало с 2-3 мм от щеката , нормално ли е . Колата я карам нормално рядко я натискам, веднъж ми се наложи да бързам по магистралата та съм карал с над 170 постоянно за около 50 км , но дори и тогава не беше изхарчила .
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Принципно към 8/9 хил.км двигателя почва да пипва маслото, поради намаляване на вискозитета . Със какво масло караш?
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
По принцип когато мотора се кара в по-високи обороти, той си хапва масълце. Иначе и аз съм забелязал, че до към 7000 км. нивото не е мръднало и от там започва да пада. На 10 000 съм в долната част на щрихите.
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Напълно съм съгласен, това е нещо нормално ! За проблем със горене на масло може да се говори при нисък пробег голям разход. Нещо от рода на бившата 1 л за 650 км 

Последна промяна от IvanMan на Сря 16 дек 2015 12:32, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Със негово височество Пасата на 2, 3 пъти, включително и днес не мога да вдигна повече от 110 км. Включително и до тази скорост е малко мудна. Закачих я на ВАГ КО-ма изкара ми грешка за датчик принудително пълнене. Откачих го и почистих със контактен спрей старателно беше много зацапан и омазан със масло. Отново пусках да чете за грешки, нямаше никакви, пробвах я пак забива на 110 км, спирам гася я пак паля и всичко се оправя. До момента в който пак реши да забие.
Гледах му стойностите на тоя МАП сензор и считам, че не са много адекватни.
Възможно ли е това пушене и сега забиване да е причинено от него ?
Как най точно мога да определя дали работи коректно, защото съм го набедил и съм на косъм да го сменя ?
Благодарности за помощта на всички колеги, които се включват в темата ми !
Гледах му стойностите на тоя МАП сензор и считам, че не са много адекватни.
Възможно ли е това пушене и сега забиване да е причинено от него ?
Как най точно мога да определя дали работи коректно, защото съм го набедил и съм на косъм да го сменя ?
Благодарности за помощта на всички колеги, които се включват в темата ми !

-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 25 май 2015 23:59
- Автомобил: VW golf mk5
- Двигател: ТДИ
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Благодаря ви колеги за отговорите , понеже ме питахте какво масло карам Wolff 5w40 ама за ПД трябва да е специфично 505,01 а мойто не е ама на смяната ще сипа такова мисля на кастрол.
За пасата дали не ти минава в авариен режим (limp mod) колата сама си намалява мощноста наи често поради замърсено турбо или филтер за твърди частици ама 1,9 маи нямат такъв , един приятел си беше взел алфа 147 ДЖТД и не вървеше забиваше яко , качихме я на магистралата напълни уборотомера доста пъти и 3 месеца по късно няма проблем.
За пасата дали не ти минава в авариен режим (limp mod) колата сама си намалява мощноста наи често поради замърсено турбо или филтер за твърди частици ама 1,9 маи нямат такъв , един приятел си беше взел алфа 147 ДЖТД и не вървеше забиваше яко , качихме я на магистралата напълни уборотомера доста пъти и 3 месеца по късно няма проблем.
- Shakez
- Мнения: 160
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 11:05
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Sofia
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
martinesto написа:Със негово височество Пасата на 2, 3 пъти, включително и днес не мога да вдигна повече от 110 км. Включително и до тази скорост е малко мудна. Закачих я на ВАГ КО-ма изкара ми грешка за датчик принудително пълнене. Откачих го и почистих със контактен спрей старателно беше много зацапан и омазан със масло. Отново пусках да чете за грешки, нямаше никакви, пробвах я пак забива на 110 км, спирам гася я пак паля и всичко се оправя. До момента в който пак реши да забие.
Гледах му стойностите на тоя МАП сензор и считам, че не са много адекватни.
Възможно ли е това пушене и сега забиване да е причинено от него ?
Как най точно мога да определя дали работи коректно, защото съм го набедил и съм на косъм да го сменя ?
Благодарности за помощта на всички колеги, които се включват в темата ми !
За пушенето не знам, както писах и моята пуши. Относно забиването - геометрията се зацапва от сажди. Виждал съм, че колеги са споделяли, че "изчистват" нагара по геометрията като натискат колата по магистралата, нещо от порядъка на 170-180 на 6-та степен, след това намаляваш и после пак с тази скорост за известно време /по спомени 10-15 минути/. Иначе другия вариант е в сервиз, като те ще се занимаят да я изчистят. Проверява се със свободния ход на актуатора на променливата геометрия, което пак по спомени е едно лостче под ЕГР клапана. Гореизложената хипотеза е, в случай че колата се кара предимно градско, в моя случай около 30-тина километра дневно.
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Колата се кара смесен цикъл, като според мене проблема със забиването ми е електронен. След празниците ще я карам да я види един майстор на помпа дюза да си каже мнението. Не смятам, че проблема е в геометрията. Пушенето в момента остава загадка, изчел съм всичко което ми попадне пред очите като тема в тоя форум и все още не мога да определя, къде е проблема. На едни колеги причината е в турбото, други дюзите, трети геометрията, четвърти подгревни свещи, а всичко това при мен е добре.
Лошото е, че нямам условия да разглобя и огледам всичко детайлно.
Някой казват не се занимавай, карай така, но просто много ме дразни !
Силно се надявам през Новата година да открия проблема, за който ще пиша подробно с цел да помогна на останалите колеги.
Лошото е, че нямам условия да разглобя и огледам всичко детайлно.
Някой казват не се занимавай, карай така, но просто много ме дразни !
Силно се надявам през Новата година да открия проблема, за който ще пиша подробно с цел да помогна на останалите колеги.
- vanesto
- Мнения: 6350
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Колега, във връзка с пушенето и забиването, не е лошо да провериш дали имаш катализатор, ако има, го махни, също я изкарай малко на магистрала и я продухай, може да ти е зацапана геометрията. Няма нужда на 6-та, може на 3-та и 4-та до 4000 оборота няколко дръпки с газ до долу, и виж дали ще забива пак. По принцип ако забива постоянно не е добре да я напъваш, може да счупиш турбината. Но странното е, че не дава грешки за пренадуване, което е характерно за зацапаната геометрия. А може и само мап сензора да е причина за забиването. Аз бих започнал с проверка на катализатора, проба с друг работещ мап сензор, и чак тогава газ на магистралата.
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Принципно в това положение не смея да я натискам да не стане беля. Колата има катализатор, както и активен ЕГР. Считам, че продухването на сегашните заледени пътища си е чисто самоубийство
Принципно, ако има проблем със катализатора щеше да глъхне, като се подаде газ на празен ход няма да се форсирва, съдя по Голф 4-та, която имах.

- Крисчън
- Мнения: 147
- Регистриран на: Чет 16 юли 2015 20:19
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Момчета и аз да задам един въпрос, който не е за двигателя, но е пак за Пасато. Проблемът ми е свързан с десния фар и по-точно вътрешността му. Отвън е кристален и свети много хубаво с Осрамките, но проблема е, че вътрешността му играе. Там където се захващат крушките явно са се разбили или нещо се е случило и се местят, та може ли да се залепи карантията вътре?
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Моите трептят много слабо, но се усеща ако застанеш отпред да ти освети тиквата, иначе не! Няма как да се залепи, защото нали си менят височината с ел. мотор с копчето от cockpit-a и ако ги залепиш и натовариш колата ще светиш гаргите по дърветата 

- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Весело посрещане на новата година на всички колеги!!! Имам същия Пасат и мотор много съм доволен от разход и вървеж.сменил съм маслото с Тотал 5В30 5000 км съм минал не го пипа на което се радвам защото все още я опознавам купих я края на лятото.



Последна промяна от vankata_passat на Чет 31 дек 2015 13:55, променено общо 1 път.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
IvanMan написа:Маслото което си сложил не е подходящо за автомобила.
Този тотал покрива спецификация 502.00/505.00, а за твоя автомобил маслото трябва да е със спецификация 505.01.
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
http://maxcar.bg/1708-large_default/tot ... -30-5l.jpg
Такова като твоето Audi не искат да ме изпреварвТ

Такова като твоето Audi не искат да ме изпреварвТ



Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта