Голф 4 (1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот CeckoStamov » Вто 02 апр 2019 20:21


Не е от картерната вентилация. Вдигнах я нагоре и продължава да тече. Обадих се на момчетата от сервиза и утре ще я погледнат. Теча е зад двигателя между въздушния филтър и всмукателните/изпускателните колектори. предполагам тръбата за "хранене" на турбото се е скъсала/пукнала? Утре ще стане ясно и ще пиша.




Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот achodemo » Сря 03 апр 2019 7:30


Да, много вероятно да е от щуцера на масловода за турбината. Ако не е стегната добре , прокапва , принципно тази тръба е добре да се сменя с Нова .


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот CeckoStamov » Сря 03 апр 2019 16:15


Днес я закарах, погледнаха я с огледалце и фенерче докато е запалена и от десния ъгъл на капака на клапаните прави балончета и капе масло. Помолих ги да върнат и картерната вентилация на мястото й, утре ще пиша отзиви.
Приключенията от снощи пред работа:
Изображение
Изображение
Маслото беше на средата на щеката, а преди това на максимум.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1017
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот vasko__2 » Сря 03 апр 2019 20:51


А с късното надуване какво стана?


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот CeckoStamov » Съб 06 апр 2019 5:13


vasko__2 написа:А с късното надуване какво стана?

Още е налице. Теча на масло беше от гарнитурата на капака.
Предстои буутване на оригинален софтуер и премахване на ЕГР софтуерно, ако това не помогне следва ремап, който се надявам вече да реши проблема с късното надуване.


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4 (1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване - Оправено

Мнениеот CeckoStamov » Нед 07 апр 2019 21:39


Днес игра ремапа. Колата вече тръгва от около 1600 оборота и е доста по - жива преди това. Мисля темата да бъде заключена.


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4 (1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване - Късни размисли

Мнениеот CeckoStamov » Съб 21 сеп 2019 18:37


След дълги размисли подновявам темата с нов въпрос по същия проблем.
След като е ясно, че е сменян вал и повдигачи в близкото минало, попаднах на тема, която гласеше, че ако се сложат повдигачи от двигател с роторна помпа (90, 110к.с) на такъв с помпа дюза(какъвто е моят) колата ставала по "лагава" каквато е моята. Та, въпроса ми е дали е възможно да са сложили евтини повдигачи от роторка и затова да тръгва късно колата и да я няма никаква преди 1600 оборота? Защото по моята логика е напълно възможно да е така. Разбира се няма как да стане ясно ако не ги сменя с такива за помпа дюза, но искам да чуя и Вашето мнение.
Поздрави (:


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 (1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот valiosport » Пон 23 сеп 2019 22:47


Колега те така се сменят повдигачи както ти си мислиш, нали трябва ремък да се откачи, свалят се кобилици, вал, помпа.
Пролетта смених на мойта помпа дюза 1.9 150 вал, повдигачи, о-пръстени на дюзи и повдигачи като търсех ги гледах че нямат разлика в номера и размера въпреки че АРЛ е с по-големи клапани.
Направи ми впечетление че преди с износения вал на място турбото надуваше почти 0.1 бар, а след смяната буста е точно нула.
И въпреки по малкото налягане колата тегли повече от преди. Като дам гас буста си кове точно колкото трябва 1.55 и не пада до 4000 оборота, а със стария вал правех пикове по 2 бара.


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4 (1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване

Мнениеот CeckoStamov » Чет 26 сеп 2019 19:14


Да, ясно ми е , че се свалят доста неща преди повдигачите, ако реша да сменям, ще го прави сервиз, не аз. Относно големия буст с износения вал според мен е логично да прави по-голямо налягане тъй като не може да отвори всмукателните клапани достатъчно и налягането влиза по-трудно в двигателя, поне аз така си го обяснявам. А сега със всичко сменено си "диша" както трябва.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта