Колега, тази таблица сме я гледали, гледали...Нищо ново не ни показваш.
Ама нали знаеш, че да лекуваш хардуерен проблем софтуерно, е като да си счупиш крака и да пиеш аналгин, като си мислиш, че ще ти мине.
Сам казваш - може да не е стартер, може ролки нещо да затягат, компресор, лагери на алтернатор...и как ги лекуваш - софтуерно???
Много добре знаеш, че със софтуера можеш само да замажеш даден хардуерен проблем, но не и да го решиш дългосрочно.
Ако ще я продаваш дадена кола - ок, ама ако си я правиш за себе си, не е много ок.
Стартер, акумулатор, алтернатор - това са консумативи, и рано или късно се налага да се правят/сменят. Със и без софтуер, ще им дойде времето, и щом ти дават признаци, значи този момент е близо. Няма нужда да замаскираме проблема, трябва да се търси първопричината, не да се лекуват симптомите.
Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Напълно съм съгласен с мнението на колегата vanesto.Само мога да допълня,че у нас(и не само) е пълно със "специалисти" дето си мислят,че разбират от софтуер повече от самия производител...
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Никой не отрича, че стартера, акумулатора, алтернатора и т.н. са консумативи и искат своето внимание и ревизиране. Проблема се нарича Hot start, това което megatronS описа. И това не е поредния мапер. Изпитах го на свой гръб, човека знае за какво иде на въпрос. Ако се наложи за Плевен област мога да съдействам за сваляне на софтуера на колата. Просто после няма да си познаеш колата как пали от този фикс. А и още нещо, това което е постнал в таблицата много малко мапери ще ви го покажат или ще го знаят.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1015
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
След като сте гледали, гледали и пак гледали тая таблица , какво разбрахте от нея? Разбрахте ли, защо производителя е сложил там една забрана за впръскване на горивото при определени обороти и температура и какво е целял с това? След, като разберете, защо, тогава ще са ви ясни нещата. Проблемът изобщо не се замаскира, а се решава напълно с това. Само да подчертая, VW не прави софтуер, той се поръчва на фирмата БОШ по зададено предварително задание. След неколкократна преработка, се одобрява от VW и ако е необходимо се променят дадени части от него, както е в конкретния случай и много други известни такива с постоянни регенерации и дезелгейт. Приемете на 100 процента, че с преработката на софтуера , се решават нещата на 100 процента, без каквито е да е последици, скрити дефекти и всичко друго, което може да се измисли. Този т.нар. проблем е направен в няколко модела и години на ВАГ, след което това нещо е премахнато, по абсолютно същия начин по който се премахва и на проблемните софтуери. При всички останали марки в света, това нещо не присъства. Всеки сам решава за себе си, дали да го направи със софтуер за 10 минути или да смени половин автомобил и накрая да установи, че може и да не е направил достатъчно, за да пали. В нормалните случаи трябва да подмените акумулатора с по-голям стартов ток и да ревизирате стартера, в други обаче, това не е достатъчно. Аз не се водя мапер, но съм човека, който се занимава със софтуера в тази фирма и може би са ми доста ясни нещата. Така, че не се чудете и мислете, как да си оправите колата, гарантирам ви, че няма да имате никакви проблеми, а който желае, може да си свали софтуера и да ми го изпрати, ще му го оправя абсолютно безплатно, както в било винаги.
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Глупости на търкалета. Никакъв проблем не е това. Умишлено е създадена така таблицата, и много добре я разбираме. Всички сме карали 1.9 тди, и сме нямали никакви проблеми с топъл старт, защото стартер, акумулатор и алтернатор са ни били ИЗПРАВНИ. И не по-голям стартер, по-голям акумулатор, а такъв, какъвто трябва да бъде. Прочетете малко литература за устройство на стартера, и по-специално за втулките, и на вас ще ви се изяснят някои физични закони. Как сме живели досега с такъв гигантски бъг в софта, и без намесата на мапери, акълът не ми го побира.
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
vanesto написа: втулките, и на вас ще ви се изяснят някои физични закони.
Аз започнах да пиша в тази тема точно заради твоето изказване за температурното разширение на втулките и какви драматични събития следват от това.
Ти като главен изяснител и тълкувател по физичните закони можеш ли да сметнеш с колко ще се разшири 12мм отвор в бронзова втулка, ако я загреем със 100 градуса?
А 12 милиметровото джелезо вътре в тази втулка колко ще се разшири, ако и него го загреем със 100 градуса?
Готов съм да заложа цяло левче, че няма да отговориш ясно и конкретно с числа. Не само щото не можеш да смяташ и хал хабер си нямаш от физика, а дори и да помолиш някой да ти го сметне числата няма да ти харесат и затова няма да ги напишеш тук.
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Точно пък на дървен философ, като теб не дължа никакви обяснения. Ти изобщо отчиташ ли износване на едното и на другото за половин милион км, и кое се износва по-бързо, и защо са направени от бронз? Или за теб всичко си стои ново завинаги? Виждал ли си износена предна втулка, останала само една люспа от нея? А виждал ли стартер направо без предна втулка и оста разбила леглото и цялата муцуна е за в коща? А когато оста лагерува директно в скоростната кутия, виждал ли си разбито легло? Щото аз съм ги виждал тези случаи. И повярвайте ми със софтуер не се лекуват.
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
За мен когато някой ми покаже официална сервизна акция от VAG за софтуерен проблем по темата която коментираме ще се съглася .
В противен случай всичко си остава в сферата на "един гаражен майстор ми каза..."
В противен случай всичко си остава в сферата на "един гаражен майстор ми каза..."
Последна промяна от freewaynikolay на Пон 12 май 2025 19:16, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
.
Последна промяна от ktamen на Пон 12 май 2025 19:26, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
vanesto написа:Точно пък на дървен философ, като теб
Обаче дървеният философ може да смята, а ти можеш да пишеш лирични отклонения


12 милиметровият отвор в бронза ще се разшири с 0,01992мм.
Стоманената шийка на ротора ще се разшири с 0,01296мм.
Демек луфтът ще се увеличи с 0.007мм, 7 хилядни от милиметъра, под една стотна от милиметъра. За сравнение луфтът с нови втулки е около 0,1мм или 14 пъти повече от тези нещастни 7 хилядни, дето според теб са виновни за всички нещастия по света.
Тези тотално износени втулки, дето ги даваш за пример са категорично доказателство, че стартерът върти достатъчно яко и с 2мм луфт и няколко хилядни не могат да се усетят по никакъв начин.
Никъде не съм писал, че втулките са вечни и не трябва да се сменят

Написах, че твоята теория за топлинно разширените втулки е височайша глупост.
И точно ти ще обясняваш за физични закони, айде нема нужда..
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Тези сметки можеш да си ги навреш в ... щото не са верни изобщо, нито пък си написал за каква температурна амплитуда си ги смятал. При гранични стойности на износване на втулките, е достатъчно и най-малкото разширение, за да започне да върти с по-малка сила. Айде, като си голям спец кажи защо нова кола няма проблем с топлия старт, а нашите милионници имат? Дай да видим каква формула ще изкараш.
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Точно затова когато се рециклира стартер освен да сменят четки и втулки трябва да се проверят и определени показатели за функционалност.
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
vanesto написа: нито пък си написал за каква температурна амплитуда си ги смятал.
ktamen написа:Ти като главен изяснител и тълкувател по физичните закони можеш ли да сметнеш с колко ще се разшири 12мм отвор в бронзова втулка, ако я загреем със 100 градуса?
Специално за теб още веднъж - 100 градуса



Продължава да пишеш лирични отклонения без никаква връзка с реалността. Като не ми одобряваш сметките, що не се опиташ и ти да посмяташ?
Коефициентите на топлинно разширение може да ги вземеш от тези линкове:
https://evek.pro/reference/istoriya-bro ... ystva.html
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0 ... 0%B8%D0%B5
Новият двигател се върти по-лесно по много причини, примерно по-малък лъфт в основните и биелните лагери. Или по-кръгли шийки на коляновият вал, по-кръгли основни и биелни лагери. Или по-малко хлопащи в цилиндрите бутала. Нали не мислиш, че само стартерните втулки се износват? По-качественото оригинално масло също може да помогне и още много подобни причини. Нямам претенции да ги знам всичките причини, ама че твоята топлинно разширена теория е глупост неземна съм 1000% сигурен.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7897
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
По-точно, като се сменят втулки на стартер трябва да се сменят всички втулки а не само лесните (на електромотора).
Когато стартера е без лагеруване срещу зъбното колело, какъвто е на всичките ТДИта с проблеми в топлия старта, ей такъв:
Втулките на бендиксаи на редуктора са много важни, защото когато са износени, колелото се зацепва накриво с маховика и товари мотора. А колелото накривява и редуктора и още повече товари мотора, и като му добавиш и износените четки и амортизираният шалтер, чакай да вдигне 250об/мин мотора.
За това и много хора казват, че след рециклиране на стартер нямат подобрение и прибягват до софтуерна намеса. Ама дали рециклирането е пълно, никой не казва
Когато стартера е без лагеруване срещу зъбното колело, какъвто е на всичките ТДИта с проблеми в топлия старта, ей такъв:
Втулките на бендиксаи на редуктора са много важни, защото когато са износени, колелото се зацепва накриво с маховика и товари мотора. А колелото накривява и редуктора и още повече товари мотора, и като му добавиш и износените четки и амортизираният шалтер, чакай да вдигне 250об/мин мотора.
За това и много хора казват, че след рециклиране на стартер нямат подобрение и прибягват до софтуерна намеса. Ама дали рециклирането е пълно, никой не казва
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Напълно съм съгласен. Аз затова си взех нов за 180лв .и го смених за 30мин . със сутрешното кафе...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта