Добре де.
Прочетох всичките линкове и съм до никаде. До колкото виях най-евтината инсталация е 8500 евро. А суровините и т.н. колко парис са - никаде не пише, а и това са много пари за сам човек.
Някой намер ли е инфо колко струва литъра вече готов за употреба, или някакви контакти на производител, та да смесваме с обикновенната нафтичка и да тестваме.
рапицово (слънчогледово) олио вместо нафта?
- borkoyanchev
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 17 май 2005 16:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
В Силистра имаше фабрика за производство на рафинирано олио.
Да обаче хората се освяткаха на време и вече произвеждат биодизел. Преминали доколкото разбрах през доста лаборатории и от доста време и продава.Има един единствен "недостатък" и той според думите на един от шефовете на фабриката е че като си спре колата кучетата започвали да ближат аспуха. Аче си мирише на KFC /пържено пиле/ мирише си. А и цената е много по ниска от дизела
Да обаче хората се освяткаха на време и вече произвеждат биодизел. Преминали доколкото разбрах през доста лаборатории и от доста време и продава.Има един единствен "недостатък" и той според думите на един от шефовете на фабриката е че като си спре колата кучетата започвали да ближат аспуха. Аче си мирише на KFC /пържено пиле/ мирише си. А и цената е много по ниска от дизела
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
A това видяхте ли го вече: http://www.monitor.bg/article?sid=&aid=46526&eid=412
- borkoyanchev
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 17 май 2005 16:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
В Силистра имаше фабрика за производство на рафинирано олио.
Да обаче хората се освяткаха на време и вече произвеждат биодизел. Преминали доколкото разбрах през доста лаборатории и от доста време и продава.Има един единствен "недостатък" и той според думите на един от шефовете на фабриката е че като си спре колата кучетата започвали да ближат аспуха. Аче си мирише на KFC /пържено пиле/ мирише си. А и цената е много по ниска от дизела
А знаеш ли колко точно е цената на биодизела и къде точно го продават?
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пон 25 юли 2005 10:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
За дизелите и олиото
Живея в Германия вече над пет години и от самото начало карам дизелови коли с олио, разбирате, за по-евтино.Първата ми кола тук бе Голф 2 - 1984 г., 1,6л нормален дизел.Отначало предпазливо,след тово все по-смело му добавях олио в резервоара,но не използвано от фритюрник, а прясно от магазина.Карал съм и със 100 % олио-през лятото без никакви проблеми,през зимата- с трудно палене.Мотора работи по-шумно,дими повече,а миризмата на изгоряло олио се усеща и в съседните квартали.Разхода на гориво леко падна от 4,5 с нафта до 4,3 с чисто олио.Никакви други странични ефекти!
Така изминах около 60 000 км.
Следващата кола бе Пасат 1988 със същия двигател - 1,6 обикновен дизел - с него бях на олио от първото зареждане до пролетта на 2004-никакви проблеми, но една камара спестени пари от олиото-за 100 000 км около 700 евро- първо,гореше по-малко с 0,2-0,3 на 100, и после олиото бе 10-12 цента по-евтино на литър от нафтата.
Сега карам вече 40 000 км Пасат 1992 турбо дизел,също с олио.Той за разлика от предишните дизели, няма проблеми с паленето на олио,но като цяло гори повече- около 6-6,5 л. на 100 км. без разлика на това с какво го караш.Но сега тук нафтата стана 1,10 евро литъра, а олиото в съседна Холандия е по 59 цента.
Така че има далавера да се кара с олио-вече дори и в Бг, особено ако не можеш се докопа до крадена , по-тънка нафта.На никоя от колите ми не се повреди абсолютно нищо вследствие на олиото- нито маркучи,нито горивна помпа,нито дюзи, абе, абсолютно нищо!
Така че,мога да го препоръчам смело на всеки дизел!
Комън рейл и помпа-дюза -системите са още по-добре пригодени да горят чисто олио,защото налягането при тях е още по-високо и съответно- изгарянето на олиото - по-пълно.
Така,че- смело напред и успех!
Така изминах около 60 000 км.
Следващата кола бе Пасат 1988 със същия двигател - 1,6 обикновен дизел - с него бях на олио от първото зареждане до пролетта на 2004-никакви проблеми, но една камара спестени пари от олиото-за 100 000 км около 700 евро- първо,гореше по-малко с 0,2-0,3 на 100, и после олиото бе 10-12 цента по-евтино на литър от нафтата.
Сега карам вече 40 000 км Пасат 1992 турбо дизел,също с олио.Той за разлика от предишните дизели, няма проблеми с паленето на олио,но като цяло гори повече- около 6-6,5 л. на 100 км. без разлика на това с какво го караш.Но сега тук нафтата стана 1,10 евро литъра, а олиото в съседна Холандия е по 59 цента.
Така че има далавера да се кара с олио-вече дори и в Бг, особено ако не можеш се докопа до крадена , по-тънка нафта.На никоя от колите ми не се повреди абсолютно нищо вследствие на олиото- нито маркучи,нито горивна помпа,нито дюзи, абе, абсолютно нищо!
Така че,мога да го препоръчам смело на всеки дизел!
Комън рейл и помпа-дюза -системите са още по-добре пригодени да горят чисто олио,защото налягането при тях е още по-високо и съответно- изгарянето на олиото - по-пълно.
Така,че- смело напред и успех!
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пон 25 юли 2005 10:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
За биодизела
Лично аз опитах и с био - дизел беше с 11 % по евтин от нафтата,немско производство,отговарял на DIN-еди-кой си стандарт и т.н. и засякох колата- вместо 5-5,2 на 100 колата ми изгори 6,6 на 100!
Оттогава го забравих тотално, още повече, че цената му се движи на малка дистанция след нафтата нагоре.
От чистото олио засега по-добрър заместник на нафтата не съм открил.
Оттогава го забравих тотално, още повече, че цената му се движи на малка дистанция след нафтата нагоре.
От чистото олио засега по-добрър заместник на нафтата не съм открил.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Днес от един колега разбрах,че е ходил до морето и обратно плюс курортно каране с нафта+преработено олио-така я продавали за 1,10лв литъра колата е Мондео 2000 година ТДИ-сподели ,че дава разход от 5-6 литра средно,но е поддържал 140 на моменти и 170 без да се отразява на вървежа -ускорява си като ТДИ-само като спряли на някво ханче да починат и някво дете от съседна кола казало на майка си,че и то иска да му купят пържени картофи
Всички селскостопански машини в СЗ България вървяли с тая нафта 


- borkoyanchev
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 17 май 2005 16:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- borkoyanchev
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 17 май 2005 16:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти: