Дебатиране на изписани грешки - РЕМОНТИРАХ СИ САМ КОЛАТА

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Чет 15 ное 2007 23:39


ако искаш звънкай 0897 980 526 ще ти помогна




Потребителски аватар
Michel
Мнения: 31
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:26
Автомобил: Passat B7 Ekofuel
Двигател: CDGA
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Michel » Пет 16 ное 2007 12:04


Колега при мен го имаше съштия проблем при 3000 об колата забиваше,свалих клапана H75 и се оказа блокирал.С помошта на WD-40 го почистих и раздвижих сега каручката върви като самолет.Почистването става като пръскаш с спрея през всички отвори и с два проводника от акумолатора му подаваш токови импулси.


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

Не е от дебитомера

Мнениеот sstancheff » Съб 17 ное 2007 9:07


Изчистих си дебитомера, като го свалих и напръсках няколко пъти обилно през малка дупчица в млежичката върху кантактните пластини през които преминава въздуха. Положението не се оправи. Колата пак влиза в сервизен режим.
Клапаните Н75 ги размених - ефект нямаше.
Може да се хвана и да ги почистя по описания по горе начин.
Ще звънна на колегата ifidik, дано е свободен в неделя за да видим, какво ще направим.


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

БЛАГОДАРНОСТ

Мнениеот sstancheff » Чет 22 ное 2007 17:09


Колеги, искам да изкажа благодарността си към колегата Ifidik и колегата
Smel, и двамата от гр. Варна. Колегата Ифидик има сервизче до хлебозавода и днес тества колата със ВАГ-Ком.
Мисля, вече си разбрах проблема. Турбината създава много голямо налягане - около 1,8 до 2.0 атмосфери и датчика за налягането в ЕБУ спира притока на гориво към помпата /ограничава го/ и колата става тромава. т.е ускорява много бавно. Лостовата система на клапана на турбината, тази която движи лопатките работи - движи се. Турбината прави високото налягане със и без вакумното маркуче да е включено в клапана, това което идва от Н75.
И накрая ще се окаже или зацапана геометрия или износена геометрия. Лошото е, че никой не ми препоръчва да влизам за ремонт на турбото в МЕИ - Варна, където има сервиз.
Ще се поинтересума дали тази манипулация не мога да я свърша съм. Не съм технически неграмотен и ако почета малко мога и да се справя, като се има в предвид, че на старите си коли сам съм прави основен ремонт на двигателите и ходовата им част. Ако някой има нещо по въпроса - снимков материал или литература може да ми помогне, черпенето е ясно.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: БЛАГОДАРНОСТ

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 22 ное 2007 17:17


sstancheff написа:. Лостовата система на клапана на турбината, тази която движи лопатките работи - движи се.

Това ме навежда на мисълта ,че на геометрията ти няма нищо.Ако е замърсена и блокирала как ще движиш лостчето :idea: Провери ли маркучите.Някой да не е правил някъкв "чептунинг" по управлението на турбината.С какъв Н75 подменихте-от същия мотор ли?


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

По темата

Мнениеот sstancheff » Чет 22 ное 2007 17:24


Колата е от Италия. Не вярвам някой да и е правил чип тунинг. Размених двата Н75 , единия при мен е за турбината , а другия за ЕГР. Но проблема не се оправи, по точно пак влиза в сервизен режим но ускорява леко, а преди май не ускоряваше. Малко по нагоре съм сложил препратки за двата клапана , които размених със каталожните им номера - при мене са еднакви, саво единия има едно А накрая. Но нямат разлика и каталога го показа, че са взаимозаменяеми.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 22 ное 2007 17:40


Дебатирано е много пъти ,че размяната на ЕГР клапана и Н75 не става - ама ти си знаеш.Да не стане после да разпарчатосаш турбината за нищо и да разбереш ,че не е от там ,или още по-лошото да вземе да стане от там.Маркучите порвери ли.Иначе за "чептунинга" незнам при твойта как е ,но знам че мойта след "пипане" на болтчета турбото почва да надува повече.Тва ,че е от Италия не значи че не е пипана ,а и джамбазина като я е докарал и той не се знае кво е правил.Пак не каза дали си огледал хубаво маркучите.


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

До Рабит ТДИ

Мнениеот sstancheff » Чет 22 ное 2007 18:04


Ами колега, то друго не остана за проверка. Всички тестове дават високо налягане на турбината. Това налягане на турбината не се променя след откачане на вакума от клапана й над нея. Налягането е 1,8-2,о бара. Давам газ - викосо налягане и виднага пада. В движение същото. Колата тръгва да ускорява и спира. На масто - пълен форсаж - на около 4500 к. започва да хълца и понякога гасне. Колегата Ифидик може да каже нещо повече по въпроса, с вего я тествахме. Преди това един майстор Веско от Варна, който се занимава с чип тунинг без да я закача на компютър, като видя, че колата заби на високи обороти на празен ход и каза, че проблема е в турбината. Турбината не е омаслена, няма никакви странични шумове, в самото начало на развъртането й колата се изстрелва и хооп спира и оттам нататък съвсем леко ускорява. Вакумната система няма утечки. Е, какво може да е - задържане на определени градуси на лопатките може би или зацапана геометрия, да ама тогава лостовата система с вакума няма да се движи?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 22 ное 2007 18:13


Така как пишеш на турбината и няма нищо.Освен тва това че като откачиш Н75 няма разлика значи че просто не действа :idea: Накарай човека с ВАГ-Ком-а да ти пусне другия модул дето в реално време изписва графика на обортите,налягането на турбото и работата на Н75.Самия Н75 вземи го изчисти все пак.


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

по темата

Мнениеот sstancheff » Чет 22 ное 2007 19:47


Значи колега, утре ще върна обратно клапаните Н75 по местата. Този, който управляваше турбината ще го почистя с контактен спрей и продухване през отворите му, като съответно му подавам напрежение за да отваря веригите си /кръговете/ се вътре за да изтече мръсотията. Значи, като извадя вакума от клапана над турбото и го затапя с пръст в маркуча има вакум.
Относно меренето на работата с ВАГКОМ в движение очаквам да каже нещо Ифидик от Варна, просто той ме караше да давам газ и гледаше стойностите на лаптопа. Не знам, и не питах точно какво изписва и има ли синхрон в работата на модулите на двигателя.
Шибана работа, не може човек да разбере какво точно му има на ДВГ и да го поправи, а само догатки - ако не е това ще е това, или онова. В кой век живеем да му се не видиши и на работата. Съвременен двигател, монтира се до 2001 година, с електронно управление, а ние сме нация техническа. ?????


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 22 ное 2007 20:11


зна4и първо сваляш турбината за 4истене-на бас се хващам 4е по4ти блокирва геометрията в натоварващ режим- клапана само не бутаите(ако е разбутана боята по резбата го напиши)ако и след това дава свръхналягане ,зна4и някои ве4е е разбутал регулировката на клапана-ще ти обясня как да го корегирате
успех с 4истенето-не е болка за умиране
п.с. след като EGR ти е затапен ,също го ограни4ете и софтуерно-вдигат се стоиностите на дебитомера :wink:


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 22 ное 2007 20:25


какво точно даде на ваг-кома за турбото , точните стойности?
ако са между 1700-2500mbar е добре


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

Мнениеот sstancheff » Чет 22 ное 2007 20:46


WasteLand_TD написа:какво точно даде на ваг-кома за турбото , точните стойности?
ако са между 1700-2500mbar е добре


колега, между 1800 и 2000 бара /милибара/, това е при пълна газ.
На ход или на праден ход с пълна газ на около 4500-4600 оборота е около 2000 бара и хоооп прекъсване, задавяне и опит да изгасне двигателя.


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

Мнениеот sstancheff » Чет 22 ное 2007 20:49


niks76 написа:зна4и първо сваляш турбината за 4истене-на бас се хващам 4е по4ти блокирва геометрията в натоварващ режим- клапана само не бутаите(ако е разбутана боята по резбата го напиши)ако и след това дава свръхналягане ,зна4и някои ве4е е разбутал регулировката на клапана-ще ти обясня как да го корегирате
успех с 4истенето-не е болка за умиране
п.с. след като EGR ти е затапен ,също го ограни4ете и софтуерно-вдигат се стоиностите на дебитомера :wink:


Добре колега, ясно че там е проблема, но защо не се промена работата на турбината при изваден вакум маркуч за управлението й. Би трябвало да не се форсира, или нещо такова защото няма кой да командва /движи/ лопатките и оттам трабва да пада мощността или да се качва. Това е лигическо мое разсъждение.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 22 ное 2007 20:50


еи за това говорим де-геометрията по4ти не се движи :!:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mironski, nikidimow, tdi fen и 59 госта