Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот kossis » Вто 15 яну 2013 15:53


Колега сега зимата като знам каква гняс се носи от конденза, просто само заради това ти стига да го затапиш и да не го мислиш повече :да:




Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот juli76 » Вто 15 яну 2013 16:33


Ми аз катализатор нямам и без това е изтарбушен още в Германия в смисъл само корпуса му стои,сега ще затапя и EGR пък за екологията друг да му мисли.... :)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот kossis » Вто 15 яну 2013 16:50


Ква екологи бе Брат, ние сме супер консуматори, а това изключва Екологията автоматично !!!


swetlioo
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 10 юни 2011 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот swetlioo » Нед 20 яну 2013 21:54


Колеги, я кажете какво мислите по следния въпрос. Затапих ЕГР-а миналата година, веднага след старателно почистване на турбината, но точно година по-късно и 8 хил. км. турбината пак се запуши. Днес я чистих, е не мога да Ви опиша какво беше станало. Като я отварях миналата година имаше сажди, но сега бяха станали на гипс. Един час съм търкал и киснал като алтав, за да го изчистя и пак ми се струва имаше какво да се желае, ама нямаше на къде повече. Та идеята е, след затапване на ЕГР-а, хубаво, всмукателните тръби не се цапат, колата диша само чист въздух, може и да върви по-добре (въпреки, че аз лично не усетих някаква разлика, може би по-висок разход зимно време), но така не цапа ли повече турбината, тъй като изгорелите газове идват два пъти повече, а и ми се струва са доста по-тежки, за разлика от тези, прегорели втори път, от което мисля, че се лепят повече. Правилно ли разсъждавам или греша? Дайте акъл, че не ми се прави същото упражнение и следващата зима. Решил съм да си върна ЕГР-а, ама само ако затапването му е причината за по-ускореното зацапване. А иначе е ограничен и софтуерно до максимум.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 20 яну 2013 22:04


Моето лично мнение е че турбото се зацапва предимно от не добре работещи актуатор и н75. Като добавим и няколкото стоин хиляди на мотора и лошото горене на скапаните ни горива и масла и ето ти зациклилата геометрия. Мен ако питаш си върни ЕГР-а в работа. Инжинери са го мислили тоя мотор да работи с ЕГР. Пак казвам това е мое мнение и не искам да се впускам в бесни спорове. Отделно и зимно време загрява доста по-бързо с работещ ЕГР.


Станимир 45
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот Станимир 45 » Нед 20 яну 2013 22:17


Не е от затапването ,аз от 2 зими съм със затапен EGR и нямам проблем .Ако караш само градско и да не е затапен пак ще зацапва турбото.Излизай от време на време извън града и карай над 3000 оборота за да ти се раздвижва геометрията и няма да имаш проблеми.


swetlioo
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 10 юни 2011 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот swetlioo » Пон 21 яну 2013 17:54


Абе най-малко, както каза Качо-пича, заради по-бързото загряване мисля да го възстановя. А иначе определено си мисля, основна вина за зацапването е кофти нафтата, ама не знам какво да правя.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот kossis » Пон 21 яну 2013 18:17


Кофти горене е проблема и от ЕГР едва ли ще загрее много повече!


dermon
Мнения: 70
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот dermon » Пон 21 яну 2013 18:21


Освен че съм затапил EGR-а,тея вакуми така ли трябва да ги затапя:
Изображение


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот kossis » Пон 21 яну 2013 18:31


ЕГР е все тая дали ще затапиш, аз не съм го затапил ! А отсрещния е хубаво да го затапиш с нещо гладко-примерно с щифт от шуко за 220 волта. Тоя болт е с резба и не знам дали е удачен. И аз мислех с болт, но предпочетох щифта.


dermon
Мнения: 70
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот dermon » Пон 21 яну 2013 19:21


Значи мога да махна това нещо,което съм сложил на егр-а и само вакума да оставя.Освен това съм сложил и пластинка отдоло и съм го ограничил чрез Vag-Com.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот kossis » Пон 21 яну 2013 19:49


Нека си стои това на клапана да пази от прах ! Ти си го блокирал от всякъде.

За какво се ограничава и с пластина не ми е много ясно ?


swetlioo
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 10 юни 2011 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот swetlioo » Пон 21 яну 2013 20:17


Добре, кофти изгаряне, но това от кофти нафта ли се получава или друго? ГНП-то мина преди 4 месеца пълна профилактика и подмяна на всички гарнитури и каквото се подменя, центрована е, нагласена е както трябва, като това го правиха в Ауди сервиза в Благоевград. Друго какво може да причини това кофти изгаряне? Ако слагам някаква добавка дали ще има ефект, или само парите ще си давам?


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот IvailoOo » Пон 21 яну 2013 23:35


Лоша изгаряне се получава и в следствие на износен мотор и куп други фактори. Не се занимавай с глупости.При изолиране на ЕГР-а, турбото държи по-висока температура,но разликата не би му повлияла по какъвто и да е начин. Иначе самият двигател смуче само чист въздух...илиии се опитвам да кажа че постъпващият въздух е с по-ниска температура и в следствие на което двигателя загрява малко по-бавно при по-ниски температури,но не и обратното.

С пластина се затапва,защото ти може да си му изкарал вакуума и да си го ограничил софтуерно,но представи си че самият клапан не затваря плътно и пак пропуска част от изгорелите газове. Ефекта е добре познат така че няма да обяснявам.Моя е ограничен софтуерно, с изолиран вакуум и 2 пластини на отвора на изх.колектор. От време на време просто трябва да им давате малко газ на тези коли. При мен досега все при спокойно каране се развалят mhihi


swetlioo
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 10 юни 2011 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот swetlioo » Вто 22 яну 2013 18:11


Така, днес махнах тапата на ЕГР-а, пък ще видим до кога. Интересното обаче беше, че самия ЕГР и отвора му, към изпускателния колектор беше пълен с някаква черна лепкава гняс, приличаща на грес. Изчистих ЕГР-а, колектора не можах и сглобих всичко, като забелязах, че при запален мотор, като махна вакума, т.е. затворен ЕГР, двигателя някак си работи по-шумно, чува се едно леко, как да кажа, потракване и самият мотор имам чувство, че работи под напрежение, нещо което не бях забелязал. При поставянето на ЕГР-а обратно, т.е. отваряне на клапана, това леко потракване или какъвто и да е шум, изчезва, мотора променя звука си и ми се струва, че се успокоява. Същото успокоение забелязах, при работата му до 1800-2000 об. За вървежа, дали има промяна не знам, не съм такъв специалист за да кажа, но някак си педала реагира по адекватно, и до като преди ми се струва, че придърпва на 2-ра при 1700 об, сега го няма това. Може всичко да е внушение, не знам.

А относно по-бързото загряване, след като върнах ЕГР-а, наистина загрява по-бързо, но с особено голяма разлика. Мотора ми някъде на около 350 хил.км. (реални, по километраж е на 200 000), за износване, поне такова влияещо на работата му и ускорение, палене, разход на гориво и масло, не мисля, че повече от нормалното, но ме притеснява тази черна гняс във всмукателния колектор. Преди година, когато затапвах ЕГР-а нямаше такова нещо. Имаше само сухи сажди, каквито в същност имаше по тръбата идваща от изпускателя и по самата пластина.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта