
Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Колега сега зимата като знам каква гняс се носи от конденза, просто само заради това ти стига да го затапиш и да не го мислиш повече 

- juli76
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Ми аз катализатор нямам и без това е изтарбушен още в Германия в смисъл само корпуса му стои,сега ще затапя и EGR пък за екологията друг да му мисли.... 

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Ква екологи бе Брат, ние сме супер консуматори, а това изключва Екологията автоматично !!!
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 10 юни 2011 8:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Колеги, я кажете какво мислите по следния въпрос. Затапих ЕГР-а миналата година, веднага след старателно почистване на турбината, но точно година по-късно и 8 хил. км. турбината пак се запуши. Днес я чистих, е не мога да Ви опиша какво беше станало. Като я отварях миналата година имаше сажди, но сега бяха станали на гипс. Един час съм търкал и киснал като алтав, за да го изчистя и пак ми се струва имаше какво да се желае, ама нямаше на къде повече. Та идеята е, след затапване на ЕГР-а, хубаво, всмукателните тръби не се цапат, колата диша само чист въздух, може и да върви по-добре (въпреки, че аз лично не усетих някаква разлика, може би по-висок разход зимно време), но така не цапа ли повече турбината, тъй като изгорелите газове идват два пъти повече, а и ми се струва са доста по-тежки, за разлика от тези, прегорели втори път, от което мисля, че се лепят повече. Правилно ли разсъждавам или греша? Дайте акъл, че не ми се прави същото упражнение и следващата зима. Решил съм да си върна ЕГР-а, ама само ако затапването му е причината за по-ускореното зацапване. А иначе е ограничен и софтуерно до максимум.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Моето лично мнение е че турбото се зацапва предимно от не добре работещи актуатор и н75. Като добавим и няколкото стоин хиляди на мотора и лошото горене на скапаните ни горива и масла и ето ти зациклилата геометрия. Мен ако питаш си върни ЕГР-а в работа. Инжинери са го мислили тоя мотор да работи с ЕГР. Пак казвам това е мое мнение и не искам да се впускам в бесни спорове. Отделно и зимно време загрява доста по-бързо с работещ ЕГР.
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Не е от затапването ,аз от 2 зими съм със затапен EGR и нямам проблем .Ако караш само градско и да не е затапен пак ще зацапва турбото.Излизай от време на време извън града и карай над 3000 оборота за да ти се раздвижва геометрията и няма да имаш проблеми.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 10 юни 2011 8:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Абе най-малко, както каза Качо-пича, заради по-бързото загряване мисля да го възстановя. А иначе определено си мисля, основна вина за зацапването е кофти нафтата, ама не знам какво да правя.
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Кофти горене е проблема и от ЕГР едва ли ще загрее много повече!
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Освен че съм затапил EGR-а,тея вакуми така ли трябва да ги затапя:


Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
ЕГР е все тая дали ще затапиш, аз не съм го затапил ! А отсрещния е хубаво да го затапиш с нещо гладко-примерно с щифт от шуко за 220 волта. Тоя болт е с резба и не знам дали е удачен. И аз мислех с болт, но предпочетох щифта.
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Значи мога да махна това нещо,което съм сложил на егр-а и само вакума да оставя.Освен това съм сложил и пластинка отдоло и съм го ограничил чрез Vag-Com.
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Нека си стои това на клапана да пази от прах ! Ти си го блокирал от всякъде.
За какво се ограничава и с пластина не ми е много ясно ?
За какво се ограничава и с пластина не ми е много ясно ?
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 10 юни 2011 8:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Добре, кофти изгаряне, но това от кофти нафта ли се получава или друго? ГНП-то мина преди 4 месеца пълна профилактика и подмяна на всички гарнитури и каквото се подменя, центрована е, нагласена е както трябва, като това го правиха в Ауди сервиза в Благоевград. Друго какво може да причини това кофти изгаряне? Ако слагам някаква добавка дали ще има ефект, или само парите ще си давам?
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Лоша изгаряне се получава и в следствие на износен мотор и куп други фактори. Не се занимавай с глупости.При изолиране на ЕГР-а, турбото държи по-висока температура,но разликата не би му повлияла по какъвто и да е начин. Иначе самият двигател смуче само чист въздух...илиии се опитвам да кажа че постъпващият въздух е с по-ниска температура и в следствие на което двигателя загрява малко по-бавно при по-ниски температури,но не и обратното.
С пластина се затапва,защото ти може да си му изкарал вакуума и да си го ограничил софтуерно,но представи си че самият клапан не затваря плътно и пак пропуска част от изгорелите газове. Ефекта е добре познат така че няма да обяснявам.Моя е ограничен софтуерно, с изолиран вакуум и 2 пластини на отвора на изх.колектор. От време на време просто трябва да им давате малко газ на тези коли. При мен досега все при спокойно каране се развалят
С пластина се затапва,защото ти може да си му изкарал вакуума и да си го ограничил софтуерно,но представи си че самият клапан не затваря плътно и пак пропуска част от изгорелите газове. Ефекта е добре познат така че няма да обяснявам.Моя е ограничен софтуерно, с изолиран вакуум и 2 пластини на отвора на изх.колектор. От време на време просто трябва да им давате малко газ на тези коли. При мен досега все при спокойно каране се развалят

-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 10 юни 2011 8:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Така, днес махнах тапата на ЕГР-а, пък ще видим до кога. Интересното обаче беше, че самия ЕГР и отвора му, към изпускателния колектор беше пълен с някаква черна лепкава гняс, приличаща на грес. Изчистих ЕГР-а, колектора не можах и сглобих всичко, като забелязах, че при запален мотор, като махна вакума, т.е. затворен ЕГР, двигателя някак си работи по-шумно, чува се едно леко, как да кажа, потракване и самият мотор имам чувство, че работи под напрежение, нещо което не бях забелязал. При поставянето на ЕГР-а обратно, т.е. отваряне на клапана, това леко потракване или какъвто и да е шум, изчезва, мотора променя звука си и ми се струва, че се успокоява. Същото успокоение забелязах, при работата му до 1800-2000 об. За вървежа, дали има промяна не знам, не съм такъв специалист за да кажа, но някак си педала реагира по адекватно, и до като преди ми се струва, че придърпва на 2-ра при 1700 об, сега го няма това. Може всичко да е внушение, не знам.
А относно по-бързото загряване, след като върнах ЕГР-а, наистина загрява по-бързо, но с особено голяма разлика. Мотора ми някъде на около 350 хил.км. (реални, по километраж е на 200 000), за износване, поне такова влияещо на работата му и ускорение, палене, разход на гориво и масло, не мисля, че повече от нормалното, но ме притеснява тази черна гняс във всмукателния колектор. Преди година, когато затапвах ЕГР-а нямаше такова нещо. Имаше само сухи сажди, каквито в същност имаше по тръбата идваща от изпускателя и по самата пластина.
А относно по-бързото загряване, след като върнах ЕГР-а, наистина загрява по-бързо, но с особено голяма разлика. Мотора ми някъде на около 350 хил.км. (реални, по километраж е на 200 000), за износване, поне такова влияещо на работата му и ускорение, палене, разход на гориво и масло, не мисля, че повече от нормалното, но ме притеснява тази черна гняс във всмукателния колектор. Преди година, когато затапвах ЕГР-а нямаше такова нещо. Имаше само сухи сажди, каквито в същност имаше по тръбата идваща от изпускателя и по самата пластина.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта