Е тая гняс се получава зимата от конденза + маслените пари + сажди. Е за това аз няма да го вллюча тоя ЕГР !
тая гняс + саждите от изгорелите газове става яко нанос в смукателният колектор.
Тая гняс я имаше и при ладухите- няма спасение !
Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 10 юни 2011 8:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Ами не знам, за сега ще си го оставя ЕГР-а, който е софтуерно ограничен максимално. Сега си мисля и ми се струва, че минавайки изгорелите газове от там, вече нагорещени от първото изгаряне, биха отлепили тая гняс по-лесно, или поне изсушили, заради високата температура. Все пак колата, както са казали колеги е измислена с този ЕГР, карана е така 350 000 + км., а и преди да го затапя, което беше миналия януари, нямаше такъв катран, а само сухи сажди, каквито има отзад на ауспуха и в турбината. Смятам в скоро време, когато се затопли, да сваля и кулера и тръбите, както и смукателя, и да ги изчистя добре и тях от всичките гнусотии.
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)
Фактите и логиката показват че от ЕГР се натрупват наноси в смукателя !
Може да е конструиран с ЕГР двигателя но не е предвидено да работи до над 400 хиляди бе проблеми.
Да мотора ще работи и 500 хиляди, но с променени параметри и износване, както и газо-изпускането ще е влошено !
Така че за да се "подобри работата на мотора" е необходимо отпадане на някой системи, който стават "излишни" и вече не подобряват, а влошават работата на мотора
Да не говориме че ЕГР е свързан с екологичните параметри на мотора, а не с загряването и тнт.
Може да е конструиран с ЕГР двигателя но не е предвидено да работи до над 400 хиляди бе проблеми.
Да мотора ще работи и 500 хиляди, но с променени параметри и износване, както и газо-изпускането ще е влошено !
Така че за да се "подобри работата на мотора" е необходимо отпадане на някой системи, който стават "излишни" и вече не подобряват, а влошават работата на мотора

-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 13 дек 2011 18:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
kossis написа:Фактите и логиката показват че от ЕГР се натрупват наноси в смукателя !
Може да е конструиран с ЕГР двигателя но не е предвидено да работи до над 400 хиляди бе проблеми.
Да мотора ще работи и 500 хиляди, но с променени параметри и износване, както и газо-изпускането ще е влошено !
Така че за да се "подобри работата на мотора" е необходимо отпадане на някой системи, който стават "излишни" и вече не подобряват, а влошават работата на мотора: Да не говориме че ЕГР е свързан с екологичните параметри на мотора, а не с загряването и тнт.
Че кво да му стане на ЕГР-а? Той работи само на празен ход. Когато работи ЕГР, турбината е с няколко идеи по-разтоварена. Кво ти пука колко нагар ще събере за 200к км. Без ЕГР зимата колата ти ще загрее...по Великден и тия сажди отиват в катализатора(и него ли ще махнеш?). Колеги са написали защо е добре да го има тоя клапан и защо се ограничава софтуерно(а не хардуерно).Тва ти какво правиш си е лично твоя работа и не налагай мнението си на други(по-неопитни)съфорумници.
И после четем теми със заглавия"запуших егр и ми просвири турбината..."
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Аааха... дрън дрън та пляс. Просто прочетете и спрете с глупостите .... http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... =26&t=1145
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 10 юни 2011 8:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Не знам къде е истината, не си налагам мнението, но мога да кажа какво се случи, след като си върнах ЕГР-а, който, както казах е софтуерно ограничен. Мотора до 2000 об. се успокои и утихна значително, набира по-спокойно и ми е по-комфортно да карам градско при задръстване. Какво имам предвид. Преди, когато бях затапил ЕГР-а, колата ми придръпваше, ставаше нервна на 1-ва, на около 2000 об. и ако задържах така, което въобще не беше удобно. Отдавах го на кофти гориво, дюза, съединител или друго. Сега това придръпване го няма. Много по-спокойна е колата, като под утихване имам предвид, че преди от колекторите се чуваше нещо, като дрънчене на празен ход, а сега не. И както писах вече, като махна вакума, този шум се чува и усещам, че двигателя работи по лошо, а сложа ли вакума, т.е. да отвори ЕГР-а, всичко заспива. Къде е връзката, не знам.
- vencislav1328
- Мнения: 66
- Регистриран на: Пон 11 мар 2013 21:39
- Автомобил: vw pasSat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Здравейте някой правел ли е тази процедура на 1.9 ТД AAZ двигател,искам да я направя обаче нещо не сам чат с свалянето на турбото,тоест не видях само за моя двигател как стоят горе долу нещата.Вчера се замислих дали да не се пусна да разкача всичко на ред, почистя и върна на мястото му.

http://prikachi.com/images.php?images/802/6220802j.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/803/6220803I.jpg


http://prikachi.com/images.php?images/802/6220802j.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/803/6220803I.jpg
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
vencislav1328 написа:Здравейте някой правел ли е тази процедура на 1.9 ТД AAZ двигател,искам да я направя обаче нещо не сам чат с свалянето на турбото,тоест не видях само за моя двигател как стоят горе долу нещата.Вчера се замислих дали да не се пусна да разкача всичко на ред, почистя и върна на мястото му.![]()
http://prikachi.com/images.php?images/802/6220802j.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/803/6220803I.jpg
A бе ти си много лесен.... аз бях изолирал на моя ААЗ егр-а... всъщност още от италия дойде с изкормена тръбичка, а аз просто проверих как е със саждите, дали е затворен , възстанових му тръбичката ( за красота ;) ) обаче му "сецнах" захранването на клапана и понеже това чудо няма компот да се бърка къде трябва и къде не ... и досега си пее, ама при друг собственик :)
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Колега, todor jeliazkov, нищо не налагам !!!
Това е моето мнение !
ЕГР е еко елемент !
Загряването е от термостата и 3 те свещи на антифриза, ако те са ок -колата ще загрява нормално !
ЕГР работи добре когато мотора е нов, но като застарее-картерните газове и носените маслени пари плюс масло от турбото и завишените сажди от мотора правят мазало в всмукателният колектор !
Теми как да почистим колектора бол !
Незнам как ЕГР помага да не се чупи турбото и как прави работата на мотора по стабилна.
Може и да помага, но аз не мога да намеря отговора !
Който, както иска да кара- с или без ЕГР !
За мене това е ненужно и зимата и лятото ! Цапа и маже ! За ползите не знам, какви са !
Чел съм споменатите теми и не съм открил ползи !
Ако ми кажеш как ЕГР разтоварва турбото ще е добре ?
Да ЕГР работи на ниски обороти, и ако я караш извънградско нито ще го осеща осезаемо тоя ЕГР нито ще помага за уж "загряването" ! Но ако я караш в града едно е сигурно -ще ти омърля всмукателят яко, пък нека да ти "пази Турбото" ! То за това е тоя ЕГР-като караш в града да намали емисиите на саждите и окисите в изгорелите газове с цел по малко замърсяване от многото коли концентрирани на едно место каращи в високо емисионен-променливо динамичен режим !!!
А всичко друго, дето му приписвате на тоя ЕГР са митове и легенди-някакви вълшебни свойства за старите ни кочини !!!
То ако се изхожда от вашата логика- значи при извънградско ЕГР е затворен и турбото се троши-следователно не трябва да караме извънградско и да позволяваме ЕГР да е затворен !!!
Я се стегнете и мислете !!!
Турбото просвирва от старост и претоварване ! Катализатора е добре до 100 хиляди, после става проблем.
Това е моето мнение !
ЕГР е еко елемент !
Загряването е от термостата и 3 те свещи на антифриза, ако те са ок -колата ще загрява нормално !
ЕГР работи добре когато мотора е нов, но като застарее-картерните газове и носените маслени пари плюс масло от турбото и завишените сажди от мотора правят мазало в всмукателният колектор !
Теми как да почистим колектора бол !
Незнам как ЕГР помага да не се чупи турбото и как прави работата на мотора по стабилна.
Може и да помага, но аз не мога да намеря отговора !
Който, както иска да кара- с или без ЕГР !
За мене това е ненужно и зимата и лятото ! Цапа и маже ! За ползите не знам, какви са !
Чел съм споменатите теми и не съм открил ползи !
Ако ми кажеш как ЕГР разтоварва турбото ще е добре ?
Да ЕГР работи на ниски обороти, и ако я караш извънградско нито ще го осеща осезаемо тоя ЕГР нито ще помага за уж "загряването" ! Но ако я караш в града едно е сигурно -ще ти омърля всмукателят яко, пък нека да ти "пази Турбото" ! То за това е тоя ЕГР-като караш в града да намали емисиите на саждите и окисите в изгорелите газове с цел по малко замърсяване от многото коли концентрирани на едно место каращи в високо емисионен-променливо динамичен режим !!!
А всичко друго, дето му приписвате на тоя ЕГР са митове и легенди-някакви вълшебни свойства за старите ни кочини !!!
То ако се изхожда от вашата логика- значи при извънградско ЕГР е затворен и турбото се троши-следователно не трябва да караме извънградско и да позволяваме ЕГР да е затворен !!!
Я се стегнете и мислете !!!
Турбото просвирва от старост и претоварване ! Катализатора е добре до 100 хиляди, после става проблем.
Последна промяна от kossis на Пон 24 юни 2013 10:03, променено общо 2 пъти.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Има много теми писани за ползата и негативите от ЕГР-ра, така че който иска да го затапва който не иска да не го затапва. Аз лично избрах да е затапен с ламарина и вакум,премахнат катализатор и не намирам разлика от преди това. Въпрос на личен избор, относно загряването зимата ще е минимална ползата от егр, като се отчете факта че градско ТДИ(с и без 3-те подгревни свещи) трудно загрява не намирам много ползва в нашия географски район.
И като статистика моята кола дойде от германия с затапен ЕГР във вакума имаше отрязан болт 5-6 мм. И колата беше карана в северната част на германия където е повече минус зимата отколкото в БГ.
Поздрави на всички и не искам да насаждам на никой моя личен избор.
И като статистика моята кола дойде от германия с затапен ЕГР във вакума имаше отрязан болт 5-6 мм. И колата беше карана в северната част на германия където е повече минус зимата отколкото в БГ.
Поздрави на всички и не искам да насаждам на никой моя личен избор.
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Относно катализатора-разлика щеше да видиш, ако го беше оставил да стане на салата и да запуши добре изходящият колектор.
А за загряването на ТДИ-Термостата му е майката-аз като я взех зимата и карах с оригиналният термоста- едвам стигаше до 60 г. по стрелка- Те тия 3 свещи не са там да греят целият охладителен радиатор, а само мотора и парното на малкият кръг- за това и термостата трябва да е с гумено уплътнение за да не пуска изобщо към големият при затворено състояние !
След като го смених и веднага -започна да ми загрява колата на 90 градуса-при околна 5-10 градуса Пролетта ! И то за 5 километра.
А тоя ЕГР да го чакаш да ти загрее мотора е несериозно ! Аз не знам газовете да се ползват за подгрев принципно или ако се ползват, то е през серпантини и с антифриз пак, мисля че имаше такава тема за доработка на точно тия газове-да минават през обща серпантина с антифриза и разбирасе Изхвърляне на ЕГР !!! Е това може и да помага за подгрева !
Ето и темата-http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=64451&start=315
А за загряването на ТДИ-Термостата му е майката-аз като я взех зимата и карах с оригиналният термоста- едвам стигаше до 60 г. по стрелка- Те тия 3 свещи не са там да греят целият охладителен радиатор, а само мотора и парното на малкият кръг- за това и термостата трябва да е с гумено уплътнение за да не пуска изобщо към големият при затворено състояние !
След като го смених и веднага -започна да ми загрява колата на 90 градуса-при околна 5-10 градуса Пролетта ! И то за 5 километра.
А тоя ЕГР да го чакаш да ти загрее мотора е несериозно ! Аз не знам газовете да се ползват за подгрев принципно или ако се ползват, то е през серпантини и с антифриз пак, мисля че имаше такава тема за доработка на точно тия газове-да минават през обща серпантина с антифриза и разбирасе Изхвърляне на ЕГР !!! Е това може и да помага за подгрева !
Ето и темата-http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=64451&start=315
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 11:47
- Автомобил: golf III
- Двигател: afn
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Прочетох до тук всички страници и мога да споделя с Вас какво съм направил аз и защо съм го направил ! Колата е голф 3 тди 110коня (АФН) , тааа още като я взех и сложих чип , който ограничава ЕГР-а софтуерно , след това свалих смукатела и неможах да повярвам какво има в него .. хванах се за главата .... след почистването му ми изрязаха ламарина и я сложих м/у ЕГР-а и смукатела да го игнорирам и механично ! Маслените пари също съм шунтирал , а катализатор отдавна нямам- с права генерация на 63мм съм ! И за обобщение ще кажа само едно: ЕГР-а и катализатора ги слагат в завода производител с цел екология .. защото по никакъв начин те немогат да накарат този двигател да не цапа природата и да влезе в някакви ЕКО норми !!! Същото е и за маслените пари .. пускат се в мотора не да мажат турбото , за тази цел има маслена магистрала , а за да изгарят и да не се отделят директно във атмосферата .. но пак повтарям това всичко е за намаляване на вредните емисии в атмосферата !!! В момента с тези игнорирани неща от моя страна имам : 100% чист въздух постъпващ в смукатела , без каквито и да е изгорели газове в него , а след турбото без катализатора имам перфектно и многократно по бързо изхвърляне наизгорелите газове .. с катализатора дори турбото работи на по голяма температура вследствие на съпротивлението , което му оказва .. дано да съм бил полезен с вас 

-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
sexwin написа: .. дано да съм бил полезен с вас
Сигурно си бил полезен за тях, ама за околната среда не особено...

-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Искам най учтиво да помоля човека който до вчера не знаеше колко милиметра му е съединителя да престане да се изказва толкова "компетентно"



Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни
Човече ако визираш мене -Да не знаех колко милиметра ми е съединителя и не ме и интересува особено !
Аз до преди една година и турбо с променлива геометрия не знаех че има, но сега и на сън мога да ти го регулирам, заради мърлячите майстори !
Ти ръчно можеш ли да регулираш лоста на актуатора ?
И Ваг-ком не бях виждал, а сега записвам логове и ги разчитам- е и ???
Да не говориме за задното ми стъкло, където след като е било подменено некадърни майстори бяха натрошили зъбчето на повдигача и си намерих насипно клиновете в вратата -сега работи като ново !
Като си наясно със всичко я кажи как се лепи зъбчето - лепилото е каниколити + още нещо -става хубав полимер.
Но аз сложих и рапидка за истинска якост.
Писна ми от отворковци Голфаджии !
Вчера един такъв с ТДИ Голфица и турнал отзад лепенка Фолксваген клуб се надпреварва с мене тука В София по ТЕЦ-а за да покаже колко е интелигентен и после на надлез Надежда имаше ремонти -та извъртя гуми в една прах за да ме нахвърля- Колегиялност ! Аз върша работа, а тоя се чуди какви щуротии да твори !
Та предвидливо застанах по назад, разбирайки че момчето не е само и слънцето го беше понапекло, абе от клуба си беше !
Та видя ли вече някой с такава лепенка отзад :vwclub , значи е "Състезател" и е ясен !
Та и твоята работа е такава колега !
Като бях в университета имах един преподавател по оптични телекомуникации, та той казваше- един инженер трябва да познава процесите и физичните закони, а за цифрите си има каталози и таблици !
Та не мисля че е важно да помня и знам тия цифри на съединителя, а да мога като имам даден проблем да го реша по добре и по евтино.
Искам да ти кажа, че е хубаво да се мисли, а не да се говори на изуст от чути теории от този и онзи !
За екологията, от както се е пръкнал човека не е спирал да я замърсява !
На Швабите ако им дремеше за екологията нямаше да ни пробутват старите си кочини, а щяха да ги рециклират веднага, ама препродажбата е по голяма далавера !
Тоест всичко е Кинти, а екологията е проформа !
Твърдо заставам зад разсъжденията си за ЕГР клапана ! Може и да бъркам някъде, но така го виждам Аз ! Но това не задължава никого да го изключва ! И не виждам общото с тези 240мм дето трябвало да ги знам ?!
Та и аз да помоля големите разбирачи, дето като ги питам нещо по ремонтната част на Пасата и замлъкват, да не ме контрират постоянно, а да мислят малко !
Аз до преди една година и турбо с променлива геометрия не знаех че има, но сега и на сън мога да ти го регулирам, заради мърлячите майстори !
Ти ръчно можеш ли да регулираш лоста на актуатора ?
И Ваг-ком не бях виждал, а сега записвам логове и ги разчитам- е и ???
Да не говориме за задното ми стъкло, където след като е било подменено некадърни майстори бяха натрошили зъбчето на повдигача и си намерих насипно клиновете в вратата -сега работи като ново !
Като си наясно със всичко я кажи как се лепи зъбчето - лепилото е каниколити + още нещо -става хубав полимер.
Но аз сложих и рапидка за истинска якост.
Писна ми от отворковци Голфаджии !
Вчера един такъв с ТДИ Голфица и турнал отзад лепенка Фолксваген клуб се надпреварва с мене тука В София по ТЕЦ-а за да покаже колко е интелигентен и после на надлез Надежда имаше ремонти -та извъртя гуми в една прах за да ме нахвърля- Колегиялност ! Аз върша работа, а тоя се чуди какви щуротии да твори !
Та предвидливо застанах по назад, разбирайки че момчето не е само и слънцето го беше понапекло, абе от клуба си беше !

Та видя ли вече някой с такава лепенка отзад :vwclub , значи е "Състезател" и е ясен !
Та и твоята работа е такава колега !
Като бях в университета имах един преподавател по оптични телекомуникации, та той казваше- един инженер трябва да познава процесите и физичните закони, а за цифрите си има каталози и таблици !
Та не мисля че е важно да помня и знам тия цифри на съединителя, а да мога като имам даден проблем да го реша по добре и по евтино.
Искам да ти кажа, че е хубаво да се мисли, а не да се говори на изуст от чути теории от този и онзи !
За екологията, от както се е пръкнал човека не е спирал да я замърсява !
На Швабите ако им дремеше за екологията нямаше да ни пробутват старите си кочини, а щяха да ги рециклират веднага, ама препродажбата е по голяма далавера !
Тоест всичко е Кинти, а екологията е проформа !
Твърдо заставам зад разсъжденията си за ЕГР клапана ! Може и да бъркам някъде, но така го виждам Аз ! Но това не задължава никого да го изключва ! И не виждам общото с тези 240мм дето трябвало да ги знам ?!
Та и аз да помоля големите разбирачи, дето като ги питам нещо по ремонтната част на Пасата и замлъкват, да не ме контрират постоянно, а да мислят малко !
Последна промяна от kossis на Пон 24 юни 2013 10:09, променено общо 4 пъти.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 52 госта