Дизел + отработено олио?????

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот alopoo » Пет 04 май 2012 8:12


Двигателя е JP. Пробвал съм всякакви съотношения и ако имах възможност изобщо нямаше да се занимавам с олио и щях да си карам само на нафта.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Пет 04 май 2012 12:34


Колега ,не е добре ,че караш на 100% олио без система за олио :? Лошо се отразява - като цяло ! Скапват се дюзи ,ГНП , мотор ( трупа ужасен и неотстраним нагар) Олиото е с по-висока пламна температура и изисква подгряване до към 75-80 градуса преди да "влезе" в мотора. А това "цъкане" - имаш в предвид тракане ли ?

Последна промяна от samo_pechka на Пет 04 май 2012 20:02, променено общо 1 път.


toshkov81
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот toshkov81 » Пет 04 май 2012 15:07


направо незнам как палиш сутрин колега. Аз със система за олио, ако забравя на олио и изгася за 3-4 часа, после е супер мъка. А ти направо го разбиваш този двигател.


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот alopoo » Пон 07 май 2012 15:03


Сега като изгорих олиото сипах само нафта с добавка бда. Двигателят си работи пак по същия начин само дето пали по-лесно. Ами надявах се сега като се постопли времето да може да се кара на 100% олио, ама явно трябва да си се меси с нафта :cry: ще ви послушам колеги и ще си карам 50:50.


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот boss_901 » Пон 07 май 2012 19:52


Колега можеш да караш на 100% олио обаче трябва да имаш система за подгряване на олиото :deal :да:


shulio
Мнения: 99
Регистриран на: Нед 08 май 2011 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот shulio » Пон 07 май 2012 20:48


Имам няколко въпроса към колегите каращи със система за подгряване ако имат време де :)

1. Колко време след запалването може да се мине на олио да кажем при 15*С смисъл прохладно време - нито жега нито студ

2. Ако реша да ползвам през лятото основния резервоар за олио, а допълнителния за нафта - къде може да се постави помпата, която ще праща олиото до ГНП. Гледам в описанието от Сасолио е казано помпата да е под дъното на резервоара, а там невиждам как ще стане

3. След като колата загрее напълно изключват ли се свещите, който подгряват олиото или трябва да работят постоянно.

4. Зимата какво е положението ако имаш подгряващ резервоар за олио. Смисъл ще може ли да се кара на олио 100% или само на някаква смес примерно 50/50, като се пали само на нафта

5. Време ми е да сменявам колата и замисъла е да си взема пасат б4 90 коня дизел 95-96 година с цел да се кара на олио. Работя в сферата на общественото хранене :) и мога да намирам олио на добра цена както и без пари. Та въпроса е има ли ГНП която се монтира на този модел кола, която да не става за олио.


Потребителски аватар
Еm3ata
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 02 окт 2011 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот Еm3ata » Пон 07 май 2012 21:28


Искам да кажа само да кажа, че бащата като купи колата , Vw passat 1.9 tdi 90 к.с. 98 г. и го закара, в сервиза човека каза ше мерише на понички и най вероятно е на карана олио, единственото което направи е да смени гарнитурата на помпата. не мога да кажа в какво съотношение е карана. Двигателя е добро състояние, като се има предивид че е на 180 к км проверени в оторизиран сервиз. :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Пон 07 май 2012 21:54


Към колегата shulio Завиждам ти колега ,че има откъде да намираш тънкана :Mr Green Fun Система с два резервоара е най-удачния вариант ,Необходимо е да имаш подгрев на олиото от охлаждащата течност и един допълнителен ел.подгрев ( на олиото) след него непосредствено преди ГНП-ето.Кара се на принципа по подобие на газовите инсталации . Колата е добре да позагрее докъм 40 -ина градуса, през това време вече е загрял добре и ел.подгрева на олиото и минаваш на олио и си караш вече без проблем ,две минути преди да угасиш колата ( особено ако няма да я караш повече от два часа , а зимата-винаги) минаваш на нафта, така следващият старт ще е с нафта .Този ел.подгрев се включва и изключва при необходимост и колкото повече е загряла колата- се включва все по-рядко.Помпата може да я сложиш където си искаш и в коша на мотора става.Зимата се налага да се кара с 50 на 50 олио-нафта ,но понякога да не се разчита на това гориво (при големи студове) - това естествено при наличие на система за олио!! А за колата дали става на олио - всички коли с Бош роторна ГНП механични или ел, без тези на които има електронен блок (VP 44 примерно),който се охлажда от горивото - стават !Т.е. изборът ти за колата е напълно удачен и става за каране с олио -без опасения за ГНП-ето -подходящо е .


shulio
Мнения: 99
Регистриран на: Нед 08 май 2011 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот shulio » Вто 08 май 2012 20:26


Благодаря за информацията.

За топлообменника да търся ли такъв от рено или този на Сасолио е по добър? Изобщо да се мъча ли да намеря частите от друго място или да си взема кита на тази фирма. Има ли някой с него да сподели впечатления


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Вто 08 май 2012 20:34


Ами аз по принцип сам си събирам компонентите ,има много части по коли от които човек ако знае са подходящи за системата за олио.Стигнал съм до клапаните - те са скъпата част от проекта, но и там имам решението :beer .Но ако съм на твоето място ,както и има откъде да си набавяш по-сериозно количество олио - бих ти препоръчал ,да си купиш готова система и да си я инсталираш. :да:


shulio
Мнения: 99
Регистриран на: Нед 08 май 2011 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот shulio » Вто 08 май 2012 20:57


Смисъл искаш да кажеш, че така ще е най-безболезнено и с най-малко проби - грешки и ще работи най-добре или може да се направят подобрения по споменатата уредба.

Примерно топлообменника по-добър ли е от този от реното споменато по назад в темата. Тоест струва ли си парите.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Вто 08 май 2012 21:10


Аз лично не мога да дам коректен отговор, поради простата причина, че никога и не съм я имал тази система от рода, готов каркит за каране на диз.кола на олио ( примерно системата на Сасолио) - тя включва доколкото знам -всичко необходимо .Със сигурност топлообменника е по-мощен от на Рено ,отделно си има и доподгряване с ел.подгрев,клапани ,маркучи ,скоби ,щуцери ,планки,ел инсталация ..абе всичко което е необходимо.Цената обаче си е цифра.Вече ти ще си прецениш дали ти е по джоба


toshkov81
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот toshkov81 » Сря 09 май 2012 9:47


Дам колеги, аз карам с саморъчно направена система, но на няколко коли съм монтирал системите на Сасолио, и мога да кажа, че ако човек има пари да си купи готова система е много по-добре. Аз близо година експериментирах, докато напасна всички компоненти да нямат проблеми. Сменял съм почти всичко в системата, и накрая пак се наложи да купя помпа от Сасолио, защото няма друг аналог на тяхната за тази цена.
Сега дори и клапани ще слагам от тях, защото вече доста смених и все нещо се прецакват.
Та АКО ти харесва да човъркаш постоянно по колата си, може да си събираш сам честите, НО ако искаш да се качиш и да караш и да не правиш нищо поне няколко години, тогава инвестирай. При цената на нафтата тази система от 800-900лв се избива за няколко месеце.


Потребителски аватар
sodata1
Мнения: 212
Регистриран на: Пет 08 яну 2010 16:19
Автомобил: BMW
Двигател: 330XD
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот sodata1 » Сря 09 май 2012 10:18


Аз се чудя защо някой път като карам извън градско ми мирише на пържени тиквички,картофи,риба,мекици изобщо на всичко пържено,което се сетите!Абе хора като искате икономия купете си бензинова кола и си я направете на газ,ако искате много икономия направете си я на метан,какви са тия мазнини които слагате в резервоарите си,после колите ви здавали багажа-ми ще го здават.Всеки решава за себе си как да си кара автомобила,това е лично мое мнение,ама ми става някак си гладно по пътя някой като размирише на нещо вкусно. :bowdown


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот alopoo » Сря 09 май 2012 11:19


Като караш на нафта колите пак се чупят, на гас не можеш да постигнеш тоя разход. За сега това е най-удачния вариант... стар предкамерен дизел със система за олио.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта