Дизел + отработено олио?????
Re: Дизел + отработено олио?????
Двигателя е JP. Пробвал съм всякакви съотношения и ако имах възможност изобщо нямаше да се занимавам с олио и щях да си карам само на нафта.
- samo_pechka
- Мнения: 8994
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел + отработено олио?????
Колега ,не е добре ,че караш на 100% олио без система за олио
Лошо се отразява - като цяло ! Скапват се дюзи ,ГНП , мотор ( трупа ужасен и неотстраним нагар) Олиото е с по-висока пламна температура и изисква подгряване до към 75-80 градуса преди да "влезе" в мотора. А това "цъкане" - имаш в предвид тракане ли ?

Последна промяна от samo_pechka на Пет 04 май 2012 20:02, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
- Контакти:
Re: Дизел + отработено олио?????
направо незнам как палиш сутрин колега. Аз със система за олио, ако забравя на олио и изгася за 3-4 часа, после е супер мъка. А ти направо го разбиваш този двигател.
Re: Дизел + отработено олио?????
Сега като изгорих олиото сипах само нафта с добавка бда. Двигателят си работи пак по същия начин само дето пали по-лесно. Ами надявах се сега като се постопли времето да може да се кара на 100% олио, ама явно трябва да си се меси с нафта
ще ви послушам колеги и ще си карам 50:50.

- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Дизел + отработено олио?????
Колега можеш да караш на 100% олио обаче трябва да имаш система за подгряване на олиото



Re: Дизел + отработено олио?????
Имам няколко въпроса към колегите каращи със система за подгряване ако имат време де 
1. Колко време след запалването може да се мине на олио да кажем при 15*С смисъл прохладно време - нито жега нито студ
2. Ако реша да ползвам през лятото основния резервоар за олио, а допълнителния за нафта - къде може да се постави помпата, която ще праща олиото до ГНП. Гледам в описанието от Сасолио е казано помпата да е под дъното на резервоара, а там невиждам как ще стане
3. След като колата загрее напълно изключват ли се свещите, който подгряват олиото или трябва да работят постоянно.
4. Зимата какво е положението ако имаш подгряващ резервоар за олио. Смисъл ще може ли да се кара на олио 100% или само на някаква смес примерно 50/50, като се пали само на нафта
5. Време ми е да сменявам колата и замисъла е да си взема пасат б4 90 коня дизел 95-96 година с цел да се кара на олио. Работя в сферата на общественото хранене
и мога да намирам олио на добра цена както и без пари. Та въпроса е има ли ГНП която се монтира на този модел кола, която да не става за олио.

1. Колко време след запалването може да се мине на олио да кажем при 15*С смисъл прохладно време - нито жега нито студ
2. Ако реша да ползвам през лятото основния резервоар за олио, а допълнителния за нафта - къде може да се постави помпата, която ще праща олиото до ГНП. Гледам в описанието от Сасолио е казано помпата да е под дъното на резервоара, а там невиждам как ще стане
3. След като колата загрее напълно изключват ли се свещите, който подгряват олиото или трябва да работят постоянно.
4. Зимата какво е положението ако имаш подгряващ резервоар за олио. Смисъл ще може ли да се кара на олио 100% или само на някаква смес примерно 50/50, като се пали само на нафта
5. Време ми е да сменявам колата и замисъла е да си взема пасат б4 90 коня дизел 95-96 година с цел да се кара на олио. Работя в сферата на общественото хранене

Re: Дизел + отработено олио?????
Искам да кажа само да кажа, че бащата като купи колата , Vw passat 1.9 tdi 90 к.с. 98 г. и го закара, в сервиза човека каза ше мерише на понички и най вероятно е на карана олио, единственото което направи е да смени гарнитурата на помпата. не мога да кажа в какво съотношение е карана. Двигателя е добро състояние, като се има предивид че е на 180 к км проверени в оторизиран сервиз. 

- samo_pechka
- Мнения: 8994
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел + отработено олио?????
Към колегата shulio Завиждам ти колега ,че има откъде да намираш тънкана
Система с два резервоара е най-удачния вариант ,Необходимо е да имаш подгрев на олиото от охлаждащата течност и един допълнителен ел.подгрев ( на олиото) след него непосредствено преди ГНП-ето.Кара се на принципа по подобие на газовите инсталации . Колата е добре да позагрее докъм 40 -ина градуса, през това време вече е загрял добре и ел.подгрева на олиото и минаваш на олио и си караш вече без проблем ,две минути преди да угасиш колата ( особено ако няма да я караш повече от два часа , а зимата-винаги) минаваш на нафта, така следващият старт ще е с нафта .Този ел.подгрев се включва и изключва при необходимост и колкото повече е загряла колата- се включва все по-рядко.Помпата може да я сложиш където си искаш и в коша на мотора става.Зимата се налага да се кара с 50 на 50 олио-нафта ,но понякога да не се разчита на това гориво (при големи студове) - това естествено при наличие на система за олио!! А за колата дали става на олио - всички коли с Бош роторна ГНП механични или ел, без тези на които има електронен блок (VP 44 примерно),който се охлажда от горивото - стават !Т.е. изборът ти за колата е напълно удачен и става за каране с олио -без опасения за ГНП-ето -подходящо е .

Re: Дизел + отработено олио?????
Благодаря за информацията.
За топлообменника да търся ли такъв от рено или този на Сасолио е по добър? Изобщо да се мъча ли да намеря частите от друго място или да си взема кита на тази фирма. Има ли някой с него да сподели впечатления
За топлообменника да търся ли такъв от рено или този на Сасолио е по добър? Изобщо да се мъча ли да намеря частите от друго място или да си взема кита на тази фирма. Има ли някой с него да сподели впечатления
- samo_pechka
- Мнения: 8994
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел + отработено олио?????
Ами аз по принцип сам си събирам компонентите ,има много части по коли от които човек ако знае са подходящи за системата за олио.Стигнал съм до клапаните - те са скъпата част от проекта, но и там имам решението
.Но ако съм на твоето място ,както и има откъде да си набавяш по-сериозно количество олио - бих ти препоръчал ,да си купиш готова система и да си я инсталираш. 


Re: Дизел + отработено олио?????
Смисъл искаш да кажеш, че така ще е най-безболезнено и с най-малко проби - грешки и ще работи най-добре или може да се направят подобрения по споменатата уредба.
Примерно топлообменника по-добър ли е от този от реното споменато по назад в темата. Тоест струва ли си парите.
Примерно топлообменника по-добър ли е от този от реното споменато по назад в темата. Тоест струва ли си парите.
- samo_pechka
- Мнения: 8994
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел + отработено олио?????
Аз лично не мога да дам коректен отговор, поради простата причина, че никога и не съм я имал тази система от рода, готов каркит за каране на диз.кола на олио ( примерно системата на Сасолио) - тя включва доколкото знам -всичко необходимо .Със сигурност топлообменника е по-мощен от на Рено ,отделно си има и доподгряване с ел.подгрев,клапани ,маркучи ,скоби ,щуцери ,планки,ел инсталация ..абе всичко което е необходимо.Цената обаче си е цифра.Вече ти ще си прецениш дали ти е по джоба
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
- Контакти:
Re: Дизел + отработено олио?????
Дам колеги, аз карам с саморъчно направена система, но на няколко коли съм монтирал системите на Сасолио, и мога да кажа, че ако човек има пари да си купи готова система е много по-добре. Аз близо година експериментирах, докато напасна всички компоненти да нямат проблеми. Сменял съм почти всичко в системата, и накрая пак се наложи да купя помпа от Сасолио, защото няма друг аналог на тяхната за тази цена.
Сега дори и клапани ще слагам от тях, защото вече доста смених и все нещо се прецакват.
Та АКО ти харесва да човъркаш постоянно по колата си, може да си събираш сам честите, НО ако искаш да се качиш и да караш и да не правиш нищо поне няколко години, тогава инвестирай. При цената на нафтата тази система от 800-900лв се избива за няколко месеце.
Сега дори и клапани ще слагам от тях, защото вече доста смених и все нещо се прецакват.
Та АКО ти харесва да човъркаш постоянно по колата си, може да си събираш сам честите, НО ако искаш да се качиш и да караш и да не правиш нищо поне няколко години, тогава инвестирай. При цената на нафтата тази система от 800-900лв се избива за няколко месеце.
- sodata1
- Мнения: 212
- Регистриран на: Пет 08 яну 2010 16:19
- Автомобил: BMW
- Двигател: 330XD
- Местоположение: София
Re: Дизел + отработено олио?????
Аз се чудя защо някой път като карам извън градско ми мирише на пържени тиквички,картофи,риба,мекици изобщо на всичко пържено,което се сетите!Абе хора като искате икономия купете си бензинова кола и си я направете на газ,ако искате много икономия направете си я на метан,какви са тия мазнини които слагате в резервоарите си,после колите ви здавали багажа-ми ще го здават.Всеки решава за себе си как да си кара автомобила,това е лично мое мнение,ама ми става някак си гладно по пътя някой като размирише на нещо вкусно. 

Re: Дизел + отработено олио?????
Като караш на нафта колите пак се чупят, на гас не можеш да постигнеш тоя разход. За сега това е най-удачния вариант... стар предкамерен дизел със система за олио.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта