ТДИ махане катализатор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Нед 30 сеп 2012 12:16


A AVF 131к. има ли Филтърче на картерните газове ?


Не мога да намеря отговор на това как работят клапаните за вакуум, където и да питам- а и аз имам проблем с забиване до 2000 об.

Става въпрос за АВФ-131к. Та пробвах ги аз чрез закачане на тръбичка и чрез надуване в тях и установих че между Н18 и Н75 има обща връзка, която е свързана към въздушния филтър (по схемата също е така). При загасен двигател и двата клапана затварят тази обща връзка. За какво е тази връзка ? И двата са трипътни. Съответно Н75 командва Пр. геометрия чрез другите два извода, а Н18 - ЕГР.
Когато работи мотора-
пробвах от Н75 няма нищо и е затворено при надуване с уста, а от Н18 е много слаб вакуума на ниски и с подаване на газта се овеличава вакуума там- значи едното Н75 няма нищо, а Н18 смуче през общият вакуум.
Това нормално ли е?

В една друга схема видях че са свързани към атмосферата(към въздушния филтър)тия вакуумчета дето не са ми ясни. И ми се струва че единия не е в ред, ама тоя дето смуче или тоя дето няма нищо на третия изхода ?

Последна промяна от kossis на Пет 05 окт 2012 15:01, променено общо 1 път.




bobybg3
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот bobybg3 » Вто 02 окт 2012 18:37


Не е ли по добре да се постави нов катализатор, някои знае ли колко струва? Някакси това вадиме и го хвърляме, звучи като виц!


Потребителски аватар
KoKu
Мнения: 241
Регистриран на: Съб 25 авг 2012 16:08
Автомобил: E38 ALPINA
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот KoKu » Вто 02 окт 2012 21:29


bobybg3 написа:Не е ли по добре да се постави нов катализатор, някои знае ли колко струва? Някакси това вадиме и го хвърляме, звучи като виц!

Проверявал ли си колко струва нов катализатор ? :Mr Green Fun


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот Jivko7777 » Вто 02 окт 2012 22:51


bobybg3 написа:Не е ли по добре да се постави нов катализатор, някои знае ли колко струва? Някакси това вадиме и го хвърляме, звучи като виц!


твойто изказване е виц ;)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Сря 03 окт 2012 8:56


bobybg3 написа:Не е ли по добре да се постави нов катализатор, някои знае ли колко струва? Някакси това вадиме и го хвърляме, звучи като виц!


800 левове е катализаторченцето за АВФ Бате, а за чии ти е ? МИ купи си и ЕГР клапан тогава за 400 да си еко от всякъде, а Богатите дали са Еко, а ?
Повярвай ми Екологията и старите коли е за Бедняците, а богатите ич не са Еко ! :!:

Нищо не хвърляш, а го даваш на човека дето ги изкупува за левове, и си ТИ. :Mr Green Fun


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот brum » Сря 03 окт 2012 9:19


Ако затегната ГТП да бъде като в Англия или примерно Германия ще видим дали е виц :) .

И до някъде е прав - може да е една много малка част от това което дишаме, но е част. А в задръстванията е доста сериозна пък. Кое е по-добре - от Икаруса пред теб да смърди на мъртъв коч и по белия ти дроб да се отлагат дизелови сажди (който са силно канцерогенни) или да ти мирише на теменужки :) ? С нетърпение очаквам този момент, ама като гледам поне 5-10 години ще минат още докато стигнем там.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Сря 03 окт 2012 9:29


Като почна да взимам 10 000 бимберици като в Англия, че си сложа на Чисто новата кола от магазина още един катализатор :Mr Green Fun освен заводския и тоя дето е за твърди частици, а до тогава на 10 годишната кочина не мерси.

Като гледам тия пушачите не са спрели да си отлагат разни сажди по дробовете и пари дават за това, а и искат отмяна на единствения хубав закон за непушене на обществени затворени места приет от това шашаво правителство, така че......В Германия го спазват да ги ева тия Шваби и са добре :!:

Много го е еня Евросаюза за бедните по Света та и в Европа какво дишат и ядат :!:

Последна промяна от kossis на Сря 03 окт 2012 9:38, променено общо 5 пъти.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот brum » Сря 03 окт 2012 9:33


Не го е еня много ясно, точно затова колите ще станат поне 10 пъти по-малко ако това се случи :) . Ама темата е дълга и широка, няма нужда да я почваме.


bobybg3
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот bobybg3 » Сря 03 окт 2012 14:40


Нямах прдвид екологиата а това, дали двигателя не работи по добре с катализатор, та нали немеца така го е изчислил.Катализатори се намират по саитовете на 150 евро.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Чет 04 окт 2012 8:05


Бате това си е филтър със или без него- разликата когато е нова колата може и да има в полужителна насока.
Но когато се запуши след 200 хиляди и двигателя позастарее, аз мисля че е по-добре да се маха и да е без него изобщо- да може да си пръцка дъртака на воля :Mr Green Fun -образно казано.
Виж за филтъра за твърди вече не знам, щото той се бори с недоизгорелите смеси и сажди.


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот RadoShopa » Чет 04 окт 2012 8:14


И 150 евро са доста според мен за нещо,което единствено се грижи за екологията.... :roll: Няма лошо,принципно съм ЗА това,но.....някак си условията,държавата и т.н. не го позволяват death Хубаво е да се съобразяваме....но като видиш десетките "Икарус" или "Камаз" как бълват...мани (а колко други дъртаняни движат) :!: Няма да е все така ,рано или късно ще се въведе някакъв истински ред на ГТП (май няма да е скоро :wink: ) и дотогава ще се бълват гадости,а и от друга страна "печките" трябва да бегат,със запушени катализатори трудна работа.... :да: Виж...ако ми осигурят НОВ "картоф" по програма примерно-слагам веднага :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Чет 04 окт 2012 8:20


Слагаш слагаш, ама я се замисли - мотора стар компресията почва да ходи надолу и всяко съпротивление му влошава работата и вдига разхода :!:
И от там следва, че новия катализатор няма да изкара и половината пробег на стария сигурно.


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот smash22 » Пет 05 окт 2012 12:12


От нашето население голяма част икономисва от храна лекарства и жизнено важни нужди ,та май екологията не е на първо място и като ми се запуши катализатора да ида да си взема нов освен за 1000 лв. :screwy ,хората в чужбина всичко друго им е уредено и тогава се стараят за допълнителни нужди.Пък немеца си вземе от VW завода директно кола на лизинг и я изплаща на завода не на банки като това е с минимална лихва която не му вади душата че да не може да се изхранва.Та не си сменя катализатора ,а колата и боли го за ЕКО-то и т,н :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kossis » Пет 05 окт 2012 13:30


Да колега абсолутно си прав :да:

Имам питане за клапан н75- никой и в никоя тема не може да ми отговори на тоя въпрос, ако някой знае моля да каже.

Тоя клапан н75 като го тествах с надуване с уста и установих че е отворен когато колата е в покой- тоест е проходим от тръбичката за вакуум помпата към актуатора.
Към разтоварващия е затворен.
Като работи колата и лоста на актуатора се придърпва нагоре. На 4200 об. лоста пада на долу и разтоварва геометрията.
Когато се подава газ на 3 извод за разтоварване излиза вакуум и на ниски изчезва. Не миога да разбера само на 4200 об дали вакуума на актуатора прекъсва, щото като го откача и форсирам все има и тогава как геометрията се разтоварва над 4000 об.
Така ли работи н75- нормално ли е в покой да е отворен към актуатора ?
На какво напрежение работи и кога затваря при подаване на напрежение ли ? Тоест моя е нормално отворен.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот brum » Пет 05 окт 2012 14:57


Абе много пишеш и малко четеш. Запри се малко. Отговорите ги има из форума - като искаш знания - гугъл и четене. И за да го вземеш по-насериозно това дето казвам - ся ще ти нацъкам удивителните под целия оффтопик.

Н75 нормално разтоварва, т.е. отворен е не към вакуума, а към маркуча към въздушния филтър. И не работи на напрежение, а на PWM (справка - wiki-то). И няма как някой да ти каже кога какво се случва с клапана, щото компютъра управлява тоя клапан според параметрите на мотора. Пускаш vag-com-а, отваряш 11ти канал и гледаш 4тата колона. Ако там е висока стойността - клапана е отворен към атмосферата, ако е ниска - отворен към вакуума. По средата положението е средно.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта