A AVF 131к. има ли Филтърче на картерните газове ?
Не мога да намеря отговор на това как работят клапаните за вакуум, където и да питам- а и аз имам проблем с забиване до 2000 об.
Става въпрос за АВФ-131к. Та пробвах ги аз чрез закачане на тръбичка и чрез надуване в тях и установих че между Н18 и Н75 има обща връзка, която е свързана към въздушния филтър (по схемата също е така). При загасен двигател и двата клапана затварят тази обща връзка. За какво е тази връзка ? И двата са трипътни. Съответно Н75 командва Пр. геометрия чрез другите два извода, а Н18 - ЕГР.
Когато работи мотора-
пробвах от Н75 няма нищо и е затворено при надуване с уста, а от Н18 е много слаб вакуума на ниски и с подаване на газта се овеличава вакуума там- значи едното Н75 няма нищо, а Н18 смуче през общият вакуум.
Това нормално ли е?
В една друга схема видях че са свързани към атмосферата(към въздушния филтър)тия вакуумчета дето не са ми ясни. И ми се струва че единия не е в ред, ама тоя дето смуче или тоя дето няма нищо на третия изхода ?
ТДИ махане катализатор
Re: Махане катализатор ТДИ.
Последна промяна от kossis на Пет 05 окт 2012 15:01, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Махане катализатор ТДИ.
Не е ли по добре да се постави нов катализатор, някои знае ли колко струва? Някакси това вадиме и го хвърляме, звучи като виц!
Re: Махане катализатор ТДИ.
bobybg3 написа:Не е ли по добре да се постави нов катализатор, някои знае ли колко струва? Някакси това вадиме и го хвърляме, звучи като виц!
Проверявал ли си колко струва нов катализатор ?

-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: постоянно...
Re: Махане катализатор ТДИ.
bobybg3 написа:Не е ли по добре да се постави нов катализатор, някои знае ли колко струва? Някакси това вадиме и го хвърляме, звучи като виц!
твойто изказване е виц

Re: Махане катализатор ТДИ.
bobybg3 написа:Не е ли по добре да се постави нов катализатор, някои знае ли колко струва? Някакси това вадиме и го хвърляме, звучи като виц!
800 левове е катализаторченцето за АВФ Бате, а за чии ти е ? МИ купи си и ЕГР клапан тогава за 400 да си еко от всякъде, а Богатите дали са Еко, а ?
Повярвай ми Екологията и старите коли е за Бедняците, а богатите ич не са Еко !

Нищо не хвърляш, а го даваш на човека дето ги изкупува за левове, и си ТИ.

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Махане катализатор ТДИ.
Ако затегната ГТП да бъде като в Англия или примерно Германия ще видим дали е виц
.
И до някъде е прав - може да е една много малка част от това което дишаме, но е част. А в задръстванията е доста сериозна пък. Кое е по-добре - от Икаруса пред теб да смърди на мъртъв коч и по белия ти дроб да се отлагат дизелови сажди (който са силно канцерогенни) или да ти мирише на теменужки
? С нетърпение очаквам този момент, ама като гледам поне 5-10 години ще минат още докато стигнем там.

И до някъде е прав - може да е една много малка част от това което дишаме, но е част. А в задръстванията е доста сериозна пък. Кое е по-добре - от Икаруса пред теб да смърди на мъртъв коч и по белия ти дроб да се отлагат дизелови сажди (който са силно канцерогенни) или да ти мирише на теменужки

Re: Махане катализатор ТДИ.
Като почна да взимам 10 000 бимберици като в Англия, че си сложа на Чисто новата кола от магазина още един катализатор
освен заводския и тоя дето е за твърди частици, а до тогава на 10 годишната кочина не мерси.
Като гледам тия пушачите не са спрели да си отлагат разни сажди по дробовете и пари дават за това, а и искат отмяна на единствения хубав закон за непушене на обществени затворени места приет от това шашаво правителство, така че......В Германия го спазват да ги ева тия Шваби и са добре
Много го е еня Евросаюза за бедните по Света та и в Европа какво дишат и ядат

Като гледам тия пушачите не са спрели да си отлагат разни сажди по дробовете и пари дават за това, а и искат отмяна на единствения хубав закон за непушене на обществени затворени места приет от това шашаво правителство, така че......В Германия го спазват да ги ева тия Шваби и са добре

Много го е еня Евросаюза за бедните по Света та и в Европа какво дишат и ядат

Последна промяна от kossis на Сря 03 окт 2012 9:38, променено общо 5 пъти.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Махане катализатор ТДИ.
Не го е еня много ясно, точно затова колите ще станат поне 10 пъти по-малко ако това се случи
. Ама темата е дълга и широка, няма нужда да я почваме.

-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Махане катализатор ТДИ.
Нямах прдвид екологиата а това, дали двигателя не работи по добре с катализатор, та нали немеца така го е изчислил.Катализатори се намират по саитовете на 150 евро.
Re: Махане катализатор ТДИ.
Бате това си е филтър със или без него- разликата когато е нова колата може и да има в полужителна насока.
Но когато се запуши след 200 хиляди и двигателя позастарее, аз мисля че е по-добре да се маха и да е без него изобщо- да може да си пръцка дъртака на воля
-образно казано.
Виж за филтъра за твърди вече не знам, щото той се бори с недоизгорелите смеси и сажди.
Но когато се запуши след 200 хиляди и двигателя позастарее, аз мисля че е по-добре да се маха и да е без него изобщо- да може да си пръцка дъртака на воля

Виж за филтъра за твърди вече не знам, щото той се бори с недоизгорелите смеси и сажди.
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Махане катализатор ТДИ.
И 150 евро са доста според мен за нещо,което единствено се грижи за екологията....
Няма лошо,принципно съм ЗА това,но.....някак си условията,държавата и т.н. не го позволяват
Хубаво е да се съобразяваме....но като видиш десетките "Икарус" или "Камаз" как бълват...мани (а колко други дъртаняни движат)
Няма да е все така ,рано или късно ще се въведе някакъв истински ред на ГТП (май няма да е скоро
) и дотогава ще се бълват гадости,а и от друга страна "печките" трябва да бегат,със запушени катализатори трудна работа....
Виж...ако ми осигурят НОВ "картоф" по програма примерно-слагам веднага 






Re: Махане катализатор ТДИ.
Слагаш слагаш, ама я се замисли - мотора стар компресията почва да ходи надолу и всяко съпротивление му влошава работата и вдига разхода 
И от там следва, че новия катализатор няма да изкара и половината пробег на стария сигурно.

И от там следва, че новия катализатор няма да изкара и половината пробег на стария сигурно.
- smash22
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Махане катализатор ТДИ.
От нашето население голяма част икономисва от храна лекарства и жизнено важни нужди ,та май екологията не е на първо място и като ми се запуши катализатора да ида да си взема нов освен за 1000 лв.
,хората в чужбина всичко друго им е уредено и тогава се стараят за допълнителни нужди.Пък немеца си вземе от VW завода директно кола на лизинг и я изплаща на завода не на банки като това е с минимална лихва която не му вади душата че да не може да се изхранва.Та не си сменя катализатора ,а колата и боли го за ЕКО-то и т,н 


Re: Махане катализатор ТДИ.
Да колега абсолутно си прав
Имам питане за клапан н75- никой и в никоя тема не може да ми отговори на тоя въпрос, ако някой знае моля да каже.
Тоя клапан н75 като го тествах с надуване с уста и установих че е отворен когато колата е в покой- тоест е проходим от тръбичката за вакуум помпата към актуатора.
Към разтоварващия е затворен.
Като работи колата и лоста на актуатора се придърпва нагоре. На 4200 об. лоста пада на долу и разтоварва геометрията.
Когато се подава газ на 3 извод за разтоварване излиза вакуум и на ниски изчезва. Не миога да разбера само на 4200 об дали вакуума на актуатора прекъсва, щото като го откача и форсирам все има и тогава как геометрията се разтоварва над 4000 об.
Така ли работи н75- нормално ли е в покой да е отворен към актуатора ?
На какво напрежение работи и кога затваря при подаване на напрежение ли ? Тоест моя е нормално отворен.

Имам питане за клапан н75- никой и в никоя тема не може да ми отговори на тоя въпрос, ако някой знае моля да каже.
Тоя клапан н75 като го тествах с надуване с уста и установих че е отворен когато колата е в покой- тоест е проходим от тръбичката за вакуум помпата към актуатора.
Към разтоварващия е затворен.
Като работи колата и лоста на актуатора се придърпва нагоре. На 4200 об. лоста пада на долу и разтоварва геометрията.
Когато се подава газ на 3 извод за разтоварване излиза вакуум и на ниски изчезва. Не миога да разбера само на 4200 об дали вакуума на актуатора прекъсва, щото като го откача и форсирам все има и тогава как геометрията се разтоварва над 4000 об.
Така ли работи н75- нормално ли е в покой да е отворен към актуатора ?
На какво напрежение работи и кога затваря при подаване на напрежение ли ? Тоест моя е нормално отворен.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Махане катализатор ТДИ.
Абе много пишеш и малко четеш. Запри се малко. Отговорите ги има из форума - като искаш знания - гугъл и четене. И за да го вземеш по-насериозно това дето казвам - ся ще ти нацъкам удивителните под целия оффтопик.
Н75 нормално разтоварва, т.е. отворен е не към вакуума, а към маркуча към въздушния филтър. И не работи на напрежение, а на PWM (справка - wiki-то). И няма как някой да ти каже кога какво се случва с клапана, щото компютъра управлява тоя клапан според параметрите на мотора. Пускаш vag-com-а, отваряш 11ти канал и гледаш 4тата колона. Ако там е висока стойността - клапана е отворен към атмосферата, ако е ниска - отворен към вакуума. По средата положението е средно.
Н75 нормално разтоварва, т.е. отворен е не към вакуума, а към маркуча към въздушния филтър. И не работи на напрежение, а на PWM (справка - wiki-то). И няма как някой да ти каже кога какво се случва с клапана, щото компютъра управлява тоя клапан според параметрите на мотора. Пускаш vag-com-а, отваряш 11ти канал и гледаш 4тата колона. Ако там е висока стойността - клапана е отворен към атмосферата, ако е ниска - отворен към вакуума. По средата положението е средно.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта