Биодизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 01 май 2006 18:45


Калине 72..
Ами да ти кажа специално за биодизела...и ситуацията в БГ..
Ами не мога да повярвам, че някой ще пусне нещо качествено.. не и в горивният бизнес тук.. защо ми веднага:
1. За нафтата ужкем има регулации, а според независимо проучване от журналя на 5 големи вериги бензиностанции, се оказва, че дори и занижените регулации не се спазват.
2. В момента на бензиностанциите маржа на които работят те е критично малък - справка цена в бензиностанция, едрова цена на лукойл, и цена на бенз. на лукойл... дори е по-евтино в бенз. на лукойл .. как .. ми не знам
3. Държавата не упражнява никакъв контрол, и не позволява косвено на гражданите да осъществяват подобен.. /за пример цената на експертиза на гориво.. след което най много да ти платят 50 лтр. горио и толкоз. дори и да си успял да докажеш, че горивото е скапано/
4. Специално Темпо налагат ужасяващо ниски цени, а не са голяма верига, което ме навежда на тъмната мисъл, че не всичко им е изрядно.

И накрая..:
Акциза на дизела в момента в БГ е 430лв ДДС на тези 430 лв е 86лв - за 1000лтр..
Усети ли, как веднага имаме 516 лв или близо 52 стотинки намаление на цената за биодизел /там няма акцизи ;)/ като сложиш и регулярна надценка около 5-10% излиза, че трябва да е с около 60 ст.. по-евтин..

А се оказва, че е само с 10... размислите за качеството си ги правиш сам..

И моля да ме извиниш, ама аз не моа да знам какво ми продава дадена бензиностанция.. и трябва да разчитам на контрола на Държавата.. нали? ти на кой разчиташ като сипваш дизел у твоята машина?

+ това в щатите едва сега ще се развиват дизелите... просто имаха несинхонизирано нормативи за съдаржанието на количество сяра в горивото.. до миналата година.. и това беше пагубно за съвременните дизели.. /мисля ги знаеш тези неща.../

И личен въпрос..
Кога за последно се сблъсква с държавата България?
Не да си си идвал.. а да се е налагало да свършиш някаква работа чрез държавата...




Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пон 01 май 2006 18:53


wili98 написа:...
Акциза на дизела в момента в БГ е 430лв ДДС на тези 430 лв е 86лв - за 1000лтр..
Усети ли, как веднага имаме 516 лв или близо 52 стотинки намаление на цената за биодизел /там няма акцизи ;)/ като сложиш и регулярна надценка около 5-10% излиза, че трябва да е с около 60 ст.. по-евтин.
...

От това, което казваш, и от това, което видях днес в ТЕМПО (като цена) би следвало или биодизела там да е адски качествен или ... да се реализира адска печалба ... Хм, защо ли първото някак ама хич не ми се вярва ...


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 01 май 2006 18:57


Ами всеки си вади изводите сам.
справки за цифри:
http://www.lukoil.bg/2_compl-rafin.htm


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пон 01 май 2006 20:43


Някои хора ще показват на света силата на биогоривата :)


http://panamericana2006.com/de/cms/front_content.php?changelang=4


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пон 01 май 2006 20:53


Кога за последно се сблъсква с държавата България?
Не да си си идвал.. а да се е налагало да свършиш някаква работа чрез държавата...


Почти винаги, когато съм се прибирал (за 7 години 4 пъти по 3 седмици) съм се сблъсквал с Държавата :lol: Било то като катаджии, спиращи ме (имаше защо) заради превишена скорост, било то като общински служители за какво ли не - земя, паспорти, лични карти, данъци... Никога не съм имал проблеми, никога не съм дал подкуп на когото и да е било, просто защото и аз, и служителите сме си вършели съвестно работата. Не съм очаквал чудеса от промяна, но такава имаше, в положителна посока. Разбира се, не всичко е било гладко и с минимални усилия, но това е живота, има и трудности :lol:
Относно това какво слагам на колата си тук, в САЩ - ами слагам дизел. На колонката има единствено означение Min 40 cetane и това е. Не е ULSD все още, за съжаление, и качеството му се различава от различните бензиностанции, дет зареждам. Затова си имам любими такива, точно както и вие в България.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 01 май 2006 20:59


В неделя покарах зад едно опелче най-вероятно караше с въпросния биодизел...ама много миришеше на пържено след него, едва дочаках да го дръпна :roll: :lol:


ПП Е може и някое крайпътно капанче да ме е подвело :beer


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Вто 02 май 2006 11:02


Ами да ти кажа по добре мирише, отколкото облака пушек който ми издухва в носа някой камион или автобус спрял до мен на светофара....
както и да е :)

До момента изгорих 80л B100 от споменатата в началото на статията фирма. Очевидно не е от Брусарци и споменатата фирма САМПО. Тези дни минах оттам, фабриката изглежда позапусната, и от лични източници в съда в Лом разбрах, че фирмата е обявена в несъстоятелност, а собствениците и са известни мошеници в района.

Направих си малък експеримент. Исках да видя как ще се държи био-то на студено. Хората си ме предупредиха да карам най-много до края на октомври. Според данните които намерих замръзва при -3 градуса целзии.
Та така, това е B100:
Изображение
Изображение
при стайна температура 20 градуса, мирише на безир(а както знаем той също е масло добивано от лен)

това тук :
Изображение
е след 2 ч престой във фризера при -18 градуса.
Изображение
Изображение

Досега изминати километри: с Б100 - 1500, проблеми няма, филтъра още не е сменян, колата върви перфектно.


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Вто 02 май 2006 12:19


Имаш ли идея какво ти е ГНП-то? Питам неслучайно... Четох по разни сайтове, че с Bosch нямало проблеми, но при Lucas - Трябвало да се пали и гаси на нафта. По тази причина приспособяват нещо като втори резервоар за биодизела и превключвател от купето, за смяна на горивото...


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Вто 02 май 2006 12:51


БОШ е. Паленето на нафта е в случай когато се ползва чисто растително масло. Тъй като то се нуждае от подгряване преди да се ползва заради вискозитета си. Втория резервоар е именно за това, в него има нагреватели.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Вто 02 май 2006 13:31


Е не е уникално рядко Намират се, всяка трета-четвърта продава дизел, поне около нас.

Много се отклонихме от темата! Все пак говорим за България! САЩ е друга история - сам виждаш!
Истината е (според мен), че ако е толкова изгодно, поне някоя от водещите вериги бензиностанции у нас щеше да въведе това гориво! Аз мисля, че на тях няма да им е изгодно - 30% по-евтино гориво - няма такъв филм! Кой ще зарежда тогава обикновения дизел - никой!


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Вто 02 май 2006 14:15


пичове сипвал съм на 5 литра нафта 10 литра керосин и съм нямал никакви проблеми освен че перката включваше по-честичко, мисля да пробвам и с биодизела да видим.... :D (става въпрос за Опел Астра 1.7Д)


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Вто 02 май 2006 14:54


Smeagol написа:
Е не е уникално рядко Намират се, всяка трета-четвърта продава дизел, поне около нас.

Много се отклонихме от темата! Все пак говорим за България! САЩ е друга история - сам виждаш!
Истината е (според мен), че ако е толкова изгодно, поне някоя от водещите вериги бензиностанции у нас щеше да въведе това гориво! Аз мисля, че на тях няма да им е изгодно - 30% по-евтино гориво - няма такъв филм! Кой ще зарежда тогава обикновения дизел - никой!


Знам ли, май говорим за различни неща...аз слагам биодизел не защото е по-евтин, а защото ме касае опазването на околната среда, a и двигателя работи по-изчистено. Искам децата ми да живеят в по-чист свят, без огромната зависимост от нефтопродукти, която имаме сега. Дали е САЩ или България, разлика няма - въздуха, който дишаме, е един и същ. Технологията за производство на биодизел - също.
Относно замръзването на B100 - максимума, който съм слагал на колата си е B20, и зимата задължително добавка против желиране.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Сря 03 май 2006 3:38


Kalin72 написа:
Smeagol написа:
Е не е уникално рядко Намират се, всяка трета-четвърта продава дизел, поне около нас.

Много се отклонихме от темата! Все пак говорим за България! САЩ е друга история - сам виждаш!
Истината е (според мен), че ако е толкова изгодно, поне някоя от водещите вериги бензиностанции у нас щеше да въведе това гориво! Аз мисля, че на тях няма да им е изгодно - 30% по-евтино гориво - няма такъв филм! Кой ще зарежда тогава обикновения дизел - никой!


Знам ли, май говорим за различни неща...аз слагам биодизел не защото е по-евтин, а защото ме касае опазването на околната среда, a и двигателя работи по-изчистено. Искам децата ми да живеят в по-чист свят, без огромната зависимост от нефтопродукти, която имаме сега. Дали е САЩ или България, разлика няма - въздуха, който дишаме, е един и същ. Технологията за производство на биодизел - също.
Относно замръзването на B100 - максимума, който съм слагал на колата си е B20, и зимата задължително добавка против желиране.



момци мисля да не спамим темата за :ще ни стигнат ли американците и кой иска да си сложи, е ли му е изгодно и кой си обича децата...

слушайте бате ви nix кво ви пише....аз вчера сипах..според мен не върви по лошо в никакъв случей,,,не смърди гадно,- при 5 минути в затворен гараж се усеща миризма на изгоряло разтително масло,но не люти като нафта...по нищо колата не се усеща че има промяна.за ега съм на 50 километра пробег.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Сря 03 май 2006 3:42


GAD написа:Имаш ли идея какво ти е ГНП-то? Питам неслучайно... Четох по разни сайтове, че с Bosch нямало проблеми, но при Lucas - Трябвало да се пали и гаси на нафта. По тази причина приспособяват нещо като втори резервоар за биодизела и превключвател от купето, за смяна на горивото...


гадче, ние сме еднакви,,,аз също съм с лукас и го четох това...ако искаш изчакай месец да видим дали ще изпищя за помпа....

ако искаш и да направиш едно пробно кръгче...ама без 5та скорост че още си бъркам в дупето с нея:)


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Сря 03 май 2006 3:46


nix написа:БОШ е. Паленето на нафта е в случай когато се ползва чисто растително масло. Тъй като то се нуждае от подгряване преди да се ползва заради вискозитета си. Втория резервоар е именно за това, в него има нагреватели.


никс ако намериш някъде по тънко дето искат количества да се вземат-свирай за партия...200-300 литра ще измисля къде да ги натъпча...още един като мен и отиваме към тон...
мерси за инфото...аз днес се бях засилил да званя до сампо,но след твоето пазарно проучване малко поизтрезнях...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MamaMy и 43 госта