
Още една причина за забиване при TDI + допълнение
Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
cecoa1, лостчето се движи, вакуумът стана още по - силен след като залепих разбития щуцер. Някои пъти колата "се дърпа" преди 2000 об/мин, а друг път - след 2000. На първите 3 скорости си има стабилно ускорение до след 3000 об/мин, но не я натискам повече, за да не направя някоя беля. Обслужил съм всичко без горивния филтър (имам я отскоро), та се чудя дали да харча за горивен филтър точно по средата на месеца, когато нямам много финансови запаси? Дали може да е от запушен горивен филтър?
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
Щом пише пренадуване, значи не е от филтър.
Писал съм го много пъти. Системата е така програмирана, че влиза в авариен режим, и записва грешка, когато се отчете налягане от турбото над определена стойност, НО само когато това налягане се задържи над определено време(около шест секунди май беше). Затова го прави на високи предавки при продължително настъпване на газта. На малките предавки просто налягането не се задържа достатъчно дълго време, защото пускаш газта да смениш на друга предавка. Не зависи от оборотите, а само от времето през което налягането е над допустимото. Например на четвърта или пета, натискаш докрай газта, и след около шест секунди отчита пренадуване, влиза в авариен режим, и колата забива нос. За тия шест секунди, може да си на различни обороти, в зависимост колко е стръмен пътя. Може да го направи и на по-ниска предавка, но на достатъчно стръмен път, иначе за шест секунди вече е свършил оборотомера, и превключваш на следваща скорост, или пускаш газта да намалиш.
Щом лоста на турбото се движи, вероятно проблема ти е в клапан N75, който подава вакуум към мембраната, която задвижва лоста. За проба можеш да съединиш(с подходяща наставка) маркуча, от който влиза постоянен вакуум в N75 и другият, който отива от този клапан към турбото. Така ше видиш дали лоста на турбото се движи при подаване и изключване на ваккуума(при работещ мотор). Ако при тази проверка всичко движи нормално, остава да ти е блокирал/изгорял, въпросният електромагнитен клапан N75. Ако нямаш възможност да го смениш веднага, може да се опиташ да го почистиш, продухаш, дори да го разглобиш ако можеш(тия май не могат), по-лошо няма да стане. Ако искаш да си 100% убеден, че е от него, може да тестваш с изправен такъв клапан от друга кола, ако имаш от къде да вземеш назаем.
Също така, ако имаш VCDS, може да се активира тест на системата - т.е. при работещ двигател, стартираш теста, и гледаш дали лоста на турбото се движи - компютъра подава команда на клапан N75 да задейства лоста за тест, щото в реални условия това се случва при достигане на определено налягане от турбото, което на място няма как да стане.
Ако всичко външно по системата работи, остават малко възможности. Едната, да не е регулиран лоста на турбото правилно, а другата, да има проблем със задвижването на геометрията в самото турбо. Много рядко, но може чисто механично да се наруши връзката между лоста на турбото и геометрията вътре, която трябва да задвижва.
При теб най-вероятно е проблем с клапан N75.
Писал съм го много пъти. Системата е така програмирана, че влиза в авариен режим, и записва грешка, когато се отчете налягане от турбото над определена стойност, НО само когато това налягане се задържи над определено време(около шест секунди май беше). Затова го прави на високи предавки при продължително настъпване на газта. На малките предавки просто налягането не се задържа достатъчно дълго време, защото пускаш газта да смениш на друга предавка. Не зависи от оборотите, а само от времето през което налягането е над допустимото. Например на четвърта или пета, натискаш докрай газта, и след около шест секунди отчита пренадуване, влиза в авариен режим, и колата забива нос. За тия шест секунди, може да си на различни обороти, в зависимост колко е стръмен пътя. Може да го направи и на по-ниска предавка, но на достатъчно стръмен път, иначе за шест секунди вече е свършил оборотомера, и превключваш на следваща скорост, или пускаш газта да намалиш.
Щом лоста на турбото се движи, вероятно проблема ти е в клапан N75, който подава вакуум към мембраната, която задвижва лоста. За проба можеш да съединиш(с подходяща наставка) маркуча, от който влиза постоянен вакуум в N75 и другият, който отива от този клапан към турбото. Така ше видиш дали лоста на турбото се движи при подаване и изключване на ваккуума(при работещ мотор). Ако при тази проверка всичко движи нормално, остава да ти е блокирал/изгорял, въпросният електромагнитен клапан N75. Ако нямаш възможност да го смениш веднага, може да се опиташ да го почистиш, продухаш, дори да го разглобиш ако можеш(тия май не могат), по-лошо няма да стане. Ако искаш да си 100% убеден, че е от него, може да тестваш с изправен такъв клапан от друга кола, ако имаш от къде да вземеш назаем.
Също така, ако имаш VCDS, може да се активира тест на системата - т.е. при работещ двигател, стартираш теста, и гледаш дали лоста на турбото се движи - компютъра подава команда на клапан N75 да задейства лоста за тест, щото в реални условия това се случва при достигане на определено налягане от турбото, което на място няма как да стане.
Ако всичко външно по системата работи, остават малко възможности. Едната, да не е регулиран лоста на турбото правилно, а другата, да има проблем със задвижването на геометрията в самото турбо. Много рядко, но може чисто механично да се наруши връзката между лоста на турбото и геометрията вътре, която трябва да задвижва.
При теб най-вероятно е проблем с клапан N75.
Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
cecoa1, благодаря ти много за изчерпателния отговор. Днес забелазах (един приятел форсираше, а аз гледах), че лостчето се движи, но на връщане нагоре минава половината разстояние, "замръзва" за малко и после се вдига догоре. Кое да обвиня? 

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
При изправни вакумни пътища и клапани, аз бих разкачил актуатора от геометрията и бих пробвал как се движи геометрията и дали евентуално не задържа там където ти е направило впечатление. Също бих проверил дали мембраната на актуатора държи вакум, ако геометрията се движи свободно.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
Може да е позапекла геометрията, и да го прави само на моменти.
Освен това, на място мисля че не дърпа лоста целия му ход.
Хубаво е, че вакуумите работят.
Пробвай я на пета или четвърта с пълна газ дали ще го прави всеки път след 6-7 секунди. Не е нужно да е във високи обороти, примерно от 40-50 на четвърта, и от 60-70км/ч на пета. Хубаво е ако може да гледаш и живи данни, какво отчита сензора за налягане MAP. Когато компа спъне колата след 6-7 секунди пренадуване, налягането трябва веднага да падне значително(той компа за това го прави). Също и като пускаш газта преди да е влязла в авариен режим, налягането трябва веднага да спада. Уточнявам това, защото има малка вероятност самия сензор за налягане да не работи коректно, и примерно да задържа показания за високо налягане когато то вече е спаднало - това също може да е причина, компютъра да мисли, че има пренадуване.
Ако при теста не го прави всеки път, явно е начална степен на зацапване на геометрията със сажди. Тия коли трябва да се карат с повечко газ за да не се случва, така геометрията се движи редовно, и се самопочиства. Може да пробваш са подобриш положението с агресивно каране, чрез него да се почисти геометрията.
Иначе за по-сериозно чистене се налага сваляне на турбината, или разни методи с пръскане на някакви спрейове(с малко съмнителен резултат).
Също и ако всичко по външното управление на турбото работи, може проблема да е от разкачена/повредена геометрия вътре в него, тогава със сигурност се сваля и разглобява.
Освен това, на място мисля че не дърпа лоста целия му ход.
Хубаво е, че вакуумите работят.
Пробвай я на пета или четвърта с пълна газ дали ще го прави всеки път след 6-7 секунди. Не е нужно да е във високи обороти, примерно от 40-50 на четвърта, и от 60-70км/ч на пета. Хубаво е ако може да гледаш и живи данни, какво отчита сензора за налягане MAP. Когато компа спъне колата след 6-7 секунди пренадуване, налягането трябва веднага да падне значително(той компа за това го прави). Също и като пускаш газта преди да е влязла в авариен режим, налягането трябва веднага да спада. Уточнявам това, защото има малка вероятност самия сензор за налягане да не работи коректно, и примерно да задържа показания за високо налягане когато то вече е спаднало - това също може да е причина, компютъра да мисли, че има пренадуване.
Ако при теста не го прави всеки път, явно е начална степен на зацапване на геометрията със сажди. Тия коли трябва да се карат с повечко газ за да не се случва, така геометрията се движи редовно, и се самопочиства. Може да пробваш са подобриш положението с агресивно каране, чрез него да се почисти геометрията.
Иначе за по-сериозно чистене се налага сваляне на турбината, или разни методи с пръскане на някакви спрейове(с малко съмнителен резултат).
Също и ако всичко по външното управление на турбото работи, може проблема да е от разкачена/повредена геометрия вътре в него, тогава със сигурност се сваля и разглобява.
Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
Благодаря ви, момчета. Явно ще се сваля и чисти, защото при диагностика на място, при форсиране даваше единствено грешка в надуването. МАП датчика, а и МАФ - а ще ги сваля и ще играе изопропиловия спрей на един приятел. Ако не се оправи, ще се сваля турбото. Благодаря ви. 

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
Махнах за проба чернобялото клапанче, но не съм си взел документите. Сега само една обиколка направих около квартала и не мога да кажа нищо конкретно. Целият съм в пепеляк и отивам да развеждам кучето. Утре ще пусна извънградско и ще пиша. Между другото едното му маркуче беше сцепено и от двете сстрани и го замених с друго.
Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
От клапанчето ефект не знам дали ще видиш , но от сцепения и подменен маркуч със сигурност.
Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
morfei1, беше спукало от двете страни маркучето, с което се свързва със вакуум резервоара. Сега като засмуча откъм бялата част на клапанчето, някой път ми "хапе" езика, друг път - не. Подобно клапанче на тойотата ми дрънкаше. Това не дрънка. Утре ще се пусна извънградско и ще пиша.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
morfei1 написа:От клапанчето ефект не знам дали ще видиш , но от сцепения и подменен маркуч със сигурност.
Тука е бил проблема, подкрепям и аз това мнение.

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
Тц! Забива като стой та гледай
! Влизам в баира с 90 и докато стигна 100 - 105, опааа! Около 5 - 6 секунди след настъпването на газта до край, забива. Лостчето на акуратора все още се качва нагоре на два етапа, с леко задържане по средата на хода.На първа скорост малко мудно ускорява, защото преди това съм натиснал спирачката и е откраднала от вакуума. Иначе разлика във вървежа не усетих, само дето не бучи при ускорение, но си ускорява много добре - на трета е самолет.
Нещо интересно обаче: няма го металното кълцане на всеки оборот, от което се оплаках в друга тема. Имаше го, смених маслото и изчезна, след 1000 км пак се появи, махнах клапанчето и пак изчезна.

Нещо интересно обаче: няма го металното кълцане на всеки оборот, от което се оплаках в друга тема. Имаше го, смених маслото и изчезна, след 1000 км пак се появи, махнах клапанчето и пак изчезна.
Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
провери как ти се движи геометрията когато е разкачена от актуатора, ако се движи добре, актуатора ти или е пълен с ръжда или има спукана мембрана.
Много често когато има пробив по вакмуната система и турбината не се управлява как трябва за дълаг период от време, e възможно да е спекла, блокирала или да задържа. Актуатора най го мори липсата на кори под мотора, пък и не само него.
За вакумните пътища, аз съм на принципа има ли един повреден мъркуч, сменям всички защото другите няма как да бъдат в добро състояние, с времето и температурата на мотора прегарят и започват да се разпадат.
Много често когато има пробив по вакмуната система и турбината не се управлява как трябва за дълаг период от време, e възможно да е спекла, блокирала или да задържа. Актуатора най го мори липсата на кори под мотора, пък и не само него.
За вакумните пътища, аз съм на принципа има ли един повреден мъркуч, сменям всички защото другите няма как да бъдат в добро състояние, с времето и температурата на мотора прегарят и започват да се разпадат.
Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
morfei1 написа:провери как ти се движи геометрията когато е разкачена от актуатора, ако се движи добре, актуатора ти или е пълен с ръжда или има спукана мембрана.
Отива на чичо доктор. Нямам удобства за такива ремонти. Благодаря все пак

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
Момчета, още не съм карал колата на майстор, но искам да споделя нещо с вас: днес измих чернобялото клапанче с коресилин, надух го с уста, пропуска само на едната посока, сложих го за проба както си беше сложено преди (нарочно запомних!) и веднага се появи онова метално кълцане на всеки оборот, от което се оплаквах преди. Покарах 20 километра, спрях.... чука си доста неприятно. Махнах отново клапанчето, покарах 10 км, спрях и едва чувах мотора! Сега пак я запалих след престой, чукане няма, минах 5 км, спрях ... мушица!!! Разлика във вървежа няма. Просто ми е странно какво се случва, та двигателя работи на талази и чука, когато клапанчето е на мястото си (с бялата част към вакуум резервоара)? 

Re: Още една причина за забиване при TDI + допълнение
Опс, развитие: Касапския метод - изолирах вакуума на N18, изолирах вакуума на N "меко гасене" и се сдобих с поне 10 - 15 коня отгоре, като вакуум отива само за спирачките и за N75. Клапанът на самия ЕГР е заседнал на затворено (проверих лично с ръчно подаване на вакуум, при свален възд. маркуч и пръст на клапана долу, където запушва - не мърда) и няма нужда от вакуум, щото не бачка, а клапанчето за мекото гасене ще си го оправя с гумена ръкавица, понеже е спукана мембраната. Идеята ми е, че щурия германец прекарва вакуума едновременно през N18 и през N75, и когато N18 ползва вакуум, малко, или много, намалява вакуума към чернобялото клапанче и вакуума в резервоарчето за такъв, намалява силата си.
Иначе си забива в баира, но вече при по - висока скорост и яко газ. Забива си и като откача от N75 системата за разтоварване, презюмирайки, че е запушена. Лостчето на акуратора има забавяне на хода малко преди горно положение и последните 3 - 4 мм ги прибира бързо, за част от секундата, с леко щракане. Нямам все още достъп до шплента на връзката с геометрията, понеже ползвам колата всеки ден и нямам време да свалям...
Иначе си забива в баира, но вече при по - висока скорост и яко газ. Забива си и като откача от N75 системата за разтоварване, презюмирайки, че е запушена. Лостчето на акуратора има забавяне на хода малко преди горно положение и последните 3 - 4 мм ги прибира бързо, за част от секундата, с леко щракане. Нямам все още достъп до шплента на връзката с геометрията, понеже ползвам колата всеки ден и нямам време да свалям...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта