


TDI в студа
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: TDI в студа
Ми 11,5 мисля,че е достатъчно слаб ток.А и не само волтажа е важен.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: TDI в студа
Росене човека е писал 12,63 не 11,5 волта но както и да е
@andrey_hr под слаб ток колегата има предвид тока който се подава от акумулатора по време на палене-т.нар. стартов ток.Можеш да го измериш във всеки сервиз за стартери акумулатори и пунктове за ГТП.Можеш и сам да го измериш-откачаш кабелчето на спирателния клапан на ГНП слагаш мултицета на клемите на акумулатора така че да го виждаш и започваш да въртиш на стартер-за 5 сек въртене напрежението не трябва да пада под 10.5 или 11 волта не съм точно сигурен за волтажа.
@andrey_hr под слаб ток колегата има предвид тока който се подава от акумулатора по време на палене-т.нар. стартов ток.Можеш да го измериш във всеки сервиз за стартери акумулатори и пунктове за ГТП.Можеш и сам да го измериш-откачаш кабелчето на спирателния клапан на ГНП слагаш мултицета на клемите на акумулатора така че да го виждаш и започваш да въртиш на стартер-за 5 сек въртене напрежението не трябва да пада под 10.5 или 11 волта не съм точно сигурен за волтажа.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: TDI в студа
Да видях,но пита какво разбирам под слаб акумулатор.
andrey_hr написа: Ти какво разбираш под слаб ток(акумулатор)?
- vlast_vd
- Мнения: 147
- Регистриран на: Вто 26 фев 2008 11:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: TDI в студа
fox_vt написа:Можеш и сам да го измериш-откачаш кабелчето на спирателния клапан на ГНП слагаш мултицета на клемите на акумулатора така че да го виждаш и започваш да въртиш на стартер-за 5 сек въртене напрежението не трябва да пада под 10.5 или 11 волта не съм точно сигурен за волтажа.
10,2 е минимума при такъв тест.Тук има още информация
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: TDI в студа
andrey_hr написа:.....Ти какво разбираш под слаб ток(акумулатор)?
Такова понятие няма

-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Чет 26 фев 2009 21:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: TDI в студа
След като колегата Shakez зачекна темата , да допродължа и аз ( макарче съм на 99% какво е от едно питане се надявам че никого няма да пострада).
Вчера ( б.а. 10ти) отивам да паля колата - давам на контакт 1-2 пъти изчаквам , въртя колата завъртя 1 макс - 2 пъти и всичко беше до там - никакъв шанс да запали. Това си го обясних с факта че я бях спрял на много натоварена и шумна улица ,а алармата ми е доста чуствителна. Хубаво де запали , поизчаках малко и тръгнах , първите 5 минути имах чуството че ще тръгнаг назад докъто изкачвах едни по-стръмни улици - едвам ама ЕДВАМ дърпаше ...
След като позагря и се пооправи. Като загря до 90 вече нямаше проблеми , но някак си имах чуството , че тая кола ама ХИЧ не върви както съм свикнал. Както и да е минах разтоянието от Банско до Дупница , спрях , после запалих без проблеми. Прибрах се до нас колата седя 2 часа на паркинга изтина , после пак запали без проблеми и така още 2 пъти.
Излизам тая вечер качвам се въртя и няма никой при още при първото въртене. Хванах се чистя акумулатора ( беше си окислил ). С бутане запалих минах над 60км софийско. Спирам пред нас гася веднага се опитвам да паля и няма никой.
Въпроса ми е - има ли изобщо някакъв смисъл да се опитвам да зареждам и т.н. тоя акумулатор или направо да си взема нов.
Вчера ( б.а. 10ти) отивам да паля колата - давам на контакт 1-2 пъти изчаквам , въртя колата завъртя 1 макс - 2 пъти и всичко беше до там - никакъв шанс да запали. Това си го обясних с факта че я бях спрял на много натоварена и шумна улица ,а алармата ми е доста чуствителна. Хубаво де запали , поизчаках малко и тръгнах , първите 5 минути имах чуството че ще тръгнаг назад докъто изкачвах едни по-стръмни улици - едвам ама ЕДВАМ дърпаше ...
След като позагря и се пооправи. Като загря до 90 вече нямаше проблеми , но някак си имах чуството , че тая кола ама ХИЧ не върви както съм свикнал. Както и да е минах разтоянието от Банско до Дупница , спрях , после запалих без проблеми. Прибрах се до нас колата седя 2 часа на паркинга изтина , после пак запали без проблеми и така още 2 пъти.
Излизам тая вечер качвам се въртя и няма никой при още при първото въртене. Хванах се чистя акумулатора ( беше си окислил ). С бутане запалих минах над 60км софийско. Спирам пред нас гася веднага се опитвам да паля и няма никой.
Въпроса ми е - има ли изобщо някакъв смисъл да се опитвам да зареждам и т.н. тоя акумулатор или направо да си взема нов.
- dani_94
- Мнения: 704
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: TDI в студа
Направо си за нов, не се занимавай с този... Когато ти е много слаб акумулатора, така се получава, че колата не иска да върви, защото алтернатора произвежда страшно много ток и имаш чувството че си включил 2-3 климатика 

- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TDI в студа
Имах същият проблем вчера сутринта DarkOne... със "сух" акумулатор бях, окото светеше зелено, а ток нямашеее
Взех нов (с тапи), но се оказа,че е престоял някъде по складовете и не можа да завърти (6,5V на замерването..)Покарах го около час и тази сутрин след много молитви вкъщи излезнах, врътнах и запали 


-
- Мнения: 208
- Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово / София
Re: TDI в студа
До колегата fox_vt:
мерил съм го колко мин ток ще даде при палене(без да откачам нищо) и не помня колко точно ми даде ама беше малко над 10,5. А като нестига ток, така ли пали(върти и аха да запали и не.. и така 4-5 пъти да се замисли за запали и най-накрая пали)?
мерил съм го колко мин ток ще даде при палене(без да откачам нищо) и не помня колко точно ми даде ама беше малко над 10,5. А като нестига ток, така ли пали(върти и аха да запали и не.. и така 4-5 пъти да се замисли за запали и най-накрая пали)?
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: TDI в студа
theraven написа:По-скоро смени оборотите профилактично. Няма да го окотиш при 2500/мин.
Проблема със загряването го има само при PD двигателите (по дифолт). Старите дизели си топлят без проблем. На мен ми трябват около 7-8км. , за да отлепи стрелката от 60 градуса. а до загряване се стига на 10-11км. Ама не говоря 11км в задръстване и светофари - тръгваш и караш.
Ето обяснение и решение взето от др.форум:
"За първите 15км от пътуването TDI двигателите трябва да достигнат оптимална температура (не само на охладителната течност ) на работата на скоростната кутия, лагери на главините, гуми, спирачки и т.н. Обикновенно са необходими 15км. , но разбира се това зависи как шофирате. Единственото нещо което може да направите е да намалите загубите по време на студения старт, загубите могат да се намалят от 30% на 20%. Казано с други думи, карайте внимателно през първите 15км. Не форсираите двигателя при студен старт или ще засилите отрицателния ефект. Подгряващите свещи помогат на колата да загрее, но единствено ако държите оборотите от 2200. Ако превишите 2400rpm, те се изключват. Така, че карайте колата под 2200rpm докато уреда за температурата на двигателя не премине трите бели черти."
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: TDI в студа
neon написа:.... Подгряващите свещи помогат на колата да загрее, но единствено ако държите оборотите от 2200. ...
Малко пресилено ми се видя това

- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: TDI в студа
Не съм го измислил аз - копирал съм го. Не знам дали може да се провери с ВАГ-КОМ. Ще пробвам.
П.П. Ако има ел. нагревател в охладителната течност-т'ва е друга работа. Доколкото знам има опция да се поръча колата с такава система.
П.П. Ако има ел. нагревател в охладителната течност-т'ва е друга работа. Доколкото знам има опция да се поръча колата с такава система.
- bai_ILIA
- Мнения: 722
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: TDI в студа
е как бееее
подгревните свещи си греят и малко след като запали колата заради екологията, но мисля че на 2500об мин ги каси компа. на предното ми ТДИ (ASV) даже чувах релето как ги гасеше..
пуста екология.

пуста екология.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: TDI в студа
Да на 2500 оборота свещите спират да работят.Аз когато е студен двигателя повече от 2000 оборота не вдигам.
- kok12
- Мнения: 640
- Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: TDI в студа
rosen79 написа:Да на 2500 оборота свещите спират да работят.Аз когато е студен двигателя повече от 2000 оборота не вдигам.
Тъй тъй. Това е начина за каране на дизел в студа, поне до неговото загряване
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Tomo и 40 госта