TDI в студа

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот rosen79 » Съб 11 дек 2010 17:52


Ми 11,5 мисля,че е достатъчно слаб ток.А и не само волтажа е важен.




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: TDI в студа

Мнениеот fox_vt » Съб 11 дек 2010 18:34


Росене човека е писал 12,63 не 11,5 волта но както и да е
@andrey_hr под слаб ток колегата има предвид тока който се подава от акумулатора по време на палене-т.нар. стартов ток.Можеш да го измериш във всеки сервиз за стартери акумулатори и пунктове за ГТП.Можеш и сам да го измериш-откачаш кабелчето на спирателния клапан на ГНП слагаш мултицета на клемите на акумулатора така че да го виждаш и започваш да въртиш на стартер-за 5 сек въртене напрежението не трябва да пада под 10.5 или 11 волта не съм точно сигурен за волтажа.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот rosen79 » Съб 11 дек 2010 18:39


Да видях,но пита какво разбирам под слаб акумулатор.
andrey_hr написа: Ти какво разбираш под слаб ток(акумулатор)?


Потребителски аватар
vlast_vd
Мнения: 147
Регистриран на: Вто 26 фев 2008 11:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: TDI в студа

Мнениеот vlast_vd » Съб 11 дек 2010 21:03


fox_vt написа:Можеш и сам да го измериш-откачаш кабелчето на спирателния клапан на ГНП слагаш мултицета на клемите на акумулатора така че да го виждаш и започваш да въртиш на стартер-за 5 сек въртене напрежението не трябва да пада под 10.5 или 11 волта не съм точно сигурен за волтажа.


10,2 е минимума при такъв тест.Тук има още информация


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: TDI в студа

Мнениеот milmar » Нед 12 дек 2010 1:14


andrey_hr написа:.....Ти какво разбираш под слаб ток(акумулатор)?


Такова понятие няма :idea:


DarkOneBg
Мнения: 243
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот DarkOneBg » Нед 12 дек 2010 1:43


След като колегата Shakez зачекна темата , да допродължа и аз ( макарче съм на 99% какво е от едно питане се надявам че никого няма да пострада).
Вчера ( б.а. 10ти) отивам да паля колата - давам на контакт 1-2 пъти изчаквам , въртя колата завъртя 1 макс - 2 пъти и всичко беше до там - никакъв шанс да запали. Това си го обясних с факта че я бях спрял на много натоварена и шумна улица ,а алармата ми е доста чуствителна. Хубаво де запали , поизчаках малко и тръгнах , първите 5 минути имах чуството че ще тръгнаг назад докъто изкачвах едни по-стръмни улици - едвам ама ЕДВАМ дърпаше ...
След като позагря и се пооправи. Като загря до 90 вече нямаше проблеми , но някак си имах чуството , че тая кола ама ХИЧ не върви както съм свикнал. Както и да е минах разтоянието от Банско до Дупница , спрях , после запалих без проблеми. Прибрах се до нас колата седя 2 часа на паркинга изтина , после пак запали без проблеми и така още 2 пъти.
Излизам тая вечер качвам се въртя и няма никой при още при първото въртене. Хванах се чистя акумулатора ( беше си окислил ). С бутане запалих минах над 60км софийско. Спирам пред нас гася веднага се опитвам да паля и няма никой.
Въпроса ми е - има ли изобщо някакъв смисъл да се опитвам да зареждам и т.н. тоя акумулатор или направо да си взема нов.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: TDI в студа

Мнениеот dani_94 » Нед 12 дек 2010 7:40


Направо си за нов, не се занимавай с този... Когато ти е много слаб акумулатора, така се получава, че колата не иска да върви, защото алтернатора произвежда страшно много ток и имаш чувството че си включил 2-3 климатика :)


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: TDI в студа

Мнениеот Velko » Нед 12 дек 2010 8:46


Имах същият проблем вчера сутринта DarkOne... със "сух" акумулатор бях, окото светеше зелено, а ток нямашеее mhihi Взех нов (с тапи), но се оказа,че е престоял някъде по складовете и не можа да завърти (6,5V на замерването..)Покарах го около час и тази сутрин след много молитви вкъщи излезнах, врътнах и запали :)


andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Re: TDI в студа

Мнениеот andrey_hr » Пон 13 дек 2010 10:25


До колегата fox_vt:
мерил съм го колко мин ток ще даде при палене(без да откачам нищо) и не помня колко точно ми даде ама беше малко над 10,5. А като нестига ток, така ли пали(върти и аха да запали и не.. и така 4-5 пъти да се замисли за запали и най-накрая пали)?


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот neon » Пон 13 дек 2010 10:50


theraven написа:По-скоро смени оборотите профилактично. Няма да го окотиш при 2500/мин.

Проблема със загряването го има само при PD двигателите (по дифолт). Старите дизели си топлят без проблем. На мен ми трябват около 7-8км. , за да отлепи стрелката от 60 градуса. а до загряване се стига на 10-11км. Ама не говоря 11км в задръстване и светофари - тръгваш и караш.

Ето обяснение и решение взето от др.форум:
"За първите 15км от пътуването TDI двигателите трябва да достигнат оптимална температура (не само на охладителната течност ) на работата на скоростната кутия, лагери на главините, гуми, спирачки и т.н. Обикновенно са необходими 15км. , но разбира се това зависи как шофирате. Единственото нещо което може да направите е да намалите загубите по време на студения старт, загубите могат да се намалят от 30% на 20%. Казано с други думи, карайте внимателно през първите 15км. Не форсираите двигателя при студен старт или ще засилите отрицателния ефект. Подгряващите свещи помогат на колата да загрее, но единствено ако държите оборотите от 2200. Ако превишите 2400rpm, те се изключват. Така, че карайте колата под 2200rpm докато уреда за температурата на двигателя не премине трите бели черти."


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: TDI в студа

Мнениеот milmar » Пон 13 дек 2010 11:10


neon написа:.... Подгряващите свещи помогат на колата да загрее, но единствено ако държите оборотите от 2200. ...


Малко пресилено ми се видя това :Mr Green Fun , направо нелогично , ако говорим за подгревните свещи в цилиндрите (не тези в антифриза , ако има такива) .


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот neon » Пон 13 дек 2010 12:00


Не съм го измислил аз - копирал съм го. Не знам дали може да се провери с ВАГ-КОМ. Ще пробвам.
П.П. Ако има ел. нагревател в охладителната течност-т'ва е друга работа. Доколкото знам има опция да се поръча колата с такава система.


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: TDI в студа

Мнениеот bai_ILIA » Пон 13 дек 2010 12:51


е как бееее :Mr Green Fun подгревните свещи си греят и малко след като запали колата заради екологията, но мисля че на 2500об мин ги каси компа. на предното ми ТДИ (ASV) даже чувах релето как ги гасеше..

пуста екология.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI в студа

Мнениеот rosen79 » Пон 13 дек 2010 13:20


Да на 2500 оборота свещите спират да работят.Аз когато е студен двигателя повече от 2000 оборота не вдигам.


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: TDI в студа

Мнениеот kok12 » Пон 13 дек 2010 13:48


rosen79 написа:Да на 2500 оборота свещите спират да работят.Аз когато е студен двигателя повече от 2000 оборота не вдигам.


Тъй тъй. Това е начина за каране на дизел в студа, поне до неговото загряване



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Tomo и 40 госта