


м-тди
- don hose
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: м-тди
И най-важното можеш да въртиш болтчето за порцията гориво колкото си искаш, вместо да ползваш чип тунинг:)
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: м-тди
Има един колега от офф роуд форума с който преди контактувах.Той ми казва ,че си е направил неговия AFN мисля беше с помпа от пежо 405 1.9 D и главаот 1Z и вика няма проблеми върви много,ако искам мога да пусна много гориво.
Аз пък имам приятел (от който се запалих за м-тди като му видях голфа) на който голф-3 с AAZ се прецака и на негово място купи и сложи 1Z.Но понеже го купи не оборудван се наложи присаждане на помпата и турбото от AAZ за да мине по евтино.Майстор му направи нещо на дюзите за да работи с помпата от AAZ. Каза ми ,че изпилил някакви пластинки в дюзите
Аз пък имам приятел (от който се запалих за м-тди като му видях голфа) на който голф-3 с AAZ се прецака и на негово място купи и сложи 1Z.Но понеже го купи не оборудван се наложи присаждане на помпата и турбото от AAZ за да мине по евтино.Майстор му направи нещо на дюзите за да работи с помпата от AAZ. Каза ми ,че изпилил някакви пластинки в дюзите

- samo_pechka
- Мнения: 8981
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: м-тди
Колеги оказва се ,че е необходимо едно нещо да се вземе в предвид,ако се ползва механично ГНП за mTDI .Не съм разглобявал (все още
) ГНП на съставните му части,но от прочетеното в немски форуми излиза ,че някои помпи ( за механичните става въпрос) имат "по-мека" пружина на хидравличния авансатор и дават "прекалено рано" предварение при покачване на оборотите на мотора и в резултат-дупка в буталата ! Явно е ,че се налага и там промяна- примерно по-твърда пружина или друг хидравличен авансатор! Във всеки случай една диагностика със стробоскоп( подходящ за дизелови мотори) е наложителна за да се види какво е предварението на впръскване при различни обороти на мотора и да се копира колкото се може близко с оригиналните стойности (като на ел.помпите) И се оказва ,че помпа от VW-LT 2.8 TDI мотор използвана в оригинален вид за mTDI ,която всъщност е близка по показатели с помпа на AFN-с изключение на по-голямото буталце при ATA помпите (прочетено - не го твърдя аз и не знам дали е така) е причинила такъв проблем-дупка в бутало! Като причина се посочва -предизвикано е по-голямо предварение отколкото е било необходимо при работата на мотора.

- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: м-тди
samo_pechka написа:Колеги оказва се ,че е необходимо едно нещо да се вземе в предвид,ако се ползва механично ГНП за mTDI .Не съм разглобявал (все още) ГНП на съставните му части,но от прочетеното в немски форуми излиза ,че някои помпи ( за механичните става въпрос) имат "по-мека" пружина на хидравличния авансатор и дават "прекалено рано" предварение при покачване на оборотите на мотора и в резултат-дупка в буталата ! Явно е ,че се налага и там промяна- примерно по-твърда пружина или друг хидравличен авансатор! Във всеки случай една диагностика със стробоскоп( подходящ за дизелови мотори) е наложителна за да се види какво е предварението на впръскване при различни обороти на мотора и да се копира колкото се може близко с оригиналните стойности (като на ел.помпите) И се оказва ,че помпа от VW-LT 2.8 TDI мотор използвана в оригинален вид за mTDI ,която всъщност е близка по показатели с помпа на AFN-с изключение на по-голямото буталце при ATA помпите (прочетено - не го твърдя аз и не знам дали е така) е причинила такъв проблем-дупка в бутало! Като причина се посочва -предизвикано е по-голямо предварение отколкото е било необходимо при работата на мотора.
Даммм на ЛТ 2.8 помпата е с 12 мм. бутало и препоръчват смяна на разпръсквачите с по-големи от на АФН, защото има голяма опастност от чупене на нещо по системата "помпа, тръбички, дюзи".Имам доста инфо, което съм свалил от разни сайтове за м-тди, но е преведно с гугъл преводача от немски и е малка каша, защото изобщо не го ферщее този език

-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 21:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоев град
Re: м-тди
Здравейте колеги. Некаде в некой форум гледах тема как се преправя механизъма за подаване на газта,за да може да се дава цялата газ след смяната на гърбичната шайба от ТДИ.Искам да сглобя такава помпа за един АФН,но немога да открия темата.Ако некой може да помогне с информация,ще съм мн. благодарен.Мерси предварително.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: м-тди
PACH написа:Имам доста инфо, което съм свалил от разни сайтове за м-тди, но е преведно с гугъл преводача от немски и е малка каша, защото изобщо не го ферщее този език :(
Един практически съвет, Гугъл преводача превежда почти перфектно от немски на английски

-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Съб 10 май 2008 20:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: м-тди
Здравейте
аз карам моето Б4 1з с такава помпа от крома тдди(от продавалник)
От начало сложихот голф 2 ТД с бутало и гърбица от ТДИ ама не варвеше
Сега сложих от кромата и варви прилично повече от заводско
Турбото надува около 1 бар предната седмица намалих нафтата и малко по малко варви реже се до към 4К оборота и после позатъпква до към 4500 пушък няма почти, но преди да намаля порцията пушеше.Последно с 20 лв минах 105 км а преди да бутна нафтата минавах на половина ама не вървеше двойно само разхода беше двоен така като е в момента е добре за мен като разход и варвене
С помпата от голф 2 гореше 6 Литра ама и варвежа като на голф 2 ама без турбо
аз карам моето Б4 1з с такава помпа от крома тдди(от продавалник)
От начало сложихот голф 2 ТД с бутало и гърбица от ТДИ ама не варвеше
Сега сложих от кромата и варви прилично повече от заводско
Турбото надува около 1 бар предната седмица намалих нафтата и малко по малко варви реже се до към 4К оборота и после позатъпква до към 4500 пушък няма почти, но преди да намаля порцията пушеше.Последно с 20 лв минах 105 км а преди да бутна нафтата минавах на половина ама не вървеше двойно само разхода беше двоен така като е в момента е добре за мен като разход и варвене
С помпата от голф 2 гореше 6 Литра ама и варвежа като на голф 2 ама без турбо